Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik ben er zó klaar mee...

<<

Anoniem255

Bericht 22 Jan 2015 18:44

Ik ben er zó klaar mee...

Al vanaf november 2013 loop ik lichamelijk te klooien. Ik dacht een griepje te hebben maar het bleek toch de Crohn te zijn. In Januari uiteindelijk opgenomen en tot maart thuis gezeten. Toen leek het redelijk te gaan tot ik rond juli mijn uren weer opgepakt had en ik weer een terugval kreeg. Deze ronde sloeg de prednison niet aan. Van 1 spuit per maand ging ik naar 2 spuiten per maand maar ook dat helpt niet. Ja, voor de eerste twee weken... daarna kakt het weer in. Maar op zich kon ik er wel mee leven. Ik kon mijn dingen redelijk blijven doen.

Door wat dingen uit het verleden en niet hebben kunnen genieten van mijn zwangerschapsverlof (beide keren direct ziek geworden) en steeds als het beter leek te gaan weer ziek te worden zat ik er eind 2014 behoorlijk doorheen. In overleg met mijn werkgever ging ik 2u per dag minder werken om alles wat op de rit te krijgen en ben ik ook met een maatschappelijk werkster gaan praten. Echter wilde mijn werkgever dat ik uren op mijn contract in zou leveren. Dat wilde ik niet omdat ik er vanuit ging dit jaar weer volledig te gaan werken. Dat doe ik overigens ook.

Echter speelt de Crohn wederom op, heb ik een 2nd opinion aangevraagd en heb ik voor mezelf besloten dat als ook deze arts niks meer kan bedenken ik me laat opereren. De week voor kerst heb ik door het hoesten gekneusde ribben overgehouden. Dat ging eindelijk beter en nu begin ik wéér zo belachelijk te hoesten waardoor de pijn aan mijn ribben weer erger wordt.

Het houd gewoon niet op. Ik rol al maanden van het 1 in het ander en als ik even op adem kan komen en bij kan tanken is wel weer 1 van de kinderen ziek.

Ik ben er zó ontzettend klaar mee.
En het ergste is dat ik er niks mee kan en afhankelijk ben van de artsen maar mijn werkgever me na 7 jaar liever ziet gaan dan komen terwijl alke problemen bij ons binnen het bedrijf ook heeft bijgedragen aan deze hele situatie. Ik wordt er verdrietig van...
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:09

Bericht 22 Jan 2015 19:10

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Mien, wat naar om te lezen!
Heel dikke knuffel en goed aan jezelf blijven denken!
💜💜💙💙
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Jan 2015 19:10

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Wat een nare situatie mien. Echt balen dat je gezondheid je zo in de steek laat :(
Sterkte.
#teammaple🍁
<<

Anoniem122

Bericht 22 Jan 2015 19:13

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Echt zo vervelend dat je al zo lang loopt met deze problemen :( Hoop écht dat de arts van de second opinion iets voor je kan betekenen.. Sterkte en knuffel!
<<

Anoniem253

Bericht 22 Jan 2015 19:15

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Heel veel sterkte meis, goed dat je voor jezelf op komt. :hug:
<<

Anoniem103

Bericht 22 Jan 2015 19:24

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Misschien is het wel goed om je voorlopig ziek te melden. Je Crohn wordt alleen maar erger als je zoveel stress hebt en er zo doorheen zit door alles. Dan is het voor je lichaam beter om even rust te nemen. Niet leuk en erg vervelend voor je werkgever maar ik zou je eigen gezondheid voorop stellen nu.
<<

anoniem203

Bericht 22 Jan 2015 19:32

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Ach Mien wat rot zeg. En wat balen dat je zoveel last hebt van de Crohn. Maar je hebt het over opereren. Wat wil je dat ze gaan doen dan? Crohn kan niet verholpen worden toch? En ik snap dat je verdrietig wordt wbt je werkgever. Daar zit je natuurlijk nu helemaal niet te wachten :( Als ze echt lastig beginnen te doen zou ik idd wat Tania zegt je gewoon volledig ziekmelden. Misschien dat dat je ook rust brengt.

Veel sterkte en ik hoop dat die arts toch iets voor je kan betekenen. :hug:
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 22 Jan 2015 19:42

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Ook hier nog een dikke knuffel.
Als ik een keer wat voor je kan betekenen moet je het laten weten.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem216

Bericht 23 Jan 2015 15:08

Re: Ik ben er zó klaar mee...

Wat naar Mien, een hele dikke knuffel en heel veel sterkte met de situatie.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Jan 2015 11:47

Re: Ik ben er zó klaar mee...

@ Ava: Ze kunnen een stoma plaatsen. Dan halen ze het ontstoken deel weg. Het geeft geen garanties overigens, het kan net zo goed na een jaar (of na 10 jaar..) weer terugkomen op een andere plek. Het zwerft bij mij toch al redelijk al zit het de laatste paar jaar wel op dezelfde plek.

Ziekmelden voel ik me op dit moment niet goed bij. Ik voel me ook nog niet ziek genoeg.
Al zouden een paar uurtjes wel wat meer rust geven. Ik hoop volgende week iets over de 2nd opinion.
Wie weet heeft die arts nog wel een geweldig medicijn op de plank liggen.

Nu hebben de jongste en mijn man ook nog eens flinke griep.
Mijn man gaat echt halfdood momenteel :palm:
Gelukkig dat ik vandaag een best goede dag heb. Voor alsnog.

Bedankt allemaal voor de berichtjes.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers