Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opleiding schuldhulpverlening

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 23 Jan 2015 18:57

Opleiding schuldhulpverlening

Is er toevallig iemand die een opleiding heeft gedaan in de richting van Schuldhulpverlening? Ik heb een HBO Bachelor diploma in een soortgelijke richting. Ik ben op dit moment werkzaam, maar ik ben er eigenlijk achter gekomen dat mijn voorkeur voor de schuldhulpverlening steeds meer naar boven komt.

Nu zit ik eraan te denken om misschien een opleiding/cursus te volgen in deze richting. Ik wil volgende week op mijn werk vragen naar de mogelijkheden of ik dit via mijn werkgever kan volgen. Ze zijn bij ons wel pro studeren dus dat is wel mooi.

Maar welke opleiding is goed om te gaan volgen met het idee om eventueel een baan te zoeken in dit beroepsveld? Het liefste zou ik iets van e-learning willen doen. Ik denk dat dat wel haalbaar is voor mij. Maar ook hierbij weet ik natuurlijk niet of dat wel goed is om te doen en of ik beter wat avond/weekenddagen erbij kan nemen.

Tell me!
<<

Anoniem85

Bericht 23 Jan 2015 22:23

Re: Opleiding schuldhulpverlening

Ik zou geen specifieke opleiding/cursus weten, er bestaan wel cursussen. Maar als het goed is kan je met je hbo opleiding al wel in de schuldhulpverlening werken (volgens mij heb ik ooit onthouden dat wij dezelfde opleiding hebben gedaan)

In de toekomst zou ik ook in de schuldhulpverlening willen werken, of richting bewindvoering.
<<

Anoniem85

Bericht 23 Jan 2015 22:25

Re: Opleiding schuldhulpverlening

Oh ik zie trouwens bij ncoi wel een hbo opleiding schuldhulpverlening, alleen vermoed ik dat dat een onderdeel is van wat je al bij de huidige opleiding gehad hebt.
<<

Anoniem166

Bericht 23 Jan 2015 23:26

Re: Opleiding schuldhulpverlening

Tegenwoordig gelden er strengere criteria voor schuldhulpverleners. Ik zou binnen die criteria kijken welke opleiding wordt voorgeschreven. Weet zo uit mijn hoofd niet welke het is, maar ik meen dat er wel een opleiding is die goed staat aangeschreven binnen de beroepsgroep.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 24 Jan 2015 07:14

Re: Opleiding schuldhulpverlening

Ik ben zelf niet werkzaam in deze beroepsgroep, maar mijn zus wel en heeft het volgende traject daarvoor doorlopen.

Zij heeft eerst SJD gedaan als HBO opleiding en is na haar afstuderen gaan werken in de schuldhulpverlening. Binnen een jaar is ze vanuit het werk een opleiding tot bewindsvoerster gaan volgenden. Ik weet niet precies waar, maar ik dacht dat het open universiteit was. Plus het waren vooral vakken die ze moest volgen ( toen).
Nu werkt ze al 10 jaar als bewindvoerster en ze heeft het steeds drukker.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 24 Jan 2015 13:37

Re: Opleiding schuldhulpverlening

Ik heb HBO SJD gestudeerd en ben bij een bewindvoerder gaan werken. Volgens mij kun je via de praktikos een opleiding bewindvoerder doen ivm cursus schuldhulpverlening, maar ook zoals al genoemd is er een opleiding / cursus schuldhulpverlening via NCOI.

http://www.ifz.nl/opleiding-financieel- ... verlening/
D. 16-8 en J. 27-11

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Silly-One