Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 22 Jan 2015 10:29

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Alex schreef:
Catnip schreef:Ik zou het niet aanpassen zonder dat te zeggen. Misschien vindt ze het erger dat de kist niet exact hetzelfde is als het kaartje, dan dat er een spelfout in zit. Ik zou gewoon vragen wat ze wil, zo erg is het toch ook weer niet?


Nou ik zou flink balen van een spelfout op het geboortekaartje van mijn kind en ik zou het op prijs stellen als die fout niet ook nog eens op de geboortekist zou staan. Dus ik snap wel dat TO zich afvraagt of en hoe ze dat moet zeggen.


Maar dat zeg ik toch ook? De eerste zin is misschien een beetje gek geformuleerd, maar ik bedoelde dus dat ik het wel zou zeggen als ik het zou aanpassen en niet zonder wat te zeggen zomaar aanpassen.
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 11:06

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Catnip schreef:
Alex schreef:
Catnip schreef:Ik zou het niet aanpassen zonder dat te zeggen. Misschien vindt ze het erger dat de kist niet exact hetzelfde is als het kaartje, dan dat er een spelfout in zit. Ik zou gewoon vragen wat ze wil, zo erg is het toch ook weer niet?


Nou ik zou flink balen van een spelfout op het geboortekaartje van mijn kind en ik zou het op prijs stellen als die fout niet ook nog eens op de geboortekist zou staan. Dus ik snap wel dat TO zich afvraagt of en hoe ze dat moet zeggen.


Maar dat zeg ik toch ook? De eerste zin is misschien een beetje gek geformuleerd, maar ik bedoelde dus dat ik het wel zou zeggen als ik het zou aanpassen en niet zonder wat te zeggen zomaar aanpassen.


Ik dacht dat je bij de zin 'Zo erg is het nou ook weer niet?' doelde op de spelfout. Want dat zou ik namelijk wél heel erg vinden.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 22 Jan 2015 13:54

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Gelukkig heb ik al aangegeven dat ik die kist niet binnen 2 weken oid af heb (vorige keer wel, maar toen had ik zelf nog geen kind en er gaat nogal wat tijd en energie in zitten). Ik denk dat ik het dan maar even afwacht, kijk of iemand het al noemt en anders tegen de tijd dat ik begin toch maar voorzichtig vragen. Dacht zelf het dan maar aan te passen zonder het erbij te zeggen, maar ik lees hier dat sommigen dat ook vervelend zouden vinden, dus misschien toch niet zo slim. Voor nu zeg ik er in elk geval niets over.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 22 Jan 2015 13:59

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou er helemaal niks over zeggen en gewoon de goede spelling gebruiken.

Ik snap werkelijk niet waarom dit zo voorzichtig mogelijk gebracht zou moeten worden? Het is toch je eigen verantwoordelijkheid om de proefdruk etc. goed te controleren voordat je laat drukken, en de kaartjes ook voordat je ze verzend zodat je een evt. fout nog aan kan geven bij de drukker?
Ik zou niet bewust een fout gaan maken alleen omdat iemand de geboortekaartjes niet goed heeft gecontroleerd voor het drukken en/of verzenden.

♥♥
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 22 Jan 2015 14:53

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Wij hadden ook een spelfout, in de straatnaam op de achterkant van ons kaartje waar we onze adres gegevens hadden staan. Tja, stom, we hadden de binnenkant super zorgvuldig gecontroleerd en de achterkant eigenlijk over het hoofd gezien.
Ik maak me er niet zo druk om, natuurlijk had ik het liever niet gehad maar de post komt gewoon aan, dus het is geen ramp. Mijn vader had het gezien en zei het.

Ik zou het bij mijn broer bijvoorbeeld wel zeggen en snap ook wel dat mijn vader het opmerkte. Maar bij iemand anders zou ik er niks van zeggen, ze hebben er toch niks aan, je kan het toch niet meer veranderen. Overigens was het echt niet iets wat voorzichtig gebracht moest worden bij mij.

ik zou het graag goed op zo'n kist hebben staan, dus in dit geval zou ik over een week of twee wel vragen of ze het gezien hebben.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 18:40

Bericht 22 Jan 2015 16:03

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Of je maakt een soort van voorbeeldje, grootte van de letters en lettertype en zo en zet de tekst er met de -w op en vraagt of ze hem zo wil hebben.
<<

Swampy

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 361

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 23 Jan 2015 01:00

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het zeker wel zeggen. Juist omdat je die kist gaat maken.
Anders zou ik ze niet bellen om te melden. Maar ivm de kist zou ik het zeker wel even bespreken. Desnoods met de papa inderdaad.
Grote man 31-08-2010
Klein prulleke 12-05-2014

Holagirl
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 23 Jan 2015 08:17

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Dora schreef:En over er de drukker; zij zijn niet verantwoordelijk voor typefouten/spellingsfouten. Vaak zullen ze hem even doornemen en als het ze opvalt met je bespreken, maar anders nemen ze het over zoals jij het aanlevert. Zekers sites waar je het zelf moet invoeren.
Bij zo'n site vind ik dat je zeker gelijk hebt, maar zodra je een kaartje persoonlijk indient bij een drukker vind ik het zeker ook een stuk verantwoordelijkheid van de drukker hoor. Ik vind het onwijs slordig als zoiets er tussendoor zou glippen. Geen goeie reclame ook voor die drukkerij lijkt me.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 23 Jan 2015 08:55

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Urban Naked schreef:
Dora schreef:En over er de drukker; zij zijn niet verantwoordelijk voor typefouten/spellingsfouten. Vaak zullen ze hem even doornemen en als het ze opvalt met je bespreken, maar anders nemen ze het over zoals jij het aanlevert. Zekers sites waar je het zelf moet invoeren.
Bij zo'n site vind ik dat je zeker gelijk hebt, maar zodra je een kaartje persoonlijk indient bij een drukker vind ik het zeker ook een stuk verantwoordelijkheid van de drukker hoor. Ik vind het onwijs slordig als zoiets er tussendoor zou glippen. Geen goeie reclame ook voor die drukkerij lijkt me.

Eens

Ik heb bij een drukkerij gewerkt en hadden speciaal iemand die dit soort dingen controleerde. Uiteraard had diegene ook andere werkzaamheden, haha.

Maar juist als je een kaartje laat drukken, heb je die tekst zelf al 80x gelezen, je ziet fouten dan vaak niet meer. Iemand die er een frisse blik op werpt, ziet de fouten vaak wel.
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jan 2015 09:29

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou het wel zeggen en aanbieden het op de kist goed te doen.

Want als je t niet zegt en het wel goed schrijft op de kist, en ze ontdekt dat, zal ze misschien alsnog vragen waarom het verschilt en waarom je niets gezegd hebt.

Ik vind het een beetje raar overkomen om het wel bewust te veranderen (waar ik je groot gelijk in geeft, want je gaat geen spelfout overnemen), maar dan ook bewust achterhouden om haar niet te kwetsen en dus bewust een verschil te maken tussen kistje en kaartje, zonder haar overleg.

Gewoon voorzichtig zeggen van joh ik zag een spelfout in t kaartje, vind je t goed als ik t wel goed op t kistje schrijf?

Ben trouwens wel benieuwd wat een geboorte kistje precies is. Wat stop je daar in?
<<

Anoniem122

Bericht 23 Jan 2015 09:34

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik verbaas me er ook over hoeveel mensen het zonder te zeggen uit zichzelf zouden verbeteren.. Ik zou daar echt not amused over zijn.

Zou het ook gewoon voorzichtig zeggen, natuurlijk is het niet leuk voor de ouders, maarja je moet zo iets ook gewoon kunnen zeggen.
<<

ChiQ

Bericht 23 Jan 2015 09:39

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Ik zou gewoon zeggen: 'ik heb gezien dat er een klein foutje op de kaart staat, vind je het goed als ik dat verbeter of heb je liever dat ik het zo laat ivm overeenkomst met het kaartje?'
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:54

Bericht 23 Jan 2015 09:48

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Zoals Chiq zegt... Het is gelukkig niet een enorme fout toch?
Ik heb ooit een kaartje gekregen met 'Zij zijn blij met de geboorte van. .' die vond ik pas echt erg haha. En was ook nog eens niet de enige fout er in.
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 23 Jan 2015 10:02

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Misschien weten de ouders helemaal niet dat er een fout op staat. Er zijn genoeg mensen die het verschil niet goed weten tussen jou en jouw.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jan 2015 10:34

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

ChiQ schreef:Ik zou gewoon zeggen: 'ik heb gezien dat er een klein foutje op de kaart staat, vind je het goed als ik dat verbeter of heb je liever dat ik het zo laat ivm overeenkomst met het kaartje?'

Dit dus.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 23 Jan 2015 12:42

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

girli schreef:Misschien weten de ouders helemaal niet dat er een fout op staat. Er zijn genoeg mensen die het verschil niet goed weten tussen jou en jouw.


Ik vind het ook wat storend als er op een kaartje staat: We zijn blij met de geboorte van onze dochter en zusje. Maar blijkbaar nemen heel veel mensen dit uit gewoonte nog over en denken er niet bij na dat dit moet zijn 'We zijn blij met de geboorte van onze dochter en mijn/ons zusje'
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 23 Jan 2015 12:56

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Marin schreef:Ik zou het wel zeggen en aanbieden het op de kist goed te doen.

Want als je t niet zegt en het wel goed schrijft op de kist, en ze ontdekt dat, zal ze misschien alsnog vragen waarom het verschilt en waarom je niets gezegd hebt.

Ik vind het een beetje raar overkomen om het wel bewust te veranderen (waar ik je groot gelijk in geeft, want je gaat geen spelfout overnemen), maar dan ook bewust achterhouden om haar niet te kwetsen en dus bewust een verschil te maken tussen kistje en kaartje, zonder haar overleg.

Gewoon voorzichtig zeggen van joh ik zag een spelfout in t kaartje, vind je t goed als ik t wel goed op t kistje schrijf?

Ben trouwens wel benieuwd wat een geboorte kistje precies is. Wat stop je daar in?



Eerste pakje, eerste schoentjes, lokje haar, kaartjes die je krijgt na de geboorte, speen, enz :D
Bij B zitten ook de spulletjes uit t zh erin. Mutsje, plakkertjes, zh dagboekje!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jan 2015 13:07

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

We zijn blij met onze dochter en ons zusje vind ik ook stom staan, alsof het om twee verschillende personen gaat. Dus ik snap wel dat mensen gaan voor 'onze dochter en zusje', al is het taalkundig gezien misschien niet helemaal correct.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jan 2015 16:15

Re: Spelfout op geboortekaartje, zeggen of niet?

Lejow schreef:
Marin schreef:Ik zou het wel zeggen en aanbieden het op de kist goed te doen.

Want als je t niet zegt en het wel goed schrijft op de kist, en ze ontdekt dat, zal ze misschien alsnog vragen waarom het verschilt en waarom je niets gezegd hebt.

Ik vind het een beetje raar overkomen om het wel bewust te veranderen (waar ik je groot gelijk in geeft, want je gaat geen spelfout overnemen), maar dan ook bewust achterhouden om haar niet te kwetsen en dus bewust een verschil te maken tussen kistje en kaartje, zonder haar overleg.

Gewoon voorzichtig zeggen van joh ik zag een spelfout in t kaartje, vind je t goed als ik t wel goed op t kistje schrijf?

Ben trouwens wel benieuwd wat een geboorte kistje precies is. Wat stop je daar in?



Eerste pakje, eerste schoentjes, lokje haar, kaartjes die je krijgt na de geboorte, speen, enz :D
Bij B zitten ook de spulletjes uit t zh erin. Mutsje, plakkertjes, zh dagboekje!


Oh zo'n doos! Haha ja leuk! Daar heeft mijn moeder een curver doos voor gebruikt :razz: maar die krijg ik binnenkort, super leuk.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers