Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem162

Bericht 20 Jan 2015 10:20

Re: Weight Watchers

Bedankt Alibi, ik vind het boek nog wel prijzig dus hopelijk kan ik het op marktplaats vinden.

Mzcharlotte, goed zeg weer een halve kilo eraf. Chinees weet ik niks van dat eet ik niet.

Greenpepper, tja ik vond het ook niet geslaagd dat hij het zei. Uiteindelijk had hij nog een snoepje meegenomen voor me, een zuurtje die heb ik dan wel op.

Alibi wat goed zeg je gewicht! Ik mag ook minder punten 26 nog.

Lana, lekker zeg zoveel gewandeld.

Parel, goed bezig!

Ik zit nog steeds op -3 kilo. Hopelijk gaat het deze week goed en gaat er weer wat af.
Ik baal wel want ik heb veel honger de hele dag. Zal wel tussen mijn oren zitten hoor maar toch.
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jan 2015 10:29

Re: Weight Watchers

Mijn lijstjes van de afgelopen 3 dagen ;)

Zondag: Ik mocht uitslapen van mijn man en ik was brak, dus een rare dag.
11:00 1 bakje soya yoghurt met 25 gram noten mix en 1 kaki. (4 punten)
13:30 Bonbarr chocolade reep met pure chocola en kokos (5 punten)
Hier tussen 30 minuten gewandeld :P
15:30 100 gr Kwark met banaan en 15 gram noten mix (3 punten)
17:30 Bami Goreng (16 punten) en een bakje vanille vla (3 punten)
Totaal 31 punten

Maandag:
O: Havermoutpap met een kaki (6 punten)
T: Banaan
L: een omelet met spinazie en champignons (4 punten)
T: 1 bakje soya yoghurt met 25 gram noten mix (4 punten)
D: Stampot boerenkool met een rundersaucijs (11 punten)
T: chocola (3 punten)
Totaal 28 punten

Vandaag:
O: Kwark met appel en kaneel (3 punten)
T: Banaan
L: Weet ik nog niet, ik eet bij mijn moeder
T: WW-reep (2 punten)
D: Volkoren pasta met tartaar en tomatensaus ( 12 punten)
T: 3 plakjes kipfilet met 3 augurken (1 punt)
Totaal 17 punten, dus nog 10 punten voor de lunch

Olie tel ik trouwens nooit.
En op mijn werk en in de auto heb ik die kleine snoepjes van ww. 1 punt voor een heel doosje. Die tel ik ook nooit.
Ik eet gemiddeld 2 doosjes per week daarvan ;)
<<

Anoniem193

Bericht 20 Jan 2015 10:37

Re: Weight Watchers

Mirthe: Wat eet je zoal op een dag? Ik eet zoveel mogelijk "groene" producten. Deze hebben een langer verzadigingsgevoel.
Neem anders een extra stukje fruit tussendoor.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 20 Jan 2015 20:31

Re: Weight Watchers

Mzcharlotte, Chinees lijk me best wel vet. Maar als je gewoon wat rijst neemt en een klein beetje saus, bijv. Tjap Tjoy of iets anders met kip, dan moet het wel goedkomen toch?

Mirthe, 3 kilo is toch al een mooi aantal? Als je honger hebt, kun je ook wat meer fruit en groente nemen? En sowieso bij je lunch meer rauwkost?

Alibi, leuk dat je weer wat lijstjes geplaatst hebt, ziet er goed uit! Ook lekker een stukje chocolade af en toe :), heerlijk.
Dat kan ik nog niet, want dan gaat meteen de hele reep op, haha.

Vandaag weer een lekker dagje gehad. Het gaat me heel goed af. Ik merk ook dat ik gewoon anders met eten omga. Voorheen dacht ik echt héél vaak aan eten ( wat zal ik nu weer nemen, straks neem ik dit of dat ).
En nu heb ik gewoon structuur erin en de drang naar ongezond is ook ( grotendeels ) weg.
Nu nog volhouden!! ;)
Vanavond heb ik ook weer heerlijk patat gegeten uit de actifry. Wat een uitvinding!
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 21 Jan 2015 09:43

Re: Weight Watchers

ik heb me vanmorgen toch gewogen, 1x per week toch maar. ben nu sinds vorige week 1,7 kilo kwijt :banaan: :banaan:
<<

Anoniem193

Bericht 21 Jan 2015 09:58

Re: Weight Watchers

Lana: Ik kan dat ook niet elke dag hoor :P
Wat mij nu helpt om niet de hele dag met eten bezig te zijn is om vooraf te plannen wat ik ga eten. Dan zet ik het gelijk al in de app. Dan hoef ik er de hele dag niet aan te denken, want het staat al vast.
Patat uit de actifry vind ik ook erg lekker. Gebruik jij dan ook gewoon aardappels?

Aagje: Super goed!

Voor vandaag:
O: havermout met cacaopoeder en Kaki (en een theelepel kokos:P ) 7 punten
T: Banaan
L: Salade met rucola mix, avocado, ei, kipfilet, komkommer en tomaat. 5 punten
T: Reep
D: Volkoren pasta met tomatensaus
uurtje bodypump, voor het eerst weer dus even kijken hoe het gaat.
T: Gekookt eitje.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Jan 2015 19:25

Re: Weight Watchers

Bedankt voor de Chinees tips. Ik denk dat ik me inderdaad aan Foe Yong waag met witte rijst.

Annie/Aagje :) wat goed zeg!

Ik plan eigenlijk net zoals Alibi, maar er zit ook wel wat gewoonte in.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 21 Jan 2015 19:26

Re: Weight Watchers

Oh ja en ik wilde nog zeggen dat ik het fijn vind dat dit topic zo leeft! Het houdt mij op de rails.
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Jan 2015 19:32

Re: Weight Watchers

Wauw super goed Aagje!

Ik ben ook trots op mijzelf, gisteren tot 'S avonds laat school. Dit was mijn eetlijstje:

O: yoghurt met dorset cereals en cappuccino (6pt)
T: mandarijn
L: salade met paprika, komkommer, ei en gerookte kip pakje multisap (8 pt)
T: mandarijn
D: kaiserbroodje met gerookte kip en quinoa met salade. 17 pt
T: weight wachters reep
Totaal 33 punten, had dus nog 6 punten over. Mijn coach gaf aan dat ik ze niet perse op hoef te maken. Als ik maar 26 pt per dag neem.

Mz je kan ook de kip met broccoli nemen, dan neem je geen cashen noten (die zitten er ook doorheen). Volgens mij is dat ook goed te doen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 21 Jan 2015 19:34

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:Oh ja en ik wilde nog zeggen dat ik het fijn vind dat dit topic zo leeft! Het houdt mij op de rails.



Vind ik ook! Helpt ontzettend, heel fijn.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jan 2015 20:00

Re: Weight Watchers

Weet je wat me zo is opvalt he, nu door dit topic.
Volgens mij houdt iedere coach er zijn of haar eigen verhaal op na.
Wel active points opmaken, geen active points opmaken, wel al je punten opmaken, niet al je punten opmaken..
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jan 2015 10:39

Re: Weight Watchers

Charlotte: Zeker fijn zo'n lopend topic. Het houdt mij ook op de been doordat ik toch wel mijn lijstjes wil plaatsen en dus geen gekke dingen in mijn mond stop :P

Siep: Netjes lijstje!
Ik vind het wel vreemd wat je coach zegt. Je 39 punten zijn niet voor niks zo "uitgedokterd" door WW, wat past bij jouw gewicht en lengte. Als je dan op 26 punten gaat zitten ga jij je lichaam echt te kort doen.

Lejow: Dat valt mij inderdaad ook op al die verschillen. Ik hou aan wat mijn eigen coach zegt, want die zegt hetzelfde als wat er op de ww site te lezen staat als je online doet :P


Mijn lijstje van vandaag:
O: Roggebrood met kipfilet en appel (6 punten)
T: Banaan
L: Omelet met groenten. Ik dacht dat er nog spinazie en prei was (4 punten)
T: Geen idee, ik denk een gebakje oid, vriendin komt koffiedrinken en neemt wat lekkers mee (10 punten reserveer ik)
D: Hutspot (7 punten)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 22 Jan 2015 17:32

Re: Weight Watchers

Wat werd het voor lekkers, alibi?
Mijn vriend is nu een lekkerbekje aan het halen, zin in! Heb vandaag nog maar 15 (van 38) punten gebruikt, dus dat kan ik wel hebben.

O: yoghurt met havervlokken
T: druiven
L: groentesoep, 1 roggebrood met 30+ kaas, karnemelk
T: volkorenbrood met 30+ kaas, 20 gram pure chocolade
D: geen idee, maar sowieso een lekkerbekje
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2015 17:58

Re: Weight Watchers

Kwam vandaag toevallig de coach tegen bij de supermarkt. Kon nog net een soort 'hoi' vanaf, verder zei ze echt helemaal compleet niks..
Dus met die cursus ben ik helemaal klaar nu haha

Mooie lijstjes Alibi en green pepper!

En wat alibi zegt, die punten zijn niet voor niets. Dat is nou juist het hele ww systeem.
<<

Anoniem193

Bericht 22 Jan 2015 18:43

Re: Weight Watchers

Stomme coach lejow.

Haha wel wat lekkers, maar zelf gemaakte havermout cakejes.
1 punt per stuk. Dus net toch een gehaktbal bij de hutspot gehad.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 22 Jan 2015 18:54

Re: Weight Watchers

Inderdaad stom Lejow!

Jullie hebben wel een punt, ik ga actiever proberen de 39 punten op te eten. Net maar een "extra" koekje gegeten (niet de beste manier om de punten op te eten, ik weet het).
Ik heb een recept tip, net dit gegeten en was echt heel lekker! http://www.weightwatchers.nl/food/rcp/R ... =%20222443
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jan 2015 19:04

Re: Weight Watchers

Oh brrrr garnalen haha!

Siep je kunt bijv roomboter gebruiken op je brood, of meer (vettere) vleeswaren er op doen. Of een extra schep aardappels of een extra lepel jus.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Jan 2015 19:32

Re: Weight Watchers

Ik vind het ook fijn dat dit topic zo leeft terwijl ik niet echt officieel weigt watchers doe, maar ik heb veel aan jullie lijstjes enzo. En doe er gewoon tips op :-) Wordt ik blij van haha.
:heart: :heart: 2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jan 2015 11:33

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Siep je kunt bijv roomboter gebruiken op je brood, of meer (vettere) vleeswaren er op doen. Of een extra schep aardappels of een extra lepel jus.


Eens. Of wat nootjes eten, of muesli in een yoghurtje, of pijnboompitten in je salade (of bij sommige andere gerechten gaat het ook prima). Een cracker met kaas, komkommer dippen in humus, roggebrood met ei. Punten vullen hoeft echt niet ongezond te zijn. Ik heb griekse yoghurt helemaal ontdekt, lekker zeg. Ik eet wel de volle variant, dat vult ook punten.

Ik eet verder trouwens gewoon wat we voorheen aten, alleen letten we beter op de ingrediënten en porties. En eigenlijk bleek gewoon dat mijn porties te groot waren en alles 'moest' op (hekel aan weggooien), dus ik was aan het overeten. Aan 50g pasta heb ik eigenlijk best genoeg.

Ik plaats zometeen even mijn lijstje van gisteren.
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jan 2015 11:38

Re: Weight Watchers

Gisteren

O: havermoutpap
T: 3 rijstwafels met een beetje smeerkaas
L: 2 bruine bolletjes met rauwe ham
T: appel
T: mandarijn
D: AH stoommaaltijd pompoen curry (10pp en erg lekker)
T: volle griekse yoghurt met pure hagelslag en banaan

Vandaag
O: 2 bruine boterhammen met pure chocopasta (dun laagje) en banaan
T: griekse yoghurt met mandarijn en muesli

Verder weet ik het nog niet.

Mijn man kookt 's avonds en hij vraagt altijd netjes wat ik heb berekend of hoeveel ik mag. Echt heel lief en behulpzaam. Hebben jullie ook veel steun van je familie en/ of partner?
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jan 2015 11:59

Re: Weight Watchers

@Mz: Ja mijn man helpt ook wel door bijvoorbeeld chips te kopen die hij lekker vindt en ik niet zo. Dat soort dingen.

Voor mij vandaag:
O: Havermoutpap met kaki, cacao poeder en schepje kokos (7 punten)
T: Muesli reep (3 punten, veel te veel voor een tussendoortje vind ik)
L: kweet nie (maar max 6 punten)
T: cup a soupje (1 punt)
D: weet ik niet, mijn man kookt en hij heeft nog niet gezegd wat. (Qua portie ga ik het afmeten zodat ik aan 11 punten kom)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jan 2015 12:11

Re: Weight Watchers

Ohhh ik moet ook cacaopoeder kopen!!
L2014 & H2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 23 Jan 2015 15:01

Re: Weight Watchers

Ik vind het ook super dat het zo lekker druk is! :thumbup: En zo doe je ook nog eens wat inspiratie en tips op!

Siep, ik zou ook je punten opmaken hoor, je mag er niet voor niets zoveel. Iemand met jouw lichaamsbouw heeft dat gewoon nodig op een dag.
Al zien je lijstjes er wel heel goed en gezond uit.
Misschien toch wat meer kwark of iets tussendoor?
Oh ik zie net je eigen reactie, haha. Wat een lekker recept zeg! Ook met kip zal het wel heel lekker zijn.

Lejow: Dat denk ik ook. Terwijl de regels toch wel vaak anders zijn.
Beetje vreemd van die coach, je bent er best lang geweest.

Alibi, mmmm die omelet met groente moet ik ook maar eens maken. Heerlijk en weinig punten :).
Toch nog voor iets gezonds gegaan. Heb je ze zelf gemaakt?

Haha Studiebol, handig toch! Gaat het goed? Ben je nog niet 'om' wat ww betreft? ;)

MzCharlotte: Zo doe ik het ook inderdaad. En ik leg alles op een weegschaal, want onbewust at ik toch meer dan ik dacht qua porties. We eten misschien wel vaker aardappelen en groente, omdat dat gezond is en niet zoveel punten.
Mager vlees aten we altijd al.
Mijn man doet hetzelfde of houdt het vlees voor mij apart. Hij kookt meestal.
En hij eet ook geen lekkere dingen in mijn bijzijn. Dat vind ik ook wel fijn, ookal hoeft het van mij niet hoor.
Je lijstje ziet er goed uit!

Hier gaat het hartstikke goed. Ik heb er helemaal geen moeite mee ( tot nu toe ;) ). Ik kan ook veel beter maat houden.
Hopelijk zet deze lijn zich voortm haha en wordt het allemaal een gewoonte.
Ik vind het ook zo fijn dat je in principe alles mag eten, mits je je aan de punten houdt. Ik neem geen hele lekkere tussendoortjes nog hoor, want ik ben nog wel 'bang' dat ik mezelf dan niet in de hand kan houden, maar het idee dat alles in principe kan, maar met mate dat bevalt me wel, haha.

Het afvallen mag alleen wel wat harder gaan, maar goed geduld is een schone zaak :P .
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jan 2015 15:39

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:Ohhh ik moet ook cacaopoeder kopen!!


Zeker weten ;) Ik gooi het door van alles om mijn chocola monster toch een beetje te kunnen voeren.
Een lepel kwark en daar wat poeder door en dan op brood is net chocopasta :P
<<

Anoniem193

Bericht 23 Jan 2015 15:41

Re: Weight Watchers

@Lana: Ja zelf gemaakt met dit recept: http://www.kiwienzo.nl/lekkere-havermout-muffins/
Voor er doorheen gebruik ik altijd wat ik heb of waar ik zin in heb. Elke keer anders dus.
De ene keer een extra appel en kaneel. dan zijn het soort appeltaartcakejes.
Andere keer schep cacao poeder en cacaonibs
Of alleen noten
Of kokos
Of rozijnen.
Kan echt van alles zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers