Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & kinderen biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jan 2015 17:20

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Dank, dit helpt mij echt. Even de boel op een rijtje krijgen. Wat Susan zegt is zo, waar ben ik bang voor? Ik ben bang voor een stempel, een label, daar heb je dát kind weer. Helaas heb ik het gevoel dat dit al aan de hand is. Ik vraag mij daarnaast ook af of dit wel de goede plek voor hem is, of de wijze van omgaan met kinderen wel bij hem/mij past. Hoge verwachtingen hebben is nooit slecht, maar dat is het wel als er te voor staat. Te hoge verwachtingen, ik noemde dat in beide gevoerde gesprekken maar dan geven ze terug dat ze voorbereiden op de basisschool. Ze hadden ook commentaar op de school waar ik heb ingeschreven, veel te groot voor een mannetje dat blijkbaar veel bijsturing nodig heeft. Ik vertrouw op hun expertise, door mijn achtergrond heb ik echter ook wel wat in huis en toch laat ik me, inderdaad, onzeker maken. Hij snapt alles wat ik zeg, kan makkelijk 2 opdrachtjes na elkaar uitvoeren en kan al heel veel benoemen en zeggen. Ik heb weer stof tot gesprek met manlief. Bedankt!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 20 Jan 2015 17:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Volgens mij moet jij vooral op je eigen expertise vertrouwen Biechtje, en niet op die van de PSZ. Klinkt in mijn ogen alsof ze alles behoorlijk overdrijven.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jan 2015 17:29

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Voor dat stempel zou ik niet zo bang zijn, maar ik zou wel mijn bedenkingen krijgen bij dat kinderdagverblijf. Ik vind dat ze nogal ver buiten hun boekje gaan. Niet elk kind is op die leeftijd al het middelpunt van de groep en niet elk kind spreekt in volzinnen, dat is eerder uitzondering dan regel. Ik zie ook niet zo in waarom een kind van die leeftijd, anderhalf jaar voor groep 1, al taakjes zou moeten maken, zat vierjarigen die dat nog lastig vinden. Welke basisschool jullie kiezen is al helemaal niet aan hen. Het komt op mij een beetje over als een paar leidsters die het vooral heel interessant vinden staan om allerlei problemen te "signaleren" waar ze niet zijn.

Ik ben er natuurlijk niet bij verder, maar zoals jij het vertelt hoor ik echt niks zorgelijks.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Jan 2015 17:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

En dan nog wat, op een grotere basisschool krijgen kinderen gewoon net zoveel sturing als op een kleine. Ik krijg het idee dat mensen kleine scholen nogal romantiseren en bij grote basisscholen het idee krijgen dat er één juf voor 70 kinderen staat of zo. Een grote basisschool is prima.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 20 Jan 2015 19:37

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje ik hoor ook net als de anderen niets zorgelijks. Ik heb het idee dat de leidsters veel te hoge verwachtingen van jouw kindje hebben. Hij zit er nog maar 5 maanden op en dat 1x in de week, hij moet natuurlijk ook wel de tijd krijgen om te wennen. En het nog naast elkaar spelen is heel normaal voor peuters, zelfs kleuters spelen nog veel naast elkaar.
Ik zou ook op je eigen expertise vertrouwen.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 21 Jan 2015 09:10

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje, ik lees ook niks bijzonders, mijn kinderen zijn nu 3 en 3 maand maar die spelen ook nog lang niet altijd samen hoor. Samen spelen is echt een heel moeilijk iets, je moet rekening houden met wat de ander wil, je moet overleggen, je moet afstemmen. EUh Hallo dat is toch niet te verwachten van een 2,5 jarige? Daar zou ik me echt geen zorgen over maken.

Ik zou het onderzoek wel laten plaats vinden, maar ik zou bij de onderzoekster aangeven dat jij ook individueel een gesprek met haar wil hebben. Jij bent de moeder van je kind en ziet hem vaker, ik zou dus ook jouw bevindingen vertellen zodat ze niet alleen het verhaal van de leidsters hoort.
:heart: :heart: 2011
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 21 Jan 2015 09:31

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Een kind kan pas écht samen spelen als het een jaar of 4/5 is.
Als dreumes zijnde spelen ze echt alleen, vervolgens als ze in de peuter leeftijd komen tonen ze wel interesse in elkaar spel, maar meestal is dat vanuit hen zelf (kan ik dat ook spelen?).
Rond het derde jaar komen de eerste stappen naar het samen spelen, al is het dan vaak meer met toeval, als een ander kindje bijv ook met iets speelt waar het kind mee wilt spelen.
En pas als ze dan een jaar of 4/5 zijn gaat het echt over in samenspel. Ook omdat ze dan in staat zijn om dingen te gaan spelen die in je eentje niet zo leuk zijn (vader en moedertje oid).
Dat hij dus naast andere kinderen speelt is helemaal niet raar.

Over het praten ook, dat doen ze allemaal in hun eigen tempo. Als ik zie hoe B gegroeid is vanaf haar tweede verjaardag (woordje of 4/5), tot nu (goed verstaanbaar de oren van je kop af lullen). Ze was echt een spons. Toen ze eenmaal echt ging praten, deed ze het gelijk goed ook (zelfde als met lopen trouwens, ze liep met 18 maanden, maar liep gelijk de hele kamer door, langs de tafel stappen heeft ze nooit echt gedaan).

Verder vind ik dat ze echt hun boekje te buiten gaan door iets te zeggen over de school waar hij heen gaat. Hij is verdikkie pas 2,5. Duurt nog 1,5 jaar voordat hij uberhaupt naar school gaat.
<<

Anoniem148

Bericht 21 Jan 2015 12:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Precies wat lejow dus zegt.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2015 14:33

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Biechtje, ik vind dat ze zichzelf behoorlijk serieus nemen. Iets wat in mijn ogen niet nodig is bij kinderen van deze leeftijd. Sommige kinderen kunnen wel meer dan een halfjaar passief blijven, maar tegelijkertijd de omgeving nauwkeurig observeren. Vaak zie je dat ze op een gegeven moment ineens actief worden en dan heel veel blijken te beheersen. Zo lang jouw kind daar geen jaren over doet, lijkt me dat er niks aan de hand is. Ik zou aangeven geen heil te zien in een observatie. Als jouw kind thuis wel veel laat zien, en er dus geen zorgen zijn van huis uit, zou ik daar geen belang bij hebben. Basta.
<<

Fiene

Bericht 21 Jan 2015 21:19

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ik sluit me eigenlijk aan bij alles wat gezegd is hierboven. Een kind van 2,5 jaar is juist nog enorm op zichzelf gericht en dat is heel normaal. Ook willen lang niet alle kinderen overal '' zomaar'' aan mee doen. Ik lees in je stukje geen verontrustende dingen.

Ik twijfelde een tijdje terug over de actieve woordenschat van N. Passief begrijpt ze echt vrijwel alles, voert ze opdrachtjes uit etc. Maar actief was ze minder ver, nu ze buisjes heeft vliegt haar spraak vooruit. Ieder kind is anders en ontwikkelt zich anders. Ik zou proberen me er geen zorgen om te maken.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jan 2015 21:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Bedankt voor alle reacties. Ik ga proberen mij niet zoveel zorgen te maken, al vind ik het moeilijk. Volgende week ga ik met hem op een ander kdv kijken. Vanmiddag legde ik aan mijn oma uit waar ik mee zat, ze legde direct de vinger op de zere plek "vertrouwen komt te voet, gaat te paard". Het vertrouwen is langzaam gekomen gedurende de wenperiode, helaas is het al heel snel weer vertrokken. Ze verzorgen hem goed, zijn vriendelijk en aardig maar ik denk toch dat dit niet de juiste plek voor hem is. Voor nu laat ik het spoor gaan zoals het gaat zolang we niks anders hebben en wat gezegd is, ik wil apart contact met de persoon die observeert. Mijn manneke is nog maar klein, hij hoeft pas (moet al...) over 1,5 jaar naar school. Zorgen moet je doen, niet maken.... Daar ben ik dus mee aan de gang.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 09:21

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Wij gaan maandag voor het eerst naar het ziekenhuis aangaande onze kinderwens en vind dat best spannend! Man is al getest, was allemaal goed. Nu ik dus. Maar maandag is eerst de inake. Ben benieuwd, hoop dat ze erachter komen waarom het nog niet gelukt is tot nu toe en dat er een goede oplossing voor is.

Wilde ik toch even vertellen :)
<<

Anoniem119

Bericht 23 Jan 2015 09:22

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie, hopelijk is alles goed, maar hopelijk hebben ze ook een verklaring.
<<

Patsy

Bericht 23 Jan 2015 09:40

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend! Ik hoop dat jullie duidelijkheid krijgen waarom het tot nu toe niet gelukt is. En dat ze jullie daarbij kunnen helpen zodat je snel zwanger mag worden.
<<

Anoniem328

Bericht 23 Jan 2015 09:55

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie!
Van 1 kant hoop je dat alles goed is en van de andere kant zou het ook wel fijn zijn als er een verklaring is waarom het nog niet is gelukt en dat daar ook een passende oplossing voor is.
Succes!
<<

Anoniem216

Bericht 23 Jan 2015 10:09

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie, ik hoop dat ze oorzaak kunnen vinden. Succes maandag.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jan 2015 10:32

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 23 Jan 2015 10:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie. Heel veel succes.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Jan 2015 10:51

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Spannend Carrie, hopelijk gaat het vanaf nu snel.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 10:52

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Olijfje schreef:Spannend Carrie!
Van 1 kant hoop je dat alles goed is en van de andere kant zou het ook wel fijn zijn als er een verklaring is waarom het nog niet is gelukt en dat daar ook een passende oplossing voor is.
Succes!


Ja, precies dit! Bedankt allemaal, lief van jullie :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 23 Jan 2015 11:06

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Heel veel succes Carrie. Spannend!
Bij ons is ook nooit een verklaring gevonden, maar het is uiteindelijk wel gelukt, het had alleen even langer nodig ;).
Ik dacht even een succesverhaaltje :).
Afbeelding
<<

Anoniem301

Bericht 23 Jan 2015 11:30

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

_Lana_ schreef:Heel veel succes Carrie. Spannend!
Bij ons is ook nooit een verklaring gevonden, maar het is uiteindelijk wel gelukt, het had alleen even langer nodig ;).
Ik dacht even een succesverhaaltje :).


Succesverhaaltjes zijn altijd goed! Ben jij alsnog zonder hulp gewoon zwanger geworden? Ik verwacht deze elk ook mijn eisprong, (doe ovulatietesten) dus we gaan er ook dit keer natuurlijk gewoon voor :D
<<

Patsy

Bericht 23 Jan 2015 11:34

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Nog een succesverhaal hier. Na 2,5 jaar proberen opeens spontaan zwanger, 6 maanden na de bevalling, ongepland, maar zeer gewenst, zwanger geworden van de 2e.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Jan 2015 11:41

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Ook hier wel een succesverhaal, niet van mij, maar van mijn schoonzus. Na ruim 4 jaar proberen en IUI behandelingen toch nog spontaan zwanger van mijn neefje.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Jan 2015 11:46

Re: Zwangerschap & kinderen biechttopic

Mijn voormalige collega en zijn vrouw hadden het al opgegeven en waren bezig met een adoptieproces (20 jaar geleden) en bleek spontaan zwanger.

Veel succes Carrie, ik kan me voorstellen dat het spannend is!
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers