Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Afschuwelijk misselijk

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 08:49

Afschuwelijk misselijk

Oh ik voel me afschuwelijk. Sinds vorige week woensdag ben ik onwijs misselijk, echt continu het gevoel alsof ik moet overgeven. Het gaat maar niet weg :(
Ik ben verder niet ziek en hoef ook niet echt over te geven tot nu toe. Ik sta voor de klas en de enige manier on hrt vol te houden is continu slokjes water drinken om dat drukkende gevoel in m'n keel iets te verlichten.

Elke ochtend hoop ik dat het over is maar het wordt niet minder :(
Ik ga straks de dokter bellen voor een afspraak. Heeft iemand dit wel eens gehad en wat kan het zijn? Ik ben niet zwanger btw.
#teammaple🍁
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 21 Jan 2015 09:17

Re: Afschuwelijk misselijk

Bah wat vervelend UN! Ik vind misselijk zijn echt één van de naarste dingen qua ziek zijn, je voelt je zo beroerd dan.
Ik heb laats een dag gehad dat ik echt enorm misselijk was, maar toen heb ik wel gespuugd. Dat spugen werkt wel eventjes, vlak daarna voel je je een stuk beter. Bij mij was net na een dag weer voorbij, dus dat is niet echt vergelijkbaar met jouw situatie nu natuurlijk. Maar wat mij die dag wel hielp (behalve overgeven dus) was precies eten waar ik trek in had. Ik kon van de meeste etenswaren de aanblik niet eens handelen, maar op de een of andere manier had ik wel heel erg trek in stukjes galiameloen. Het hielp wel redelijk om dat dan ook te eten, want dan had ik iets in mijn maag.

Kun je wel gewoon eten? Ik kan me voorstellen dat je, als dat niet lukt, nog misselijker wordt door je lege maag.
Heb je de dokter al gesproken?
Beterschap!

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 09:43

Re: Afschuwelijk misselijk

Dankje Elliot. Ik heb weinig eetlust maar ik eet wel gewoon normaal. Dat lijkt verder ook weinig invloed te hebben (eten of niet eten).
Ik heb de assistente gesproken en kan morgenochtend langskomen. Nu nog even zien hoe ik vandaag weer ga doorkomen, meh.
#teammaple🍁
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 21 Jan 2015 09:46

Re: Afschuwelijk misselijk

Heb je al kleine slokjes cola geprobeerd? Dat is het enige wat mij een beetje help als ik langdurige misselijk ben. Beterschap!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem85

Bericht 21 Jan 2015 10:06

Re: Afschuwelijk misselijk

Gember schijnt ook goed te werken tegen misselijkheid. Dus misschien gemberthee proberen? Vervelend is dat misselijkheid, hopelijk gaat het snel beter.
<<

Anoniem97

Bericht 21 Jan 2015 10:15

Re: Afschuwelijk misselijk

Je kan ginger als proberen. Dat is met gember en helpt ook goed.
Wel vervelend zeg. Hopelijk kan de ha wat voor je doen.
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2015 10:30

Re: Afschuwelijk misselijk

Je zou domperidon of primperan van de apotheek kunnen proberen. Kan je volgens mij zonder recept verkrijgen. Beide stimuleren de maagontlediging daardoor je minder misselijk blijft.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 10:31

Re: Afschuwelijk misselijk

Bedankt voor de tip! Koolzuur en suiker waag ik me liever niet aan (bang dat dat het verergert) maar heb thuis nog wel gember liggen, dus ik kan thee maken met verse gember.

Ik ben net weer omgedraaid naar huis. Beetje kansloze actie dit, nu zit ik een uur in de metro voor niks én is de roostermaker waarschijnlijk chagrijnig vanwege de late notice maar goed ik wilde echt graag m'n lessen doen vandaag, is een soort afsluiting van de periode.
Nou ja, so be it helaas.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 21 Jan 2015 10:33, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 10:32

Re: Afschuwelijk misselijk

Atelier Madame schreef:Je zou domperidon of primperan van de apotheek kunnen proberen. Kan je volgens mij zonder recept verkrijgen. Beide stimuleren de maagontlediging daardoor je minder misselijk blijft.

Ook bedankt! Dat zal ik morgen even met de huisarts overleggen. Zoiets doe ik liever niet op eigen houtje, ook omdat dit compleet nieuw voor me is.
#teammaple🍁
<<

Anoniem173

Bericht 21 Jan 2015 10:37

Re: Afschuwelijk misselijk

Begrijpelijk maar ze zijn vrij verkrijgbaar hoor! Als je echt niets binnen houdt.
Als ik patiënten heb die erg misselijk zijn adviseer ik ze ook yoghurt te eten. Dat is heel zuur dus lekker voor je maag. En mss een lekkere zoute bouillon?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 11:05

Re: Afschuwelijk misselijk

Ohja maar ik hou m'n eten wel binnen. Heb alleen het gevoel te moeten overgeven, 24/7, maar het gebeurt niet. Ik eet ook gewoon normaal.
#teammaple🍁
<<

Anoniem130

Bericht 21 Jan 2015 11:08

Re: Afschuwelijk misselijk

Ik had dit een paar weken geleden. Ging alleen wel kokhalzen en 2x braken als ik normaal at. Verder heel licht gegeten. Duurde ongeveer 12 dagen en toen was het weer over. Denk toch een GE, virusje opgepikt in het ziekenhuis ofzo.
<<

anoniem203

Bericht 21 Jan 2015 11:19

Re: Afschuwelijk misselijk

Bij mij helpt dit altijd :

Half glas coca cola (geen light), eetlepel afgestreken maizena en een half uitgeknepen limoen.

Deze tip kreeg mijn moeder vroeger van een oud kruidenvrouwtje in Mexico toen ze daar op vakantie waren en het is erg smerig maar het werkt echt. Na een kwartier voel je echt verlichting.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Jan 2015 11:25

Re: Afschuwelijk misselijk

Oh bah wat vervelend. Ik heb dat ook gehad, 2 weken geleden. Ineens heel erg misselijk, 1 keer moeten spugen, flink. Daarna niet meer hoeven spugen, maar wel steeds een misselijk gevoel, dit heeft ongeveer een week aangehouden. F had het ook, 2 collega's en een vriendin van mijn collega. Volgens mij is het een raar griepje dat heerst. Ik ben nu ook soms nog misselijk, een paar uurtjes.

Sterkte!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 21 Jan 2015 11:32

Re: Afschuwelijk misselijk

Mijn vriend heeft het ook onlangs echt 2 of 3 weken gehad. Bij hem hielp ook niks, behalve af en toe een Rennie. Hij hoefde ook nooit over te geven... Sterkte!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Slurp

Noob

Berichten: 81

Geregistreerd: 22 Sep 2013 20:36

Bericht 21 Jan 2015 15:26

Re: Afschuwelijk misselijk

Ik had hier in het voorjaar ook erg last van. Ik ben naar de dokter gegaan en heb een maagbeschermer gekregen, waarvan mijn maag wat rustiger zou worden. Dit hielp goed. Na een tijdje kwam de misselijkheid terug en heb ik nog een kuurtje gehad (beide keren 2 weken). Sinds die kuur is mijn misselijkheid niet meer zo erg teruggekomen, het is er nog wel eens, maar niet meer dagelijks. Ik heb btw nooit hoeven overgeven, kon dat gevoel met wat kauwgom en goed ademhalen altijd wel onder controle houden. Sterkte ermee!
<<

Anoniem86

Bericht 21 Jan 2015 15:29

Re: Afschuwelijk misselijk

Ik heb dit vr tm ma gehad! Wel misselijk maar niet spugen, nergens trek in ook. Bij mij is het vanzelf weggetrokken na veel rust en kleine slokjes drinken.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 21 Jan 2015 15:32

Re: Afschuwelijk misselijk

Urban Naked schreef:
Atelier Madame schreef:Je zou domperidon of primperan van de apotheek kunnen proberen. Kan je volgens mij zonder recept verkrijgen. Beide stimuleren de maagontlediging daardoor je minder misselijk blijft.

Ook bedankt! Dat zal ik morgen even met de huisarts overleggen. Zoiets doe ik liever niet op eigen houtje, ook omdat dit compleet nieuw voor me is.


Deze medicijnen zijn niet (meer) zonder recept te verkrijgen.
Wat ook zou kunnen helpen in antagel suspensie, is een drank die je in moet nemen.
Verder sluitik me aan bij de andere tips. Succes
J. 07-11-2012
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 20:05

Bericht 21 Jan 2015 17:06

Re: Afschuwelijk misselijk

Ik heb het vorig jaar precies zo gehad. Bleek toch een of ander raar virusje te zijn inderdaad..
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 20:25

Bericht 21 Jan 2015 20:08

Re: Afschuwelijk misselijk

Wat vervelend! Ik heb het ook maar bij mij is het geen virus maar duidelijk de parasiet in mn buik ;)
Bij mij helpen kleine slokjes cola ook, boeren lucht soms op en er zit blijkbaar iets in wat helpt!

Hopen dat het snel over is!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 21 Jan 2015 20:35

Re: Afschuwelijk misselijk

Ik heb het rond de kerstdagen ook gehad terwijl ik normaal zelden misselijk ben, het hield toen ook dagen aan, soms een dag niet en dan weer wel. Kon wel gewoon eten maar geen behoefte aan zwaardere kost zoals stamp ofzo. Sinds gister heb ik het weer. Het is er nu ook niet continue, vanmorgen heel erg, later niet meer en sinds het einde van de middag is het er weer. Overgeven hoef ik niet, rond de kerstdagen leek het wel invloed te hebben op mijn ontlasting.

Van die droge crackertjes die je kunt breken en wat cola lijkt iets te helpen. Hopelijk gaat dit niet weer zo lang aanhouden, vind het een naar gevoel!

Beterschap!! En succes bij de HA, hopelijk kan die wat voor je betekenen!
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 22 Jan 2015 15:22

Re: Afschuwelijk misselijk

Nog bedankt voor de rest van de tips!

Het is nog niet weg, ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Maag onderzocht en die leek wel wat geprikkeld.
Ik heb voor nu tabletten gekregen (metoclopramide) om de misselijkheid te verminderen, en als de klachten over een week nog aanhouden moet ik even terug om het verder te laten bekijken.
#teammaple🍁

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers