Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alcohol gebruik vriend

<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 21 Jan 2015 21:14

Alcohol gebruik vriend

.
Laatst gewijzigd door Mil op 27 Apr 2015 18:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 21 Jan 2015 21:17

Re: Alcohol gebruik vriend

Ik vind dat veel ja, maar wat vooral bij mij een beetje een alarmbelletje doet rinkelen is dat hij zegt het nodig te hebben om rustig te worden en om de dag af te sluiten. Dat klinkt bij mij als een afhankelijkheid van alcohol, oftewel, verslaving.

Alleen de vraag is wat je er mee moet doen, ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee!
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 21 Jan 2015 21:19

Re: Alcohol gebruik vriend

Idd pompoen, dat denk ik dus ook, een verslaving.
Hij wordt absoluut niet vervelend naar mij toe, maar ik maak me wel zorgen.

Ergens wil ik niet zo daar op letten elke keer, maar dit gaat nu automatisch omdat ik niet wil dat het erger wordt.
Afbeelding
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Jan 2015 21:20

Re: Alcohol gebruik vriend

Hahaha ja dat zei mijn ex ook, dat ie er lekker rustig van werd etc. Hij dronk een fles wijn per dag, minimaal, alle dagen van de week. Het werd pas echt leuk toen ie steeds vaker een slechte dronk kreeg en zich begon af te reageren op mij, op agressieve wijze. Ik wil je niet bang maken, maar die relatie eindigde met een verdenking van poging tot doodslag, op mij. Iedere hulpverlener die ik daarna sprak gaf aan dat zoveel drinken geen normaal gedrag is.

Voor mij zou het dus echt een no go zijn...
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem119

Bericht 21 Jan 2015 21:22

Re: Alcohol gebruik vriend

Ik vind dat ook veel. Een biertje, ok, twee biertjes per dag, dagelijks, vind ik al vrij veel worden. Een six pack vind ik best zorgwekkend. Ik denk dat het meer gewoonte en wellicht een deel verslaving is dan dat ie echt echt 'nodig' heeft om te ontspannen.

Ik herken het gevoel wel van aaaaah zo'n zin in een drankje bij thuiskomst, maar de kracht zit m daar in de hoeveelheid, af en toe een keertje.

Kan je bij hem aangeven dat je dit zorgwekkend cind
Of leidt dat tot ruzie? Ik vind wel dat je dit mag aangeven want het lijkt me niet echt goed dat hij het idee heeft het 'nodig te hebben' . Succes!
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 21 Jan 2015 21:23

Re: Alcohol gebruik vriend

Je zegt meerdere dagen per week, om hoeveel dagen gaat het dan? Ik zou het geen probleem vinden als mijn vriend 2 of 3 dagen per week een sixpack drinkt. Als het meer wordt zou ik dat ook wel vervelend vinden en samen kijken of er misschien andere dingen zijn die hij kan doen om rustig te worden.
<<

Anoniem304

Bericht 21 Jan 2015 21:24

Re: Alcohol gebruik vriend

Als hij het nodig heeft is het een probleem.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 21 Jan 2015 21:26

Re: Alcohol gebruik vriend

Ik vind het überhaupt veel, een sixpack is bijna 2 liter.
Maar de grootste zorg zit in het nodig hebben om rustig te worden.
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 21 Jan 2015 21:29

Re: Alcohol gebruik vriend

Het gaat om zeker 4 dagen per week. De andere dagen is het ook gerust een liter.

Ik weet even niet wat ik ermee aan moet. Ben stapelgek op hem.
Afbeelding
<<

Catnip

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 11 Jan 2015 19:40

Bericht 21 Jan 2015 21:33

Re: Alcohol gebruik vriend

Dat is wel echt veel. Ik vraag me af of jij hier echt iets aan kunt doen als hij zelf het probleem niet ziet. Lastig, ik zou het echt niet weten, maar normaal is het zeker niet.
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 21 Jan 2015 21:37

Re: Alcohol gebruik vriend

Zijn jullie lang bij elkaar?
Is zijn drank gebruik veranderd?
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 21 Jan 2015 21:41

Re: Alcohol gebruik vriend

We zijn nu een jaar bij elkaar. Het is altijd wel veel geweest.. Maar nu zie ik dat dit echt te veel is. Heb het er wel met hem overgehad. Hij wil minderen zegt hij, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren.
Afbeelding
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 21 Jan 2015 22:01

Re: Alcohol gebruik vriend

.
Laatst gewijzigd door Fauve op 21 Jan 2015 22:32, in totaal 1 keer gewijzigd.
04-2014
10-2015
<<

Mil

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 272

Geregistreerd: 21 Jan 2015 21:07

Woonplaats: A'foort

Bericht 21 Jan 2015 22:08

Re: Alcohol gebruik vriend

Hij begint soms al om 15 uur als hij vroeg thuis is.
We eten vaak al laat omdat ik pas om 18.45 uit mijn werk ben. Ik ben helemaal geen drinker en voel me soms echt een zeur.

Maar het gesnurk idd.. Ook dat komt er nog bij
Afbeelding
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 22 Jan 2015 09:46

Re: Alcohol gebruik vriend

Oeh. Ai.. nee dat klinkt niet zo best. En ook vrij bekend in mijn oren. Mijn ex dronk minstens een liter wijn per dag, minstens. En hij deed dat ook omdat hij 'zich wilde ontspannen'. Ondertussen werd hij steeds passiever, teruggetrokken, en (oa) daardoor een minder leuke partner. Over het snurken heb ik het niet eens ;-).

Maar het is wat de andere al zeggen: zodra het echt een móeten is, en hij het nodig heeft: dan kan je het al kwalificeren als een verslaving. Zodra het ook jullie relatie beïnvloedt, houdt dat ook al in dat de verslaving verder is dat hij misschien door heeft.

Je kan hier alleen als partner vrij weinig aan doen. Je bent geen zeur als je zegt dat hier je grens ligt. JE bent wel enigszins een zeur als je bij ieder biertje gaat zuchten, commentaar levert en duidelijk je afkeur laat blijken. Dat is niet constructief en zal hem écht niet behoeden dat hij dat zesde biertje niet neemt.

Je kan hem alleen duidelijk maken dat je dit gedrag niet pikt. Dat je dit niet toelaat in je relatie, en dat hier je grens ligt. Kans is groot dat hij zegt dat hij gaat minderen, of het niet zal doen als jij er niet bij bent. Maar goed: dan drinkt hij 2x zoveel als jij er niet bij bent, dus dat schiet ook niet op.

Hij kan en wil alleen stoppen als hij dat zelf wil. Niet omdat jij dat wil. Je hebt hier dus vrij weinig keuze in. öf je geeft je grenzen aan en vraagt of hij hulp gaat zoeken, of je gaat weg.
<<

Truus

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 28 Dec 2013 16:39

Bericht 22 Jan 2015 10:34

Re: Alcohol gebruik vriend

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je voor jezelf een grens stelt. Want ja, ik vind het ook veel wat hij drinkt en het is natuurlijk niet goed als hij het nodig heeft. Jij gaat hem niet veranderen, je kunt hem hooguit helpen minder te gaan drinken als hij dit zelf ook wil. En anders moet je voor jezelf heeeel duidelijk gaan bedenken waar voor jou de grens ligt, tenminste, dat lijkt mij belangrijk.
<<

Anoniem125

Bericht 22 Jan 2015 11:38

Re: Alcohol gebruik vriend

Ik vind het ook wel veel en vooral zorgwekkend, omdat hij zoveel thuis drinkt in zijn eentje en zegt het nodig te hebben om te ontspannen. Helaas kan je er vrij weinig aan veranderen. Hij moet het zelf willen, anders gaat het niet werken.

Het enige dat je kan doen is een grens voor jezelf stellen. Als jij dit niet wil - samenleven met een man die zoveel drinkt - dan moet je dat duidelijk aangeven. Hem een ultimatum stellen, of hij stopt met veel drinken (een biertje op z'n tijd zou ik zelf geen probleem mee hebben), of jij gaat bij hem weg. Als hij niet wil veranderen en jij kan daar niet mee leven, dan is er nog een optie over: weggaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2015 11:40

Re: Alcohol gebruik vriend

Zes bier per dag zou ik ook echt veel en veel teveel vinden. Niet gezond en eerlijk gezegd ook gewoon een enorme afknapper als iemand zoveel bier drinkt. Ik denk ook niet dat je er iets aan kunt veranderen, aangezien hij nu al roept dat je je aanstelt. Je kunt nog een keer serieus het gesprek met hem aangaan, maar als dat niet werkt zou ik mijn conclusies trekken, dan is dit wat het is en dan is aan jou de keuze of je daarmee wil leven.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

orchidee

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 88

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:15

Bericht 22 Jan 2015 13:51

Re: Alcohol gebruik vriend

Eens met bovenstaande reacties.
Hij kan voor jullie kiezen, als hij voor zichzelf kiest, ben je haast verplicht ook voor jezelf te kiezen.
Tenzij je voor een leven samen kiest, waar je nu al moeite mee hebt.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers