Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verjaardag van mijn oma

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 20 Jan 2015 12:26

Re: Verjaardag van mijn oma

Ja, maar oma is 80 en jullie zijn nog jonger. Oma is minder flexibel dan jij bent hoor.. je ziet het zovaak. Oudere mensen zijn nu eenmaal een stuk minder flexibel dan jonge mensen. Vastgeroest misschien een beetje. en ze wordt 80 ook he! Dat is niet zomaar een leeftijd, ik vind dat er dan best sprake mag zijn dat mensen hun best doen om erbij te zijn.

En Milou: ik moet alleen maar om je rare beweegredenen lachen.

Gijs: ik zou gewoon alleen gaan. Je kan oma's verjaardag en de verjaardag van je zoontje niet 1 op 1 gelijk stellen aan elkaar. Dat gaat nu eenmaal niet. En als jij niet wil dat je kinderen niet met een vreemde wakker worden, dan zit er idd maar een ding op. En dat is je man thuis laten blijven.

Ik snap dat er meer speelt, en dat je je man er dus graag als buffer bij wil hebben. Waarschijnlijk valt het daarom ook een stuk zwaarder dat er nu van jou wel een hoop wordt verwacht en andersom niet. Juist omdat er meer speelt, draait het wellicht niet zozeer om wát er gebeurt maar de manier waarop.

Alleen echt.. maak je je er niet te druk om. Ga daarheen, zet je lieve glimlach op, rug recht, en opmerkingen laat je langs je heen glijden. Na een avondje misschien op je tanden bijten kan je naar huis en je man flink knuffelen.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 12:29

Re: Verjaardag van mijn oma

Daarom, Nougat. Het gaat er niet om dat ze persee wat moet kopen. Het gaat er om dat ze overal nog kan komen, dat ze prima ter been is, het hele land door reist om familie op te zoeken en op vakantie te gaan. Maar ze doet moeilijk over op visite komen en iets kleins kopen bij mijn kind, dat is te veel werk. Hij snapt het principe van jarig zijn en cadeautjes krijgen. Dat zal jouw dochter ook wel hebben toch?
Ik verwacht niets groots, een reep chocolade was al leuk geweest. Maar meteen bij de uitnodiging zeggen dat je niet weet of je komt en waarschijnlijk niets mee gaat nemen, schiet bij mij verkeerd.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem304

Bericht 20 Jan 2015 12:30

Re: Verjaardag van mijn oma

Wat naar dat ze dat zo doet Gijs.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 12:31

Re: Verjaardag van mijn oma

Dankjewel voor je lieve reactie Caro :) Je hebt helemaal gelijk.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem125

Bericht 20 Jan 2015 12:32

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik vind het ook vreemd inderdaad om een kindverjaardag gelijk te stellen aan de verjaardag van oma die 80 wordt. Het is al heel wat voor oma waarschijnlijk om haar verjaardag te vieren, alles te regelen, iedereen uit te nodigen, overal rekening mee te houden. Voor iemand van 80 is dat gewoon een ander verhaal, dan voor een jonger iemand. Een beetje respect is wel op z'n plaats, vind ik. Ook t.o.v. de verwachtingen van cadeautjes.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 20 Jan 2015 12:33

Re: Verjaardag van mijn oma

Nougat schreef:Ik vind het ook vreemd inderdaad om een kindverjaardag gelijk te stellen aan de verjaardag van oma die 80 wordt. Het is al heel wat voor oma waarschijnlijk om haar verjaardag te vieren, alles te regelen, iedereen uit te nodigen, overal rekening mee te houden. Voor iemand van 80 is dat gewoon een ander verhaal, dan voor een jonger iemand. Een beetje respect is wel op z'n plaats, vind ik. Ook t.o.v. de verwachtingen van cadeautjes.


jaja, prima! Je hebt helemaal gelijk ook, stom van me.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 20 Jan 2015 19:45

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik snap je dilemma wel. Ik heb zelf nog geen kinderen of vriend, maar als ik me probeer in te leven, was ik ook alleen gegaan. En dan misschien nog niet eens naar het bowlen maar alleen maar naar het eten. En misschien zou ik zelf ook wel eerder weggaan als ik het geestelijk niet trek qua opmerkingen. Kan ze 80 worden, maar ik zou mezelf en m'n kids minstens zo belangrijk vinden. En willen doen waar ik mijzelf goed bij voel. Dan wil ik best m'n gezicht even laten zien, maar niet ten koste van.
<<

Anoniem103

Bericht 20 Jan 2015 20:11

Re: Verjaardag van mijn oma

Gijs. schreef:
Tania, wij hebben eigenlijk nog nooit gebowld met Luuk, maar M vind het dus wel heel erg leuk? Misschien dat ik dat voor maart dan ook een keertje met Luuk ga proberen, als hij het leuk vind kan ik altijd nog besluiten om hem wel dat uurtje mee te nemen.

Voor alsnog denk ik maar dat ik alleen ga.


Ja, allebei vinden ze het helemaal leuk. We gooien samen de bal en dan gaan ze heel hard juichen, we hebben het een paar keer op vakantie gedaan was echt een groot succes.

Ik zou trouwens best voor je op willen passen als het op een avond is dat ik vrij ben maar ze kennen mij natuurlijk ook niet.
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 10:54

Re: Verjaardag van mijn oma

Nougat schreef:Ik vind het ook vreemd inderdaad om een kindverjaardag gelijk te stellen aan de verjaardag van oma die 80 wordt. Het is al heel wat voor oma waarschijnlijk om haar verjaardag te vieren, alles te regelen, iedereen uit te nodigen, overal rekening mee te houden. Voor iemand van 80 is dat gewoon een ander verhaal, dan voor een jonger iemand. Een beetje respect is wel op z'n plaats, vind ik. Ook t.o.v. de verwachtingen van cadeautjes.


Nou ik vind dit dus werkelijk nergens op slaan. Als oma zo oud is en het allemaal zo zwaar vindt allemaal moet ze haar verjaardag klein houden en niet een heel bowlfestival organiseren. Ieder mens is toch gelijk of niet? Ik zou ook boos worden als mijn oma verwacht dat ik naar haar kom als ze niet eens moeite in mijn kind wil steken. Respect werkt wederzijds, hoor.
<<

Anoniem125

Bericht 22 Jan 2015 11:23

Re: Verjaardag van mijn oma

Ieder mens is niet gelijk. Voor oude mensen is hun verjaardag vaak belangrijk omdat ze zich realiseren dat het leven eindig is en ze misschien niet lang meer te leven hebben. Een 80e verjaardag is een mijlpaal waarbij ze graag alle mensen die hun dierbaar zijn bij zich hebben. Ik vind dat je wel iets meer moeite mag doen voor een oma op leeftijd. Ik zie het ook bij mijn nichtjes en neefjes, ik kan niet altijd naar alle verjaardagen komen en ze missen mij ook niet, ze hebben zoveel aanloop op zo'n dag, krijgen zoveel cadeautjes. Maar naar zo'n belangrijke verjaardag van mijn oma zou ik altijd gaan, dat is voor mij echt een heel ander verhaal, dan een kindverjaardag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2015 11:33

Re: Verjaardag van mijn oma

Waarom moet het nou weer zo nodig vergeleken wordenl? Voor een kind is een verjaardag heel belangrijk omdat kinderen nou eenmaal veel waarde hechten aan een verjaardag, voor een ouder persoon is een verjaardag belangrijk omdat het een mijlpaal is en het leven eindig is. Voor de oma van Gijs is het lastiger om op een verjaardag te komen omdat ze wat ouder is, voor Gijs is het lastiger om op een verjaardag te komen omdat het op een onhandig tijdstip is en ze twee kleine kinderen heeft.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 11:37

Re: Verjaardag van mijn oma

Susan schreef:Voor de oma van Gijs is het lastiger om op een verjaardag te komen omdat ze wat ouder is,


Gijs. schreef: Het gaat er om dat ze overal nog kan komen, dat ze prima ter been is, het hele land door reist om familie op te zoeken en op vakantie te gaan. Maar ze doet moeilijk over op visite komen en iets kleins kopen bij mijn kind, dat is te veel werk. Hij snapt het principe van jarig zijn en cadeautjes krijgen. Dat zal jouw dochter ook wel hebben toch?
Ik verwacht niets groots, een reep chocolade was al leuk geweest. Maar meteen bij de uitnodiging zeggen dat je niet weet of je komt en waarschijnlijk niets mee gaat nemen, schiet bij mij verkeerd.


Hier lees ik wat anders, Susan. Als je oma overal nog naar toe gaat maar moeilijk doet over de verjaardag van jouw kind is dat toch gewoon lullig? Ik zou dan ook niet teveel moeite doen voor mijn oma.

Gijs, als ik jou was zou ik alleen gaan. Niet leuk, maar het is zoals het is.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2015 11:38

Re: Verjaardag van mijn oma

Ik zeg ook niet dat Gijs het niet lullig mag vinden. Ik ben het juist met je eens dat het onzin is dat de verjaardag van oma belangrijker is of dat de oma van Gijs wel een reden heeft om niet op de verjaardag van haar kind te komen, maar andersom niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 11:44

Re: Verjaardag van mijn oma

Susan schreef:Ik zeg ook niet dat Gijs het niet lullig mag vinden. Ik ben het juist met je eens dat het onzin is dat de verjaardag van oma belangrijker is of dat de oma van Gijs wel een reden heeft om niet op de verjaardag van haar kind te komen, maar andersom niet.


Nee oké, dan zitten we op één lijn.
<<

Anoniem125

Bericht 22 Jan 2015 11:48

Re: Verjaardag van mijn oma

Even een vergelijking: mijn oma heeft 8 kinderen, 32 kleinkinderen, die ook alweer 14 achterkleinkinderen hebben geproduceerd. Dat zijn dus 54 verjaardagen per jaar, dat is dus zo ongeveer 1 verjaardag per week. IK daarentegen heb nog maar 1 oma die leeft. Zij is dus voor mij heel bijzonder en ik heb er alle respect voor dat ik en mijn gezin wat minder prioriteit hebben voor haar. Ze moet haar aandacht immers verdelen over al die kinderen EN dan is ze ook nog oud en kan het allemaal steeds moeilijker bijbenen.

Ik vind het wat kinderachtig om alles zo op een weegschaaltje te leggen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Jan 2015 11:53

Re: Verjaardag van mijn oma

Ze legt het niet op een weegschaaltje, anders had ze dit dilemma helemaal niet gehad, dan was het namelijk heel simpel, dan was ze gewoon niet gegaan. Problem solved, geen topic nodig, verjaardag wordt geskipt. Maar dat is dus niet zo. Ze wil blijkbaar wel gewoon gaan, het liefst met man, alleen is dat praktisch gezien niet zo makkelijk. Dat oma andersom moeilijk doet over de verjaardag van haar zoon noemt ze niet als argument om niet te gaan (want nogmaals, dan was het probleem allang opgelost), maar dat is gewoon iets wat steekt. En dat mag gewoon, dat mag ze zo voelen (zeker in een familie waarin het blijkbaar toch al niet lekker loopt) zonder dat jij meteen weer met je wijzende vingertje klaarstaat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem181

Bericht 22 Jan 2015 12:01

Re: Verjaardag van mijn oma

-
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers