Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


<30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens DUO?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jan 2015 22:36

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Van wat ik begrepen heb, is er iets misgegaan met de uitwisseling van de gegevens.
Tegen zoiets kun je sowieso in bezwaar gaan en aantonen dat je minder punten haalt omdat je in je afstudeerjaar zit. Daarmee zou het alsnog geregeld moeten kunnen worden.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jan 2015 22:42

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Nee dat is al afhandelt, ik heb inmiddels ook alweer stufi gehad. Ik heb mijn inschrijvingsbewijs opgestuurd en dat was in orde (Alleen mailden ze daar dus van de week pas over terug, na ruim een maand terwijl mijn stufi wel alweer uitbetaald was).
Alleen in dat zelfde mailtje schreef die persoon dus ook dat ze later in dit jaar nog eens gaan controleren in de database of ik ingeschreven sta en DAN kijken ze voor hoeveel studiepunten;

De inschrijving bij de onderwijsinstelling zal in de loop van dit studiejaar opnieuw worden gecontroleerd.
De controle gaat via het AHOVOS (Agentschap Hoger Onderwijs, Volwassenenonderwijs en Studietoelagen).
Indien bij controle blijkt dat je voor minder dan 30 studiepunten staat ingeschreven zal de studiefinanciering worden ingetrokken. Sta je voor minimaal 30 studiepunten ingeschreven dan wordt dit beschouwd als voltijd. Sta je ingeschreven met minder dan 30 studiepunten dan staat dit gelijk aan een deeltijd inschrijving en heb je geen recht op studiefinanciering.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jan 2015 22:48

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Dus als ik het goed begrijp is je financiering helemaal niet ingetrokken, maar zou het kunnen dat dat gaat gebeuren nav die controle. Dus op dit moment heb je het probleem nog helemaal niet, maar je bent bang dat bij die controle wel te hebben?
Dan is het voor zover ik weet alsnog zo, dat als jij kunt bewijzen dat je minder punten haalt dit jaar omdat je aan het afstuderen bent, het op die manier als het goed is gewoon nog geregeld kan worden.

Mocht het zo zijn dat je bericht krijgt over een schuld in september, heb je dus de optie tot bezwaar.
Voor de betaling is het zo dat je die in 1 keer mag betalen en dat als dat niet lukt, het bedrag bij de rest van je studieschuld opkomt en je het dan uiteindelijk dus gewoon in termijnen terug kunt betalen. Daar zou ik me dus sowieso geen zorgen over maken, want omdat je al leent, moet je het toch wel terugbetalen. En de manier van terug betalen verschilt dus uiteindelijk gelukkig niet.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jan 2015 22:55

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Cinnamon schreef:Dus als ik het goed begrijp is je financiering helemaal niet ingetrokken, maar zou het kunnen dat dat gaat gebeuren nav die controle. Dus op dit moment heb je het probleem nog helemaal niet, maar je bent bang dat bij die controle wel te hebben?
Dan is het voor zover ik weet alsnog zo, dat als jij kunt bewijzen dat je minder punten haalt dit jaar omdat je aan het afstuderen bent, het op die manier als het goed is gewoon nog geregeld kan worden.

Mocht het zo zijn dat je bericht krijgt over een schuld in september, heb je dus de optie tot bezwaar.
Voor de betaling is het zo dat je die in 1 keer mag betalen en dat als dat niet lukt, het bedrag bij de rest van je studieschuld opkomt en je het dan uiteindelijk dus gewoon in termijnen terug kunt betalen. Daar zou ik me dus sowieso geen zorgen over maken, want omdat je al leent, moet je het toch wel terugbetalen. En de manier van terug betalen verschilt dus uiteindelijk gelukkig niet.


Nee in december was het ingetrokken want ik stond helemaal niet meer als student ingeschreven volgens DUO, en kreeg ik ook gelijk een brief dat ik alles vanaf september terug moest betalen, stond niks in over dat het bij de rest van mijn schuld gezet zou worden. Ik heb toen gelijk gebeld, en toen vertelden ze dat dit bij heel veel studenten mis is gegaan. Ik moest toen bewijs van inschrijving sturen, en heb toen uiteindelijk begin januari alsnog met een spoed betaling mijn stufi van december gehad.
Als reactie op het sturen van mijn inschrijvingsbewijs, krijg ik nu dus, ruim een maand later, ineens deze mail.

Omdat ik voor 13 punten nog ingeschreven sta, heb ik dus geen recht er op en ging ik er van uit dat ik gelijk weer zo'n brief zou krijgen met "U moet dit nu terug betalen", net als de vorige keer.

Maar fijn om te lezen dat het uiteindelijk dan toch gewoon bij de rest van mijn schuld komt! Het gaat me er ook niet om dat ik het terug moet betalen, want tja het was toch al een lening. Maar meer dat er nergens op de website iets over terug te vinden valt, en verder online ook niet, dat je voor minimaal 30 studiepunten ingeschreven moet staan om als voltijdsstudent gezien te worden.
Ik heb namelijk in december al telefonisch aangegeven dat het een voltijdsstudie is, maar ik alleen nog mijn resterende vakken doe en dit jaar afstudeer. En ook TOEN is er niks over gezegd.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Jan 2015 22:59

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Uiteindelijk gaat het om de inschrijving die bij DUO bekend is en dat regelt de school, heb je zelf dus eigenlijk niet zoveel over te zeggen.. Dat blijft altijd lastig.
In december was dit hele gedoe volgens mij ook nog niet bekend, dus dan is het lastig om er wat over te zeggen natuurlijk :wink:

Hoe dan ook gelukkig niks om je echt zorgen over te maken, omdat de manier waarop met zo'n schuld wordt omgegaan altijd hetzelfde is als je geen stufi meer krijgt :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem122

Bericht 21 Jan 2015 23:00

Re: <30 studiepunten ingeschreven, deeltijd student volgens

Nee maar ze hadden toch wel kunnen vermelden dat je voor minimaal 30 studiepunten ingeschreven moet staan? Ik snap echt niet dat dat nergens terug te vinden is..

Maar bedankt voor je reactie, geeft me iig een stuk meer rust :) Ik kan niet even 6000 euro ophoesten namelijk..
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers