Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


how2talk2kids

<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 21 Jan 2015 10:39

how2talk2kids

Iemand ervaring met dit boek?
Ik zit eraan te denken om het aan te schaffen,ik zit namelijk beetje met mn handen in t haar omtrent t gedrag van varian.
Hij kan een hele lieve jongen zijn maar kan in een seconde veranderen in een tiran. Slaan komt regelmatig voor en als alleenstaande mama ben ik dus vaak de klos. Zoals vanmorgen ook hij is lief aan t spelen maar hij moest zijn schoenen aan doen om naar school te gaan dus ik zeg tegen hem;
"Lieverd je bent heel Lief aan het spelen maar het is tijd om je schoenen aan te doen om naar school te gaan".

Toen werd meneer een partij agressief en gaf me een paar flinke rammen met zn vuist op mijn schouder,wat zo ongelooflijk pijn deed en nog steeds doet.

Ik wil graag leren hoe hier mee om te gaan.zal dat boek geschikt zijn?
Afbeelding]
<<

Anoniem110

Bericht 21 Jan 2015 11:00

Re: how2talk2kids

Even een stomme vraag, maar ben je al lang alleenstaand? of is het recent?

Want als ik kort dit gedrag zo lees, denk ik eerder dat er een dieper liggende oorzaak bij het manneke zit.
Opzich is een boek wat je tips geeft echt niet verkeerd, maar wellicht is het ook goed te kijken waar dit gedrag nu vandaan komt en de oorzaak aanpakken.

Ik herken het deels al heeft mijn zoon mij gelukkig nog nooit geslagen. Maar het lijkt het wel een uiting van zijn emoties waar hij nog te jong voor is om mee te kunnen dealen.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 21 Jan 2015 11:06

Re: how2talk2kids

Ik ben nu precies 2 jaar alleenstaand.hij was 2 jaar toen en sindsdien gaat hij elk weekend naar zijn vader.
Hij is altijd wel al agressief geweest vaak bijten en slaan. Het ging goed alleen waar ik nu mee zit is het veranderen van lief spelen naar een tiran in een seconde, dan vraag ik me echt af van benader ik hem verkeerd of wat dan ook.
Afbeelding]
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 11:09

Re: how2talk2kids

Ik ken het boek niet.
Maakt het nog uit of je iets aankondigt? (Bijv. 'Over 10 minuten gaan we naar school' en daarna 'over 5 minuten gaan we naar school')
#teammaple🍁
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 21 Jan 2015 11:14

Re: how2talk2kids

Ja dat doe ik inderdaad vaak wel s avonds als het bijna bed tijd is, soms gaat het goed maar vaak wordt ie ook boos en rent weg en schreeuwt "laat me toch met rust".
Afbeelding]
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 11:15

Re: how2talk2kids

Oh is hij echt bozig naar jou toe, wat rot. Kunnen jullie wel samen spelen of laat hij dat niet toe? En samen lezen/andere gezellige dingen samen doen?
#teammaple🍁
<<

Anoniem110

Bericht 21 Jan 2015 11:16

Re: how2talk2kids

S heeft dat overigens ook gehad. Als ik hem plots uit zijn spel haalde was hij zwaar gefrustreerd.
Ik ben toen idd ook gaan aankondigen. "Over 10 minuten gaan we de schoenen aan doen" En dan "Over 5 minuten gaan we de schoenen aan doen"
En vervolgens dan ook idd de schoenen aandoen. En dat hielp wel bij hem. Uiteindelijk is die frustratie ook verdwenen.
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 21 Jan 2015 11:18

Re: how2talk2kids

Ja dat wel, hij is echt wel een lief kind en we doen ook vaak gezellig samen spelen ect. Het is alleen zo dat zijn gedrag echt in flits omslaat.
Afbeelding]
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 21 Jan 2015 11:28

Re: how2talk2kids

Oh gelukkig dat je wel dingen samen kunt doen. Kun je ontdekken wat het is dat hem doet omslaan? Heeft het te maken met drukte, emotie, tijdsdruk, zoiets of is het voor jouw gevoel echt random?
#teammaple🍁
<<

dreamer

Kwebbel

Berichten: 257

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:21

Bericht 21 Jan 2015 11:57

Re: how2talk2kids

Het is meestal als er iets gaat veranderen, dus zoals vanmorgen hij is aan t spelen en ik vertel dat hij zn schoenen aan moet doen om naar school te gaan. Of ik zeg het is tijd om naar bed te gaan, zet je de tablet uit. Dan kan ie dus ook gaan flippen.
Ik zit er nu aan te denken om met pictogrammen iets te gaan doen, dat hebben ze op school ook.
Afbeelding]
<<

Fiene

Bericht 21 Jan 2015 14:15

Re: how2talk2kids

Ik vind het een handig, enorm makkelijk leesbaar boek. Er staan wel handige tips in. Veel dingen doe je denk ik vaak al gewoon van nature al maar leuk om eens te lezen. Ze hebben ook een leuke fb pagina.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 21 Jan 2015 15:18

Re: how2talk2kids

Het is zeker een goed boek om te lezen. Er staan goede en bruikbare tips in.

Over het weggaan in de ochtend: misschien kan je ook eens een wekker/timer proberen. Dus 10 minuten van tevoren de timer aanzetten, na 5 min aangeven dat de timer gaat over 5 min en vervolgens de timer af laten gaan. Uiteraard van tevoren duidelijk uitleggen wat de bedoeling is als de timer af gaat. Als je je telefoon gebruikt kan hij misschien een leuk melodietje uitzoeken voor de timer. Mocht het werken kan je dit bij meer dingen inzetten natuurlijk, ook als het tijd is om de pyjama aan te trekken en naar bed te gaan bijvoorbeeld.
<<

Anoniem88

Bericht 21 Jan 2015 15:28

Re: how2talk2kids

Iets anders, helpt een wekker misschien? Als je tegen hem zegt, over vijf minuten gaan we je schoenen aantrekken en dan gaan we naar school, dat is voor hem waarschijnlijk allemaal heel onduidelijk. Ik bedoel wat zijn vijf of tien minuten nou, hoe maal je dat tijdsbesef duidelijk aan een kleuter? Als je een wekker hebt, met wijzers, kun je vertellen, kijk, als de grote wijzer daar en daar staat, gaan we je schoenen aandoen en naar school. Dan leert hij het besef van tijd ook een beetje kennen en kan hij er zelf ook naartoe werken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny, Suus