Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Stoppen met duimen

<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Jan 2015 11:11

Stoppen met duimen

Mijn oudste is 5 en duimt nog steeds. Hij heeft laatst een screening van de logopedist gehad op school (doen ze standaard bij ons op school) en hij slist een beetje. Dit komt zeer waarschijnlijk door het duimen. Zijn tanden beginnen nu ook wat scheef te staan.

Eigenlijk wil ik hem dus van het duimen afkrijgen. Jullie misschien goede tips?
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 11:18

Bericht 20 Jan 2015 11:16

Re: Stoppen met duimen

Levi is ongeveer een half jaar geleden gestopt met duimen. We spraken met hem af dat wanneer hij niet zou duimen we de volgende dag naar de speelgoedzaak zouden gaan en hij een bus mocht uitzoeken. Die avond wel wat traantjes gelaten, de volgende dag een bus gekocht en sindsien heeft hij nooit meer geduimd :smile: .
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 20 Jan 2015 11:28

Re: Stoppen met duimen

Mijn broertje was volgens mij ook die leeftijd toen hij moest stoppen, mijn ouders hebben hem uitgelegd waarom hij moest stoppen en telkens als hij zijn duim pakte erop geattendeerd. Hij duimde icm een knuffel, die had hij nog wel (hij hield altijd het oor tegen zijn neus, dat kon hij blijven doen) volgens mijn moeder ging het heel makkelijk en was hij eet snel vanaf.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Jan 2015 11:49

Re: Stoppen met duimen

Het gekke is dat hij het een paar weken bijna niet deed (alleen in zijn slaap nog wel) maar nu ineens weer fanatiek duimt. Ik ga eens met hem om de tafel, uitleggen en samen kijken naar een oplossing. Ik bedenk me ineens dat hij 3 kwart jaar terug eens een pleister om zijn vingers had (hij duimt met 2 vingers ipv de duim) en toen heeft hij ook niet geduimd. Misschien kunnen we zoiets ook nog proberen. En omkopen is hij ook vaak wel gevoelig voor :wink:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 20 Jan 2015 14:13

Re: Stoppen met duimen

Ik lees even mee, want onze oudste proberen we al ruim een jaar van het duimen af te krijgen, tot nu toe zonder succes. De tandarts heeft haar al erop gewezen, de logopediste van school ook. We moeten haar echt de hele dag door tot de orde roepen, heel vervelend voor ons, maar zeker ook voor haar. We hebben Bitex erop gesmeerd, maar ze heeft inmiddels door hoe ze die met haar tanden eraf kan schrapen en duimt dan gewoon verder.
We hebben haar uitgelegd dat ze er scheve tanden van kan krijgen en dan misschien een beugel moet, maar dan zegt ze doodleuk dat ze graag een beugel wil :palm: Een pleister haalt ze er zo weer af, dus ook dat werkt niet.

Ze wil er gewoon echt niet vanaf en zegt steeds dat ze duimen té lekker vindt, ze zei laatst zelfs letterlijk: "nog lekkerder dan pannenkoek, frites en McDonalds" ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:55

Bericht 20 Jan 2015 16:37

Re: Stoppen met duimen

=
Laatst gewijzigd door Jorja op 31 Mei 2020 20:53, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Jan 2015 17:04

Re: Stoppen met duimen

Een pleister kan helpen ja! Of van die speciale nagellak.

Op welke momenten duimt je zoon? En heeft hij dan ook een knuffel o.i.d. om tegen zijn wang te houden?

T. duimt soms als hij zijn knuffeltje bij zich heeft. Om die reden mag de knuffel alleen nog in bed liggen. Dat heeft hier enorm geholpen tegen overdag duimen.
<<

Anoniem272

Bericht 20 Jan 2015 17:07

Re: Stoppen met duimen

Aah Pineco, wat een drama, jullie hebben echt alles al uit de kast gehaald!
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Jan 2015 21:50

Re: Stoppen met duimen

Hij duimt met name als hij moe of onzeker is. Hij heeft een knuffel maar die mag hij alleen in bed, want die knuffel zorgt er gegarandeerd voor dat hij gaat duimen
Ik heb het er vanavond heel even met hem over gehad en we hebben afgesproken dat we een kaart gaan maken waar hij stickers op mag plakken als het goed gaat, en als de kaart vol is mag hij een cadeautje uitzoeken. Dat vond hij wel een goed idee. De pleisters doen we als dit niet werkt.

Ben benieuwd want hij doet het zo gedachteloos dat hij het niet eens in de gaten heeft dat zijn vingers in de mond zitten...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 20 Jan 2015 21:52

Re: Stoppen met duimen

Ja Filoria, en ik dacht aan het begin nog wel dat het snel zou gaan. Ze had ook een knuffeltje waar ze altijd mee duimde en we hebben zoals hierboven beschreven afgesproken dat ze die alleen nog in bed zou krijgen. Dat ging al heel snel goed, dus we hadden goede hoop dat ook het duimen voorbij zou zijn. Maar na een tijdje ging ze duimen zonder knuffeltje :palm:

Ik vind het beloningsidee dat ik hierboven zag, wel het proberen waard. Een verzameling van iets wat ze heel graag wil hebben en dat ze dan voor elke week duimen iets mag uitzoeken, maar ook weer iets terug moet leggen als ze wel duimt. Alleen ben ik bang dat ze dan stiekem gaat duimen, echt lastig!

Zelf heb ik overigens ook lang geduimd, ik denk wel tot mijn achtste. Uiteindelijk ook heel lang een beugel gehad, dus ik hoop dat bij haar te kunnen voorkomen. Het is wel grappig dat de middelste onze correcties inmiddels heeft overgenomen en ook steeds roept 'niet duimen' als de oudste wil gaan duimen ;-)
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem88

Bericht 20 Jan 2015 21:57

Re: Stoppen met duimen

Ik duimde ook met twee vingers, maar ik heb echt nog wel tot mijn elfde geduimd, pas toen ik een beugel kreeg en ik dus niet meer kón duimen, toen stopte ik. Mijn ouders hadden tot die tijd alles al wel geprobeerd. Cadeautjes in het vooruitzicht zetten, werkte voor mij niet. Van die speciale lak ook niet, pleisters ook niet (ik kan m nog herinneren dat een klasgenootje van mij op dezelfde manier duimde en ik die pleisters en lak van haar ging lenen omdat ik zelf ook wilde stoppen, maar het gewoon niet lukte. Toen was ik 10 ofzo. Mijn vader heeft op den duur zelfs gedreigd m'n vingers maar door de konijnenstront te halen, hij wist het ook niet meer :laughcry: :palm:
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 20 Jan 2015 22:00

Re: Stoppen met duimen

Haha Pineco hier heeft de middelste het duimen overgenomen van haar broer :palm: Zij had altijd een speen en toen ze 2 was hebben we die weggedaan. Ze keek naar haar broer, stopte 2 vingers in haar mond en tadaa, mevrouw duimt voortaan... gelukkig doet zij het wel een stuk minder dan de oudste, eigenlijk alleen bij het in slaap vallen. Het cadeau uitzoek idee heb ik ook tegen haar verteld en nu wil ze ook niet meer duimen, ben benieuwd.

Ikzelf heb trouwens ook lang geduimd en een flinke tijd een beugel gehad. Geen idee meer hoe ik daar vanaf ben gekomen...
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem185

Bericht 20 Jan 2015 23:13

Re: Stoppen met duimen

Ik heb tot mijn 10e geduimd... Wel alleen in bed. Ben er van af gekomen doordat ik mijn knuffeltje niet meer mee in bed nam. Heb overigens nooit een beugel gehad. Ik sliste wel, maar dat is ook zonder logopediste over gegaan.
<<

Anoniem121

Bericht 21 Jan 2015 04:26

Re: Stoppen met duimen

M'n buurmeisje had een Thumbguard van Pluim voor je duim. Een soort 'spalk' waardoor ze haar duim niet meer vacuum kon zuigen. Geloof dat ze die 4 weken gebruikt heeft en er daarna echt helemaal vanaf was.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers