Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 18 Jan 2015 20:34

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Ik zal je nog sterker vertellen, ik ben wel eens collega's met mijn zus, vriendin EN vader op dezelfde school geweest. Leuk in de pauzes :) Ook leuk met 2 mevr. 'achternaam' en een meneer 'achternaam', lekker ingewikkeld. Enige nadeel is dat we natuurlijk in onze vrije tijd ook telkens over werk hadden. En het was maar tijdelijk natuurlijk. Hoop ook dat je zus er geen problemen mee heeft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 19 Jan 2015 13:23

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Zeker in deze tijd zou ik familie een baan in hetzelfde bedrijf echt wel gunnen. Normaal ook hoor, ik zou daar geen problemen mee hebben.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 19 Jan 2015 14:48

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Op mijn vorige werk waren er ook 2 zusjes idd, die hadden het alleen maar heel gezellig juist.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat die collega van haar waar ik het ermee over gehad heb, sowieso al vaker tegen mij en tegen mijn zusje heeft gezegd dat het leuk zou zijn als ik daar ook kom werken. Dit kwam gewoon puur toevallig ter sprake toen ik haar iets vroeg over hetgeen waar ik aan werk binnen het bedrijf, mijn zusje reageerde niet op de app en ik moest het meteen weten, daarom vroeg ik het aan haar. Er gaat dus niets achter haar rug om, dat zou ik nooit doen.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem331

Bericht 19 Jan 2015 14:53

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Ik werk samen met mijn vader in een bedrijf, wel niet in dezelfde discipline, maar ik heb hem best vaak nodig. Ik zie het probleem niet. Zijn altijd anderen die er een probleem van maken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 19 Jan 2015 18:45

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Ik kan het punt van je zus ook wel voorstellen. Ik zou het zelf heel dubbel vinden: aan de ene kant zou ik mijn zus een baan gunnen aan de andere kant voelt het als inbreuk op mijn privacy/mijn eigen leven.

Tenminste zo zag ik het ooit toen mijn broer lang geleden via een buurman bij mij op het werk terecht kwam. Hij kwam van school zonder diploma en het was voor hem toen natuurlijk best wel een oplossing maar ik vond het indertijd echt verschrikkelijk. MIJN werk was MIJN werk, iets van mijzelf met MIJN collega's en het voelde voor mij toen echt als een inbreuk op mijn leven dat ik dat moest delen met een familielid die dan ook wist hoe ik op mijn werk was, hoe collega's over mij dachten (ook al dachten die heel positief over mij), die op de personeelsavond was etc etc. Op zich viel het uiteindelijk wel mee maar het voelde toch een poos niet prettig als ik op zijn afdeling dingen moest overleggen met collega's/een beetje of ik op mijn vingers werd gekeken vooral als hij dan dingen later tegen mijn ouders noemde. Dat was dan wel als trotse broer op mijn functioneren maar op zich hoefden mijn ouders bepaalde dingen van mij niet te weten.

Het is verder jaren goed gegaan maar bovenstaande is meer om even een ander gezichtspunt te laten zien.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 21 Jan 2015 02:07

Re: Moeilijk. Baan bij hetzelfde bedrijf als mijn zusje?

Ik heb het er nog met haar over gehad, maar er ligt gewoon nog meer achter dan alleen maar een inbreuk op haar wereld, zeg maar. Zo zit het bedrijf in een herenhuis met de balie op de begane grond, maar alle behandelkamers zijn boven. Je moet dus sommige dagen de hele dag de trap op en af, iets wat echt funest is voor mijn knie (mag niet traplopen van de orthopeed) waar zij zich zorgen om maakt, want ze ziet vaak hoeveel pijn ik heb. En daarnaast....begin ik zelf ook wel in te zien dat het misschien toch niet zo handig is. In een groter bedrijf was het minder erg geweest denk ik, maar hier werken pakweg 20 mensen...dan heb je toch wel erg veel met elkaar te maken....er zit ook meer overlap in de uren, wat inhoudt dat we wel veel met elkaar te maken hebben. We zijn ook beiden erg mondig en ook dat kon nog weleens lastig worden. We hebben een bepaalde chemie met elkaar wat heel leuk is in onze vrije tijd zeg maar, maar wat moeilijk ineens uit te schakelen is als we samen aan het werk zijn, merk ik. Zowel van haar als van mijn kant. Op de maandagavonden blijf ik voorlopig gewoon komen, maar verder hebben we samen besloten dat we gewoon zussen en vriendinnen blijven en dat dat ook goed is.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers