Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Liefde, seks & relatie biechttopic

<<

Anoniem88

Bericht 17 Jan 2015 18:22

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar Anoniem Antwood, dat is toch ook niet wat Nougat zegt, dat je geen relatie zou moeten nemen met iemand met een beperking? Ze vraagt zich alleen af waarom je grenzen over gaat met een ándere man, als de thuissituatie moeilijker is dan gedacht. Of heb ik een opmerking van haar gemist?
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 18:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Precies. Ik zeg nergens dat je geen relatie aan moet gaan met iemand met een beperking. Dankjewel, Dundas. Beetje lafjes ook wel, dat reageren via een anoniem account.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jan 2015 19:03

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik denk dat ze onder een anoniem account reageert omdat ze privé-informatie over haar partner vertelt, niet omdat ze niet openlijk kritiek op jou durft te hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 19:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Oh, dus het is biechtje zelf? Waarom dan niet reageren onder het biecht account? Nou goed. Wat ik bedoelde was dat ik het nogal makelijk vind om na 8 jaar relatie ineens te constateren dat je man niet aan je eisen voldoet, terwijl je hem toch langer kent dan vandaag. Als iemand niet bij je past heb je dat echt wel sneller door en kun je beter niet beginnen aan een serieuze relatie, laat staan aan kinderen.

Nu is het makkelijk om een andere man op te hemelen waarmee je geen huis en kinderen deelt. Natuurlijk kan je daarmee fantastisch praten en is hij veel aantrekelijker. Maar het is geen eerlijke concurrentie voor je man, waarmee je lief en leed deelt.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jan 2015 19:21

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nee, het is niet Biechtje zelf, het is iemand die net als Biechtje een vriend heeft met een vorm van autisme en dat net als Biechtje niet onder haar eigen naam op het forum wil hebben. Soms, als mensen reageren op het biechttopic, bijvoorbeeld dat de situatie ergens herkenbaar is, geven ze daarmee ook privé-informatie bloot en daar is Anoniem Antwoord voor bedacht.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 19:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Aha.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 17 Jan 2015 19:23

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nee lijkt me niet dat het biechtje zelf is, maar een andere forumster die niet publiekelijk wil hebben die info over haar partner.

Verder inderdaad, nougat zegt niet dat je geen relatie moet beginnen met iemand met een beperking, maar dat ze toch koos om te trouwen en kinderen te krijgen net deze man met beperking. Dat kan toch niet plots nu pas bekend geworden zijn. Ja, de diagnose misschien, maar hij is toch niet opeens een geheel andere man?

Ik denk wel net als Susan, dat in deze situaties de "nieuwe man" vaak wordt opgehemeld en je toch ook in een relatie met die nieuwe weer voor issues komt te staan. De eerste verliefde fase is gewoon een stuk leuker dan je lange leventje met verantwoordelijkheden en moeilijkheden. Het zou je meer sieren om niet de vluchtte in een nieuwe crush, maar juist energie te steken in je huidig relatie.

Moet je echt zo intensief samen werken met die man? En hoe denkt hij erover? Misschien kan hij wel van baan wisselen?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jan 2015 19:57

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik heb een moeizame relatie met mijn ouders en ze hebben nog nooit een partner (3 voorgesteld- lange relaties) goedgekeurd (wat niet hoeft maar voor spanning zorgt). Daarnaast zijn ze rascist en nu heb ik natuurlijk net een relatie gekregen met een buitenlander. Nu gaan ze hem binnenkort ontmoeten omdat ze ergens zijn waar mijn vriend mee naar toe gaat. Moet ik hem van te voren gaan voorstellen? Ze weten dat hij bestaat. Ik twijfel echt.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Jan 2015 20:59

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Is het een echt een buitenlander die hier pas woont of iemand uit Nederland met een andere afkomst door zijn ouders? Als het 't laatste is zou ik er even op letten hoe je je vriend omschrijft.

Verder, lastig. Weten jouw ouders dat hij van origine een andere afkomst heeft? Woon je nog thuis? Ze hebben er natuurlijk niks mee te maken en ik mag hopen dat ze jouw vriend met respect zullen behandelen.
<<

Anoniem181

Bericht 20 Jan 2015 21:04

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik vraag me hetzelfde af als Carrie. Als hij gewoon Nederlands is met een buitenlands voorkomen is dat toch anders dan een buitenlander die hier net woont of zelfs nog in het buitenland woont.

Ik zou je vriend gewoon voorstellen aan je ouders. Het zou zomaar kunnen dat ze hem nog heel vaak gaan zien, zeker als het serieus blijkt/blijft tussen jullie. Denk je dat je ouders hem echt niet zullen accepteren?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jan 2015 21:13

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Hij is hier ruim 20 jaar geleden als asielzoeker gekomen en is de taal bij machte en heeft een WO-studie al is deze niet in het Nederlands gevolgd.
Ze weten dat het iemand uit het buitenland is maar verder weten ze niets over hem.

Ik woon al jaren niet meer thuis (13jaar).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 20 Jan 2015 21:16

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Carrie schreef:Is het een echt een buitenlander die hier pas woont of iemand uit Nederland met een andere afkomst door zijn ouders? Als het 't laatste is zou ik er even op letten hoe je je vriend omschrijft.

Verder, lastig. Weten jouw ouders dat hij van origine een andere afkomst heeft? Woon je nog thuis? Ze hebben er natuurlijk niks mee te maken en ik mag hopen dat ze jouw vriend met respect zullen behandelen.
ik omschrijf hem bewust zo omdat mijn ouders hem zo zien. Ik wilde graag een eerste reactie over hoe jullie dat zien. Ik vind buitenlander namelijk wel een fout woord.
<<

Anoniem125

Bericht 21 Jan 2015 10:42

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Natuurlijk is hij geen buitenlander. Hij woont hier al 20 jaar!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jan 2015 10:47

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Natuurlijk is hij geen buitenlander. Hij woont hier al 20 jaar!

Hoe moet je het dan noemen? Hij heeft geen Nederlands paspoort en allochtoon vind ik dan weer een lelijk woord.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jan 2015 10:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Dat is geen buitenlander en ik zou hem dus ook niet zo noemen. En wanneer je ouders hem wel zo noemen ondanks je uitleg, dan zijn ze wel een beetje dom. Ik weet niet wat je daarmee moet, ik kan zelf niet do goed omgaan met mensen die zo denken en dat doe ik dus ook niet.
#teammaple🍁
<<

Anoniem315

Bericht 21 Jan 2015 10:49

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Jeetje, wat een negatieve benaming van je ouders. Dat zouden mijn ouders helaas ook zo zeggen. Maar ik zou me daardoor niet laten beïnvloeden. Deze jongen is hier dusdanig ingeburgerd, lijkt me, dat hij zo Nederlands is als het maar kan. En dan nog. Jouw keuzes. Als zij dat niet dulden, dan is dat hun probleem. Je moet op je eigen geluk afgaan!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Jan 2015 10:51

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Gewoon je vriend? Je doet erg spastisch. Jammer dan voor je ouders maar het gaat er toch om of jij gelukkig bent? Wat wil je dan van tevoren gaan melden? Ik heb aan mijn ouders ook niks bijzonders verteld. Behalve dit is mijn nieuwe vriend. Het lijkt wel alsof je, je in allerlei bochten gaat wringen voor hen. Waarom moeten zij hun goedkeuring geven?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jan 2015 10:53

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Urban Naked schreef:Dat is geen buitenlander en ik zou hem dus ook niet zo noemen. En wanneer je ouders hem wel zo noemen ondanks je uitleg, dan zijn ze wel een beetje dom. Ik weet niet wat je daarmee moet, ik kan zelf niet do goed omgaan met mensen die zo denken en dat doe ik dus ook niet.

Ik ook niet. Als het negatief over buitenlanders gaat dan zeg ik meestal dat ik maar doe of ik het niet hoor want anders wordt het gelijk oorlog. En ach, ze hoeven hem niet te accepteren maar ze moeten wel respectvol blijven en ik ben bang dat vooral m'n vader dat moeilijk gaat vinden.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 21 Jan 2015 10:54

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Leuke vader biechtje. Wat ontzettend bevooroordeeld van ze. Jammer dan voor je vader toch?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jan 2015 10:56

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Fantine schreef:Gewoon je vriend? Je doet erg spastisch. Jammer dan voor je ouders maar het gaat er toch om of jij gelukkig bent? Wat wil je dan van tevoren gaan melden? Ik heb aan mijn ouders ook niks bijzonders verteld. Behalve dit is mijn nieuwe vriend. Het lijkt wel alsof je, je in allerlei bochten gaat wringen voor hen. Waarom moeten zij hun goedkeuring geven?

Ik doe niet spastisch. Ik ken mijn ouders en ik zou graag willen dat zij zich gedragen in het bijzijn van anderen en daarom vraag ik me af of hem eerst alleen aan hun voorstellen beter is dan in een groep.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 21 Jan 2015 11:24

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Van orgine (?) buitenlandse afkomst?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem125

Bericht 21 Jan 2015 11:36

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Ik zou hem gewoon je vriend noemen en niet zoveel nadruk leggen op zijn afkomst. Dat je ouders dat zo belangrijk vinden is hun zaak. Voor jou is hij toch gewoon je vriend? Als ze er wel naar vragen, dan kun je zeggen dat hij van origine uit ... komt en vertel je gewoon het verhaal. Wel echt vervelend als je ouders zich zo opstellen, lijkt me heel pijnlijk.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 21 Jan 2015 14:45

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Nougat schreef:Ik zou hem gewoon je vriend noemen en niet zoveel nadruk leggen op zijn afkomst. Dat je ouders dat zo belangrijk vinden is hun zaak. Voor jou is hij toch gewoon je vriend? Als ze er wel naar vragen, dan kun je zeggen dat hij van origine uit ... komt en vertel je gewoon het verhaal. Wel echt vervelend als je ouders zich zo opstellen, lijkt me heel pijnlijk.

Ik noem hem natuurlijk ook mijn vriend maar het gaat er dus om dat het iemand van buitenlandse afkomst is. Ze kennen zijn naam en toen schamperden ze al iets over 'moslims' (wat overigens niet zo is maar ook niet uitmaakt). Het gaat er dus puur om of ik hem eenmalig mee zal nemen ter kennismaking of hem gewoon 'in een groep mensen gooi' waar mijn ouders ook bij zijn. Verder zullen ze hem niet vaak zien want ik zie m'n ouders maximaal eens per maand een uurtje. Het gaat dus niet om hun menig maar ik wil misplaatste opmerkingen zien te voorkomen.
En ja, die mensen uit 'Rot op naar je eigen land' daar lijken ze op (die rode en blonde).
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 23 Jan 2015 09:37

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

Maar los van zijn afkomst, zou je je nieuwe vriend voorstellen door eerst persoonlijk bij je ouders langs te gaan, of vind je het ook normaal om je nieuwe vriend voor te stellen in een grote groep/feestje? Mij lijkt het namelijk normaal om je nieuwe vriend eerst persoonlijk voor te stellen aan je ouders, anders zet je ze wel erg voor het blok. En in die zin doet zijn afkomst of hoe jou ouders dat zien er helemaal niet toe,
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 11:44

Re: Liefde, seks & relatie biechttopic

mijn biechtje is eigenlijk niet heel spannend en er is ook niet gebeurd maar... Vorige week waas ik in een kroeg met een vriendin en raakte in gesprek met een erg leuke vent. Al gauw liet ik hem weten dat ik al jaren een vriend heb, want ik voelde wel enige spanning tussen ons. Einde van de avond spraken we tegen elkaar uit dat als ik hem jaren eerder had ontmoet we nummers zouden uitwisselen, maar dat het beter was het in dit geval maar gewoon bij 3 zoenen te laten. Dus dat hebben we gedaan en we zijn allebei vertrokken. Ik weet bijna niets van hem en dat is misschien maar goed ook, want ik heb hem de hele week al in mijn kop!
ik heb zelfs op Facebook e.d gezocht op zijn voornaam en woongebied om te kijken of ik hem stiekem toch kan vinden, maar hij is niet te vinden. :eyes: Het is geen 'what to do' biecht, maar wilde het gewoon even kwijt..
VorigeVolgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers