Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolgaande kinderen topic

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 15 Jan 2015 08:58

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nou wat raar zeg Randall. Jammer dat zo'n school van zulke situaties schijnbaar niks leert.
Maar om dit naar de kinderen door te spelen en ze nauwelijks ruimte te geven om afscheid te nemen vind ik echt triest.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Jan 2015 20:48

Re: Schoolgaande kinderen topic

Pffff wat een dag hier vandaag...
Ik ging J ophalen van school vanmiddag en ze zat huilend in de klas. De (inval) juf vertelde dat ze 's middags tijdens het buitenspelen was gevallen en pijn in haar schouder had maar dat ze er niks aan kon zien. Ik hoorde van een vriendinnetje (die vertelde dat thuis tegen haar moeder) dat J echt heeft zitten krijsen van de pijn maar de juf vond het blijkbaar niet nodig om mij te bellen. Eenmaal thuis wilde ik haar uit de auto tillen e n gilde ze het echt uit van de pijn dus heb ik de huisarts toch maar voor de zekerheid gebeld. De hele middag bij de huisarts en het ziekenhuis gezeten en ze blijkt een gebroken sleutelbeen te hebben.
Ongelukjes gebeuren en ik neem het echt niemand kwalijk dat ze haar sleutelbeen gebroken heeft, dat had net zo goed thuis kunnen gebeuren bij het spelen, maar ik vind het wel heel erg dat ze blijkbaar hysterisch heeft zitten huilen van de pijn en dat de juf mij niet gebeld heeft. J zei dat ze heel vaak tegen de juf gezegd had dat ze naar mama wilde maar dat juf zei dat ze nog even moest wachten tot school afgelopen was. Ik vind dat echt heel zielig en ben er eigenlijk ook wel een beetje geïrriteerd over, ik snap dat ze niet voor elke geschaafde knie de ouders gaan bellen maar bij een kind dat zo veel pijn heeft...

Wat vinden jullie hiervan, is het onredelijk dat ik er zo over denk? En zo niet, zouden jullie hier nog wat over zeggen op school?
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem127

Bericht 20 Jan 2015 20:51

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat zielig voor haar zeg :(.

Hoe lang was de pauze geleden? IK zou echt heel erg boos zijn. Als mijn kind om wat voor een reden dan ook, en al helemaal bij pijn, huilend om haar moeder vraagt, verwacht ik dat ik gebeld wordt.

Beterschap voor je dochter!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Jan 2015 20:57

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet niet precies hoe lang het geleden was, het is in ieder geval 's middags gebeurd en ze zaten een aflevering huisje-boompje-beestje oid te kijken toen ik op school kwam. Het moet dus ergens tussen half 1 en 2 uur geweest zijn en om half 3 is de school uit.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 20 Jan 2015 21:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ja daar zou ik de juf nog wel even over aanspreken. Nu is het een inval juf en misschien dacht ze dat je dochter een dramaqueen was maar dan nog. Bij echt krijsen en pijn moeten ze gewoon bellen.

Pff ik kan over een jaar al een topic openen over de middelbare school. We gaan in februari kijken bij de open dagen. Ookal duurt het nog een dik jaar. Ik wil dat hij al een beetje ziet hoe het gaat worden.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

RiLiJu

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 121

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:04

Bericht 20 Jan 2015 21:04

Re: Schoolgaande kinderen topic

Aah Fiwen, wat ontzettend naar.
Ik snap je gevoel en vind deze ook geheel terecht. Persoonlijk zou zo'n voorval mijn vertrouwen (en erger nog, die van mijn dochter) behoorlijk beschadigen en zou ik echt boos zijn.
Ik zou er dan ook zeker op terug komen. Ik kan me voorstellen dat je dochter morgen thuis blijft, maar ik geloof dat ik toch wel even persoonlijk langs zou gaan om dit te bespreken.
Beterschap voor je meisje!
<<

Anoniem110

Bericht 20 Jan 2015 21:07

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ahhh Fiwen wat sneu zeg. Kan me voorstellen dat ze enorm veel pijn heeft gehad vanmiddag.
Ik zou ook zeker de juf erop aanspreken en bespreken wat er nu precies is gebeurd.
Beterschap voor je meisje.

Hier gaat het goed op school. Hij heeft het erg naar zijn zin en doet goed zijn best. Over een half jaar staat groep 3 gewoon al voor de deur. Ik merk aan S dat hij nu heel erg bezig is met woordjes en cijfers leren enz. In de klas krijgt en vraagt hij ook om extra werkjes dat vind hij erg leuk om te doen.

Vooralsnog ben ik onwijs trots op mijn kanjer.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jan 2015 21:14

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat sneu voor jouw dochter, wat moet zij zich rot gevoeld hebben (en jij ook later). Ik zou hier zeker op terug komen bij de juf want dat is toch echt wel een flinke inschattingsfout geweest van haar.
Sterkte nog, ik hoop dat J. inmiddels wat minder pijn heeft.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 20 Jan 2015 21:15

Re: Schoolgaande kinderen topic

Nonnevot, fijn dat het met S. goed gaat op school. Gek is dat hè, het idee dat hij al bijna naar groep 3 gaat, ik vond het een flinke stap maar wel heel leuk.
<<

Fiene

Bericht 20 Jan 2015 21:20

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat vervelend zeg Fiwen. Ik zou de juf er zeker nog even op aanspreken. Vooral van een invaljuf had ik zeker verwacht dat ze je gebeld had. Een invaller kan veel moeilijker inschatten of het kind gewoon '' drama'' maakt of dat er echt iets aan de hand is.

Ik heb ooit een kind gehad in de klas die gilde ook alles bij elkaar, bij iedere kleine schram. Maar als je een kind eenmaal kent weet je goed wanneer het serieus is en wanneer niet. Wanneer ik twijfel, of wanneer een kind hard valt ga ik er altijd even mee naar een ehbo-er en meld het altijd bij de ouders.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 20 Jan 2015 21:23

Re: Schoolgaande kinderen topic

Bedankt voor jullie reacties. Aangezien het een inval juf was zal met haar persoonlijk bespreken lastig worden maar ik ga het donderdag wel even met haar eigen juf bespreken. En ik wil vooral nogmaals heel duidelijk maken dat ik bij dit soort dingen echt gebeld wil worden. Al heb ik heb wel het vertrouwen dat haar eigen juffen me gebeld hadden als dit bij een van hen gebeurd was.

Ohw en heel eerlijk, ik dacht in eerste instantie ook dat ze vooral huilde omdat ze zichzelf heel zielig vond (daar is ze heel goed in :P) maar toen ze zo gilde toen ik haar uit de auto tilde was wel duidelijk dat ze echt pijn had.

@RiLiJu, de kleuters zijn elke woensdag vrij dus ik kan het sowieso pas donderdag bespreken. En ik denk inderdaad dat ze het niet fijn gaat vinden als deze juf weer een keer zou invallen, ze heeft het al moeilijk als er een inval juf is en dan gebeurt er nog zoiets.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem140

Bericht 21 Jan 2015 07:26

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik zou dat inderdaad ook met de juf bespreken en dan kan dat terug gekoppeld worden naar de invaljuf.
Wow Mamsie, ja dat gaat snel ineens he! Wel leuk als je daar een topic over opent, kunnen wij alvast meekijken haha ;)

Hier gaat het ook heel goed, zoon krijgt logopedie voor zijn dyslectie en het helpt echt heel goed. Had een heel mooi rapport voor de kerstvakantie en hij zit ook lekker in zijn vel.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2015 12:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Toen ik J net op kwam halen ben ik even langs de leerlingbegeleider gelopen (de directeur was niet aanwezig maar de begeleider is dan het aanspreekpunt en hij was er blijkbaar ook bij toen het gebeurde).
Hij heeft verteld wat er precies gebeurd is, en gelukkig is het pas rond 2 uur gebeurd dus heeft ze niet heel lang hoeven wachten tot ik haar kwam ophalen. Hij zei ook dat hij tegen de inval juf had gezegd dat ze duidelijk tegen mij moest vertellen wat er gebeurd was, er vanuit gaande dat ze mij meteen zou bellen om J op te halen. Hij heeft daarna ook nog gekeken of hij me zag om het zelf te vertellen maar heeft mij niet meer gezien. Hij was heel erg geschrokken dat het toch gebroken bleek te zijn en schrok ook van het feit dat ik niet gebeld ben door de juf. Hij zei dat ze normaal echt heel laagdrempelig bellen en dat ze voor zoiets eigenlijk standaard de ouders bellen om te overleggen. Hij gaf me dus ook groot gelijk dat ik er op terug kwam. Hij was er zelfs blij om omdat het hem ook niet lekker zat en zei dat hij me anders sowieso vanmiddag gebeld had om het te bespreken.
Hij gaat vandaag nog de inval juf bellen en het wordt ook nog in het team besproken vanmiddag.

Ben blij dat ik het besproken heb en heb nu ook wel weer het vertrouwen dat dit echt niet de normale gang van zaken is maar een hele vervelende samenloop van omstandigheden en foute inschattingen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem166

Bericht 22 Jan 2015 12:52

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fijn dat je de leerlingbegeleider hebt gesproken, Fiwen. Hoe gaat het nu met je dochter? Heeft ze nog veel pijn?
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 22 Jan 2015 13:08

Re: Schoolgaande kinderen topic

Het gaat naar omstandigheden wel goed met haar. Als ze haar arm goed stil houd heeft ze er weinig last van maar als ze beweegt of je komt er aan dan heeft ze wel veel pijn. Ze slaapt gelukkig wel goed (ik heb daarentegen al 2 nachten amper geslapen want ik wordt wakker van elk huiltje en kreuntje wat de maakt in haar slaap)
Vanmorgen op school ging het gelukkig wel goed, ze werd echt vertroeteld door haar klasgenootjes maar ondanks dat ze snappen dat ze voorzichtig moeten doen blijven het natuurlijk kleuters dus ze had bij thuiskomst wel flink last en is heel moe. Maar ondanks dat wil ze morgen wel weer graag naar school, ze wilde eigenlijk vanmiddag al blijven maar in de auto kakte ze in en was ze toch ook wel weer blij om thuis te zijn. Ze heeft net een pijnstiller gekregen en ligt nu in haar pyjama op de bank een filmpje te kijken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem97

Bericht 22 Jan 2015 13:13

Re: Schoolgaande kinderen topic

Wat sneu fiwen, hier bellen ze zelf 5 min voor tijd als er iets gebeurt.
Hopelijk heeft ze er niet te veel last van.
<<

Anoniem272

Bericht 22 Jan 2015 16:18

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen: beterschap voor je meisje. Goede reactie van die man. Hopelijk leert de invalster hiervan. En knapt je dochter gauw op! Jij lijkt me zo'n lieve, zorgzame moeder trouwens.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 22 Jan 2015 21:36

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat een fijne reactie van de leerlingbegeleider, goed dat het zo opgepakt wordt. Wel naar dat J. zo'n last heeft van de breuk.

Hier zit mijn dochter volop in de (cito)toetsweken. Volgens mij alleen morgen nog en is het dan weer voorbij. Als het goed is krijgt ze volgende maand haar rapport, ik ben wel benieuwd hoe ze er voorstaat.

In april mag zij de boekenkring doen (elke week leest 1 kind uit de klas een stuk voor uit een boekje en vertelt daarbij ook iets over de schrijver), daar kan ze niet op wachten. Vandaag heeft ze er thuis al een boekje voor uitgekozen en ze is er meteen in gaan lezen. Eigenlijk nog een vrij moeilijk boek (dolfje weerwolfje, het nachtmerrieneefje), maar ze wil persé dat boek en las er al best vlot in weg dus na wat oefenen zal dat wel gaan lukken.

En dan 1 week later in april gaat ze de vertelkring doen, dat is een soort minispreekbeurt. Ook daar kan ze niet op wachten, ze vindt het superleuk om iets voor de klas te vertellen.

Hoe gaat dat bij andere kinderen op school? Is het daar ook al vanaf de kleutergroepen dat ze af en toe wat voor de klas mogen/moeten vertellen?
Ik vind dat wel echt een groot voordeel, zelf vond ik dat vroeger doodeng en bij mijn dochter is het al iets normaals dat ze al vanaf jong mee krijgt.

En volgende maand doet haar klas de maandviering, mag ze eindelijk weer op het podium. Ouders mogen dan komen kijken, leuk is dat.
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 22 Jan 2015 23:05

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen, wat onzettend zielig voor je dochter zeg! Goed dat je er vandaag op terug gekomen bent en dat het verder in het team besproken wordt op school.

Liadan, wat knap dat je dochter daar naar uit kijkt om voor de klas wat te doen. Vond dat zelf ook altijd vreselijk en schat in dat mijn zoon dat ook niet graag zal doen. Het is inderdaad al wel vroeg, geen idee wanneer ze er hier mee beginnen.

N. vertelde deze week ook dat hij een paar dagen in de gymzaal uit een boekje moest werken, zal ook wel de cito zijn geweest.Wij hebben in maart weer 10 min. gesprekken, maar denk dat ik binnenkort zelf eens vraag hoe het gaat. Vindt er best lang tussen zitten, tussen de gesprekken. Had ze vaker verwacht, vooral als je kind net op school zit. Verder gaat het heel goed op school, hij gaat elke dag met plezier ernaar toe, dat vind ik toch wel het belangrijkste!
2010 2012 2015 2017
<<

Amaryllis

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 519

Geregistreerd: 16 Okt 2013 13:10

Bericht 23 Jan 2015 10:00

Re: Schoolgaande kinderen topic

Hier hebben ze ook boekenkring in de kleuterklas.
Dat is ongeveer hetzelfde als jij verteld. Ze mogen een prentenboek mee en daar over vertellen.
Aanstaande woensdag is mijn dochter aan de beurt dus ben benieuwd.
Ze heeft het boek van die mol die op zn kop is gepoept. Ze kan hem zelf vertellen zo vaak hebben wij die voor gelezen.

Ik vind het ook prettig dat ze daar nu al mee beginnen.
Ik heb dat zelf echt moeten leren op de middelbare school.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 18:42

Bericht 23 Jan 2015 10:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ach fiwen wat ontzettend sneu voor je meisje!
Goed dat je even bent teruggegaan.

Wow mamsie dat gaat snel zo! Gaat hij naar de K?
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 23 Jan 2015 12:45

Re: Schoolgaande kinderen topic

Ik weet niet wat je bedoelt met de K, een middelbare school gok ik. Al weet ik niet welke je bedoelt.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem97

Bericht 23 Jan 2015 13:35

Re: Schoolgaande kinderen topic

Liadan, hier ook al vanaf groep 1, ze krijgen dan een boek mee en dat moet je dan een paar keer samen lezen en dan word daar in de kring wat vragen over gesteld door de kinderen. En in groep 2 zie je takjes voorbij komen zoals met een ander kindje een liedje kiezen en samen voor de klas zingen.
Ik vind t heel goed dat ze dit op spelende wijze leren en zo hopelijk zorgen dat t niet heel spannend wordt als ze straks echte spreekbeurten moeten houden.
<<

Bonheur

Noob

Berichten: 157

Geregistreerd: 25 Dec 2014 18:42

Bericht 23 Jan 2015 20:25

Re: Schoolgaande kinderen topic

Mamsie jij komt toch uit e-l?
<<

Anoniem171

Bericht 23 Jan 2015 21:42

Re: Schoolgaande kinderen topic

Fiwen beterschap voor jouw meisje.

Mamsie jeetje alweer een hele andere fase zeg. Weet je al naar welk schooltype hij gaat? Is er veel keuze?

Even kort een vraagje. Mijn zoontje leest een beetje. Ik wil graag wat boekjes voor hem kopen. Hebben jullie leuke titels voor een kleuter die net leest?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny