Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


welke streek/camping Frankrijk in september?

<<

Anoniem92

Bericht 16 Jan 2015 08:11

welke streek/camping Frankrijk in september?

Wij willen dit jaar voor het eerst met de kindjes naar Frankrijk. We vertrekken zo in de 2e week van september, nu vroegen wij ons af in welke (dichtstbijzijnde) streek het nog lekker, aangenaam weer is? We willen natuurlijk wel dagelijks lekker zwemmen en buiten spelen, vooral met de oudste.

Heeft er iemand ook nog suggesties voor een leuke, kindvriendelijke camping? Wel met bungalows, of iets van ruime stacaravans.

Alvast bedankt!
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2015 10:55

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Het vakantiepark van de ouders van Siamsa is super leuk! Je kunt haar een PM sturen voor het adres/website. Ik vond het echt iets voor met kleine kinderen, lekker rustig en kleinschalig, het zwembad is goed beveiligd met een hek en de kinderen kunnen er heerlijk spelen (elk huisje heeft de ruimte om zich heen).
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2015 09:00

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

In de Ardeche zit ook een leuke, kleinschalige camping. Wij zijn hier zelf meerdere keren geweest, de vorige eigenaren zijn bekenden van ons. Er zit een zwembad op de camping en een paar leuke speeltuinen, ook is er een eetgelegenheid. De Ardeche is sowieso een prachtige streek vind ik. Er staan stacaravans en tenthuisjes op de camping. http://www.ludocamping.mobi

Natuurlijk moet je een beetje geluk hebben met het weer, maar in de Ardeche is het weer vaak mooier dan in omliggende departementen. Houd er wel rekening mee dat op de camping, ik denk de meeste in Frankrijk, redelijk veel Nederlandse ouderen staan. De zogenaamde grijze golf is nl begonnen dan.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 17 Jan 2015 10:07

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Wij hebben vorig jaar september in de Languedoc-Roussillion op een camping gestaan. Bij Argeles-sur-Mer, bijna tegen Spanje aan. We hebben nog onwijs mooi weer gehad. Verder was het heerlijk rustig op de camping, maar nog genoeg bedrijvigheid om ons heen.

We hebben er express voor gekozen zo zuidelijk mogelijk te gaan, in verband met de grootste kans op mooi weer. Maar die zekerheid heb je eigenlijk nooit echt.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 17 Jan 2015 10:27

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Wij gaan in juni naar Drome.

Ik zou iig kijken of ze ook een (verwarmd) overdekt zwembad hebben, voor als het toch niet meer zo lekker weer is.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem280

Bericht 17 Jan 2015 16:14

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Katrien schreef:In de Ardeche zit ook een leuke, kleinschalige camping. Wij zijn hier zelf meerdere keren geweest, de vorige eigenaren zijn bekenden van ons. Er zit een zwembad op de camping en een paar leuke speeltuinen, ook is er een eetgelegenheid. De Ardeche is sowieso een prachtige streek vind ik. Er staan stacaravans en tenthuisjes op de camping. http://www.ludocamping.mobi

Natuurlijk moet je een beetje geluk hebben met het weer, maar in de Ardeche is het weer vaak mooier dan in omliggende departementen. Houd er wel rekening mee dat op de camping, ik denk de meeste in Frankrijk, redelijk veel Nederlandse ouderen staan. De zogenaamde grijze golf is nl begonnen dan.


Dit houdt ik voor een aantal jaren in de gaten. Ben dol op de ardeche, maar zuid Frankrijk, cote 'd azur, is ook mooi. Eigenlijk is heel Frankrijk mooi. Ben dol op dat land.
Al was het afgelopen jaar bar en boos met het weer, dus toen zijn we naar Spanje gegaan.
<<

Patsy

Bericht 17 Jan 2015 16:40

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Caramba, Cote 'd Azur is ook prachtig inderdaad. Afgelopen jaar zijn we naar Luxemburg geweest, ook heel mooi, maar de camping was verschrikkelijk. De Vaucluse is ook een mooie streek, maar iedere keer dat we daar waren hadden we veel last van de mistral.
<<

Anoniem315

Bericht 17 Jan 2015 18:00

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Wij gaan komend juli naar de Provence, Le Lauzet-Ubaye, vlakbij Italië. Middenin de bergen, aan een meer in een chalet. Er is een kinderclub, een zwembad en diverse speeldingen. Het schijnt daar vrij weervast te zijn en veel zonuren te hebben.
<<

Anoniem185

Bericht 17 Jan 2015 18:20

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Voor zwemweer halverwege september zul je toch echt wel naar het zuiden moeten gaan...
<<

Anoniem 82

Bericht 17 Jan 2015 22:49

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Lampenkapje schreef:Voor zwemweer halverwege september zul je toch echt wel naar het zuiden moeten gaan...

Dat denk ik ook! Heb alleen niet echt tips, wel ervaring met vakantie in Frankrijk en verschillende streken, maar niet met kinderen. Al ben ik voor de komende zomervakantie ook aan het bedenken wat we willen en Frankrijk is ook een optie. Ik hou van Frankrijk :cheering:
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 18 Jan 2015 08:57

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Half september moet je wel echt geluk hebben met het weer in Frankrijk. Ik zou dan zowiezo zo zuidelijk mogelijk gaan. Maar dan nog geen garantie op mooi weer helaas haha.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 20 Jan 2015 09:46

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Wij zijn afgelopen jaar naar de Zuidkust geweest in Frankrijk, Languedoc Roussillon, Vias Plage. De laatste drie weken van augustus. We zaten op een superleuke camping, l'air Marin. Maar naarmate we richting september gingen, werd het echt kouder. Overdag waaide het flink waardoor zwemmen echt koud werd. 's Avonds koelde het snel af, waardoor we na 21 uur eigenlijk niet meer lekker buiten konden zitten. We willen dit jaar heel graag terug, maar hebben nu de eerste drie weken van september vakantie en durven het vanwege het weer niet aan. We willen toch wel echt de hele dag buiten kunnen zijn. Nu vliegen we 16 dagen naar Malaga (appartement gehuurd) omdat we daar vrijwel zeker zijn van zon en warmte.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem119

Bericht 20 Jan 2015 10:03

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Katrien schreef:Caramba, Cote 'd Azur is ook prachtig inderdaad. Afgelopen jaar zijn we naar Luxemburg geweest, ook heel mooi, maar de camping was verschrikkelijk. De Vaucluse is ook een mooie streek, maar iedere keer dat we daar waren hadden we veel last van de mistral.


Ik houd van de Vaucluse! Ik ben daar als kind heel vaak geweest. Sowieso vind ik de Provence heel mooi.
<<

Patsy

Bericht 20 Jan 2015 12:47

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Marin schreef:
Katrien schreef:Caramba, Cote 'd Azur is ook prachtig inderdaad. Afgelopen jaar zijn we naar Luxemburg geweest, ook heel mooi, maar de camping was verschrikkelijk. De Vaucluse is ook een mooie streek, maar iedere keer dat we daar waren hadden we veel last van de mistral.


Ik houd van de Vaucluse! Ik ben daar als kind heel vaak geweest. Sowieso vind ik de Provence heel mooi.


Ik wil ik graag nog een keer, maar dan veel eerder in het seizoen. Nu zaten we vast aan september omdat mijn man de Mont Ventoux op ging fietsen voor het goede doel. Waarschijnlijk gaat hij dat in 2016 weer doen, dus dan zal het ook weer september worden, helaas is dan vaak de Mistral.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 20 Jan 2015 13:01

Re: welke streek/camping Frankrijk in september?

Marin schreef:Het vakantiepark van de ouders van Siamsa is super leuk! Je kunt haar een PM sturen voor het adres/website. Ik vond het echt iets voor met kleine kinderen, lekker rustig en kleinschalig, het zwembad is goed beveiligd met een hek en de kinderen kunnen er heerlijk spelen (elk huisje heeft de ruimte om zich heen).


Klinkt inderdaad goed. Als wij ooit weer eens naar Frankrijk gaan dan zal ik dit onthouden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers