Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

<<

Toos

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 586

Geregistreerd: 12 Jun 2014 23:43

Bericht 15 Jan 2015 21:24

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Niet met 1 kind maar altijd met mijn beide kinderen. Toen ik nog met mijn ex samen waren gingen we zeer geregeld op vakantie, weekendje euro Disney, Londen, Libanon e.d. Dit ben ik altijd blijven doen, ook toen we uit elkaar gingen. Al werd het dan wel iets dichter bij huis. Weekendje Centerparcs bijvoorbeeld, een weekje bij de boer kamperen, weekje Renesse e.d. Nu ik weer in een relatie zit durf ik toch weer iets verder van huis te gaan. Zo gaan we nu volgend weekend naar Parijs, en in de zomer naar Zwitserland. Met twee volwassen vind ik weggaan toch iets prettiger, en voor mijn gevoel veiliger.
Succes. It is being able to go te bed each night with your soul at peace.
<<

Anoniem113

Bericht 15 Jan 2015 22:10

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Ik ben vorig jaar met mijn oudste naar Thailand geweest 2 weken. Daar was ik wel bij familie maar we hebben ook samen dingen kunnen doen. Alleen de reis was al spannend en ondernemend.
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jan 2015 22:34

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Nougat schreef:
Marin schreef:Nee stel je loopt echt een fikse voedselvergiftiging op, of iets ergers, en je komt daar in het ziekenhuis te liggen. Dat lijkt me niet te doen met een kindje. Ik zou eerder een korte stedentrip of een reisje binnen Europa met hem samen doen. Waarom niet een weekendje weg beginnen in een leuke stad? Voor veel steden kun je reistips voor kinderen vinden, zo kan je vast een leuk programma samenstellen.

Als je zo denkt kun je niks meer doen. Ik ga al 12 jaar regelmatig op reis naar de meest verre landen en heb nog nooit een voedselvergiftiging opgelopen en ben nooit in het ziekenhuis beland tijdens mijn reizen. Zie dus echt geen reden waarom mijn dochter niet met ons mee zou kunnen. Gaat altijd prima. Natuurlijk pas je bepaalde dingen wel aan, maar overal op de wereld zijn gewoon kinderen en aan alles valt wel een mouw te passen is mijn ervaring.


Omdat als je met twee volwassenen en een kind gaat, je nog een vangnet hebt in de andere ouder. Hier gaat het om 1 ouder met kind. Dat lijkt me niet prettig nee, jij in een ziekenhuis als er wat gebeurt, waar gaat dat kind dan naar toe? Met z'n tweeën verre reizen met kinderen vind ik een heel ander verhaal. (natuurlijk kan jullie beide dan ook wat overkomen, daar niet van)
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2015 22:42

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Deze zomer wil dochter met mij een weekendje kamperen met de motor. We gaan dan maximaal een half uur van huis de eerste keer.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3402

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Jan 2015 22:43

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Marin: zit ik me nav. bovenstaande af te vragen: zou jij bv ook niet alleen met een kindje naar Amerika gaan als je de mogelijkheid zou krijgen?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jan 2015 23:16

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Alibi schreef:Deze zomer wil dochter met mij een weekendje kamperen met de motor. We gaan dan maximaal een half uur van huis de eerste keer.

Gaaf!dat vind ik echt vet, al zou ik voor geen goud op een moter stappen ;)!

Wij zijn tot nu toe altijd met z'n alles op vakantie geweest. 1 op 1 aandacht krijgen ze vaak genoeg maar lang met de oudste weg is wel leuk maar dan mist de middelste haar heel erg en verveelt hij zich heel erg en de jongste is nog te jong om op vakantie te gaan.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2015 23:22

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Kwak schreef:
Alibi schreef:Deze zomer wil dochter met mij een weekendje kamperen met de motor. We gaan dan maximaal een half uur van huis de eerste keer.

Gaaf!dat vind ik echt vet, al zou ik voor geen goud op een moter stappen ;)!



De kinderen vinden het echt geweldig. De jongste ook, alleen kan hij niet achterop ivm zijn onvoorspelbaarheid.
Dochter baalt nu dat haar pak niet warm genoeg is om met dit weer mee te gaan. Bij mij heeft ze nog niet achterop gezeten, dat is op mijn motor toch ff andere koek dan bij mijn man. (Je hebt vast onze motors wel eens op fb voorbij zien komen)
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jan 2015 23:24

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Alibi schreef:
Kwak schreef:
Alibi schreef:Deze zomer wil dochter met mij een weekendje kamperen met de motor. We gaan dan maximaal een half uur van huis de eerste keer.

Gaaf!dat vind ik echt vet, al zou ik voor geen goud op een moter stappen ;)!



De kinderen vinden het echt geweldig. De jongste ook, alleen kan hij niet achterop ivm zijn onvoorspelbaarheid.
Dochter baalt nu dat haar pak niet warm genoeg is om met dit weer mee te gaan. Bij mij heeft ze nog niet achterop gezeten, dat is op mijn motor toch ff andere koek dan bij mijn man. (Je hebt vast onze motors wel eens op fb voorbij zien komen)

Stoere kinderen!echt dat ze dat durven!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2015 23:30

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

2 jaar geleden durfden ze niet eens in de buurt van een draaiende motor te komen :) wij zijn er gek van, dus ze worden gewoon geïndoctrineerd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 15 Jan 2015 23:43

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Alibi schreef:2 jaar geleden durfden ze niet eens in de buurt van een draaiende motor te komen :) wij zijn er gek van, dus ze worden gewoon geïndoctrineerd.

Ze hebben geen keus ;)!
Echt ik schijt al 7 kleuren achter op een scooter... Dood eng vind ik het! Puur dat je geen controle hebt om over de bochten maar te zwijgen!
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2015 23:45

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Haha lekker off topic. Maar ik durfde ook nooit op een scooter te rijden. Ik denk dat ik het nu nog eng vind. Het is zo anders. :p
Brr die kleine bandjes en slappe remmetjes op die scooters. Brrr.
<<

Anoniem119

Bericht 16 Jan 2015 00:23

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

rapa nui schreef:Marin: zit ik me nav. bovenstaande af te vragen: zou jij bv ook niet alleen met een kindje naar Amerika gaan als je de mogelijkheid zou krijgen?


Misschien wel naar een land waar ik de taal spreek en ik mensen ken ja. Met een klein kind in m'n eentje naar Afrika Zou ik niet durven.
<<

Anoniem88

Bericht 16 Jan 2015 00:46

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Nougat schreef:
Marin schreef:Nee stel je loopt echt een fikse voedselvergiftiging op, of iets ergers, en je komt daar in het ziekenhuis te liggen. Dat lijkt me niet te doen met een kindje. Ik zou eerder een korte stedentrip of een reisje binnen Europa met hem samen doen. Waarom niet een weekendje weg beginnen in een leuke stad? Voor veel steden kun je reistips voor kinderen vinden, zo kan je vast een leuk programma samenstellen.

Als je zo denkt kun je niks meer doen. Ik ga al 12 jaar regelmatig op reis naar de meest verre landen en heb nog nooit een voedselvergiftiging opgelopen en ben nooit in het ziekenhuis beland tijdens mijn reizen. Zie dus echt geen reden waarom mijn dochter niet met ons mee zou kunnen. Gaat altijd prima. Natuurlijk pas je bepaalde dingen wel aan, maar overal op de wereld zijn gewoon kinderen en aan alles valt wel een mouw te passen is mijn ervaring.

Het kan altijd natuurlijk. Mijn neefje van (toen) 8 heeft in het buitenland in het ziekenhuis gelegen met een voedselvergiftiging, was geen pretje en ene hoop geregel. Nu was hij met beide ouders, maar als je alleen bent kan ik me voorstellen dat nietiedereen dat even makkelijk kan hendelen. En als je dat van jezelf al weet... Ieder z'n eigen keuzes.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 16 Jan 2015 00:47

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Nougat schreef:
Pineco schreef:Zelf zou ik niet al te ver van huis gaan, voor een kind is een uitje in de buurt net zo leuk. Ze genieten waarschijnlijk vooral van de onverdeelde aandacht.

Natuurlijk vinden ze de onverdeelde aandacht fijn, maar waar baseer je het op dat een kind niet kan genieten van een vakantie ver weg? Veel kinderen vinden het juist fantastisch om eens naar een heel ander deel van de wereld te gaan!


Volgens mij zeg ik nergens dat ze niet genieten van een vakantie ver weg, ik zou persoonlijk een verre reis gewoon niet zo praktisch vinden (ik zou mijn man en de andere kinderen te veel missen, plus de praktische nadelen/risico's die Marin hierboven noemt). Ik wil dus maar zeggen dat zo'n vakantie of weekendtrip grote kans van slagen heeft, ook al blijf je in de buurt. Natuurlijk doen kinderen op een verre reis meer indrukken op, maar dat soort reizen zou ik dan toch liever met het hele gezin maken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2015 10:03

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Pineco schreef:
Nougat schreef:
Pineco schreef:Zelf zou ik niet al te ver van huis gaan, voor een kind is een uitje in de buurt net zo leuk. Ze genieten waarschijnlijk vooral van de onverdeelde aandacht.

Natuurlijk vinden ze de onverdeelde aandacht fijn, maar waar baseer je het op dat een kind niet kan genieten van een vakantie ver weg? Veel kinderen vinden het juist fantastisch om eens naar een heel ander deel van de wereld te gaan!


Volgens mij zeg ik nergens dat ze niet genieten van een vakantie ver weg, ik zou persoonlijk een verre reis gewoon niet zo praktisch vinden (ik zou mijn man en de andere kinderen te veel missen, plus de praktische nadelen/risico's die Marin hierboven noemt). Ik wil dus maar zeggen dat zo'n vakantie of weekendtrip grote kans van slagen heeft, ook al blijf je in de buurt. Natuurlijk doen kinderen op een verre reis meer indrukken op, maar dat soort reizen zou ik dan toch liever met het hele gezin maken.


Als ik van de zomer met mijn dochter op pad ga, ga ik misschien een uurtje rondrijden met de motor, maar uiteindelijk kom ik op een camping op 15/20 minuten van huis. Zij heeft dat niet in de gaten en voor haar beleving hoef ik echt niet verder weg te gaan. Het zal voor haar al super geweldig zijn om met mama alleen op pad te zijn met de motor.
<<

Anoniem125

Bericht 17 Jan 2015 13:38

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Marin schreef:
Nougat schreef:
Marin schreef:Nee stel je loopt echt een fikse voedselvergiftiging op, of iets ergers, en je komt daar in het ziekenhuis te liggen. Dat lijkt me niet te doen met een kindje. Ik zou eerder een korte stedentrip of een reisje binnen Europa met hem samen doen. Waarom niet een weekendje weg beginnen in een leuke stad? Voor veel steden kun je reistips voor kinderen vinden, zo kan je vast een leuk programma samenstellen.

Als je zo denkt kun je niks meer doen. Ik ga al 12 jaar regelmatig op reis naar de meest verre landen en heb nog nooit een voedselvergiftiging opgelopen en ben nooit in het ziekenhuis beland tijdens mijn reizen. Zie dus echt geen reden waarom mijn dochter niet met ons mee zou kunnen. Gaat altijd prima. Natuurlijk pas je bepaalde dingen wel aan, maar overal op de wereld zijn gewoon kinderen en aan alles valt wel een mouw te passen is mijn ervaring.


Omdat als je met twee volwassenen en een kind gaat, je nog een vangnet hebt in de andere ouder. Hier gaat het om 1 ouder met kind. Dat lijkt me niet prettig nee, jij in een ziekenhuis als er wat gebeurt, waar gaat dat kind dan naar toe? Met z'n tweeën verre reizen met kinderen vind ik een heel ander verhaal. (natuurlijk kan jullie beide dan ook wat overkomen, daar niet van)

Ja, maar wat ik zeg, dan kun je dus niks meer doen alleen met je kind. Een alleenstaande ouder zou dan helemaal nooit weg kunnen met haar kind, ik vind dat je jezelf dan onnodig beperkt. Je kan je leven doorgaan met angst en altijd denken 'wat als het fout gaat', je kunt het ook positief bekijken. Het gaat niet zo vaak mis en mocht er toch iets mis gaan, dan bedenk je daar ter plekke echt wel een oplossing voor. Een beetje flexibiliteit zou veel mensen niet misstaan.
<<

Fiene

Bericht 18 Jan 2015 21:34

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Volgens mij boeit het een kind echt niet of het nu in Zeeland is of in een ver land. Wij zijn geen reizigers dus onze kinderen krijgen dat niet mee van ons maar ze zijn ook dolgelukkig op Texel bijv. Vakantie gaat niet om waar je bent maar met wie.
<<

Anoniem125

Bericht 19 Jan 2015 09:34

Re: Alleen met 1 kind op vakantie of weekendtrip?

Een kind kan het overal leuk hebben (wij zelf trouwens ook), maar als je de mogelijkheden hebt, dan is er ook geen reden om niét ver weg te gaan.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers