Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


smoothie

<<

Anoniem165

Bericht 10 Jan 2015 18:05

smoothie

Ik wil graag een smoothie maken met soja melk en fruit voor bij het ontbijt. Moet ik er dan nog meer bij in doen? En moet ik een blender hebben of kan het ook met een staafmixer?
<<

Silver

Lady-post-a-lot

Berichten: 1395

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:33

Bericht 10 Jan 2015 18:23

Re: smoothie

Ik heb gekozen voor een blender met ice crush functie. Zodat ie ook diepvriesfruit fijn kan maken. En in de zomer ijsblokjes kan malen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Jan 2015 19:00

Re: smoothie

Ik maak altijd smoothies met de staafmixer. Ik doe er banaan in, Griekse yoghurt en diepvriesfruit (mango of aardbei of framboos). En soms nog avocado. En als ik spinazie of boerenkool of bleekselderij heb liggen gaat dat er ook door. En water natuurlijk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem186

Bericht 12 Jan 2015 14:10

Re: smoothie

Ik maak m'n smoothies altijd met de blender, maar een staafmixer is net zo makkelijk.

Ik doe dit er meestal in:

- yoghurt
- banaan
- vers geperste sinaasappelsap
- scheutje room
- diepvriesfruit (frambozen of blauwe bessen)
- soms een halve avocado
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jan 2015 12:05

Re: smoothie

Ik heb momenteel een blender en een mini smoothiemaker ( kerstpakket).
Vanmorgen bij mijn ontbijt een pittige smoothie gemaakt pff.
- sinaasappels vers geperst
- kiwi
- mango
- pepertje, ik had hier de zaadjes voor een deel uit gehaald, maar pff pittig was mijn smoothie wel. Volgende keer iets minder peper haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:49

Bericht 18 Jan 2015 12:29

Re: smoothie

Ik maak mijn smoothies altijd met de blender, maar het kan ook prima met de staafmixer.

Mijn favoriete smoothie is:
- een hand bladspinazie
- een geperste sinaasappel
- een geperste limoen
- een halve grapefruit
- een halve banaan
- een halve appel
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11593

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 18 Jan 2015 15:16

Re: smoothie

Ik heb echt de voorkeur voor de staafmixer het enige nadeel bevroren spul wil niet. Maar een blender kan ik missen staafmixer niet.
2015 💙
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2015 20:03

Re: smoothie

Ik ga ook eens proberen om smoothies te eten. Alleen ik heb het probleem dat ik veel niet lus.
Afbeelding
<<

Anoniem156

Bericht 18 Jan 2015 20:14

Re: smoothie

sarah1985 schreef:Ik ga ook eens proberen om smoothies te eten. Alleen ik heb het probleem dat ik veel niet lus.


Je kunt proberen om het te leren eten! :)
En spinazie oid door een smoothie proef je niet hoor, je kunt het zoeter maken door een banaan en ander fruit (ik doe vaak ananas) erbij te doen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jan 2015 20:34

Re: smoothie

Ik stop standaard een banaan in elke smoothie die ik maak. Anders vind ik het te zuur.
#teammaple🍁
<<

Anoniem273

Bericht 18 Jan 2015 22:55

Re: smoothie

Ja, of het gewoon opdrinken.
Banaan doe ik ook altijd, dat overheerst lekker.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Jan 2015 23:16

Re: smoothie

Poubelle schreef:
sarah1985 schreef:Ik ga ook eens proberen om smoothies te eten. Alleen ik heb het probleem dat ik veel niet lus.


Je kunt proberen om het te leren eten! :)
En spinazie oid door een smoothie proef je niet hoor, je kunt het zoeter maken door een banaan en ander fruit (ik doe vaak ananas) erbij te doen.


Oké het klinkt namelijk niet lekker spinazie. Misschien gewoon eens wat proberen.
Afbeelding
<<

Pippin

Kwebbel

Berichten: 434

Geregistreerd: 19 Sep 2013 15:18

Bericht 19 Jan 2015 00:05

Re: smoothie

Minx schreef:Ik heb echt de voorkeur voor de staafmixer het enige nadeel bevroren spul wil niet. Maar een blender kan ik missen staafmixer niet.


Doe je er ook water of sap bij? Bij mij wil het bevroren spul namelijk ook niet als ik er geen vocht bij doe.

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers