Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Buik na zwangerschap

<<

Anoniem181

Bericht 16 Jan 2015 23:02

Re: Buik na zwangerschap

Ik had na mijn zwangerschap ook enorm veel vel, had een enorme buik (en maar één baby). Mijn buik is wel weer strak geworden, maar daar moe(s)t ik wel mijn best voor doen. Veel buikspieroefeningen, ik deed ze vrijwel dagelijks. Nu heb ik het laten verslonzen en dat zie je gelijk, erg zonde maar ik moet weer even motivatie vinden. Het kan dus wel, en jij bent nog maar net bevallen dus dan is het logisch dat je niet gelijk weer in vorm bent. Dat zachte is er trouwens ook weer vanaf bij mij, ik weet alleen niet meer precies hoe lang dat bij mij heeft geduurd.
<<

Anoniem81

Bericht 16 Jan 2015 23:12

Re: Buik na zwangerschap

Tja, dit was het...
Laatst gewijzigd door Anoniem81 op 16 Jan 2015 23:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 16 Jan 2015 23:13

Re: Buik na zwangerschap

Wel mooi hoor stof!
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem280

Bericht 17 Jan 2015 00:45

Re: Buik na zwangerschap

Ik heb ook zo'n fluffy buikje. Heb het ook wanneer ik zit beetje flubberig, alleen ook weer net niet, als ik sta is het gewoon een klein buikje, maar het flubbert dan niet.
Striae heb ik 1 scheurtje net tegen de rand van de onderbroek, onder de navel, en 1 scheurtje boven litteken van navelpiercing.
Ik maak me niet druk om dat buikje, buik was sowieso niet gigantisch met 32+4.
Het gaat er wel weer af, het is me eerder gelukt zonder sporten, dus zal dit straks ook wel bijtrekken.
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Jan 2015 00:55

Re: Buik na zwangerschap

Met het oefenen van je rechte buikspieren moet je wel écht wachten tot je diastase gesloten is. Dat is de wijking die die spieren krijgen tijdens je zwangerschap.

Je kan controleren of ie dicht is door op de rug te gaan liggen en je schouders iets op te tillen, begin van een buikspieroefening. Je moet dan net boven je navel voelen, daar voel je je rechte buikspieren. Als ze nog niet mooi aansluiten en je echt je vingers er nog tussen kan stoppen moet je nog niet beginnen met oefenen, dan doe je meer kwaad dan goed. Schuin kan dan wel al. Dit vertelde de Mensendieck therapeut mij.
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 17 Jan 2015 14:57

Re: Buik na zwangerschap

Goed topic AnnaK! Hier namelijk hetzelfde.
Als ik sta zie je niets, maar zodra ik buk of ga zitten is het zo slap als wat. Ook erg zacht inderdaad, geen weerstand kan er zo in prikken.
Ik wil het trainen met de fitnessbal en de crostrainer, wanneer ik wat sterker ben ook weer gaan hardlopen. De eerste twee kan ik mooi thuis doen als de kleine even rustig ligt te slapen (hoewel dat nu nog voornamelijk op mij is). Ben wel bang dat ik te snel ga trainen, dus de tip van muppetje ga ik straks even proberen! Nu ligt er nog een baby op mijn buik, dus dat is lastig testen :).

Nog speciale oefeningen die goed helpen?
<<

Le Chat Noir

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:54

Bericht 17 Jan 2015 21:29

Re: Buik na zwangerschap

Ik was 17 kg aangekomen met mijn tweeling. Eerst had ik inderdaad ook zo'n zachte buik..als je er in prikte drilde het nog net niet haha! Maar geleidelijk is dat weggetrokken. Mijn buik is eigenlijk zoals ie geweest is, zonder striae en gewoon plat. Ietsjes slapper vel misschien, maar ik ben erg tevreden. Ik heb er niks voor gedaan, behalve wel regelmatig wandelen en sjouwen met de twins. Maar nooit serieus buikspieroefeningen gedaan. Wel moet je echt wel 6-9 mnd voor het natuurlijke herstel uittrekken denk ik.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jan 2015 21:55

Re: Buik na zwangerschap

@muppetje die test is niet helemaal waterdicht. Ik heb wel eens bij mensen gevoeld dat het onderste deel mooi dicht zat en er boven richting de aanhechting nog een gat zat. Zou daarom zelf ook altijd de 12 wkn aanhouden. Dan heb je je buikspieren rustig de kans gegeven om weer goed op hun plek te komen.
2015 💙
<<

Muppetje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2714

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 17 Jan 2015 22:00

Re: Buik na zwangerschap

Ik doe nu nagym, zelfde groepje dus voornamelijk gewoon gezellig, en daar heeft de juf iedereen gecontroleerd. Van de 8 mogen er pas twee rechte buikspieren doen, waaronder ik, oh joy. Maar de kindjes zijn allemaal ongeveer even oud als Thomas, 12 weken is dus ook niet waterdicht
Lars 11-09-2012 & Thomas 17-10-2014
www.facebook.com/MyPolarMonkey
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 17 Jan 2015 22:11

Re: Buik na zwangerschap

Dat is ook weer waar alleen de kans dat ze dan op hun plek zitten is héél veel groter dan na 6 wkn. Vind het wel extreem veel nog hoor 75%. Ik heb het in mijn hele stage van een half jaar toen bij 1 persoon gezien waarbij het iets langer duurde en die was bij de eerste veel te snel begonnen.
2015 💙
<<

Anoniem255

Bericht 18 Jan 2015 15:41

Re: Buik na zwangerschap

Welke buik? Die flapperende hamlap bedoel je?
Ik heb het geluk gehad om na beide bevallingen ziek te worden, aan de prednison te moeten en door de pijn niet te kunnen sporten.
En nu loop ik alweer een jaar te klooien met mijn ziekte waardoor ik niks kan doen.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers