Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem219

Bericht 17 Jan 2015 14:47

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:
Aagje! schreef:
mzcharlotte schreef:
Fijn dat je je draai begint te vinden zeg Annie! Ik ben benieuwd!

/quote]


Was dit voor mij bedoeld?? :smile:


Ontzttend stom, ja :palm:

Ik zal het de chef vragen, op zich klinkt het wel logisch hahaha.


Hetbis wel grappig want iedereen om me heen noemt mij zo. Maar dat zijn allemaal mensen die ik ken, toen dacht ik: huh ik ken haar toch niet? Haha
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jan 2015 14:53

Re: Weight Watchers

Hahahaha, wat een grappig toeval!


Mirthe, ziehier de label van de Bosvruchten variant. Ben je er toevallig achter waarom je suiker in de thee neemt? Gewoonte? Welke thee drink je? Doe je het met alle thee? Ik drink het liefst Earl Grey en vrij sterk. Het nadeel van sterke thee drinken, vind ik de bitterheid. Dus wat ik heb uitgeprobeerd is een zoetje. En dat werkt voor mij, het haalt net de bitterheid die ik niet prettig vind eraf.

Afbeelding

Mirthe, ik zag dat ik jouw andere vraag had overgeslagen. Het merendeel is via Weight Watchers, een deel is ivm borstvoeding hahaha!
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 17 Jan 2015 18:55

Re: Weight Watchers

Als ik die karvan cevitam invoert komt er 0 punten uit qua berekening.. Ik onthou hem zelf ook voor van de zomer. Drink nu veel thee en af en toe cola light.

Ik heb het recept shaslickpannetje van ww in de oven staan. Het ruikt iedergeval al erg goed!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2015 19:03

Re: Weight Watchers

Klinkt goed! Wil je het recept delen?

Ik had 2 verjaardagen. 1 halve tompouce en een klein stukje taart op, 2 handjes nootjes en 2 halve gevulde eitjes.
Verders niks... dus redelijk beschaafd gebleven hehe.

Ga er deze week keihard tegenaan. Kan natuurlijk niet achterblijven bij mijn man haha
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 17 Jan 2015 19:14

Re: Weight Watchers

Tuurlijk! Kan hem online niet vinden dus overgetypt, de dames van mijn cursus zijn helemaal lyrisch over het recept.

140 hr runderpoulet
50 g magere gekookte ham
1 paprika
1 wortel
1 ui
200g aardappelen
Peper
Zout
100 ml groenten bouillon
1 koffielepel olie
1 eetlepel magere kwark
100 Ml gezeefde tomaten

Doe de runderpoulet in een ovenschaal, snij de ham, paprika en wortel. Snipper de ui en verdeel het allemaal over de ovenschaal. Schil de aardappelen, snij in stukken en voeg toe aan ovenschaal. Breng op smaak met peper en zout. Meng de bouillon met de olie, gezeefde tomaten en kwark. Schep over het mengsel.
Dek af met alimiumfolie en prik gaatjes in de folie. Bak ca 2 uur in een voorverwarmde oven op 220 graden.

Volgens mij is het qua portie voor 1 persoon, staat nergens bij. Het is ongeveer 9-11 punten (ik heb wat aanpassingen gedaan, kon bv geen runderpoulet vinden bij Lidl).
Laatst gewijzigd door Siep op 17 Jan 2015 21:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2015 20:17

Re: Weight Watchers

Wat is runderpoulet? En klopt het dat je er 2 keer kwark in heb staan?
Waar heb jij het mee vervangen?

Klinkt echt heel goed. Zal m eens voorleggen hier.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 17 Jan 2015 21:09

Re: Weight Watchers

Oh nee dat klopt niet, die koffielepel moet eruit. Ik ga het aanpassen. Volgens mij is runderpoulet iets van mager gesneden runder lappen, ik kon dat niet vinden dus heb runderreepjes meegenomen. Wel een tip, het moet echt lang in de oven. We eten het morge want duurde te lang vandaag haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Jan 2015 09:40

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Wat is runderpoulet? En klopt het dat je er 2 keer kwark in heb staan?
Waar heb jij het mee vervangen?

Klinkt echt heel goed. Zal m eens voorleggen hier.


Runderpoulet is eigenlijk hetzelfde als soepvlees. Van stooflappen wordt het vettere deel gebruikt om hacheevlees van de te snijden en het magere deel voor poulet.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Jan 2015 14:37

Re: Weight Watchers

Alles goed hier? Iedereen aan het genieten van het weekend?

Klinkt lekker Siep, dat recept ga ik ook eens proberen.

Hmm Lejow, 2 stukjes taart? ;) Als het je maar gesmaakt heeft. Ja je moet je man wel een beetje bijhouden natuurlijk, haha.

Hier gaat het goed. Vanochtend was ik in totaal 2,3 kilo kwijt, vanaf 7 januari, toen ben ik officieel begonnen. Het gaat weer de goede kant op dus! :) Ik hou alleen vrijdag aan als weegdag, dus hopelijk is de weegschaal dan weer positief gezind, haha.
Gisteren had ik ook een hele lekkere pasta, een recept van weight watchers. En het was best weinig punten.
Het was met kip, spinazie, champignons, paprika en Boursin light. Echt heerlijk!
Afbeelding
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 18 Jan 2015 16:28

Re: Weight Watchers

Vanmorgen was er alsnog gewoon het gewicht af, wat er vrijdag ook af was :D

Ja, een heel klein stukje van de taart die ik zelf gebakken had Lana, en een kleine tompouce :)
Maar goed, daar mijn weekextras maar voor gebruikt!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Jan 2015 21:37

Re: Weight Watchers

Haha, psst.... ik heb vrijdag een tompouce gehad :angel: .
Het paste nog binnen mijn dagpunten. Mijn man had er eentje mee en dat vond ik zo lief dat ik 'm niet af wilde slaan. 12 punten trouwens! :shock:

Maar daar zijn die weekpunten toch voor? :)
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 18 Jan 2015 21:41

Re: Weight Watchers

Poeh, ik heb me toch een slechte dag gehad...worstenbroodjes, taart, patat en hamburger.
Maar...ik heb de toastjes en blokjes kaas afgeslagen, heb geen drinken met calorieën gehad, geen saus gehad bij friet/hamburger en heb het witte broodje van de hamburger laten staan. Zo goed mogelijk geprobeerd dus, maar best lastig als je de hele dag weg bent (op visite) en geen keus hebt qua eten. Ik heb er wel heel erg van genoten :)

Morgen alles weer in het gareel, gezond eten en bewegen.
<<

Anoniem92

Bericht 18 Jan 2015 22:14

Re: Weight Watchers

Wellicht kan je volgende keer zelf wat dingen meenemen die wel mogen GP?

Hier gaat het eigenlijk wel goed! Morgenavond weer wegen.
Die salade zag er idd lekker uit Lana!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Jan 2015 22:45

Re: Weight Watchers

Oei, dat klinkt alsof je je inderdaad even lekker hebt laten gaan Green_Pepper, haha.
Maar een slechte dag, maakt nog geen slechte week toch?

Parel: Ik ben zo benieuwd morgen naar je weegmoment. Volgens mij is het weer heel positief! :)
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 18 Jan 2015 22:49

Re: Weight Watchers

Het was wel verdeeld over de hele dag hoor. Ik maak me er niet heel erg druk om, ben wel binnen mijn weekpunten gebleven. Rest van de week weer gewoon gezond en normaal. Komt het helemaal goed!

Volgende keer dingen meenemen is wel een goed idee.

Hoe was jullie weekend verder?
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 18 Jan 2015 23:12

Re: Weight Watchers

Ja als je het zo achter elkaar zet, lijkt het ook ineens wel heel veel. Dat heb ik ook als ik mijn dagboek invul, alle kleine dingetjes achter elkaar is ineens heel veel punten.

Ik zou me er ook niet druk om maken, als je er maat van genoten hebt. En nu weer lekker gezond.

Hoe het met mij gaat, staat hierboven ;).
Afbeelding
<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 19 Jan 2015 10:41

Re: Weight Watchers

Ook ik meld me weer... Van mei 2013 tot mei 2014 WW gevolgd en daarmee toen 33 kilo afgevallen, maar na de feestdagen besloten weer even goed op te letten want ik heb niet al het lekkers kunnen weerstaan :)

Vorige week maandag, 12/01/2015, ben ik weer helemaal goed begonnen en wil ik er sindsdien ongeveer 6/7 kilo van af hebben, zeker met het vooruitzicht te gaan trouwen dit jaar.
Vanmorgen op de weegschaal gestaan en er was 3 kilo af na de eerste week!! Goed mijn best gedaan dus dit is een mooie stimulans om lekker door te pakken. Mijn vriend volgt de grove lijnen van de WW en ook dat is wel stimulerend hoor, samen genieten van diverse gerechten en niet dat hij naast je op de bank een zak chips zit leeg te eten terwijl jij je sterk houdt...

Wat zijn jullie favoriete avondgerechten? Ik las dat Lana die pasta gemaakt heeft, die vind ik ook erg lekker! Het shaslickpannetje heb ik vorig jaar al eens gemaakt en viel toen ook goed in de smaak, goed om weer even herinnerd te worden aan dit soort gerechten!
Zelf heb ik gisteravond nasi a-la WW gemaakt, maar heb ik de garnalen er uit weggelaten omdat ik daar niet zo van houd! Andere favorieten gerechten van mij zijn mexicaans pannetje, preistamppot en snijd ik wekelijks zelf friet van aardappel om ze te bakken in de Actifry. Zo kom ik dan toch aan mijn frietje wat ik erg waardeer en kan ik er weer op door voor een week :)
<<

Anoniem219

Bericht 19 Jan 2015 10:56

Re: Weight Watchers

Waar kan ik dat schadelijk stoofpotje vinden? En de Mexicaanse? En de nasi?

Ik kan die allemaal niet vinden haha. Waar kan ik die het beste zoeken. In de app
<<

stoplicht

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:40

Bericht 19 Jan 2015 11:05

Re: Weight Watchers

Ik heb heel veel kookboeken van de WW thuis liggen zodat ik dus altijd lekker in die boeken duik voor ik boodschappenlijstjes ga maken... Ik maak geen gebruik van de app dus waar je de recepten daar kan vinden weet ik niet, misschien weet iemand anders dat?
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2015 11:12

Re: Weight Watchers

Aagje! schreef:Waar kan ik dat schadelijk stoofpotje vinden? En de Mexicaanse? En de nasi?

Ik kan die allemaal niet vinden haha. Waar kan ik die het beste zoeken. In de app


Dat zou ik niet gaan eten hoor :smile:
<<

Anoniem219

Bericht 19 Jan 2015 11:15

Re: Weight Watchers

Hahaha nou als het weinig punten is :smile:

Ik bedoel het shaslick pannetje /stoofpotje
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2015 11:16

Re: Weight Watchers

Maar om antwoord te geven. Niet alle recepten die in de kookboeken staan, staan ook in de app.
In de app kun je wel recepten vinden. Als je gewoon in je zoek lijst zoekt op nasi bijvoorbeeld, je krijgt dan een aantal resultaten, als je erop klikt kun je zien of het recept erbij zit. Dat is wel een beetje vaag.

Ik zoek meestal recepten via de PC. Daarop gaat dat veel makkelijker.
<<

Anoniem219

Bericht 19 Jan 2015 11:18

Re: Weight Watchers

En kan je die dan ergens opslaan of favoriet maken?

dan ga ik vanavond eens kijken
<<

Anoniem193

Bericht 19 Jan 2015 11:19

Re: Weight Watchers

Aagje! schreef:En kan je die dan ergens opslaan of favoriet maken?

dan ga ik vanavond eens kijken


Ja precies. Of gelijk in je dagboek zetten, dan kun je hem daarna weer openen in je app op je telefoon om het recept bij de hand te hebben.
<<

Anoniem219

Bericht 19 Jan 2015 11:25

Re: Weight Watchers

Oke dank je!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers