Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Recept met quinoa

<<

Anoniem132

Bericht 14 Jan 2015 21:21

Recept met quinoa

Iemand hier een lekker recept met quinoa? Ik weet niet zo goed hoe ik het het beste kan combineren.
<<

Anoniem156

Bericht 14 Jan 2015 23:43

Re: Recept met quinoa

Als ontbijt kun je het eten, wat amandelmelk in een pannetje doen, aan de kook brengen, quinoa goed afspoelen en erbij doen, wat agavesiroop, cacaopoeder en kokos erbij en je hebt ewn soort bounty ontbijt!
Op de site van chickslovefood staat ook een recept voor sushi in a bowl, daarbij kun je de rijst vervangen voor quinoa.
en zoek eens op pinterest, daar zie ik vaak 49 ways to eat quinoa voorbij komen.
<<

Anoniem132

Bericht 15 Jan 2015 09:58

Re: Recept met quinoa

Oeh dat ontbijt klinkt wel erg lekker :)

Bedankt voor je tips. Ik zal eens kijken op de websites!
<<

Anoniem119

Bericht 15 Jan 2015 10:19

Re: Recept met quinoa

Ik maak wel eens een salade met quinoa, spinazie, feta en van de gegrilde paprika uit een pot. Alleen vind ik quinoa vervelend omdat ik het altijd óveral terug vind in de keuken, tussen de pannen, in de kastjes.. Alsof het wegspringt zodra ik het pak open doe haha.
<<

Anoniem132

Bericht 15 Jan 2015 16:24

Re: Recept met quinoa

Dat klinkt ook wel erg lekker Marin. Dat met die rommel klinkt trouwens ook als iets voor mij, ik zal voorzichtig doen haha.
<<

Anoniem186

Bericht 15 Jan 2015 16:37

Re: Recept met quinoa

Ik vind quinoa en gegrilde zalm (met knoflook en sojasaus) altijd een lekkere combi. En dan iets met gebakken ui, courgette en paprika erbij.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 15 Jan 2015 16:41

Re: Recept met quinoa

Ik vind deze salade, met radijs, druiven, tuinbonen, noten en gorgonzola een hele lekkere combi:

http://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R9 ... n-en-noten
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Koko

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:23

Bericht 15 Jan 2015 16:56

Re: Recept met quinoa

Ik maak voor op het werk vaak een salade met quinoa, kikkererwten, doperwtjes en noten, scheutje olijfolie en peper en zout. Heerlijk!
<<

Anoniem166

Bericht 15 Jan 2015 18:19

Re: Recept met quinoa

Wij eten het regelmatig met pompoen, zoete aardappel en champignons. De quinoa kook ik dan in bouillon en voeg ik aan de gebakken/gestoofde groenten toe. Beetje zout en peper erdoor en eventueel garneren met rucola.
<<

Anoniem132

Bericht 15 Jan 2015 20:16

Re: Recept met quinoa

Bedankt voor alle tips hier kan ik echt iets mee :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 15 Jan 2015 20:58

Re: Recept met quinoa

Oeh dat bounty ontbijt klinkt echt yumsel!! Verder eet ik zelf quinoa eigenlijk veel vaker in de zomer, en in de winter eigenlijk gewoon niet. In de zomer vind ik een salade met quinoa, iets van sla, tonijn, nootjes, mosterdachtig iets voor dressing, zongedroogde tomaatjes en avocado lekker!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jan 2015 21:32

Re: Recept met quinoa

Ik eet het vaak met roerbakgroenten en dan een gebakken ei met hele dooier. En de dooier meng ik dan door de quinoa. De quinoa wel gekookt in bouillon, maar ja dit mag ik nu niet eten
2015 💙
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 16 Jan 2015 07:46

Re: Recept met quinoa

Minx schreef:Ik eet het vaak met roerbakgroenten en dan een gebakken ei met hele dooier. En de dooier meng ik dan door de quinoa. De quinoa wel gekookt in bouillon, maar ja dit mag ik nu niet eten


Waarom niet?
<<

Anoniem186

Bericht 16 Jan 2015 12:14

Re: Recept met quinoa

Prosecco schreef:
Minx schreef:Ik eet het vaak met roerbakgroenten en dan een gebakken ei met hele dooier. En de dooier meng ik dan door de quinoa. De quinoa wel gekookt in bouillon, maar ja dit mag ik nu niet eten


Waarom niet?


Ik neem aan vanwege de dooier. Veel mensen eten geen (half) rauwe eieren meer tijdens de zwangerschap.
<<

Femme

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:42

Bericht 17 Jan 2015 13:32

Re: Recept met quinoa

Er zit maar 100gr quinoa in, maar je topic deed me denken aan de Incredible Nut Roast van Jamie Oliver hmmmmm!!
2019
2022

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers