Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ruisje

<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 16 Jan 2015 14:15

Ruisje

Afgelopen woensdag moest K weer naar het consultatieburo, daar hoorde de arts een ruisje op zijn hartje. Ze dacht dat het niet heel ernstig was omdat ze het maar op 1 plek hoorde en het niet uitstraalde. Wel wilde ze graag dat de huisarts ook even luisterde, om te checken of ze het goed had gehoord. Vandaag ben ik dus met hem naar de huisarts geweest en die hoorde heel duidelijk zelfs het ruisje. Ik mocht ook luisteren en het was echt heel duidelijk te horen. De huisarts wil nu graag uitlaten sluiten wat het precies is en dus worden we doorgestuurd naar de kinderarts. Heel fijn natuurlijk dat ze hwm zo goed checken alleen nu ben ik natuurlijk vergeten te vragen wat de kinderarts dan precies gaat doen en als er wel wat uitkomt wat dan verder de behandeling is. Is er hier iemand die dit ook heeft meegemaakt en mij kan vertellen hoe het ongeveer in zijn werk gaat?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Anoniem 146

Bericht 16 Jan 2015 15:23

Re: Ruisje

Mijn zoon heeft een hartruisje. De kinderarts heeft een ecg laten maken en een echo. Helaas was mijn zoontje (toen nog net geen twee) helemaal overstuur en kon de echo niet goed gemaakt worden. Nu kijken ze met 3 jaar nog eens.
De eerste berichten zijn goed. Ze kon wel zeggen dat hij niet over deze hartruis heen groeit maar hij zal -zover ze nu kon zien- geen problemen aan ondervinden.
<<

Anoniem258

Bericht 16 Jan 2015 16:10

Re: Ruisje

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 16 Jan 2015 22:33, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem255

Bericht 16 Jan 2015 19:14

Re: Ruisje

Bij onze dochter is met 7 weken ontdekt dat ze 3 gaatjes had tussen de hartkamers. Hierdoor hoorde ze een heel vreemd ruisje. Door middel van foto's, echo's, hartfilmpjes etc kwamen ze erachter dat die 3 gaatjes er zitten en doordat er teveel bloed in haar ene hartkamer komt werkt de linker hartklep niet zoals zou moeten. Die moet te hard werken om al dat bloed af te voeren.

In het begin vonden we dat heel eng. Uiteraard zagen we blauwe lippen, zweet tijdens het drinken etc. Terwijl een ander dat niet zag. Na een paar maanden zwakte dat wat af. We moeten regelmatig op controle komen. 1 gaatje is inmiddels dicht gegroeid. Die andere twee groeien naar verwachting niet dicht maar ze denken ook dat ze niet groter worden.
Ze heeft zelf nergens last van. We moeten over een paar maanden weer op controle komen. Ben wel heel benieuwd!

De jongste is hierdoor tijdens de zwangerschap en 2x na de geboorte (1x met een paar weken en nog met een jaar) gecontroleerd. Hij had ook een gaatje maar dat is gelukkig, zoals bij de meeste, rond het jaar dicht gegroeid.

Succes!! Hopelijk loopt het allemaal los.
<<

Ingeborg

Noob

Berichten: 108

Geregistreerd: 31 Mei 2014 20:07

Bericht 16 Jan 2015 19:29

Re: Ruisje

Bij mijn zoon constateerden ze direct na de geboorte in het ziekenhuis een ruisje. We moesten toen naar het ziekenhuis in Utrecht om het bij de kindercardioloog te laten checken. Zij maakte een echo en een filmpje. Er was een gaatje tussen de kamers en een gaatje tussen de boezems geconstateerd. Gelukkig echt ieniemini en het zou vanzelf dicht groeien.
Al heel snel was het niet meer te horen.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:42

Bericht 16 Jan 2015 21:35

Re: Ruisje

Mrs jansen hoe hebben ze het bij je zoontje ontdekt en hoe oud was hij toen? Wel fijn dat hij er later geen hinder van gaat onservinden.
Meggy dat was schrikken. Moesten ze voor iets anders onder narcose?
Mien dat lijkt me ook heel erg schrikken en kan me voorstellen dat je dan allerlei dingen ziet die.er niet zijn. Voor haar wel heel fijn dat ze er geen last van heeft.
Ingeborg bij jou zoontje is het dus vanzelf weer dichtgegroeid? Heeft hij er ook last van gehad?
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 16 Jan 2015 22:00

Re: Ruisje

Mijn jongste heeft ook een ruis, veroorzaakt door een gaatje. Hij is inmiddels 5, maar het is nog niet dicht gegroeid. Elke controle in het ziekenhuis wordt het nagekeken. Uit voorzorg, omdat we er dan toch zijn. Echo is 1x per jaar.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem258

Bericht 16 Jan 2015 22:01

Re: Ruisje

Ze moesten idd onder narcose beide voor iets anders.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31, Verde