Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem193

Bericht 15 Jan 2015 19:26

Re: Weight Watchers

Lejow. Ik kies dan de verzadigde portie. 7 punten standaard voor pasta/rijst/aardappelen. Het vlees wat er door gaat weet ik wel qua gewicht, en dan doe ik qua punten de helft omdat ik de helft opeet van wat we koken. Iets minder omdat de kinderen ook eten, maar dat is dan maar 1 of 2 punt verschil ofzo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2015 20:27

Re: Weight Watchers

Wat goed Myrthe!

Ik heb me tussendoor gewogen (eerlijk gezegd sta ik 93184934 keer per dag op de weegschaal.. grrrr kom er niet vanaf). En woog vanavond naakt hetzelfde als afgelopen zaterdag in de ochtend naakt.

Oh ja Alibi, dat is wel een goede!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 15 Jan 2015 21:44

Re: Weight Watchers

Wauw goed zeg Mirthe!

Ja aan ene kant wel trots Mz, maar ik heb dan toch het gevoel dat het niet goed genoeg is :palm: . Maar "moet" je de helft van de active points opmaken? Dat is nieuws voor mij, naja dan zat ik dus veilig gisteren.
Vandaag was qua avondeten lastig, ik had een avond met buffet op mijn werk maar pas laat. Er waren allemaal hapjes maar ik heb mij giga ingehouden. Alleen een mini kaassouffle en 3 kleine blokjes kaas. Verder alleen 2 schijfjes komkommer (er was bijna niks gezonds!, bizar).

O: yoghurt met dorset en cappuccino (hoezo standaard haha) 5 pt
T: mandarijnen 0
L: salade met beetje mozzarella light, kipfilet en ei 6 pt
T: mandarijnen, 3 blokjes kaas en mini kaassouffle
D: Indisch buffet 16 pt voor gerekend, maar heb expres klein bordje genomen met rijst en wat kipfilet in saus

Ik vond het wel een lastige avond zo, van wat reken je nou maar ik ben trots! Volgens mij heb ik mij goed staande gehouden zo.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Jan 2015 21:51

Re: Weight Watchers

Nee hoor Siep! Dat deed ik ook nooit. Anders hebben de active points naar mijn idee namelijk geen nut.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 15 Jan 2015 22:04

Re: Weight Watchers

Mijn coach raadde dat wel aan, omdat je normale points zijn berekend op normale, allerdaagse inspanning. Alle extra beweging die je doet, is extra inspanning waarvoor je extra energie/brandstof nodig hebt. Lees: 2 jaar geleden vertelde ze dat zo.

Zat jij bij ern coach Siep? Anders zou ik het eens vragen. Zo niet, kan misschien iemand anders het voor je vragen?
L2014 & H2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 15 Jan 2015 23:05

Re: Weight Watchers

Dat hoeft niet hoor Siep. Tenzij je echt heel fanatiek sport. En het mag wel natuurlijk.

Mirthe, wat goed!! Heerlijk ineens zoveel.
Laatst gewijzigd door _Lana_ op 17 Jan 2015 09:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 16 Jan 2015 09:08

Re: Weight Watchers

Op een normale dag eet ik als het even meezit precies mijn 29 punten. Op een dag dat ik extra beweeg/sport, dan red ik het niet eens met die 29 punten en heb ik meer behoefte.
Dat is ook de WW gedachte. Je eet altijd wat je lichaam normaal nodig heeft, daar is je punten aantal op gebaseerd, maar ga je meer bewegen dan standaard op een dag, dan verbrand je meer, dus moet je ook meer gaan eten, anders zal je lichaam er averechts op gaan reageren. Bij 1 dag niet, maar ga je standaard je activepoints niet gebruiken, dan zal je lichaam in de crash stand gaan.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Jan 2015 09:53

Re: Weight Watchers

Ik ben 1,5 kilo afgevallen t.o.v. vorige week :banaan:
(En dus 2 kilo t.o.v. het begin twee weken geleden)

Siep, ik gebruik mijn active points ook niet.
Wat ik trouwens wel gek vind is dat als ik volleybal op zoek er 1 punt per 10 minuten staat, maar dat staat bij wandelen ook. Terwijl ik toch het idee heb bij volleybal heel wat meer te verbranden.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 16 Jan 2015 10:07

Re: Weight Watchers

Dit is trouwens het recept van jamie oliver's turkse pizza: http://www.misslipgloss.nl/recept-jamie ... kse-pizza/
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 16 Jan 2015 10:39

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:Op een normale dag eet ik als het even meezit precies mijn 29 punten. Op een dag dat ik extra beweeg/sport, dan red ik het niet eens met die 29 punten en heb ik meer behoefte.
Dat is ook de WW gedachte. Je eet altijd wat je lichaam normaal nodig heeft, daar is je punten aantal op gebaseerd, maar ga je meer bewegen dan standaard op een dag, dan verbrand je meer, dus moet je ook meer gaan eten, anders zal je lichaam er averechts op gaan reageren. Bij 1 dag niet, maar ga je standaard je activepoints niet gebruiken, dan zal je lichaam in de crash stand gaan.



Je legt het veel beter uit dan ik, thanks! :good:

Green Pepper, well done! Lekker resultaat zeg! Zo begrijp ik trouwens ook niet dat volle kwark/yoghurt/enz nietals verzadigend staan gemarkeerd en magere/0% wel...
L2014 & H2017
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 16 Jan 2015 10:41

Re: Weight Watchers

Green_Pepper schreef:Dit is trouwens het recept van jamie oliver's turkse pizza: http://www.misslipgloss.nl/recept-jamie ... kse-pizza/


Oo die ziet er lekker uit GP! Die ga ik zeker een keer maken!
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem164

Bericht 16 Jan 2015 13:03

Re: Weight Watchers

MzCharlotte, dat is wel een apart traject inderdaad, haha! Maar nog steeds even knap hoor Dat besef is wel gek lijkt me ja, dat je slanker bent, maar het zelf nog niet zo ziet en in de gaten hebt. Ik koop ook niet teveel kleren, ik heb me voorgenomen nu pas weer als het warmer wordt te gaan shoppen:-D

Lejow, ik heb alleen een cadeautje in gedachten als ik onder de 90 kom. Een ring waarvan je het bolletje kan veranderen, ik weet ff niet meer hoe het heet. Maar tussentijdse cadeautjes krijg ik van een collega die ook WW doet, heb al een leuk waxinelichthoudertje gehad van haar toen ik 5 kilo kwijt was, toch leuk!

Alibi, ik ben ook dinsdag ongesteld geworden, volgens mij reageert je lichaam daar best wel op, vocht vasthouden schijn je dan ook meer te doen.

Mirthe en Siep, goed man, hoppaaa!!

Bij mij gaat het goed deze week, gisteravond wezen sporten en ik blijf netjes binnen mijn punten.
Ik las trouwens dat iemand zei dat je je dagpunten op moet maken, maar dat is niet altijd zo. Ik mocht er in het begin 45, dat vond ik echt zo veel, dat kreeg ik niet op. Heb toen in het begin afgesproken met mijn coach dat ik er 35/36 opmaak.

Nu een rustig weekend voor de boeg, dat is ook wel ff lekker, geen verjaardagen o.i.d.

Fijn weekend dames! Succes allemaal:-)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 16 Jan 2015 17:41

Re: Weight Watchers

Duidelijk dames, dank voor jullie informatie en reactie ;). Ik zit inderdaad bij een coach mz, maar tot nu toe is het vooral groepsgebeuren, ik ga het wel maandag nog even aan haar vragen.

Ik ga zo sushi eten als diner maar rest van de dag is super gegaan en ik heb nog 25 punten over dus dan kan het wel dacht ik zo. Ik heb als ontbijt yoghurt gegeten en lunch salade, 14 punten in totaal gegeten tot nu toe.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jan 2015 21:00

Re: Weight Watchers

Klopt Jacobien, tijdens je menstruatie houd je veel vocht vast.
Overigens hou je van medicatie ook vocht vast (bijv paracetamol oid).

Wij gaan morgen ochtend weer wegen.. ben zo benieuwd!
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jan 2015 07:38

Re: Weight Watchers

Goed idee Aagje, geen obsessie voor de weegschaal. Ik sta er inmiddels elke dag op.

Hahah Lejow, dat je dat dat weet tot hoeveel ml het punten aantal is.

Jacobien, wat rot zeg dat je al 3 weken stil staat. Lijkt me inderdaad moeilijk om de motivatie te beginnen om door te gaan.

Studiebol, ik heb de eerste avonden honger gehad. Inmiddels gaat het wat beter, heb ik wel trek ga ik voor een banaan/appel oid.

Mzcharlotte, wat goed zeg al 25 kilo, allemaal met WW?

Lana, ik ben inderdaad het brood gaan afwegen want in de app staat veel meer gram dan dat mijn brood weegt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 17 Jan 2015 08:35

Re: Weight Watchers

Mirthe, ik doe al even WW :D Dan weet je dat op een gegeven moment wel uit je hoofd haha! (en ik eet elke dag yoghurt).
En inderdaad, in het begin moet je alles even wegen, maar gaandeweg weet je bijv dat je boterham 35 gram is, of dat 3 plakjes kipfilet zoveel gram weegt enz.

Snotver, woog vanmorgen hetzelfde als vorige week zaterdag. Terwijl er deze week wel wat af geweest is (ik weeg te vaak).
Mijn doel voor deze week: nieeeeeeeeeeeeeeet doordeweeks wegen!!!
Mijn man daarentegen was weer 2 kilo kwijt! Hij gaat echt goed.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Jan 2015 09:01

Re: Weight Watchers

Jammer lejow. Je kan het!
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 17 Jan 2015 10:02

Re: Weight Watchers

Ah wat balen Lejow!! Bij mij was er ook maar 300 gram af :(. Ik baalde er ontzettend van, maarja volhouden maar! Want het zal vanzelf wel weer beter gaan. Als ik niets doe, gebeurt er zeker niets ;).
Als ik kijk naar wat ik at en wat ik nu eet, snap ik er niets van, dan zou het er toch af moeten vliegen. Maar ik ben bang dat ik mijn stofwisseling ook een beetje verpest heb met al dat lijnen en jojo'en.

Maar goed, we gaan gewoon door! Oja en ik denk dat ik ook veel vocht vast hou, dus dat is ( wéér ) mijn streven deze week.
Afbeelding
<<

Anoniem219

Bericht 17 Jan 2015 10:46

Re: Weight Watchers

balen lejow!! hopelijk is er dan volgende week weer wat af! Tussendoor niet wegen is inderdaad wel het beste... weet dat het lastig is... toch maar proberen :)

Lana, 300 gram is toch weer 300 gram.... :smile:

Hier gaat het heel goed!! Tenminste voor mijn gevoel, ik heb me nog niet gewogen na het starten... ga me denk rond de eerste van elke maand wegen... dan is het wat makkelijker te onthouden haha...

ik heb soms nog wel wat moeite met het opmaken van mijn punten, moet daar nog mijn draai even in vinden... Maar drinken gaat goed! en bewegen ook, dus het moet gewoon goed gaan :)
<<

Anoniem162

Bericht 17 Jan 2015 11:41

Re: Weight Watchers

Niet zo veel meer wegen dus. Goed van je man Lejow

Lana, dat is netjes toch! Ik vind dat wel fijn als ik zoveel zou afvallen per week. ik ben aangekomen tov maandag :palm: 0.5 kilo, maandag is mijn weegdag.

Aagje, fijn dat het toch goed gaat. Drinken gaat hier dramatisch. Ik dronk thee met suiker ( :redface: genoeg suiker laten we het daar maar op houden) dus ik krijg het nu zowat niet weg. Ranja vind ik wel te drinken maar dat kost punten dus schiet ook niet op met als gevolg dat ik aan het eind van de dag 4 glazen drinken (thee en ranja) op heb. Water drinken lukt me echt niet
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 17 Jan 2015 13:41

Re: Weight Watchers

Mirthe: ik drink zelf altijd hele lichte thee. Ik doe dus maar kort het zakje in mijn theeglas zeg maar. Hierdoor wordt de thee niet zo sterk en heb ik geen suiker nodig. Misschien ook een tip voor jou?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jan 2015 13:46

Re: Weight Watchers

Mirthe, kijk eens naar Karvan Cevitam zonder suiker. Volgens mijn berekening kost dat nauwelijks tot geen punten. Wacht ik post straks even de label dan kun je gaan rekenen. Dan moet je wel even je ranja wegen/meten.

Lejow, ik vrees dat ik deze week nauwelijks tot niet ben afgevallen. Morgen weegdag! Ik ben ongesteld dus hou vocht vast en heb enorme snaaibehoefte. Maar jij kan het joh, je weet dat het werkt!

Fijn dat je je draai begint te vinden zeg Annie! Ik ben benieuwd!


Even een stomme vraag, maar hoe kan het dat bloem (100g) 9pp is ten opzichte van kant-en-klare pizzadeeg (100g) 6pp?! Dan maar mijn weekextra in hoor, zelfgemaakt lijkt me veel beter dan kant-en-klaar.
L2014 & H2017
<<

Anoniem219

Bericht 17 Jan 2015 13:55

Re: Weight Watchers

[quote="mzcharlotte"]

Fijn dat je je draai begint te vinden zeg Annie! Ik ben benieuwd!

/quote]


Was dit voor mij bedoeld?? :smile:
<<

Anoniem219

Bericht 17 Jan 2015 13:59

Re: Weight Watchers

Misschien bedoelen ze met die 100 gram pizza deeg ook wel zelf gemaakt? 100 gram bloem wordt als je alles toevoegd natuurlijk ook veel meer aan deeg door het rijzen enzo... Dus dan zou je bv als je 50 gram bloem neemt uiteindelijk 100 gram deeg overhouden?

Of zeg ik nu iets raars?
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 17 Jan 2015 14:42

Re: Weight Watchers

Aagje! schreef:
mzcharlotte schreef:
Fijn dat je je draai begint te vinden zeg Annie! Ik ben benieuwd!

/quote]


Was dit voor mij bedoeld?? :smile:


Ontzttend stom, ja :palm:

Ik zal het de chef vragen, op zich klinkt het wel logisch hahaha.
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers