Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


baby niets gegroeid

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jan 2015 14:26

baby niets gegroeid

Ik moest vanochtend weer met Nora naar het CB. Bij de controle met 4 maanden was ze 6470 gram bij 59.5 cm. Nu twee maand later is ze 6480 gram bij 62cm. Qua gewicht dus niets gegroeid. Haar gewichtscurve is van de bijna +1 gezakt naar bijna -1.
Nou zit er wel een ziekenhuisopname en lange ziekteperiode tussen. Eind nov heeft Nora het rs virus gehad en ze is nu nog steeds flink verkouden. Tijdens de ziekenhuisopname was ze afgevallen. Half dec was ik voor controle bij de kinderarts toen was ze weer wat aangekomen. Ze was toen rond de 6420 gram. Dit is natuurlijk wel een andere weegschaal.
We moeten over twee weken weer terug naar het cb om te wegen.
Ik maak me eigenlijk best wel zorgen. Heeft iemand van jullie dit ook meegemaakt?
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem124

Bericht 12 Jan 2015 14:28

Re: baby niets gegroeid

Je hoeft je -denk ik- echt echt nergens zorgen over te maken.
<<

Anoniem123

Bericht 12 Jan 2015 14:29

Re: baby niets gegroeid

uh ja... helaas heb ik er ook ervaring mee. Dian groeit vanaf haar geboorte al slecht. Ze woog 4,175 bij de geboorte en met precies 4 maanden woog ze 5240. Ze was ook alweer afgevallen.

Maar ze is, net zoals bij jouw meisje, ook ziek geweest. Dat heeft er heel veel mee te maken. Voordat ze er weer een beetje bovenop zijn ben je zo een maand of 2 verder (qua gewicht dan)

Ook ik maak me zorgen, maar je kan er zo weinig aan doen. Gelukkig staan jullie ook al onder behandeling van de kinderarts. Wij ook sinds 2 maanden.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jan 2015 14:32

Re: baby niets gegroeid

Sarahkey, vervelend dat jullie meisje ook slecht groeit. Inderdaad ziek zijn vraagt veel energie en heeft dan natuurlijk ook invloed op het groeien.

Op dit moment staan we niet meer onder controle bij de kinderarts. Maar als ze over twee weken weer niet gegroeid is worden we weer doorgestuurd naar de kinderarts.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Anoniem97

Bericht 12 Jan 2015 14:34

Re: baby niets gegroeid

Ik zou me ook niet druk maken, ze is flink ziek geweest, dat verklaard een hoop. En verder kan ze bijvoorbeeld net voor de andere keer een volle blaas hebben gehad en nu leeg of volle buik.
Als je je echt drukt maakt dan weeg je haar over 2 weken toch weer? Kijken of ze dan iets is aangekomen.
<<

Anoniem124

Bericht 12 Jan 2015 14:35

Re: baby niets gegroeid

Ze is natuurlijk wel gegroeid namelijk in de lengte. En niets afgevallen.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 12 Jan 2015 14:36

Re: baby niets gegroeid

Ik denk dat het door haar ziek zijn komt en dat het wel weer " bij zal trekken" zolang ze voor de rest nu weer fit is.daarbij is ze wel gegroeid dus heeft wel energie gehad.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jan 2015 14:40

Re: baby niets gegroeid

Gaia, ik moet over twee weken sowieso terug komen om te wegen.

Charles, ja qua lengte is ze gegroeid dus dat is goed. Maar eigenlijk is ze in verhouding dan wel afgevallen.

Weetje als het om je eigen kind gaat maak je je altijd zorgen. Ik werk als dietist en zie dit tijdens me werk geregeld. Maar nu gaat het om mijn eigen kind en dan komt de onzekerheid om de hoek kijken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Patsy

Bericht 12 Jan 2015 14:46

Re: baby niets gegroeid

Mij lijkt het niet raar omdat ze zo ziek geweest is, alle energie die ze kreeg had ze nodig om te herstellen. Maar ik snap heel goed dat je je zorgen maakt, dat zou ik ook doen wanneer het om mijn eigen kind zou gaan.
<<

Anoniem171

Bericht 12 Jan 2015 15:07

Re: baby niets gegroeid

Krijgt ze borst of flesvoeding?

Bij borstvoeding zit er tussen 4 en 6 maanden ook vaak een periode dat zij veel minder aankomen. Ik had dit bij alle drie mijn kindjes.

Daarnaast is zij flink ziek geweest.

Prima te verklaren lijkt mij.

Eet en drinkt zij nu voldoende? Is ze tevreden en alert?
Desnoods een keer extra wegen maar lijkt mij niet zorgwekkend hoor.
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jan 2015 15:32

Re: baby niets gegroeid

Nana, ze krijgt flesvoeding.
Ze is alert en grotendeels tevreden.
Ja eet voldoende. Ze krijgt 4 flessen waarvan 1 keer pap en fruit en groenten/aardappel gaat steeds beter.

Bedankt voor jullie reacties.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 12 Jan 2015 16:39

Re: baby niets gegroeid

Mijn jongste was tussen 9 en 11 maanden ook maar 50 gram zwaarder. Omdat hij nauwelijks bijvoeding binnen kreeg krijgen we nu logopedie. Hij is in die periode wel gaan zitten/kruipen en staan.
Ik maak me geen zorgen maar ik snap dat jij dat wel doet. Als ze flink ziek geweest is zal ze vast weer aankomen als ze weer beter is.
M:21072011
J :08012014
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:32

Bericht 12 Jan 2015 18:10

Re: baby niets gegroeid

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. Waarschijnlijk zal ze de komende weken gewoon weer wat meer aankomen en zit ze zo weer op haar eigen lijntje.

Ik heb het hier met beide kinderen gezien, een enorme deuk in de groeicurve, gevolgd door een flinke stijgende lijn.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem103

Bericht 12 Jan 2015 18:34

Re: baby niets gegroeid

Mijn zoontje heeft dat ook gehad als baby. Toen hij vier maanden was is hij heel ziek geweest, heel veel spugen en de hele dag door diarree. De keer daarna bij het cb was hij ook niks aangekomen, maar toen we de keer daarna weer naar het cb moesten had hij echt een groeispurt gehad en zat hij weer precies op het lijntje van voordat hij ziek was geweest.
<<

Anoniem127

Bericht 12 Jan 2015 20:12

Re: baby niets gegroeid

Ze is helaas gewoon erg ziek geweest, denk dat het een logisch gevolg is. Dat het er echt in heeft gehakt. Ben laatst ook echt grieperig geweest in een lange tijd en ook gelijk twee kilo kwijt (gelukkig in mijn geval, want gezond eten en meer bewegen helpt voor geen meter tot nu toe :laughcry: ). Misschien haalt ze het de komende maanden wel dubbel en dwars in. Wel fijn dat er voor de zekerheid nog een extra controle is.
<<

Anoniem88

Bericht 12 Jan 2015 21:14

Re: baby niets gegroeid

In het totaalplaatje is ze natuurlijk wel aangekomen. Ze is afgevallen in november en dat is er in die kleine twee maandjes tijd, plus nog een beetje extra, weer allemaal bij aangekomen. Ik denk dat het CB ook niet teveel van jullie meisje hierin moet verwachten, ze is heel ziek geweest, is afgevallen en datgene wat ze afgevallen is, is er ook niet binnen een dag weer aan. Dat duurt ook eventjes. Dan is nog éxtra aankomen natuurlijk wel iets teveel gevraagd. Komt vanzelf wel weer.
<<

Anoniem 82

Bericht 12 Jan 2015 21:19

Re: baby niets gegroeid

Ik denk ook dat het vanzelf weer bijtrekt. Hier merkten we tijdens en na zijn ziekenhuisopname ook verschil, hij groeide eerst heel hard. Tijdens zijn opname is hij toen iets afgevallen en kort daarna groeide hij nog niet zo hard als vanouds. Maar dat herstelde zich hier weer vrij snel, en toen groeide hij weer verder de pan uit. Misschien heeft het bij jullie iets langer nodig. Ik zou het nog even de kans geven en kijken hoe het de komende tijd verder gaat.
<<

Fiene

Bericht 12 Jan 2015 21:45

Re: baby niets gegroeid

Ik zou me ook, proberen, geen zorgen te maken. Ze is ziek geweest en niet alle kinderen groeien even snel. Ik weeg mijn kinderen echt helemaal nooit dus ik zou het niet eens weten wat ze groeien.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 12 Jan 2015 21:48

Re: baby niets gegroeid

He wat naar, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt!
Maar zo'n periode ziek zijn hakt er natuurlijk flink in. Hopelijk trekt het vanzelf weer bij.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2836

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 12 Jan 2015 21:50

Re: baby niets gegroeid

Dankjewel voor jullie reacties. Ik wacht het af en hoop dat ze over twee weken weer iets is aangekomen.
ze is inderdaad echt heel erg ziek geweest dat vraagt natuurlijk heel wat van zo'n kleintje.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 12 Jan 2015 21:53

Re: baby niets gegroeid

Mijn kinderen hebben het ook allebei gehad.
Bij Lotte was het eenmalig en was er niks aan de hand.
Helaas was het bij Niels wat hardnekkiger en zit hij aan de dieetvoeding.
Maar bij jou is er een duidelijk aanwezige oorzaak, dus waarschijnlijk ziet het er over twee weken gewoon goed uit!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 12 Jan 2015 23:01

Re: baby niets gegroeid

Hier hetzelfde, van 4 tot 7 maanden groeide de jongste alleen in de lengte. Zij was niet ziek geweest, maar hier had het waarschijnlijk te maken met de normale terugval die je bij borstvoeding vaker ziet. Toen de bijvoeding echter goed liep, haalde ze de 'achterstand' ruimschoots in en nu, met 10 maanden, zit ze weer op haar originele curve. Ik zou dus ook proberen om me vooralsnog geen zorgen te maken.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Anoniem 82

Bericht 13 Jan 2015 12:03

Re: baby niets gegroeid

Heel toevallig is R net een dikke anderhalve week ziek geweest van de buikgriep en toevallig vandaag weer gewogen. Ten opzichte van 6 weken geleden 200 gram afgevallen. Niet zo schokkend en hij kan het prima hebben, maar zo zie je maar weer dat ziek zijn invloed kan hebben op het gewicht.
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:58

Bericht 13 Jan 2015 14:40

Re: baby niets gegroeid

Toen ons zoontje in het zkh heeft gelegen (rotavirus) duurde het ook heel lang voordat hij weer aankwam. Je ziet ook in zijn lijntje een stukje naar beneden gaan, dat heeft hij wel weer ingehaald, ik snap dat je je zorgen maakt maar geef het de tijd?!
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers