Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Fenix

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 94

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:20

Bericht 25 Sep 2013 08:25

Re: najaar 2013 mama's!

Wij gaan zo naar het ziekenhuis. 10:00 worden we verwacht!

Balen suus! Jij bent al wat verder, lijkt me toch dat ze je niet laten liggen vandaag. Mijn vriend mag trouwens niet blijven slapen is ons verteld. Maar als ik ook op een lege kamer lig vraag ik jet opnieuw. Ondergoed heb ik toch maar snel voor hem gepakt
L.ivia E.smee 26-9-2013
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 25 Sep 2013 09:00

Re: najaar 2013 mama's!

ooh wat balen dames!

Ik hoop dat er vandaag toch wat gaat gebeuren. Fijn dat je man mocht blijven Suus!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Sep 2013 09:05

Re: najaar 2013 mama's!

Spannend voor jullie Suus en Fenix!! Allebei heel veel succes!

Nillis, fijn dat het poppenhuis nu klaar is! Wil je er nog een foto van showen? Ik ben wel erg benieuwd.

Exo, fijn dat de ontsteking weg is. Wel vervelend dat je zo snel harde buiken hebt!

Kwebbeltje, succes vrijdag bij de gyn. Hopelijk is jullie kindje toch niet zo heel groot. Had je dat bij de eerste ook?

@All, mijn zoontje vond schoolreis erg leuk vorige week. Hij was wel doodmoe, dus lekker vroeg naar bed. Natuurlijk hadden ze zich allemaal verstopt toen de bus aankwam. Daar had hij het steeds weer over dat dat grappig was :).

Ook supergoed nieuws voor mijn vriend. Hij heeft vandaag zijn eerste werkdag bij zijn nieuwe baan. Na een jaar werkloos te zijn geweest. Een enorme opluchting dat we nu financieel meer zekerheid hebben en niet meer zo krap hoeven te leven. Alleen deze maand nog rond zien te komen.

Met mij gaat het redelijk. Nog steeds snipverkouden. 'S avonds altijd last van maagzuur. Heb gisteren weer een nieuwe fles gaviscon suspensie gekocht. Dat vind ik beter werken dan tabletten en ook minder vies. Die tabletten plakken zo aan je kiezen... Ik zit nu lekker op de bank te relaxen. Straks wat boodschapjes doen en dan D. uit school halen. Wel op de fiets want vriend kan alleen met de auto naar het werk. Wordt nog even puzzelen de komende weken dat ik ook nog werk. Hopen dat het niet te koud is of regent. Heb nog geen vest of jas die dicht kan. Die ga ik vanavond uitzoeken bij mn vader in zijn kledingkast haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Sazzle

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 155

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:48

Bericht 25 Sep 2013 10:44

Re: najaar 2013 mama's!

Gisteren dus op controle geweest. Geen bijzonderheden, de krampen zijn voorweeën. Het kan dus morgen gebeuren of over 2 weken pas.. Ik heb er nu ook minder last van, alleen de harde buiken die blijven. Verder geen nieuws eigenlijk.

Heb vannacht zo raar gedroomd.. ik werd wakker en toen bleek de baby er al te zijn. Iedereen had haar al vastgehouden en ik was de laatste. Ik kon me ook niks herinneren van een bevalling. Geen pijn of iets. Daarna mocht ik haar vasthouden en bracht ik haar naar de huiskamer waar familie ruzie kreeg wie haar mocht vasthouden en begonnen aan de baby te trekken! Gelukkig werd ik toen wakker.. :S

Suus en Fenix, Succes!
Afbeelding
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 25 Sep 2013 13:43

Re: najaar 2013 mama's!

Zo eindelijk weer eens een teken van leven van mij.
Pffff de dagen vliegen om en daardoor schiet het achter de pc kruipen er vaak bij in. En vanaf mijn telefoon reageren is niet echt praktisch.

Maar wat is er een baby boom geweest, leuk zeg! Het komt nu voor een hele hoop dames steeds dichterbij, spannend! Ik heb wel alles meegelezen, dat gaat wel op mijn telefoon.

@Fenix, veel succes vandaag! Spannend of het vandaag nog gaat gebeuren!

@Suus, hopelijk is het vandaag dan toch zover. Spannend en snel ineens na de eerder berichten van van de week. Wel prettig dat je man toch kon blijven slapen. Zou eigenlijk altijd moeten mogen.

@Dolphinne, wat fijn dat je vriend na een jaar nu een nieuwe baan heeft! Heeft hij een goede dag gehad? En vervelend dat maagzuur, gelukkig bestaan er middeltjes tegen.

@Nillis, jij bent nog flink druk geweest zeg tijdens je verlof. Ik ben heel benieuwd naar het poppenhuis! Wellicht dat wanneer het af is je een stukje extra rust krijgt en het ineens toch gaat beginnen. Succes morgen bij de verloskundige!

@Kwebbeltje, dat is ineens toch weer even schrikken zo. Toch weer een grotere baby. Maar het meten valt vaak anders uit dan het daadwerkelijke baby'tje heb ik gemerkt om me heen. Toch lastig te voorspellen. Maar het zit je niet mee allemaal. Kan me voorstellen dat het allemaal nu wel mag beginnen. Al die kwaaltjes zijn geen pretje.

@exogenesis, wat een hoop spanning zo extra met al die harde buiken. Naar zeg! Maar wel fijn dat ze het op je werk zo serieus nemen en meteen hebben ingegrepen. Vandaag de verloskundige nog gesproken?

@Sazzle, Ik heb ook van die hele rare dromen gehad mijn zwangerschap. De meest vreemde zaken kwamen voorbij. Hopelijk gaat het bij jou ook snel beginnen en kunnen je jullie kleintje ontmoeten!

@jet, wat een mooi meisje! Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie. Heb je nog wat gehoord op het pijnlijke gevoel in je buik?

@Filoria, en ben je lekker van je verlof aan het genieten?

@Valerie, als het baby'tje maar gezond is, maakt een petit baby'tje verder niets uit. Maar wel prettig om het te volgen middels een extra groeiecho.

@Aardbei, nog gefeliciteerd met jullie huwelijk! En ze hebben nu de ruimte om te draaien toch, dus wellicht draait ie toch gewoon nog weer goed.

@pein en Novalee, ook hier nog even gefeliciteerd!

Zo, volgens mij heb ik nu ongeveer iedereen weer helemaal bijgelezen. Wat gaat het hard zeg op sommige dagen in het topic!

Hier gaat het steeds beter. L is nu inmiddels alweer zes weken oud! Bizar dat hij er alweer zo lang is terwijl het ook zomaar zo had kunnen zijn dat hij nu nog geen weekje oud was. Het gaat steeds een stukje beter hier. Hij groeit goed. Is nu al 5 cm langer dan bij de geboorte en ook al een kilo zwaarder. De borstvoeding gaat dus goed.
Maar was is dat pittig zeg. De nachten zijn om de 3/4 uur en overdag verschilt het. Soms om de 4 uur en soms om de 2 uur. En dan is meneer de ene keer heel snel klaar en de andere keer doet hij er zo een uur over om genoeg te drinken. Ik vind het een hele opgave en heb al een paar keer op het punt gestaan om ermee te stoppen. Maar ergens zit steeds een klein stukje doorzettingsvermogen en ploeteren we toch weer verder. Maar ik heb inmiddels diep ontzag voor alle moeders die het geven of gegeven hebben.

Verder gaat het heel goed met L. Hij is regelmatig uren wakker, volgt je al met zijn blik en kijkt je aan. Hij heeft een heel stevig nekje en houdt zijn koppie zo minutenlang omhoog. En meneer is al meerdere keren van zijn buik op zijn rug gedraaid. Dat op zijn buik liggen in de box vind hij niets aan. Daarentegen op je borst op zijn buik liggen vind hij zalig.

Met mij gaat het nog niet echt super. Ik reeg anderhalve week na de bevalling een ontsteking aan mijn evenwichtsorgaan en dat is nog steeds niet over. Ik kan me er best mee redden, maar lopen en staan gaat nog een beetje zwalkend. gewoon nog steeds duizelig dan. Ik slik inmiddels ook extra ijzer om mijn ijzervoorraad weer op peil te helpen. Dat was ook aan de lage kant en wellicht dat daar wat duizeligheid vandaan komt. Geen onbezorgde kraamtijd dus hier.
Nacontrole bij de gynaecoloog is ook achter de rug. Er is geen verklaring voor waarom L zo vroeg op de wereld kwam. De hechtingen zijn bijna allemaal opgelost en de knip is bijna weer dichtgegroeid. Het laatste stukje wat nog moet, daarvan was de hechting los gegaan. Daardoor duurt het dicht groeien wat langer.

Even een fotootje van hoe meneer er op het moment bij ligt...
Afbeelding
augustus 2013
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 25 Sep 2013 14:14

Re: najaar 2013 mama's!

Ook weer even een teken van leven vanaf deze kant!

Pomodori: Wat een knap kereltje zeg! En fijn dat het zo goed met hem gaat. Hoop dat jij je ook snel een stuk beter gaat voelen!

Sazzle: Hopen dat het niet nog twee weken gaat duren voor je, maar dat het wat eerder al komt.

Dolphinne: Wat fijn dat je vriend weer een baan heeft! Dat zal toch een enorme opluchting zijn kan ik me zo voorstellen.

Fenix: Succes!

Suus: Jij ook heel veel succes, wat balen dat alle verloskamers vol liggen. Hoop dat er inmiddels een plekje voor je is.

Nillis: Wat fijn dat je poppenhuis zo goed als af is, ben benieuwd! Succes bij de vk morgen.

Kwebbeltje: Gaan ze nog een keer extra kijken hoe groot je baby is? Vrijdag?

Exo: Wat vervelend dat je nog steeds zo'n last hebt van harde buiken. Gewoon rustig op de bank blijven zitten dus en je lekker laten bedienen ;)

All: Hier gaat het goed. Sinds deze week lekker verlof, jeetje wat kun je het thuis druk hebben zeg ;) Maar heb nu wel weer meer tijd om te reageren! Gisteren heb ik de verloskundige nog even gesproken, ik had een vraagje dus had even gebeld, en morgen moet ik op controle komen voor de ligging. Voor het geval ze nog steeds in stuit ligt heb ik vrijdagochtend een afspraak in het ziekenhuis om haar proberen te draaien... Best onverwachts, want de verloskundige van de vorige keer wilde wachten tot mijn volgende controle (volgende week zaterdag). Volgens mij is de beeb ook aardig geschrokken, want heb het idee dat ze al heel de middag probeert terug te draaien, ze lig nu heel lekker overdwars :(
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem 49

Bericht 25 Sep 2013 15:11

Re: najaar 2013 mama's!

Nog geen nieuwe update van Suus? :nopompom:
<<

Anoniem315

Bericht 25 Sep 2013 15:38

Re: najaar 2013 mama's!

Majira, zo snel gaat dat niet :P En als ze in de laatste centimeters zit, denkt ze ook vast niet aan het forum.

Als mijn bevalling begint, wil ik trouwens ook geen contact denk ik. Zelfs niet met mijn ouders en broer en zus. Dan gaat iedereen zich alleen maar zenuwachtig maken.

Pomodori, wat een prachtig mooi ventje :heart: Het klinkt ook alsof hij al heel ver in zijn ontwikkeling is. Wat een krachtig mannetje! Zeker gezien zijn vroeggeboorte.
Wat vervelend dat je zelf nog zo duizelig bent :( Lijkt me heel naar. Je kunt dan zeker ook niet de trap op en af met hem? Of durf je dat wel aan.. Hoe lang moest je eigenlijk in het ziekenhuis blijven na de geboorte? Moest hij de couveuse nog in?
Ik heb de verloskundige niet meer gebeld, omdat het gister in de namiddag, vannacht en nu de hele dag al eigenlijk heel goed gaat/is gegaan! Ik ben ook lekker ontspannen :)

Aardbei, lekker dat je verlof is begonnen. Wel vervelend dat je beeb in stuit ligt/lag. Maar beter nu draaien dan een paar weken later.. Een collega van me moest in week 36 nog, maar het viel haar gelukkig erg mee. Al heb ik ook ergere verhalen gehoord. Als je maar ontspannen bent. Het ís in elk geval gewoon mogelijk om nog te draaien, dus houd dat in je achterhoofd.
<<

Anoniem272

Bericht 25 Sep 2013 20:09

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodori: :heart: :heart: :heart: ik ben verliefd! Maar wat heftig van die ontsteking waar je last van hebt. Waar kan zoiets door komen? Kan je man je voldoende helpen in huis en met jullie zoontje?
Sazzle: is jouw kindje al helemaal ingedaald? Voorweeën lijken me zo vervelend omdat je dan steeds twijfelt of het echt begint of niet... is dat niet heel frustrerend?
Aardbei: leuk om een update van jou te lezen! Ik ben ook net met verlof, maar inderdaad ook erg druk thuis! Wat moet jij allemaal nog doen/regelen? Balen van de ligging. Heb je het idee dat je dochter nog veel ronddraait? Anders heeft zo'n draaipoging misschien ook weinig nut...
Dolphinne: gefeliciteerd met je vriends nieuwe baan! Goed zeg. Dat van die jas is herkenbaar haha, ik heb me ook even moeten behelpen. Maar heb nu een zwangerschapsjas van een vriendin te leen. Dat is toch wel heel handig. Hoe bereid jij je zoon voor op de komst van de baby trouwens? Heb je het met hem erover wat er allemaal gaat veranderen en zo?
Exo: goed om te lezen dat je je ontspannen voelt. Zijn de harde buiken dan ook minder?
Suus en Fenix: ben benieuwd hoe het verder is gegaan bij jullie vandaag!
Kwebbeltje: wat gek dat de baby steeds normaal werd geschat en nu groot. Hopelijk komt het gauw op gang allemaal!
Nillis: haha dat je zo druk bent met een poppenhuis op het einde van je zwangerschap! Verder alles helemaal geregeld qua babyspulletjes, bed op klossen etc. etc. etc?

Van mij ook even een update dan! Ik ben blij dat ik met verlof ben. Kan nu eindelijk wat vaart maken met de babykamer. Verven is nu klaar. Dat was veel werk omdat alles met kwasten moest (oude muren waar stukjes van afbrokkelen) en alles twee lagen. Maar het is dus af! Nu nog een gordijntje ophangen, plintjes leggen, planken op maat maken voor de plankloze inbouwkast...

Morgen ga ik alvast de belangrijkste spulletjes opzoeken en klaarleggen. Dekentjes en kruiken en hydrofielluiers en zo. Heb alles bewaard van Tomas.

Gek genoeg is mijn kraampakket nog niet binnen. Heb er ondertussen 2 e-mails over gestuurd en 2 keer over gebeld. Het zou er uiterlijk maandag echt moeten zijn. Ben benieuwd. Meer dames bij wie het pakket zo laat kwam?

Ik heb best wel het gevoel dat het een race tegen de klok is hier, want alles wijst erop dat de baby snel komt: ze ligt al weken netjes met haar hoofdje naar beneden, ook al best laag. Heb ook al wat lichte voorweeën. Verder loopt ze voor qua groei. En mijn zoon was er ook al met 38 weken.
Het kan natuurlijk nog anders lopen, maar ik denk echt dat ze zich voor de uitgerekende datum gaat aandienen. Maar hopen dat alles klaar is dan!
<<

Anoniem 49

Bericht 26 Sep 2013 09:04

Re: najaar 2013 mama's!

Suus, ik hoop dat je je kleintje nu in de armen hebt! :cheering:
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 26 Sep 2013 12:28

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus en Fixen, jullie houden het spannend.

@ Filoria, kan me voorstellen dat je nu wel graag alles af wilt hebben. Helemaal omdat T ook zo vroeg was. Succes met afronden en hopelijk komt je kraampakket snel.

@ Pomodori, wat naar dat je nog zoveel last hebt van je evenwicht, maar wat een pracht van een ventje heb je. Hopelijk ben jij ook snel weer de ouden. Beterschap.

@ Dolphinne, zal straks als ik zin heb even foto's maken van het poppenhuis. Er moeten nu alleen nog gordijntjes in en de vloerbedekking moet ik even schoonmaken.

@ all, hier vanmorgen weer bij de vk geweest. kindje zat wel weer wat met het hoofdje in het bekken maar niet vast. Ze heeft even van binnen gevoeld, maar drukte gelijk het hoofdje weer weg, dus kon niet worden gestript. Nu volgende week donderdag weer voor controle als er niet wat veranderd en daarna maandag of dinsdag en dan wordt ik overgedragen aan de gyn, dus met 41+4, zodat ze dan op tijd kunnen gaan inleiden, maar hopelijk is dat niet nodig en komt kleine vanzelf. Ze willen de volgende keren wel weer proberen te strippen, maar dat is dus afwachten. Wordt alleen nu al moe van alle mensen die de hele tijd appen hoe het gaat? Ze horen vanzelf wel als er wat is geboren, want kan dus nog wel twee weken duren.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 26 Sep 2013 13:20

Re: najaar 2013 mama's!

Hierbij foto's van het poppenhuis. Hij is niet helemaal zo netjes afgewerkt als ik zou willen en zit nu nog te twijfelen of ik de vloerbedekking eruit zou halen en de vloer ook gewoon wit zal schilderen. Verder moeten er nog even gordijntjes in, zodat je mijn slechte raamafwerking niet ziet en dan is het helemaal goed.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem151

Bericht 26 Sep 2013 13:38

Re: najaar 2013 mama's!

Haha Nillis, ik dacht even dat de bovenste foto de Na foto was.. Vond het niet zo mooi..
Maar toen zag ik de andere foto's, héél leuk geworden!
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 08:49

Bericht 26 Sep 2013 14:31

Re: najaar 2013 mama's!

Nee de bovenste foto is hoe die was. Zou niet goed zijn als die nog zo zou zijn :shock:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:10

Bericht 26 Sep 2013 14:45

Re: najaar 2013 mama's!

Pomodorie: Wat een lekker ding!! Kan niet wachten om zo'n kleintje te hebben!!

Aardbei: Hoe was het bij de VK? Lekker verlof!!

Filoria: Ook lekker verlof!! Fijn dat de babykamer bijna klaar is. Wij moeten ook nog schilderen. Maar dat gaat van de week gebeuren. Fijn dat ze met de hoofdje goed ligt.

Nillis: Balen dat de baby nog niet vast ligt. Het poppenhuis is mooi geworden!!

Fixen en Suus: Hoe is het bij jullie??

Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest voor een groeiecho. Dit ivm het lage geboortegewicht van de kids. Nou deze jongen lag mooi voor met alles. Hij woog gewoon al 1921gram :shock: En ligt met zijn hoofd en buik 2 weken voor. Ook zit hij nog steeds vast in de bekken. met hoofd naar beneden.
Lichamelijk gaat het klote!! Heb veel last van m'n bekken en van schaambot en liezen. Kan bijna niet normaal lopen. Iedereen die mij ook ziet vraagt of ik zo'n last hebt. Ook mijn buik gaat pijn doen en dan vooral de onderkant. Dit komt omdat hij al zo laag ligt en steeds dezelde plekken beurs trapt.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 26 Sep 2013 15:15

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: Ik had inderdaad ook ' goede' en minder goede verhalen gehoord. Gelukkig is ze, eigenwijs als ze is, gisteravond uit zichzelf gedraaid. Vandaag op de controle echo bevestigd, dus hoef niet naar het ziekenhuis :)
En wat betreft contact: ik weet ook al zeker dat ik absoluut niemand ga inlichten als het 'begonnen' is hoor! Misschien hier wel, maar vaders, moeders, broers en zussen e.d. horen het wel als het geboren is. Ik vind het een moment voor ons tweetjes en zou het heel vervelend vinden als ik weet dat er mensen aan het wachten zijn op een belletje of update.

Filoria: Op zich is alles wel soort van klaar/af voor de baby. Vooral nog veel dingen die gewassen moeten worden enzo en in elkaar gezet, maar het schilderen is gelukkig af. Maar nu je ineens veel thuis bent zie je ineens ook wat er allemaal nog moet gebeuren, waarschijnlijk in combi met wat nesteldrangverschijnselen ;) We zijn hier anderhalf jaar geleden komen wonen, maar toch merk ik dat sommige dingen og niet echt 'ingericht' zijn op een of andere manier. Wel onze slaapkamer en de woonkamer en de badkamer enzo, maar de extra kamers toch niet echt. Ga me daar steeds meer aan irriteren. Maar goed nieuws, ze is gisteravond uit zichzelf gedraaid! Vandaag nog een controle echo gehad en daar was het ook op te zien dus hoef morgen niet naar het ziekenhuis! Heb wel het gevoel dat ze sowieso wel erg draaikontig is en niet echt vast ligt ofzo...
Spannend hoor, dat je het gevoel hebt dat ze zich eerder aan gaat dienen, ben benieuwd! Hoop dat je alles op tijd af krijgt.

Nillis: Kan me voorstellen dat het irritant is als mensen constant maar blijven vragen, inderdaad ze horen het vanzelf wel! En wat een prachtig poppenhuis is het geworden zeg! Daar zal je dochter vast erg blij mee zijn.

Bruintje beer: Controle was goed, ze is weer gedraaid dus hoef niet naar het ziekenhuis morgen! En wow! Dat is een grote knul zeg! Wel vervelend dat hij al zo laag ligt waardoor je zoveel klachten krijgt. Maar hoog liggen is ook niet alles hoor, daar word ik af en toe ook best zenuwachtig van, dat gedraai ;)

Suus en Vixen: Jullie houden het spannend zeg!!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 26 Sep 2013 21:59

Re: najaar 2013 mama's!

Sazzle, ik heb zelf ook wel apartere dromen nu. Hoort er denk ik gewoon bij ;). Fijn dat de controle goed was.

Pomodori, ja het gaat goed op mn vriend z'n werk. Vandaag heeft hij een late dienst. Als het goed is is hij nu bijna vrij. Wel wennen voor mij om ineens meer alleen thuis te zijn.
Wat hebben jullie een mooi ventje! Wel balen dat jij je nog steeds niet top voelt. Sterkte daarmee!

Aardbei, dat is zeker een enorme opluchting! Hij zou nog maar tot eind nov. een uitkering krijgen. Daarna alleen mijn loon. Nu vallen de zorgen daarover gelukkig weg en hebben we het over een maand weer iets ruimer.
Fijn dat jullie kleintje nu goed ligt. Hopelijk is het geen eigenwijs draaikontje en blijft ze nu goed liggen.

Filoria, ik heb van een vriendin een boekje gekregen over een baby in huis erbij. Over een meisje dat een broertje krijgt, maar dat niet wil. Een baby huilt en spuugt volgens haar klasgenootjes. Ze stelt aan haar ouders voor om het in de vuilnisbak te gooien als het straks geboren is. Maar aan het eind blijkt haar broertje toch heel lief en huilt en spuugt hij helemaal niet veel. Hij lacht juist lief en ze helpt met flesjes, spelen etc.
Ik vraag dan ondertussen of D. zijn zusje ook in de prullenbak moet en wat hij wel zou willen doen met zusje.
Hij voelt ook vaak aan mijn buik of de baby schopt en ik krijg geregeld een kus op mijn buik.

Nillis, erg mooi geworden het poppenhuis! Knap gedaan!!

All, ik kwam er vandaag achter dat ik volgens mijn CAO recht heb op 2 weken extra verlof, maar dan wel voor de bevalling. Meteen gevraagd of dat bekend is bij het aanvragen van mijn verlof of dat dat nog geregeld kan worden.
Dat zou dan betekenen dat ik wettelijk 4 weken van tevoren met verlof ga en dan door de 2 weken extra toch 6 weken. Dan heb ik erna dus 2 weken extra.
Nog even wachten op antwoord nu, zou wel lekker zijn!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 27 Sep 2013 06:04

Re: najaar 2013 mama's!

Blue Phone schreef:Haha Nillis, ik dacht even dat de bovenste foto de Na foto was.. Vond het niet zo mooi..
Maar toen zag ik de andere foto's, héél leuk geworden!
Ik had precies hetzelfde haha.

Nillis: vandaag je uitgerekende datum! Nu zullen de smsjes en appjes helemaal gaan komen denk ik :nopompom:
Bruintje Beer: je gaat zelf niet schilderen hoop ik als je overal pijn hebt? :hug: voor jou
Aardbei: hopelijk blijft ze toch liggen en draait ze niet meer terug! Tomas draaide nog volop rondjes tot het laatste moment. Ik zag een draaipoging toen echt niet zitten, maar gelukkig is er vanaf gezien uiteindelijk. Hij was net op tijd goed gaan (en blijven) liggen. En klinkt leuk: die nesteldrang! Heb je een foto van hoe de babykamer er nu uitziet? Ben wel benieuwd!
Dolphinne: en? Hoeft ze niet in de prullenbak? :P Ik heb ook van die boekjes, maar Tomas leest liever Pluk van de Petteflat haha. Zou fijn zijn als je eerder met verlof kan! Je hebt fysiek ook best zwaar werk toch, in het zwembad?

Hier nog steeds geen kraampakket. Vandaag verder met spulletjes uitzoeken. Morgen komt mijn beste vriendin een dagje helpen en gaan we het rolgordijn ophangen. O en vanavond komen er drie andere vriendinnen mee eten en daarna gaan we een film kijken :)
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 27 Sep 2013 07:04

Re: najaar 2013 mama's!

Goeiemorgen ladies,

Vanmiddag om 14:30 bij de verpleegkundige zijn en om 15:00 heb ik een gesprek met de gyn. Ben benieuwd hoe het gaat. Ik had dinsdag echt een bleh dag. Bij de verloskundige geweest daar viel het voor mij heel tegen huilend mijn man opgebeld daarna belde schoonmoeder en die reageerde voor mij gevoel ook helemaal niet zoals gewild ze hing op met sterkte en we houden contact :thumbdown: dus weer brullend mij man opgebeld. Daar had ik achteraf wel spijt van die was weer kwaad op zijn moeder en die wilde er iets van gaan zeggen, maar het was weer gezakt bij mij dus dat hoefde niet van mij.
Ik heb echt heel veel last van mijn bekken , ik kan bijna niet lopen heb continue steken van onderen of in mijn billen en in mijn liezen, benen..

Filoria,
Veel plezier met spulletjes uitzoeken. Ben jij al helemaal klaar? Dat duurt ook lang voordat je kraampakket er is. Mijn zoon heeft ontzettend veel zin in de baby, en thomas is die er ook mee bezig?

Dolphine,
Dat zou fijn zijn 2 weken extra! Gelukkig dat je vriend weer werk heeft dan valt er toch wel een last van je schouders. Maar ik snap dat het weer wennen is.

Aardbei,
Hoe was het bij de verloskundige? Fijn dat de kleine gedraaid is hopelijk blijft ze zo liggen. Volgens mij heb jij ook last van nesteldrang hihi . Ik weet niet of ze vandaag nog een keer kijken we zullen zien vanmiddag.

Bruintje beer,
Lichamelijk gaat het bij jou ook niet zo lekker. Hopelijk blijft het gewicht zo, krijg je nu nog meer echos?

Pomodori,
Wat een knapperd zeg! Wat balen dat het met jou nog niet zo goed gaat. Ik roep al heel de zwangerschap dat ik niet hoop dat ie weer zo groot is en iedere keer zeggen ze het valt mee en nu ineens...
Ik snap dat je wel bijleest maar niet altijd kunt reageren en dan vooral niet via de mobiel. Is wel leuk om weer eens iets van je te horen en natuurlijk een foto daarbij!

Nillis,
Mooi poppenhuis geworden hoor! Ik moest ook even kijken hihi. Jij nu de 40 weken bereikt. Die berichtjes zullen nu blijven komen . Hier wordt je tegenwoordig eind 40 weken al overgedragen zodat ze met 41 weken kunnen inleiden, maar dat is overal anders.

Exo,
Hoe is het met jou en je harde buiken?

Saszle,
Hoe is het met jou allemaal?

Fenix,
We zijn benieuwd naar je hihi.

Suus,
Dat geldt ook voor jou suus hihi.

Nou heb geprobeerd om op iedereen die op de laatste pagina stond te reageren.

Liefs
Afbeelding
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 27 Sep 2013 07:10

Re: najaar 2013 mama's!

Ik zit ook steeds op het forum te kijken om te zien of Suus al bevallen is!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11205

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 27 Sep 2013 07:11

Re: najaar 2013 mama's!

Sorry voor de late reactie, maar ik ben bevallen!! :cheering:

Ik heb dinsdag nog de hele dag mogen wachten, met flinke weeën, maar om een uur of 7 was er eindelijk een verloskamer voor ons. Gisternacht, 26 september om 2:08, zijn wij de trotse ouders geworden van een meisje :D

Vanwege mijn medicatie moest Emma 24 uur ter observatie blijven, maar alles is helemaal goed met haar! En mij willen ze ook nog in de gaten houden, omdat ik tijdens de bevalling erg veel medicatie via het infuus heb gehad tegen hoge bloeddruk, maar ik voel me prima en mijn bloeddruk is weer goed genoeg. Dus hopelijk mag ik vandaag ook gewoon naar huis, maar dat horen we straks pas.

Ik zal later uitgebreider reageren, maar nu zijn jullie in elk geval even op de hoogte!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Yindy

Kwebbel

Berichten: 406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:34

Bericht 27 Sep 2013 07:33

Re: najaar 2013 mama's!

Jawel ze is er! Gefeliciteerd suus! Nu lekker van je kleine meid genieten!
Afbeelding
<<

Anoniem272

Bericht 27 Sep 2013 08:07

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaa Suus! Gefeliciteerd! :cheering: Wat een mooie naam heeft ze gekregen en wat heerlijk dat jullie allebei gezond zijn.
<<

Pomodori

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 520

Geregistreerd: 02 Sep 2013 20:28

Bericht 27 Sep 2013 08:13

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaa, daar is ze! Gefeliciteerd met Emma! Ik zal duimen dat jullie naar huis mogen vandaag.
augustus 2013
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:00

Bericht 27 Sep 2013 08:43

Re: najaar 2013 mama's!

Jaaaa gefeliciteerd! Wat een leuke naam!!! :cheering: Hoop dat je snel naar huis mag!

P.s. : zijn jullie ook steeds zo zenuwachtig dat 'jullie' naam al eens voorbij komt? ;)
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers