Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


HaakBrei&Borduur Topic

<<

Anoniem273

Bericht 25 Sep 2013 21:50

Re: Haak&Brei Topic

Aziraphale schreef:
VeryCherry schreef:En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D


Fijn, heb je mijn berichtjes al gelezen? Ik heb je even een nieuwe PB gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar je verhaal omtrent de telefoonhoesjes eigenlijk. Ik wil wel heel graag m'n €20 terug namelijk.


En ik wacht nog steeds... :nopompom:
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 25 Sep 2013 22:36

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Moet je bij die poncho de rij lossen sluiten met een halve vaste ergens? Zo ja: hoe zorgen jullie er voor dat je geen gedraaide rij ketting van lossen krijgt?


Ja een halve vaste idd. Poeh, heel eerlijk, ik heb er niet op gelet..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Balloon

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 416

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:46

Bericht 26 Sep 2013 08:00

Re: Haak&Brei Topic

Aziraphale schreef:
Aziraphale schreef:
VeryCherry schreef:En ook hier meld ik me weer, op verzoek van Rush :D


Fijn, heb je mijn berichtjes al gelezen? Ik heb je even een nieuwe PB gestuurd. Ik ben nog steeds benieuwd naar je verhaal omtrent de telefoonhoesjes eigenlijk. Ik wil wel heel graag m'n €20 terug namelijk.


En ik wacht nog steeds... :nopompom:


Belachelijk!
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Sep 2013 08:28

Re: Haak&Brei Topic

Wat een leuke dingen maken jullie! Ik probeer mijzelf bijna elke dag even een uurtje haak-tijd te gunnen, anders zit ik elke avond te studeren tot ik naar bed ga ;) ik was bezig met een matje voor de slaapkamer van zpagetti, maar die heb ik inmiddels een paar keer uitgehaald. Ik wilde em rond maken, volgens een patroon, maar dan werd ie niet plat. Allemaal hobbels erin ie niet glad te strijken waren. Ik denk dat het kwam doordat ik zpagetti's had van verschillende diktes... maar omdat het garen me in de weg lag en ik toch een matje voor de slaapkamer wilde, ben ik gewoon rijden stokjes gaan haken, in drie kleuren grijs en wit. Ziet er best leuk uit! Nu alleen nog afwerken en een leuke randje eraan haken. Als ie klaar is, volgt een foto! :)

Verder ben ik aan het proberen om de rups van echtstudio na te haken van een plaatje. Het zijn eigenlijk allemaal bolletjes, dus ik wilde geen 4 euro betalen voor het patroon :P ik ben erg benieuwd hoe die gaat worden. Het is wederom een kraamcadeau :)
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem12

Bericht 26 Sep 2013 08:56

Re: Haak&Brei Topic

:nopompom:
<<

Anoniem123

Bericht 26 Sep 2013 09:30

Re: Haak&Brei Topic

Steep: wat een leuke cols! En het patroon van de poncho wat je laat zien, snap ik nog niets van :laughcry: :no:

Niekske: klinkt al goed! Kun je niet alvast een foto'tje maken van hoe ver je bent?

Ik heb de laatste dagen niet gehaakt, ben 's avonds zo moe en heb gesport. Maar vandaag hoef ik geen huishouden te doen (morgen weer) dus wil vanmiddag even weer verder met de sjaal voor S als hij slaapt.

Aziraphale: idd :nopompom: :nopompom: Jammer als het zo gaat.
<<

Anoniem12

Bericht 26 Sep 2013 10:05

Re: Haak&Brei Topic

VC, is het niet een kleine moeite om even op Azi te reageren?
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 10:07

Re: Haak&Brei Topic

Sarah, de "rondjes" zijn lossen. De pootjes met een dakje/streepje erdoor zijn stokjes. Er wordt dan precies getekend hoeveel van elk je moet maken en in welke losse je de stokjes moet haken. Hoe meer streepjes er dwars door het stokje staan, hoe "dubbeler" het stokje moet. 1 streepje is een enkel stokje, twee streepjes dubbel stokje, 3 streepjes 3 dubbelstokje, etc.

Azi, jamemr... Wel leuk dat Sjaan een coole hoes voor je heeft gehaakt :) Ik vind 'm leuk!
<<

Anoniem273

Bericht 26 Sep 2013 10:24

Re: Haak&Brei Topic

Bedankt meiden! Ik wil het niet steeds openbaar doen maar ik wil gewoon m'n hoesjes krijgen. Eigenlijk nog liever m'n geld terug maar de hoesjes schijnen al klaar te zijn dus dan dat maar. Vorige week dinsdag eindelijk een PB van VC gekregen dat ik de hoesjes z.s.m. zou krijgen. Dik een week later nog niks gekregen of gehoord. Ben inmiddels wel van haar FB afgeknikkerd.
<<

Anoniem123

Bericht 26 Sep 2013 12:00

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:Sarah, de "rondjes" zijn lossen. De pootjes met een dakje/streepje erdoor zijn stokjes. Er wordt dan precies getekend hoeveel van elk je moet maken en in welke losse je de stokjes moet haken. Hoe meer streepjes er dwars door het stokje staan, hoe "dubbeler" het stokje moet. 1 streepje is een enkel stokje, twee streepjes dubbel stokje, 3 streepjes 3 dubbelstokje, etc.

Azi, jamemr... Wel leuk dat Sjaan een coole hoes voor je heeft gehaakt :) Ik vind 'm leuk!


Kijk zo ga ik hem wel snappen haha, maar die losse haak je eerst aan elkaar (uiteinde aan het begin) en dan haak je alsmaar rond? Ik vind zo'n poncho wel erg leuk en mijn nichtje is bijna jarig.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 15:46

Re: Haak&Brei Topic

ja, daar komt het wel op neer, Sarah! Enige nadeel is dat je even goed moet kijken hoe je de ketting van lossen ook daadwerkelijk netjes rond haakt. Ik heb er altijd ergens een draai in zitten.. stikirritant. Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft?

Slakje misschien?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Sep 2013 16:04

Re: Haak&Brei Topic

Rush, bedankt!!

Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem12

Bericht 26 Sep 2013 17:37

Re: Haak&Brei Topic

Graag gedaan haha! Kikker ziet er blij uit zo met zn armen in de lucht!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 26 Sep 2013 17:38

Re: Haak&Brei Topic

Ooooh Rush, wat gaaaaaaaaaf!
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 26 Sep 2013 17:42

Re: Haak&Brei Topic

Hij is leuk zo met dubbele zwemband Rush!

Ik ben momenteel een granny stripes deken aan het haken, hij wordt ruim 1.55 m breed en ik wil hem denk ik een meter of 2 lang maken. Dat wordt een meerjarenplan dus, haha. Maar ooit, ooit kan ik er lekker onder zitten op de bank! Hij is nu ongeveer 30 cm lang, dus nog maar 6 keer zoveel en hij is af, haha.
19-12-2012
04-07-2015
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 11:26

Bericht 26 Sep 2013 18:31

Re: Haak&Brei Topic

Ik vind die zwemband zó leuk hè :heart: Mooi gehaakt Rush!

Wow Bimbam dat is idd een heel project! Respect dat je er uberhaupt aan de durft te beginnen. Niets voor mij, ik zie graag snel resultaat :wink:

Heel erg jammer Azi, dat je wéér niets hoort! :no: Gelukkig heeft Sjaan een mooi hoesje voor je gehaakt. Ik kan me ook goed voorstellen dat je eigenlijk liver je geld terug hebt. Misschien is dat toch wel mogelijk, het lijkt me dat VC de hoesjes ergens anders wel kan verkopen via FB ofzo.
En ik hoop maar dat ze de afspraak die ze vorige week of de week daarvoor heeft gemaakt met iemand hier, wél na is gekomen!

Mijn aapje is bijna klaar, nog 1,5 beentje :cheering: En dan nog een rokje maken en in elkaar zetten :nopompom:
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 26 Sep 2013 18:41

Re: Haak&Brei Topic

Mijn zus vindt hem erg leuk! 'Ohh, is dat van die serie van de Bijenkorf?!' was haar reactie. Haar mond viel open toen ik vertelde dat een medeforummer dat kan.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 26 Sep 2013 18:47

Re: Haak&Brei Topic

Hahaha wat een leuke reactie, Taeda!

Rush, je hoort het... Je kunt zo aan de Bijenkorf vragen of je een hoekje van de winkel mag inrichten :D
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Sep 2013 07:40

Re: Haak&Brei Topic

Ja wat Oreo zegt dus haha! Bij mij zit hij (toevallig) niet gedraaid haha.

Wat komt er weer veel leuks voorbij!
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 07:58

Re: Haak&Brei Topic

Oreo schreef:ja, daar komt het wel op neer, Sarah! Enige nadeel is dat je even goed moet kijken hoe je de ketting van lossen ook daadwerkelijk netjes rond haakt. Ik heb er altijd ergens een draai in zitten.. stikirritant. Misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft?

Slakje misschien?

Zo haakte ik laatst zo'n soort hoesje om een waxinelichtjes houder en idd het zat eerst helemaal gedraaid. Uiteindelijk wel goed gekregen door het weer helemaal uit te halen,. op nieuw te beginnen en goed op te letten.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 07:58

Re: Haak&Brei Topic

Rush wat gaaf gehaakt zeg! Jij haakwonder. :cheering: :cheering:
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 08:10

Re: Haak&Brei Topic

Gisteren de sjaal afgehaakt voor mijn ventje.
Nu alleen nog wantjes en dan zijn we klaar voor de winter :cheering:

Afbeelding
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 08:41

Re: Haak&Brei Topic

Leuk SarahKey! Mooie kleurencombi ook!

Wij hadden gisteren jaarmarkt en daar lagen hele mooie, maar dure bollen Roma Big Rainbow (heel dik garen in mooie kleurtjes voor een col) en ik heb 2 bollen meegenomen en die mensen van het kraampje hadden er knopen bij gemaakt (zelf!!) in de kleuren van de col. Echt zo gaaf! Dus ook 3 (veel te dure) knopen gekocht haha.
Nouja mag wel eens voor mezelf.
Laatst gewijzigd door Anoniem12 op 27 Sep 2013 08:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem123

Bericht 27 Sep 2013 08:50

Re: Haak&Brei Topic

Dat mag zeker wel een keer voor jezelf. En als je het kan betalen dan had ik het ook gedaan. Een hobby mag soms best wel wat kosten haha.
<<

Anoniem12

Bericht 27 Sep 2013 09:04

Re: Haak&Brei Topic

Ja daarom, even een keertje wat voor mezelf. Had ook nog 3 (veel te dure) knopen voor op m`n shawl/col, maar die is voor m`n schoonzus, dus dat is ook niet erg. Het zijn wel hele mooie knopen, kokosknopen. Die had ik al in m`n hoofd, dus dan is het niet erg dat het wat kost.

Op het moment ben ik de geit voor Lith aan het maken, die gewonnen heeft met de 1000 dagen verloting.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers