Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mosselen.

<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2013 13:23

Mosselen.

Ik wil vanavond mosselen eten alleen Mas eet ze ook, dus de rest krijgt soep met brood en salade.
Maar wil eens wat anders dan koken met viskruiden. Hoe maak jij ze klaar?
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 13:28

Re: Mosselen.

Ik weet niet of Mas dit lekker zal vinden maar ik maak wel eens dompelmossel. Dan gebruik ik gekookt mosselvlees (vers uit een bakje of gewoon uit de diepvries), doe daar bloem bij, gesneden rode peper en kerrie, Eventueel nog geraspte aardappel erdoor maar ik eet er vaak al zelfgemaakte frietjes bij dus laat dit dan weg. Dit goed roeren, dan blijft alles mooi aan de mossel zitten en 3 minuten frituren op 180 graden, per hoopje zeg maar. Niet teveel tegelijk. Echt heerlijk!!
Ik dip dit dan in mayonaise met chilisaus erdoor :) Heb er nu al zin in...
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Sep 2013 13:32

Re: Mosselen.

Ik kook ze vaak met mosselgroenten en afhankelijk van mijn zin met witte wijn of bier. Als ik ze in bier kook worden ze net wat zoeter. 1 flesje bier en de rest aanvullen met water. Aangezien je het kook verdampt de alcohol voor een deel. Dus of zit nu handig is met Mas lijkt mij niet. Misschien dat je voor hem een klein pannetje apart kan koken dan.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2013 13:34

Re: Mosselen.

Oeh lekker!! Ik heb alleen geen frituurpan meer :( maar ga het zeker een keer maken!

Ik wil ze wel gewoon koken alleen dan ergens anders in dan mijn standaard.
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2013 13:35

Re: Mosselen.

Silly-One schreef:Ik kook ze vaak met mosselgroenten en afhankelijk van mijn zin met witte wijn of bier. Als ik ze in bier kook worden ze net wat zoeter. 1 flesje bier en de rest aanvullen met water. Aangezien je het kook verdampt de alcohol voor een deel. Dus of zit nu handig is met Mas lijkt mij niet. Misschien dat je voor hem een klein pannetje apart kan koken dan.


Ja dat is wel een optie, gebruik je dan gewoon pils of een donker biertje?
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 02 Sep 2013 13:39

Re: Mosselen.

Silly-One schreef:Ik kook ze vaak met mosselgroenten en afhankelijk van mijn zin met witte wijn of bier. Als ik ze in bier kook worden ze net wat zoeter. 1 flesje bier en de rest aanvullen met water. Aangezien je het kook verdampt de alcohol voor een deel. Dus of zit nu handig is met Mas lijkt mij niet. Misschien dat je voor hem een klein pannetje apart kan koken dan.


Hier doen we het precies zo. Heerlijk. Eet smakelijk alvast!
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem273

Bericht 02 Sep 2013 13:46

Re: Mosselen.

Weetjewel schreef:Oeh lekker!! Ik heb alleen geen frituurpan meer :( maar ga het zeker een keer maken!

Ik wil ze wel gewoon koken alleen dan ergens anders in dan mijn standaard.


Kan ook in een pan met hete zonnebloemolie maar ik ben altijd bang dat ik geen goede temperatuur heb ;)
<<

Anoniem91

Bericht 02 Sep 2013 13:49

Re: Mosselen.

Aziraphale schreef:
Weetjewel schreef:Oeh lekker!! Ik heb alleen geen frituurpan meer :( maar ga het zeker een keer maken!

Ik wil ze wel gewoon koken alleen dan ergens anders in dan mijn standaard.


Kan ook in een pan met hete zonnebloemolie maar ik ben altijd bang dat ik geen goede temperatuur heb ;)


En dat niet alleen, mijn hele keuken ook onder de vetspetters.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 02 Sep 2013 14:12

Re: Mosselen.

Weetjewel schreef:
Silly-One schreef:Ik kook ze vaak met mosselgroenten en afhankelijk van mijn zin met witte wijn of bier. Als ik ze in bier kook worden ze net wat zoeter. 1 flesje bier en de rest aanvullen met water. Aangezien je het kook verdampt de alcohol voor een deel. Dus of zit nu handig is met Mas lijkt mij niet. Misschien dat je voor hem een klein pannetje apart kan koken dan.


Ja dat is wel een optie, gebruik je dan gewoon pils of een donker biertje?


Het kan beide, zelf pak ik vaak bier wat ik in huis heb.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem131

Bericht 02 Sep 2013 14:23

Re: Mosselen.

Ik gooi er meestal wijn en soepgroente in. En verse knoflook.
<<

Anoniem23

Bericht 02 Sep 2013 15:52

Re: Mosselen.

Is ook heel lekker met een bruinbiertje en soepgroenten ja!

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers