Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moe na werkdag

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 12 Jan 2015 07:36

Re: Moe na werkdag

Marsy31 schreef:Het is even inbreken in dit topic. Ik weet niet hoe het precies onder woorden te brengen. Maar vinden jullie het ook zo'n benauwend idee dat je zoveel uur van je leven werkt, vaak voor een ander en dan alleen de weekenden hebt en een paar vakantieweken? Dat je dus zoveel van je leven op je werk bent, je heel veel moe bent en het geld dat je verdient vliegt er ook weer doorheen. Het vliegt mij af en toe vreselijk aan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind werken OOK heel leuk, maar ik heb er soms zo'n moeite mee dat mijn leven er zo door bepaald is, zonder werk geen geld. Zonder geld kun je niks en heb je niks. Het is zo'n vicieuze circel. Ben ik de enige?



Ik heb hier ook heel erg last van.

Ik merk wel dat ik in de winter vermoeide ben dan in de lente/zomer. Als het 's avonds nog licht is heb ik ook meer zin om nog iets te doen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem152

Bericht 12 Jan 2015 07:52

Re: Moe na werkdag

Marsy31 schreef:Het is even inbreken in dit topic. Ik weet niet hoe het precies onder woorden te brengen. Maar vinden jullie het ook zo'n benauwend idee dat je zoveel uur van je leven werkt, vaak voor een ander en dan alleen de weekenden hebt en een paar vakantieweken? Dat je dus zoveel van je leven op je werk bent, je heel veel moe bent en het geld dat je verdient vliegt er ook weer doorheen. Het vliegt mij af en toe vreselijk aan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind werken OOK heel leuk, maar ik heb er soms zo'n moeite mee dat mijn leven er zo door bepaald is, zonder werk geen geld. Zonder geld kun je niks en heb je niks. Het is zo'n vicieuze circel. Ben ik de enige?

Heel erg herkenbaar. Misschien voornamelijk door het feit dat ik momenteel op het randje van overspannenheid balanceer.
<<

Anoniem131

Bericht 12 Jan 2015 08:05

Re: Moe na werkdag

Marsy31 schreef:Het is even inbreken in dit topic. Ik weet niet hoe het precies onder woorden te brengen. Maar vinden jullie het ook zo'n benauwend idee dat je zoveel uur van je leven werkt, vaak voor een ander en dan alleen de weekenden hebt en een paar vakantieweken? Dat je dus zoveel van je leven op je werk bent, je heel veel moe bent en het geld dat je verdient vliegt er ook weer doorheen. Het vliegt mij af en toe vreselijk aan. Begrijp me niet verkeerd, ik vind werken OOK heel leuk, maar ik heb er soms zo'n moeite mee dat mijn leven er zo door bepaald is, zonder werk geen geld. Zonder geld kun je niks en heb je niks. Het is zo'n vicieuze circel. Ben ik de enige?

Nee. Ik heb dat ook. Ik zit nu bewust thuis ivm gezondheid en nu ik weer opkrabbel vind ik die vrijheid zo ontzettend fijn dat ik er niet aan moet denken om weer te werken. Ik kan gelukkig op eigen kosten nog een tijd thuis zijn dus ik hoef ook geen schuldgevoel te hebben naar de werkende mens. Ik denk alleen dat ik over een paar weken werken wel ga missen.
<<

Anoniem313

Bericht 12 Jan 2015 10:04

Re: Moe na werkdag

Ja, ik herken dat gevoel ook wel, en heb het vaker ervaren. Daarom is het voor mij belangrijk dat ik niet alleen werk voor het geld, maar er veel andere dingen uit haal. Dat mijn werk zinvol is, dat ik mijn eigen ideeen kan uitvoeren, dat ik leer, et cetera. Zogauw een baan mij dat niet (meer) biedt, ga ik het zien zoals Marsy het schetst, en dat is inderdaad erg benauwend.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 12 Jan 2015 17:50

Re: Moe na werkdag

Gelukkig dat meer mensen het hebben.. Ik heb vorig jaar eindelijk durven toegeven dat ik geen vaste contracten meer wil. Ik heb mijn eigen bedrijfje in Nederlandse taal en laat me inhuren en dat loopt best wel, en daarnaast heb ik wat nul uren contracten. Als ik niet werk, heb ik geen inkomen. Maar als ik wel werk, werk ik ook keihard en neem dan, zoals nu, een jaar vrij. Was is mijn omgeving beetje not done, maar ik wil gewoon mijn leven niet zo leven, dat ik het gevoel heb vast te zitten. Ook als er straks kinderen komen, dan hoop ik mijn uren daarom heen te plannen (en ik ben bezig mijn bedrijfje uit te breiden naar seksuele voorlichting op de Australische scholen).
Afbeelding
Afbeelding
<<

mevrouw

Noob

Berichten: 5

Geregistreerd: 25 Jun 2014 13:42

Bericht 12 Jan 2015 22:33

Re: Moe na werkdag

Wauw wat goed dat je zo voor jezelf hebt gekozen. Ik zit sinds kort ook thuis en ben nu opzoek naar wat ik zelf echt wil. Gelukkig kan ik ook zonder baan nog een aantal jaren vooruit maar dat is uiteindelijk niet wat ik wil. Ik ben ook opzoek naar een baan met veel vrijheid zodat ik mijn eigen werk kan indelen. Ik was ook altijd erg moe als ik uit mijn werk kwam en had nergens meer zin in.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers