Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Jan 2015 21:39

Re: Weight Watchers

Ik heb even naar morgen gekeken en ik kom aan 19 punten voor alles! Ok, exclusief tussendoortjes but still :shock:

O: ei (2pp) muffin met spinazie en cherrytomaat op twee wasa crackers (2pp) en 100g magere kwark (1pp), mandarijn en twee eetlepels muesli (2pp)
L: Salade met allerlei groente en een appel, balsamic vinegar als dressing en een ei (2pp)
D: Vegetarische pasta met 250g tomatensaus (2pp), diverse groente, ui, knoflook, ongeveer 38g geitenkaas (3pp) en 50g ongekookte pasta (5pp).

Mijn avocado is nog niet rijp dus kon ik het nietin mijn salade doen. Ik moet morgen maar eens kijken hoe ik mijn punten opmaak hahaha!
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2015 21:49

Re: Weight Watchers

Niet zo moeilijk.
Pasta of aardappels door je salade doen, gerookte kip door je salade, meer kwark, meer muesli!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Jan 2015 21:58

Re: Weight Watchers

Oké, dat is ook wel zo, maar in principe zou ik hier meer dan genoeg aan hebben.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Jan 2015 22:00

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:Oké, dat is ook wel zo, maar in principe zou ik hier meer dan genoeg aan hebben.


Ja, en dát is dus niet goed :D
Ik zou kijken of je de dag minder kunt vullen met groente en fruit, en meer met dingen met punten.
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Jan 2015 22:02

Re: Weight Watchers

Bedankt voor de voorbeelde dames, het valt inderdaad wel mee. Ik drink op kantoor altijd thee maar vind thuis een sapje wel lekker. Dat is een gewoonte die ik moet/wil aanpassen. Naja ik moet zeggen, bij de laatste boodschappen al geen SAP meegenomen en het is prima.

MZ, misschien wat zalm of gerookte/gekookte kip of kalkoenfilet? Of wat noten? Lekker wat amandelen erdoor heen!

Ik heb voor morgen ook salade als lunch, lekker. Ik ga op dinsdagavond naar school, normaal kocht ik een maaltijdsalade als diner maar ik begreep dat die heel veel punten kost. Dus dan maar zelf maken. Ik hoop dat, dat een beetje gaat werken/lukken.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Jan 2015 22:09

Re: Weight Watchers

Ja ik denk dat ik morgen even langs de supermarkt ga voordat ik lunch, dan voeg ik nog wat toe. Alles staat nu klaar verder, geen zin om nog wat pasta af te koken :)
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jan 2015 22:15

Re: Weight Watchers

Mag ik even inbreken en wat vragen?
Ik wil ook echt graag afvallen, ik heb altijd het idee dat ik op zich best gezond eet maar denk vooral te veel van iets dus twijfel een beetje WW wat voor mij is. Maar voor online vond ik het best wel prijzig.. dus nu twijfel ik meer.

Maar hoe wordt bepaald hoeveel punten je mag? En is het dan de bedoeling dat je echt aan die punten komt, anders eet je misschien te weinig en val je ook weer niet af?

Nou ben benieuwd... spiek ik nog een beetje wat jullie allemaal eten op een dag :-)
:heart: :heart: 2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Jan 2015 22:18

Re: Weight Watchers

Je punten worden bepaald aan de hand van je geslacht, lengte en gewicht.
Onze lijstjes bekujken heeft niet heel veel zin denk ik haha, want ik mag bijvoorbeeld 38 punten en een ander maar 28.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 11 Jan 2015 22:22

Re: Weight Watchers

Er zijn twee soorten punten: dagpunten (die 'moet' je volledig besteden) en weekextra (vooral bedoelt voor extra'tjes). Je kan nog active points (sport, wandelen, enz) verdienen. Van wat ik weet, wordt hierover geadviseerd tenminste de helft te consumeren (want je lijf heeft extra inspanning geleverd, dus heeft extra energie nodig).

De punten worden door WW berekend aan de hand van jouw lengte en gewicht, en geslacht.
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jan 2015 22:30

Re: Weight Watchers

Green_Pepper schreef:Je punten worden bepaald aan de hand van je geslacht, lengte en gewicht.
Onze lijstjes bekujken heeft niet heel veel zin denk ik haha, want ik mag bijvoorbeeld 38 punten en een ander maar 28.


Nou het heeft voor mij wel zin omdat ik dan wat inspiratie op doe wat ik ook kan eten en wat ik ook op mijn brood kan dan qua beleg. Dat vind ik al heel fijn. Ik eet vaak het zelfde namelijk als ontbijt en lunch.

Maar bedankt voor het antwoorden hoe de punten berekend worden... Mccharlotte jij ook bedankt!
:heart: :heart: 2011
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 11 Jan 2015 22:31

Re: Weight Watchers

Studiebol schreef:
Green_Pepper schreef:Je punten worden bepaald aan de hand van je geslacht, lengte en gewicht.
Onze lijstjes bekujken heeft niet heel veel zin denk ik haha, want ik mag bijvoorbeeld 38 punten en een ander maar 28.


Nou het heeft voor mij wel zin omdat ik dan wat inspiratie op doe wat ik ook kan eten en wat ik ook op mijn brood kan dan qua beleg. Dat vind ik al heel fijn. Ik eet vaak het zelfde namelijk als ontbijt en lunch.

Maar bedankt voor het antwoorden hoe de punten berekend worden... Mccharlotte jij ook bedankt!


Oh zo, ja voor inspiratie is het wel nuttig!
Wat eet jij dan zo al op een dag?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Jan 2015 22:38

Re: Weight Watchers

Green_Pepper schreef:
Studiebol schreef:
Green_Pepper schreef:Je punten worden bepaald aan de hand van je geslacht, lengte en gewicht.
Onze lijstjes bekujken heeft niet heel veel zin denk ik haha, want ik mag bijvoorbeeld 38 punten en een ander maar 28.


Nou het heeft voor mij wel zin omdat ik dan wat inspiratie op doe wat ik ook kan eten en wat ik ook op mijn brood kan dan qua beleg. Dat vind ik al heel fijn. Ik eet vaak het zelfde namelijk als ontbijt en lunch.

Maar bedankt voor het antwoorden hoe de punten berekend worden... Mccharlotte jij ook bedankt!


Oh zo, ja voor inspiratie is het wel nuttig!
Wat eet jij dan zo al op een dag?


"Veel" brood, wat ik hier al gelezen heb dat ook veel punten is, vaak sochtends twee en tussen de middag ook twee. Vaak met kaas(minder vet minder zout) of worst, maar ook vaak wel een met hagelslag of pindakaas. Ik wil weer wat meer overstappen op kipfilet en appelstroop. En dan gewoon avond eten, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik teveel avond eten opschep dus daar ga ik vanaf morgen ook mee minderen.
Tussendoortjes, wisselt heel erg, probeer wel veel fruit, maar ben ik ook wel een keer zat van en dan pak ik iets als een rijstewafel. Maar lees hier bijv ook veel over gekookte eitjes, ook op brood maar ook als tussendoortje, dat is voor mij ook weer ff een eye opener.

Savonds mag ik van mezelf door de week gewoon niks behalve een koekje bij mijn thee.
Ik drink veel thee en water overdag.

In het weekend zondig ik savonds wel met een wijntje of cola of wat m&m's of japanse mix, maar dat doe ik al een langere tijd in een bakje en op is op. Want uit een zak blijf je zo eten... Maar soms denk ik wel eens dat wat ik door de week er dan misschien er af krijg, ik er in het weekend weer aan eet door mijn nootjes en of het wijntje.
:heart: :heart: 2011
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 11 Jan 2015 23:14

Re: Weight Watchers

Je zou ook een boodschappengids kunnen nemen studiebol en daarme je punten berekenen. In dat boek staat hoeveel bv yoghurt is en hoeveel een koekje of dergelijke is.

Ik merk dat het mij heel erg helpt om bewust te maken maar ook de opsomming. Hierdoor heb ik in de gaten hoeveel en wat ik eet op een dag. En daardoor kies ik bv 'S avonds niet om nog een koekje te nemen of zo. Ik merkte bij mijzelf dat ik het daarvoor snel "vergat" wat ik allemaal al had gegeten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2015 10:44

Re: Weight Watchers

Studiebol: Het is inderdaad het meeste portie controle.
4 broodjes op een dag zou ik persoonlijk al niet eten, gemiddeld 3 punten per plakje (soms minder ligt aan het brood) Dat is 12 punten. Een beetje beleg, van wat jij opnoemt gok ik 2 punt per broodje, dus 8, plus de 12 van de broodjes: 20 punten. Mijn avondeten heb ik dan nog 9 punten, wat meestal wel lukt, als ik het goed afweeg, en mag ik dus verder helemaal niks.
Qua beleg kun je heel veel winst halen. hagelslag en pindakaas zijn echte punten vreters, daar zou je bijvoorbeeld mee kunnen beginnen om de helft te gebruiken vergeleken met nu. Of vervangen voor iets magers, kipfilet of ham. Je kaas zou je kunnen vervangen voor 20/30+ kaas, dat scheelt ook al bijna de helft.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Jan 2015 17:29

Re: Weight Watchers

Hoppa, ik heb mijn punten wel gevuld. Vanmorgen iets meer kwark en muesli genomen, tussendoor 3 rijstwafels met smeerkaas en later tussendoor nog 100g volle griekse yoghurt met wat nootjes en banaan. Lekker!!
L2014 & H2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2015 19:15

Re: Weight Watchers

Siep, zo'n boodschappengids kan ik die online bestellen? Nadeel is dan wel dat ik niet weet hoeveel punten ik zou mogen..

Alibi bedankt, ja ik moet echt met brood minderen.(ik vind brood echt heel lekker, eet dat veel liever dan avond eten :palm: ) Oh, maakt een cracker nog verchil in brood, is dat bijv "beter"? Vanmorgen heb ik al met yoghurt ontbeten, beetje musli erbij in en een banaantje. SMaakte ook prima. Ik zal idd ander beleg gaan kiezen, de kipfilet is al in huis :-) Kaas wil ik eigenlijk geen andere kiezen ivm problemen in de familie rondom hart enzo, dus nu hebben we minder vet minder zout kaas dat is dan iets beter voor ons dus daar houd ik me dan maar ff aan.
Naar het werk neem ik eigenlijk alleen maar fruit mee daar moet ik nog wat dingetjes voor verzinnen voor tussendoor.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2015 19:42

Re: Weight Watchers

Brood minderen moet niet natuurlijk als jij dat lekker vind gewoon blijven eten.
Je zou ook myfitnesspall kunnen gaan invullen. Daar krijg je ook een goed idee van wat wel een niet slim is en hoeveel je ergens van kan eten zonder over je kcal heen te gaan
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 12 Jan 2015 22:31

Re: Weight Watchers

Nee die zijn te koop op de cursus, kost 12,95 maar ik wil er wel 1 voor je meenemen aks je er graag een wilt. Volgens mij is wel ergens te vinden hoeveel punten je wanneer mag, ik ga even voor je opzoek studiebol.
Edit: hier staat wel wat maar hoe actuee en passend dit is durf ik niet te zeggen http://wijvallenaf.nl/weight-watchers-punten-berekenen

Ik heb net de tweede cursusavond gehad en ben 0,7 officieel afgevallen! (Ben al meer afgevallen maar dat was voor de 1e cursusavond dus dat tel ik niet mee). De start is er.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2015 22:44

Re: Weight Watchers

Goed gedaan Siep!

Ik ben 1 kilo kwijt deze week. Nog 0,3 eraf dan zit ik weer op mijn laagste gewicht. (Dat was in oktober :palm: )
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 12 Jan 2015 22:57

Re: Weight Watchers

Helemaal goed Siep!

Alibi, dat komt vast helemaal goed. Is dat ook je streef of wil je nog verder?
L2014 & H2017
<<

Anoniem92

Bericht 12 Jan 2015 23:09

Re: Weight Watchers

Ik heb vanavond mn eerste weegmoment gehad en was 3.7 kilo kwijt! Jeej! Wel balen dat je dan gelijk minder punten mag haha
<<

Anoniem193

Bericht 12 Jan 2015 23:18

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:Helemaal goed Siep!

Alibi, dat komt vast helemaal goed. Is dat ook je streef of wil je nog verder?


Mijn streef is nog 4.5 kg :)

Parel, wow dat is een flink resultaat. Vergeet niet dat je lichaam nog aan het herstellen is?
<<

Anoniem162

Bericht 12 Jan 2015 23:24

Re: Weight Watchers

Wat goed dames! afgevallen!

ik had ook mijn weegdag en ben afgevallen, helaas vandaag wel wat koekjes op. morgen maar weer terug op het juiste pad
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 12 Jan 2015 23:38

Re: Weight Watchers

Alibi, tja ik denk wel dat het beter is om in ieder geval een keer brood te verruilen voor iets anders, ook al vind ik het heel lekker. Maar ja ik vind heel veel heel lekker :-)

Siep bedankt, die site geeft wel iets duidelijkheid, ook al is het misschien wat verouderd ik heb dan ongeveer een idee hoeveel punten zouden mogen.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem92

Bericht 12 Jan 2015 23:58

Re: Weight Watchers

Alibi, daarom gaat het waarschijnlijk ook zo hard.
Maar ik doe niks anders dan gezond eten, niet eens weinig omdat ik nog zo zwaar ben, en ik geef geen bv.

Mijn vriendin die mee was was ongeveer net zoveel afgevallen dus kennelijk is de stofwisseling nog even heel snel. Maar wel een heerlijk resultaat idd!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers