Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


najaar 2013 mama's!

<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 09 Dec 2014 17:49

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo dames,

Ik heb na een lange (heftige) tijd de weg naar het forum ook weer gevonden.
Leuk om alle ontwikkelingen van de kids te lezen!

Mijn mannetjes zijn inmiddels dik 14 maanden oud. En echt onwijze boefjes, niets is meer veilig.. en dat x2 ;)
T. klimt overal op (zucht), en N. trekt alle kastjes open het liefst haalt hij deze ook leeg,
Los lopen doen ze nog niet... maar langs de tafel, aan je handen gaat super goed... het zijn echte kruip kampioenen ;) Waar N. ooit de grootste en zwaarste van de twee was is dat nu T.

Vandaag hebben ze de prikjes gehad, 3 weken geleden toen ik een afspraak had, hadden beide mannen koorts, dan geven ze de prikken niet.

Hier thuis komt alles langzaam weer een beetje op de rit.
Mijn schoonvader is in Augustus overleden en het verwerken (rouwen) kost veel moeite, ook in onze relatie helaas.
Maar ook dat gaat nu langzaam weer de goede kant op!
Ik ben nog altijd thuis mama, maar nu wel een ochtend krant gaan lopen om toch iets extra's bij te verdienen.
Dat betekend dus iedere dag om 4.00 mijn bed uit...

Beetje aso misschien dat ik niet gelijk op anderen reageer, ik beloof... dat ga ik vanaf nu wel weer doen!!


Dit vond ik wel een hele leuke foto om even met jullie te delen ;)
Afbeelding
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 09 Dec 2014 18:22

Re: najaar 2013 mama's!

Myloon, wat leuk om weer wat van je te horen! Wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug. Gelukkig gaat het nu de goede kant op. Knap ook dat je een ochtendkrant loopt! Pff, wat moet je er vroeg uit zeg! Slaap je 's middags dan wat bij als je mannen slapen? Ik hoop voor je dat zij overdag beter slapen dan mijn dochter.
En dat loslopen komt vanzelf, E. begon er vorige week mee, vlak na ons cb bezoek. We verkondigden daar nog dat ze nog niet los liep en een paar uur later zette ze haar eerste losse passen :wink:
Leuke foto!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 09 Dec 2014 20:10

Re: najaar 2013 mama's!

Myloon, fijn wat van je te horen! Hihi, dat leegtrekken van de kastjes komt me bekend voor.. Leuke foto! Lekkere boefjes dus.. Ik heb echt respect voor je, dat je een baan hebt weer en dat je er dan zo vroeg uit moet!

Filoria, we hebben maar één groep. Dus ze zitten met baby's, dreumesen en peuters door elkaar (op z'n drukst zijn ze met 10 kinderen). Heel erg leuk, want ze zijn erg sociaal naar elkaar toe.
Wat een mooie lengte heeft I. al!

Dolphinne, wat vervelend toch voor jullie... Succes de komende tijd :hug:

Aardbei, he wat akelig. Wat een nare spanning. Hopelijk is er niks aan de hand en kun je daarna toch nog heerlijk genieten.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 10 Dec 2014 08:55

Re: najaar 2013 mama's!

Dank jullie wel Suus en Exogenesis!
Het is inderdaad vroeg op staan, maar als ik zorg dat ik wel aan de 7 a 7,5 uur kom dan red ik het de dag door wel.
Kom ik er niet aan dan duik ik mij bed nog even in als de jongens slapen. Ik heb het geluk dat ze nog 2 keer op een dag slapen (meestal)!

Dank je voor je respect exo, ik zie het eigenlijk helemaal niet als zwaar.. hoe moeilijk de periode ook is geweest, hoe vroeg ik er ook uit moet en hoe druk ik het ook heb... ik geniet zo enorm van mijn mannen... dat tilt alles weer op! :D!

Gisteren dus naar het cb geweest.
N. is 77.3 cm lang en weegt 9304 gram
T. is 79.5 cm lang en weegt 10165 gram.
De eerste is dus over de 10 kilo heen !!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 22 Dec 2014 15:43

Re: najaar 2013 mama's!

Hai meiden, hoe is het hier?

Suus: Hoe is het afgelopen met het huis?

Filoria: Jeetje wat een lange dame zeg! Of valt dat wel mee? En qua lopen is ze toch ook niet echt super laat? Komt vast alelmaal wel goed! Nu lukt het wel om positief te denken hoor, maar het verhaal heeft nog een ander staartje gekregen, dat zet ik hieronder wel even neer.

Myloon: Wat een lieve foto zeg! En knap hoor, elke dag zo vroeg je bed uit en dan overdag ook nog gewoon een huishouden draaiende houden.

Hier heeft de uitslag van de combitest nog een staartje gekregen. Ik had een intake voor de NIPT test bij een gyn in een academisch ziekenhuis hier, maar toen hij mijn kaart van de verloskundige voor zich kreeg ging het gesprek ineens een andere richting op. Hij raadde aan dat wij bij onzelf chromosoomonderzoek lieten doen en vond het raar dat de gyn van de zomer dit niet had laten doen. Hij vond het stollingsonderzoek juist weer onzinnig dat ze hadden laten doen. Ook had ik het gevoel dat hij meer richting een punctie stuurde dan de NIPT test vanwege allerlei redenen. Hij had blijkbaar meer het vermoeden dat er ergens iets met chromosomen niet helemaal goed gaat. Ik was best wel geschrokken na dit gesprek, dacht dat ik even heen ging om bloed af te laten nemen en wat info te krijgen. Maar hij nam heel ons 'verleden' icm onze jonge leeftijd héél erg serieus. We hebben besloten toch de vruchtwaterpunctie te laten doen, deze heb ik de 30e. Dit omdat ik eigenlijk zo geschrokken was van het gesprek dat ik niet weet of ik anders de rest van de zwangerschap nog wel 'zorgeloos' mee kon maken zeg maar. Gelukkig is er sinds we die beslissing hebben genomen wel een soort van rust over me heen gekomen en heb ik er wel vertrouwen in dat het goed komt.

Met T gaat het trouwens supergoed, maar het is wel echt een pittige dame hoor! Als ze nu al haar zin niet krijgt gaat ze zitten op de grond, wat ze in haar handen heeft gooit ze weg, als je naar haar toe komt duwt ze je boos weg en ze begint te brullen. Vind het wel lastig om hiermee om te gaan hoor. Ook omdat ik niet weet wat ze nou wel al snapt en wat niet. Soms als zij vind dat ze klaar is met eten zet ze haar bord op tafel en duwt ze het weg. Wijst dan naar de koelkast dat ze yoghurt wil. In haar beleving is ze natuurlijk klaar met eten, en klaar met eten betekent yoghurt. Dan probeer ik soms uit te leggen dat ze even moet wachten omdat wij nog aan het eten zijn. Dan gaat ze compleet uit haar stekker als ze het niet gelijk krijgt, maar ik weet niet zo goed of zij snapt dat ze nog even moet wachten of dat ze daar nog te jong voor is. Pffffff lastig hoor.... Kijk met dingen die ze echt niet mag heb ik er ook maling aan als ze zo doet, maar dit soort situaties vind ik toch best lastig.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Dec 2014 16:06

Re: najaar 2013 mama's!

Wel heftig, Aardbei! Succes met de punctie volgende week en fijn dat je er nu wel vertrouwen in hebt. Maar wat lijkt me dat schrikken!

T. klinkt inderdaad pittig! E. heeft ook wel zo haar momenten, maar is over het algemeen iets rustiger denk ik. Ze snapt al wel veel, maar ik denk dat wachten gewoon nog iets te moeilijk is. Zodra bij ons het eten op tafel staat, wil E. ook altijd gelijk eten. Als ze niet gelijk een hap krijgt wordt ze boos. Dat het eerst moet afkoelen snapt ze nog niet, geduld is in elk geval nog niet haar sterkste punt :wink: Ik schep nu altijd eerst wat op haar bord voor ik de rest op tafel zet. Zodra we aan tafel zitten kan zij dan eten. Ze schuift ook heel resoluut haar bord weg als ze genoeg heeft gehad (eerder gooide ze die op de grond als ze klaar was, ik vind dit beter :thumbup: ). Ik pak wel de yoghurt pas als wij klaar zijn. Soms wordt ze dan ook ongeduldig, maar meestal vindt ze dat wel prima.

We gaan trouwens vanavond het voorlopig koopcontract tekenen en morgenochtend wordt de hypotheekaanvraag gedaan! Als alles goed gaat krijgen we 3 maart de sleutel :D

Wel ook minder goed nieuws. We kregen donderdag te horen dat mijn vader prostaatkanker heeft.Dat was wel schrikken! Gelukkig is hij er op tijd bij, de huisarts vond verdere onderzoeken nog niet nodig, maar hij had er zelf een slecht gevoel over. Ik ben dus blij dat hij zich heeft laten doorverwijzen. Nu is het nog even afwachten wat er verder gaat gebeuren. Hij zit net op de grens waarbij bestralen nog net wel of net niet meer kan. Anders wordt het een operatie.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 22 Dec 2014 23:01

Re: najaar 2013 mama's!

@ Suus, wat een naar nieuws, maar goed dat hij er waarschijnlijk op tijd bij is. Wat leuk dat E al zo goed aan het stappen is. M wil ook nog steeds alleen maar stappen en begint nu ook los te stappen. Alleen kan hij zelf nog steeds slecht tot zit en tot stand komen. Succes met tekenen, Gaan jullie een spannende periode tegemoet.

@ Myloon, jullie hebben inderdaad een heftige periode achter de rug, maar fijn dat het nu beter gaat. Knap hoor elke dag om 4.00 uur uit bed. Wat een leuke foto!

@ Aardbei, heftig hoor wat jullie allemaal hebben meegemaakt en nu nog weer mee maken. Heel veel succes met de punctie! Een pittig dametje hoor. Gewoon rustig blijven en blijven vertellen welk gedrag je verwacht en ooit gaat ze het snappen.

@ Filria, jee wat lang meisje hebben jullie. M is nog maar 74 cm. Is een klein mannetje.

@ all, hier gaat het nog steeds moeizaam met M. Hij reageerde in eerste instantie heel goed op de nieuwe medicatie en was heel ontspannen en vrolijk en ging zich heel goed ontwikkelen, maar begin december kreeg hij ook weer een terugval en begint weer meer met opboeren en doorslikken van eten en is weer meer huilerig. heeft ook weer een aantal dagen koorts gehad en prikken, maar ondertussen is hij dus wel weer 2 weken aan het jengelen de hele dag en ik ben er nu eigenlijk wel echt moe en chagerijnig van. M kan zich echt niet vermaken en nu hij zich liggend kan voortbewegen komt hij ook de hele tijd achter me aan. Het zal vast een keer goedkomen, maar ben er moe van. Ga nu proberen om hem koemelk vrij dieet te geven. baadt het niet dan schaadt het niet. Misschien helpt het.
9 dec bij het bureau geweest en toen woog hij 10,3 kg en 74 cm. is dus een klein bol mannetje.

Goed weer een heel verhaal. Leuk om even weer van alles van jullie te lezen
Fijne Feestdagen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 22 Dec 2014 23:22

Re: najaar 2013 mama's!

Hier ook nog even showen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 22 Dec 2014 23:25

Re: najaar 2013 mama's!

Aardbei, dat is niet niks, wat jullie te verduren krijgen. Hopelijk valt alles straks mee... :hug:

Suus, wat schrikken van je vader! Sterkte :hug:

Nillis, wat vervelend dat het allemaal zo moeizaam gaat. Lijkt me slopend. Jij ook een dikke knuffel :hug:

Mijn man en ik waren ziek dit weekend, maar N. lijkt er goed vanaf te zijn gekomen. Ze heeft alleen luieruitslag aan de voorkant, wat heel zielig is. Er staan allemaal tandjes op doorkomen, dus dat zal een oorzaak zijn. Verder is ze lekker aan het oefenen met lopen. Ze pakt haar driewieler en loopt dan de kamer door. Aan de hand loopt ze ook al goed. En iets vervelender: ze klimt de trap op. Zo naar boven, als je niet oppast! Traphekjes-tijd dus!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 02 Jan 2015 21:16

Re: najaar 2013 mama's!

Hoe gaat het hier? Heeft iedereen een fijne jaarwisseling gehad?

Suus:T gooide eerst ook altijd alles op de grond, nu schuift ze inderdaad haar bordje opzij, een stuk beter haha! Wat leuk dat alles nu (bijna) rond is met het huis, en snel ook al zeg de slueteloverdracht! Spannend hoor! En wat een vervelend nieuws van je vader. Gelukkig zijn ze er op tijd bij, wel vervelend dat hij daar zelf zo achteraan heeft moeten zitten.

Nillis: Wat een prachtige foto's zeg! Zo op de foto lijkt het juist een supervrolijk mannetje. Echt heel vervelend dat het weer slechter gaat nu, heeft het koemelkvrije dieet al een beetje geholpen? Ik snap dat het energie bij je vreet, kunnen mensen het af en toe even van je overnemen?

Exo: Leuk, het lopen oefenen! Gaat het al beter? Durft ze al los?

All:Dinsdag heb ik de punctie gehad, viel me eerlijk gezegd wel een beetje tegen, deed best wel pijn. Maar gelukkig was het zo gebeurd. We kregen ook gelijk de uitslag van ons eigen chromosoomonderzoek, dat was gelukkig allemaal goed. Heb er nu ook wel vertrouwen in dat de rest ook allemaal wel goedkomt. Ik voel de baby sinds een weekje in ieder geval al elke dag, supervroeg! Maar toch wel fijn, toch iets om lekker van te genieten :heart:
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 03 Jan 2015 15:39

Re: najaar 2013 mama's!

Wat fijn dat het toch goed lijkt allemaal, Aardbei! Wanneer krijg je uitslag van de punctie?
En wat heerlijk dat je de baby al voelt. Ik voelde N. met 15 weken voor het eerst, en dat vond ik zó fijn!

Suus, hoe gaat het met je vader?

Nillis, hoe gaat het nu? Lukt het wat met het koemelk-vrije dieet?

Myloon, lopen die twee boefjes van jou al los?

N. loopt nog niet los, maar gaat nu wel vanuit het niet, zonder hulp, staan. Maar ze durft zich dan nog niet voort te bewegen. Wel gaat ze soms een beetje triomfantelijk staan dansen en swingen en meestal valt ze dan op haar bips :laughcry:
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 03 Jan 2015 16:32

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, lukt het met het dieet? En helpt het wat? Wat een leuke foto's van je beide kinderen!

Exo, wat gaat het dan snel he? E. vindt traplopen ook helemaal geweldig. We hebben in ons appartement geen trappen, maar bij mijn ouders stormt ze zo de trap op. En dan ook vooral de binnenbocht nemen, wat er dus nog enger uitziet. Maar het lukt haar elke keer weer en best vlot ook. Dat lopen van N. duurt vast niet lang meer!

Aardbei, gelukkig heb je die punctie nu achter de rug. En fijn dat uit jullie eigen chromosoomonderzoek niks is gekomen. Hoe lang moeten jullie nu wachten op de uitslag? Wat heerlijk dat je de baby al voelt!

Met mijn vader gaat het nog goed, alleen wat eerder moe dan anders. Maar hij heeft nog niet te horen gekregen welke behandeling het wordt. Blijft spannend dus. Bij de ene behandeling mag hij twee maanden lang niet in de buurt van kleine kinderen komen, omdat er radioactief spul wordt ingespoten. Dat zal hij heel erg vinden, hij is dol op E! En zij op haar opa. Maar nog steeds afwachten dus.

E. kan af en toe al een behoorlijke dramaqueen zijn trouwens. Vorige week was mijn schoonzusje hier en we wilden net de deur uitgaan. Maar daar had ze duidelijk geen zin in. Ze stortte zich op de grond en begon te huilen, het klonk een beetje neppig, haha. Wij moesten dus ook lachen, het zag er gewoon grappig uit, zo'n klein dreumesje languit op de grond terwijl er eigenlijk niks aan de hand was. Wij gingen door met spullen pakken en jassen aandoen en toen E. zag dat haar actie niks hielp, stond ze op en liep gewoon mee :smile:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 05 Jan 2015 14:05

Re: najaar 2013 mama's!

Exo: het duurt twee weken, maar misschien iets langer omdat oud en nieuw ertussen zit. Morgen is het alweer een week geleden dus gaat best snel. En wat vroeg voelde je N al zeg! Ik voelde T met 17 weken, nu ietsjes eerder dus.
En als N nu al vanuit het niets kan gaan staan zal ze vast snel los gaan lopen ook hoor! Wel handige volgorde trouwens. T kon eerst lopen en pas een week of 2 later gaan staan zonder zich op te trekken.

Suus: Haha heerlijk he, die overdreven reacties. Moet er soms zo om lachen en heb dan moeite om het niet te laten zien. En wat zou dat vervelend zijn als hij die radioactieve behandeling krijgt dan. Maar goed, het is voor een goed doel en daarna zal hij haar waarschijnlijk nog heel vaak kunnen knuffelen.
Ik krijg ergens volgende week denk ik de uitslag. Zou twee weken duren, misschien iets langer.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 06 Jan 2015 19:25

Re: najaar 2013 mama's!

Jippie! N. heeft haar eerste stappen los gezet. Ik ben heel trots nu :heart:

Aardbei, ja, vroeg inderdaad. Ik herinner het me nog goed, omdat ik haar toen overdag voor het eerst voelde en diezelfde avond van m'n paard viel. Daarna voelde ik haar niet meer, dus dat was erg eng. Gelukkig was er niks aan de hand en de dagen er na begon ik haar steeds duidelijker en vaker te voelen.
Spannend, dat afwachten. Hopelijk heb je snel een goede uitslag te pakken! :hug:
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 11 Jan 2015 15:50

Re: najaar 2013 mama's!

Hallo allemaal

Even een trots momentje delen. M kan zelf van zit naar lig, van lig naar zit, van zit naar staan en nu van staan naar lopen en dat allemaal in ongeveer een maand. Hij zet nu ook al de eerste stapjes los, dus hij haalt achterstand helemaal in.
Verder sinds vrijdag koemelk vrij dieet. Hij vindt de melk erg lekker. Hij boert nog wel steeds, maar ik ruik hem nu niet zuur, maar dat kan natuurlijk nog wel. Dus nog even aanzien. We gaan het 2 weken proberen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Jan 2015 18:56

Re: najaar 2013 mama's!

Wat een fijn bericht, Nillis!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jan 2015 19:29

Re: najaar 2013 mama's!

Ooooh Nillis wat superfijn!
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 11 Jan 2015 19:50

Re: najaar 2013 mama's!

Fijn nillis!
En wat goed exo! Wat trots kun je zijn op je kind he, ik had echt het gevoel dat ik uit elkaar klapte van trots!

Ik heb ook heel leuk nieuws! De uitslag van de punctie was helemaal goed, er is niets gevonden! Wat een opluchting, nu hopelijk de rest van de zwangerschap zorgeloos door!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Jan 2015 20:05

Re: najaar 2013 mama's!

Wat ontzettend fijn, Aardbei!

En meiden, gaan we ook nog een keer meeten met de kinderen?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 11 Jan 2015 20:53

Re: najaar 2013 mama's!

Nillis, wat een goed nieuws! Merk je ook verandering in zijn gemoedstoestand nu hij zelf veel meer kan? En fijn dat het koemelkvrije dieet zo goed lijkt te werken, hopelijk komt er nu wat meer rust bij jullie thuis! Mooie foto's van je kinderen!

Suus, gefeliciteerd met jullie huis! Is nog best snel gegaan toch? Wat vervelend om het nieuws van je vader te lezen, hopelijk hoeft hij niet de radioactieve behandeling te krijgen. M kan ook zo goed dramatisch doen, vooral wanneer we zeggen dat iets niet mag. Hij gaat dan of heel nep huilen, of kijkt heel boos en gaat hard snuiven, super hilarisch gezicht! Maar ja, dan moet ik natuurlijk wel mijn gezicht in de plooi houden, anders maak je ook weinig indruk, maar dat lukt vaak niet en moet ik hard om hem lachen :palm:

Aardbei, wat fijn dat je de baby al gevoeld heb, en dat het chromosoomonderzoek een goede uitslag had! Hopelijk krijg je van de andere testen ook alleen maar goed nieuws, en kunnen jullie eindelijk onbezorgd gaan genieten! Dinsdag krijgen jullie toch de uitslag?

Filoria, M liep ook achter met zijn grove motoriek volgens het cb. Ik maak me er niet zo druk om, het komt wel wanneer ze er zelf aan toe zijn.

Myloon, wat een heftige tijd hebben jullie achter de rug, fijn om te horen dat het nu weer de goede kant op gaat. Leuke foto van je boeven! Grappig om te zien dat ze allebei zo anders zijn!

Jet, jullie hebben ook al zo'n kletskous in huis. Hier zijn er niet meer echt nieuwe woorden bijgekomen (maar hij is dan wel gaan lopen en kan ook zelf op de bank klimmen enzo, dus hij zal daar zijn energie wel hebben ingestoken) maar zodra hij wakker is begint hij te kletsen, en dat stopt pas weer als hij slaapt! ;)

Exo, wat knap van N! M loopt hier sinds kort ook, superschattig om te zien! En hij lijkt met de dag wel beter en steviger te lopen.

Dolphinne, is het bij jullie nog gelukt met het vinden van een huis? Ik hoop dat jullie weer een plekje hebben gevonden waar je langer mag blijven deze keer!

All, hier gaat het even niet zo lekker, ik zit er een beetje doorheen. Omdat ik zo ontzettend moe ben, zit ik momenteel even niet zo lekker in mijn vel. Aanstaande donderdag hebben we dan eindelijk de afspraak bij de kinderarts, dus ik hoop heel hard dat we daar iets wijzer gaan worden! M loopt nu sinds een aantal weken los, en kan ook al zelf op de bank klimmen nu, dus niks is meer veilig. :palm: Daarnaast krijgt hij momenteel ook kiezen, dus is zijn lontje ook wat korter de afgelopen dagen. Verder is het een superbeweeglijk vrolijk mannetje, wat eet als een dijkwerker, maar wel inieminie is. (Waar het cb zich dan weer druk over loopt te maken, maar wij zijn allebei ook niet groot, dus maak me absoluut geen zorgen)
Als het goed is hebben we deze week of volgende week een afspraak bij de hypotheekadviseur om te gaan kijken of een ander huis er voor ons ook inzit dit jaar, spannend!
Ik ben trouwens weer voor het eerst ongesteld geworden vlak voor de kerst :nopompom: heb er echt behoorlijk veel pijn van gehad, en heeft ruim 2 weken geduurd. Had van mij nog wel wat langer weg mogen blijven!
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 11 Jan 2015 22:01

Re: najaar 2013 mama's!

Stitch, wat vervelend dat je niet zo lekker in je vel zit. Logisch als je maar zo weinig slaap krijgt, lijkt me vreselijk! Wij hebben net een paar weken gehad dat E. slecht sliep, volgens mij zijn nu alle tanden en kiezen door (behalve de achterste 4 kiezen, maar die komen later geloof ik), en de afgelopen twee nachten sliep ze weer door. Maar hier was ik al zo kapot van en jullie hebben nog niet anders gehad sinds M. er is, toch? Ik hoop heel erg dat de kinderarts iets voor jullie kan doen.

Leuk dat jullie ook naar huizen gaan kijken! Het is bij ons inderdaad nog erg snel gegaan, heb nu helemaal zin om te verhuizen!

Balen dat je ook weer ongesteld bent geworden, en zo heftig ook! Ik heb er al weer vijf keer opzitten... Het is bij mij nu heftiger en langer (7 dagen nu, geen 2 weken gelukkig!) dan voor mijn zwangerschap. Maar misschien heeft het er ook mee te maken dat ik nu geen hormonale anticonceptie gebruik, dat deed ik voor ik zwanger was wel. Maar het had van mij ook wel wat langer weg mogen blijven eigenlijk.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

nillis

Kletskop

Berichten: 501

Geregistreerd: 03 Sep 2013 09:49

Bericht 12 Jan 2015 14:53

Re: najaar 2013 mama's!

@ aardbei, wat een fijn nieuws. Hopelijk nu fijn gaan genieten van de zwangerschap

@ Stitch. eerst een :hug: voor jou. Fijn dat jullie bijna bij de kinderarts terecht kunnen. Hopelijk kan die wat voor jullie betekenen. Dat je niet goed in je vel zit komt dat door de slapeloze nachten? Wat kan jullie mannetje al veel
M is inderdaad heel blij dat hij kan lopen en dat haalt heel veel frustratie bij hem weg. Hij laat zich nu ook heel makkelijk los om ergens heen te lopen.

@ Suus, wanneer kunnen jullie gaan verhuizen?

@ all, hier weinig nieuws na mijn vorige berichtje. mi is steeds meer los aan het lopen en glundert van oor tot oor. Erg leuk. Gisteren nog wel een kraamfeest gehad met veel mensen en kindjes en dat is toch teveel voor hem. Hij heeft bijna 2 uur gehuild en toen heb ik hem naar mijn schoonouders gebracht die 5 min. verder woonden. Hier had hij de grootste lol. Verder gaat het mij goed. moet erg wennen aan elke dag 7.00 uur uit bed om met alles op tijd op school te zijn, maarja dat hoort er ook bij. Qua werk ga ik volgende week de clienten vertellen dat ik na de zomervakantie voor het laatst ben. Het liefst had ik dat nog uitgesteld, maar door omstandigheden kan dat niet. ben heel benieuwd hoe ze gaan reageren en of het dan nog werkbaar is voor mij daar, anders moet ik namelijk nog voor een half jaar ergens anders gaan werken. We zullen zien.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 14 Jan 2015 22:18

Re: najaar 2013 mama's!

@stitch, Wat vervelend dat je je zo voelt!! Hopelijk gaat het binnenkort weer wat beter!?

Het is inderdaad heerlijk om ze zo te zien stralen en genieten wanneer ze weer iets kunnen.
Heerlijke leeftijd nu! Hier nemen ze nu zoveel van ons over!

- ssst, met een vinger voor de mond...
- neus, haren aanwijzen en als je vraagt waar is je tong.. tong uitsteken.
- indianen geluiden maken.
- Overal naar wijzen, die die die... vooral lampen zijn favoriet

En tweeling dingetje....
Elkaar knuffelen en kusjes geven... :smile: :love: dan smelt ik helemaal!!

Doe ik dan weer niet als ze speelgoed van elkaar afpakken, elkaar aan de haren trekken, of elkaar na gaan doen met "stoute" dingen.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 14 Jan 2015 22:33

Re: najaar 2013 mama's!

Thnx dames! Hier weer een paar rotnachten achter de rug. Gelukkig zitten mijn werkdagen voor deze week er weer op, even bij proberen te tanken. Morgen met M naar de kinderarts, zie er ook wel een beetje tegenop. Ben bang met de mededeling: 'kleine kinderen slapen wel vaker niet door' weer naar huis gestuurd te worden. Of een anti-borstvoedingsarts te treffen die alles aan de borstvoeding gaat wijten. Beetje pessimistisch misschien, maar krijg het niet uit mn hoofd.
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Aardbei

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 243

Geregistreerd: 03 Sep 2013 10:00

Bericht 14 Jan 2015 23:01

Re: najaar 2013 mama's!

Lijkt mij leuk om te meeten!

Stitch: pfoe, T krijgt ook haar eerste twee kiezen, wat een drama! tandjes stellen er niets bij voor! En ik vind het zo vervelend voor je! Ik denk echt niet dat je weggestuurd wordt hoor, niet als hij al zo oud is. Het is nou niet bepaald 'normaal' gedrag volgens mij. Ik hoop zó dat jullie er iets aan hebben, een beetje rust is jullie wel gegund.

Myloon: haha bij gebrek aan een tweelingzusje kust en knuffelt T met zichzelf in de spiegel!

Wij hebben vandaag te horen gekregen dat we weer een meisje verwachten! De brief die de vk had gekregen van hetziekenhuis was iets uitgebreider dan die van ons, dus daar stond het in :)
Afbeelding
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers