Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Jan 2015 08:03

Re: Weight Watchers

Gisteren was hier ook niet zo'n sterke dag, maar wel binnen de punten zeg maar.

O: 2 bruine boterhammen met beetje boter en 20g hagelslag
L: 2 bruine boetrhammen met pure chocopasta en banaan (is overigens superduper lekker)
A: Kippenpoot en dij uit de oven met kikkererwten, limabonen, cherrytomaten en 40g rijst

Oh en we vieren vandaag de verjaardag van L. We zetten kip/pesto/zongedroogde tomaten wraps en roomkaas/zalm/sla wraps neer, maar ook paprika, cherrytomaten, komkommer met humus om te dippen en natuurlijk kaas/worst.

Maar er is natuurlijk ook slagroomtaart en vanavond bestellen we eten (een vriend moet om 19.40 vliegen dus geen tijd). Ik bestel dan een broodje kip en salade.

Ik ga vandaag vooral even genieten!
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Jan 2015 08:09

Re: Weight Watchers

Lana, die dagen heb ik ook wel eens.. dan kan ik wel blijven eten. Vreselijk!

R en ik zijn allebei 1,6 kilo afgevallen woehoehoe! Wel toevallig haha!
Nu dus goed doorpakken :D
We hebben dat online abo van 3 maanden, dus we kijken gewoon hoe ver we in die 3 maanden komen.

We gaan vanavond uit eten, biefstuk enzo, dus das al een goed begin van de week :P
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 10 Jan 2015 12:40

Re: Weight Watchers

MzCharlotte, gefeliciteerd!! Even lekker genieten vandaag. En daar heb je je extra punten voor :).

Lejow: Wat goed!! Dat is een mooi begin! Ik ga morgen naar de tapas, ook niet echt gezond helaas. Maar ik neem maar de minst vette dingen dan ;).
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 10 Jan 2015 13:25

Re: Weight Watchers

Hoe gaat het hier? Nog verantwoorde weekend-snack-tips?

Onze weegdag was gisteren. Ik ben de eerste halve kilo kwijt. :banaan: Ik zit nu precies onder de 100, fijn gevoel!

Lijstje gisteren:
O: yoghurt met havervlokken
L: 2 volkorenbrood met kipfilet, soepje en karnemelk
T: boterham rosbief, kracker 30+ kaas
D: rosbief 150 gram, salade met gegrilde popompen en feta, beetje aardappels
's Avonds had ik volleybal wedstrijd en na de tijd nog een welverdiend biertje gedronken en thuis nog een kracker met kaas gehad. Alleen het biertje heb ik van mijn weekextra genomen, de rest paste binnen mijn dag.
Active points registreer ik trouwens niet, jullie wel?

Lijstje vandaag:
O: halve portie yoghurt met havervlokken, kracker 30+kaas
L: wrap met hummus en kipfilet, boterham rosbief avocado
Verder weet ik het nog niet, eten bij schoonouders en vanavond verjaardag. Ik ben de bob dus neem max 1biertje ;)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2015 08:14

Re: Weight Watchers

Mooie resultaten Green Pepper en Lejow!

Ik ben gisteren wel dik in mijn weekextra gegaan Lana hahaha! Maar het was wel heel gezellig en leuk!

Zondagochtend is mijn weegmoment en ik ben 2,4kg afgevallen. Ik zit nog 2,2kg van mijn eerste doel en die had ik gesteld voor mijn verjaardag. Dat duurt nog 7 weken dus heb ik vertrouwen!
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2015 09:37

Re: Weight Watchers

Lejow gp en charlotte netjes gedaan!!

Lejow ik dacht dat jullie gingen wegen op zondag? Dus dit was niet een hele week?

Gisteren ook een zeer goed lijstje. Not.

O. Havermoutpap met pessimon en kokos
T. Een stuk chococake in een cafe (was aan het winkelen)
l. Havermout ei banaan pannenkoekjes
D. Patat, bamischijf, bak sla met feta kaas en een glas cola light.
T. 2 glazen rode wijn, 60 gram oude kaas. 100 gr walnoten en cranberry's.

Nog niet al mijn weekextra op maar wel zo goed als. Vanmiddag/vanavond een nieuwjaarsborrel. Ik bob dus geen alcohol. Dat scheelt. Nu nog kijken hoe ik veilig de hapjes doorsta. De hapjes zullen wel mijn diner zijn ook. We zullen zien.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2015 09:56

Re: Weight Watchers

Goed gedaan GP en MZ!!!!
Ja ik heb gister ook al mijn weekextras gebruikt, we hadden een bladerdeegtaartje met draadjesvlees, biefstuk met patat en een super grote coupe dame blanche en roomijs, chocosaus en natuurlijk slagroom.
Daaagg punten haha!

Vandaag weer in het gareel.
Heb net ontbeten voor 5 punten. Optimel vanille yoghurt met havervlokken en verse aardbeien.
Weet nog niet wat ik ga lunchen aangezien ik om 11 u met Roodkapje naar Woezel en Pip ga.
Vanavond eten we bloemkool in kerriesaus met kipfilet en rijst.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2015 10:09

Re: Weight Watchers

Ik ga vandaag ook weer in het gareel.

Mijn ontbijt was 100g magere kwark, banaan en 20g muesli. Tussendoor heb ik nog een meergranenboterham met een gekookte ei gegeten.

Veel plezier met Woezel en Pip!

Enne... Alibi, wat is er nu lekkerder dan een chococake! Soms verdien je dat gewoon hoor!
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2015 10:27

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:
Enne... Alibi, wat is er nu lekkerder dan een chococake! Soms verdien je dat gewoon hoor!


Dat dacht ik ook. En als ik dan toch punten ga opmaken doe ik dat ook aan iets wat ik heel erg lekker vind :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Jan 2015 11:10

Re: Weight Watchers

Wauw wat gaan jullie goed MZ en Gp!
Ik vind het behoorlijk knap MZ dat je toch bewust hebt gegeten zo op de verjaardag van je zoontje. Misschien wel meer punten maar je bent wel bewust bezig geweest volgens mij.

Mijn dag gisteren:

O: dorset honey granola met magere yoghurt en cappuccino met magere melk 5 punten
T: appel en speculaasje 1 punt
L: salade met gerookte zalm en broodje tonijn met cappuccino 13 punten
D: curry met mango en kikkererwten (recept ww) 8 punten
T: 2 stukjes brood met kruidenboter en light geitenkaas met spek, resterende 13 punten voor gebruikt.

Ik merk dat het mij best "moeite" kost op mijn punten op te maken. Ik bewust aan het kiezen en eten en dan kom ik elke keer behoorlijk onder het aantal punten uit. Mijn wekelingen zijn bij lange na nog niet op. Klinkt wel behoorlijk luxe als ik het zo opschrijf maar heeft er iemand tips?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2015 12:37

Re: Weight Watchers

Weekextra's gebruik ik normaliter niet. Jij gaat naar een coach hè Siep? Zeggen ze daar dat je die punten ook moet opmaken? Want dat heb ik namelijk nooit eerder echt gedaan. Soms gewoon een hapje in mijn weekextra door een verjaardag ofzo, maar verder eigenlijk niet.

Dagpunten eet ik vrij makkelijk op, maar ik mag er nu ook nog maar 31.
L2014 & H2017
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2015 13:28

Re: Weight Watchers

Pff gisteren toch wel veel ongezonde dingen gehad. We waren bij mijn zusje en haar vriend, die net zijn gaan samenwonen. Ze hadden heel erg hun best gedaan (ze zijn nog jong, net het huis uit, dus echt bezoek is nogal een ding zeg maar), dus ik vond het sneu om niks te nemen. Ik heb een half stuk gevuld speculaas gehad, handje chips, glas cassis en een kaasstengel.
Vervolgens gegeten bij mijn schoonouders, die weten dat we op dieet zijn en dat was dus gezonde hollandse kost.
's Avonds hadden we nog een verjaardag, of nou ja, we waren de enigen omdat het echt feestje vorige week was en we toen niet konden. Die jongen had dus tompouchen gehaald, dus daar een van gehad (=12 punten...). Verder 2 handjes borrelnootjes en 1 plakje leverworst.
Ik heb voor dit alles mijn weekextra's gebruikt.

Vandaag maar weer even gezond en normaal doen. Of nou ja, vanmiddag mag ik nog wel iets lekkers vind ik.

O: verse jus, boterham met gekookt ei, kracker met 30+ kaas, banaan
L: twee roggenbrood, 30+ kaas
T: handje chips, koekje (oid)
D: turkse pizza a la jamie
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2015 13:30

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Ik merk dat het mij best "moeite" kost op mijn punten op te maken. Ik bewust aan het kiezen en eten en dan kom ik elke keer behoorlijk onder het aantal punten uit. Mijn wekelingen zijn bij lange na nog niet op. Klinkt wel behoorlijk luxe als ik het zo opschrijf maar heeft er iemand tips?


Ik mag 38 punten en red dat ook best goed. Mijn vriend mag 51 en weet ook niet hoe hij het op moet maken. Ik denk dat als je gezonde keuzes maakt en echt voldoende eet. Want he, we zijn groot en nu nog aardig zwaar, dus je verbrand veel op een dag. We hebben die boterhammen e.d. gewoon nodig. Niet te weinig eten dus :)
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2015 13:32

Re: Weight Watchers

mzcharlotte schreef:Weekextra's gebruik ik normaliter niet. Jij gaat naar een coach hè Siep? Zeggen ze daar dat je die punten ook moet opmaken? Want dat heb ik namelijk nooit eerder echt gedaan. Soms gewoon een hapje in mijn weekextra door een verjaardag ofzo, maar verder eigenlijk niet.

Dagpunten eet ik vrij makkelijk op, maar ik mag er nu ook nog maar 31.


Ik gebruik mijn weekextra wel. Alle ongezonde dingen doe ik van mijn weekextra. Dus als ik dagpunten over heb, dan maak ik die 'op' door ze gewoon toe te voegen (met snel toevoegen). Zo houd ik voor mijn gevoel de ongezonde dingen in het gareel. Dus ik neem niet meer ongezonde dingen per week dan 49 punten. Snapje?
Bijv. het biertje van afgelopen vrijdag kon op zich nog wel in mijn dagpunten, maar ik heb dan even 3 punten bij mijn dagpunten er bij gedaan (ook al had ik dat niet gegeten) zodat die 3 punten voor het biertje van mijn weekextra's afgaan.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2015 14:02

Re: Weight Watchers

Ik gebruik de weekextra's ook niet.
Die zijn voor mijn idee dus inderdaad als extra. Als je een keer uit eten gaat, of een feestje hebt oid.
Ik hou het (over het algemeen) op een dag dus gewoon bij mijn dagpunten!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Jan 2015 14:31

Re: Weight Watchers

Ah kijk, dat helpt. Ja ik ga inderdaad naar een coach en zij gaf aan dat het goed is om ze op te maken omdat je het daardoor beter volhoud maar ik heb geen zin om te blijven eten ivm de punten. Ik zit juist nu in een goede flow zit betreft afvallen. Het voelt echt alsof de knop om is zeg maar.

Vanavond hebben we quiche op het menu staan maar ik merk dat ik eigenlijk er helemaal geen zin in heb. Een halve quiche is 12 punten, bah haha.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2015 14:32

Re: Weight Watchers

Dat had ik met een zon kleintje tobelerone. Zon uitdeelzak met van die kleine zakjes erin met 2 van die tobelerone puntjes erin.
1 zon chocolaatje, dus 2 van die puntjes was 4 punten!!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Jan 2015 17:59

Re: Weight Watchers

Oef dan gaat het ook hard, helpt weer met keuzes maken. Ik heb ds ook net een heerlijke salade gegeten en geen quiche haha.

Lijstje van vandaag:

O: 2 kampioentjes, 1 met brie en 1 met filet American pesto (14 punten) en cappuccino 1 punt
L: kippenbouillon met beetje gekookt kipfilet (2 punten), mozzarella light met pesto 9 punten
D: salade met avocado, komkommer, zalm en beetje geitenkaas 10 punten

Nu nog 6 punten over, die avocado is gewoon 5 (!!!!) punten. Zo zonde want ik hou van avocado.
Laatst gewijzigd door Siep op 11 Jan 2015 18:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2015 18:12

Re: Weight Watchers

Maar dat moet je niet tegenhouden hoor! Avocado zitten gezonde vetten in. In de salade zoals jij beschrijft, past het prima. Ik vind 10 punten voor een maaltijdsalade echt normaal!
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 11 Jan 2015 18:29

Re: Weight Watchers

Maar hoe doen jullie dat dan met 26 punten?

Als je een maaltijdsaladeneemt, of ander diner ben je dus zo'n 10 punten kwijt. Ontbijt met magere yoghurt is 5 punten. Lunch met boterhammen 7, dan zit je al op 22 punten, dan heb je dus eigenlijk geen ruimte voor een keer sap of iets toch! Of zie ik het verkeerd?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Jan 2015 18:34

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met 26 punten?

Als je een maaltijdsaladeneemt, of ander diner ben je dus zo'n 10 punten kwijt. Ontbijt met magere yoghurt is 5 punten. Lunch met boterhammen 7, dan zit je al op 22 punten, dan heb je dus eigenlijk geen ruimte voor een keer sap of iets toch! Of zie ik het verkeerd?



Dat klopt.
Sap drink ik niet, ik drink eigenlijk altijd water. En ik ben zelf nooit lager gegaan dan 27 punten want voelde me met 26 niet prettig.

Ik ontbijt met optimel vanille yoghurt met aardbeien en havervlokken (5), dan tussen de middag bijv 2 bruine boterhammen (5 punten) met kipfilet (50 gram voor 1 punt) en een zooi sla spul erop en wat mosterd(0 punten) Dan zit ik dus pas op 11 punten.
Dan avond eten 175 gram aardappels (3), bijv een slavinkje van 80 gram ofzo (6), groente (0) en jus (1) Dan zit ik op 22.
Dan heb ik nog 5 punten over voor een koekje rond 3en (van die granenkoekjes, dat zijn 3 punten), en savonds iets kleins kleiners (bakje popchips, doosje smarties, glaasje sap, what ever).

Als tussendoortjes neem ik dan verder fruit, of tuinkruidenbouillon van maggi.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 11 Jan 2015 18:49

Re: Weight Watchers

Ik drink ook vrij weinig buiten water. Ja thee met zoetjes, maar dat is ook 0 pt. Ik zit na een goed ontbijt ook wel vol tot een uur of tien, elf. Ik vind ook dat 'zelfgemaakte'/samengestelde tussendoortjes veel beter vullen dan een kant-en-klaar tussendoortje, zoals ontbijtkoek, granenkoekje. Je mag er over het algemeen ook meer van.

Als tussendoor/toetje neem ik bijvoorbeeld weleens magere kwark. 100g is 1 punt en is echt voldoende. Die magere kwark vul ik wel aan met fruit, banaan, mandarijn ofzo. Vanmiddag heb ik 2 wasa crackers (2pp), 4 koffielepels humus (2p) en komkommerschijfjes. De rijstwafels met smeerkaas vind ik ook lekker, je kunt het naar smaak aanvullen met peper en zout en misschien combineren met wat sla/tomaat erop.

Ik heb ook wel het geluk dat ik niet zo'n behoefte heb aan chips of koek 's avonds. En zeker als ik weer minder suikers eet, dan wordt heel mijn behoefte aan suiker ook minder. Ik onthoud mezelf ook niet van hagelslag of chocopasta, alleen dan afgewogen en puur i.p.v. melkchocolade.

Toen ik twee jaar geleden begon met WW heb ik een maand geen reep chocola gegeten (ok, chocola is echt mijn zwakte). Daarna heb ik er twee blokjes ofzo van genomen (want wat Lejow zegt, het vreet punten) en dat was me lekker. Terwijl ik niet voor een andere chocola had gekozen dan normaal.
L2014 & H2017
<<

Anoniem162

Bericht 11 Jan 2015 19:52

Re: Weight Watchers

Siep schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met 26 punten?

Als je een maaltijdsaladeneemt, of ander diner ben je dus zo'n 10 punten kwijt. Ontbijt met magere yoghurt is 5 punten. Lunch met boterhammen 7, dan zit je al op 22 punten, dan heb je dus eigenlijk geen ruimte voor een keer sap of iets toch! Of zie ik het verkeerd?


Daar heb ik inderdaad dus ook problemen mee. Ik mag 27 punten maar als ik mijn ontbijt lunch en diner op heb zit er daar overheen. Ik ben nu een week bezig maar dat weekextra gaat hard zo.
Morgen is mijn weegdag, ik ben wel afgevallen maar niet zoveel als gewenst. Ik ben echt op mijn drinken gaan letten. Ik dronk thee met suiker dus dat is nu zonder suiker, maar de hele dag die vieze thee (ja ik vind het niet te pruimen maar omdat ik het zo koud heb drink ik het toch, voorheen dronk ik 2 liter thee weg op een dag) dus soms een glaasje ranja of sap. Ik heb met mijn eten ook geen punten over voor een koekje oid, dat had ik wel gehoopt want ik vind het behoorlijk zwaar zo na 1 week. :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 11 Jan 2015 20:10

Re: Weight Watchers

Mirthe. Waarom kies je dan niet andere gerechten die minder punten zijn, zodat je wel 2 punten overhoudt voor iets tussendoor?


Ik mag 29 punten maar op een gewone werkdag moet ik mijn best nog doen om eraan te komen. Meestal zit ik op 25/26 en neem ik s avonds nog een eitje of kwark om wel aan mijn punten te komen.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 11 Jan 2015 20:22

Re: Weight Watchers

Mirthe, ik zou dan ook kijken of je dingen kunt vervangen van je maaltijden zodat het minder punten is. Want een tussendoortje wil iedereen wel eens lijkt mij.

Siep, ik schrok ook van de avocado-punten. Maar ja, het is lekker en het is gezond dus dan heb ik het er voor over.

Ik heb vanmiddag een heel klein stukje boterkoek gehad (25 gram is 3 punten), een hand light chips (2 punten) en 30 gram 30+kaas (2 punten). Niet heel gezond maar allemaal wel met mate, dus daar ben ik wel blij mee. Ik ben wel binnen mijn dagpunten gebleven :)
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers