Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slowcooker

<<

Anoniem313

Bericht 09 Jan 2015 12:11

Re: Slowcooker

Ja, deze heb ik!

http://www.kookwinkel.nl/webshop/23721- ... szwart.asp

Ik heb er van de week rendang mee gemakt. en hij bevalt goed! OK, het vlees moest wel 10 uur opstaan eer ik er tevreden mee was, maar dat heb ik met mijn le Creuset ook. Supermarktvlees is gewoon zo slecht, er komt veel te veel vocht vanaf waardoor je het niet goed kunt aanbraden en dan blijft het taai.

Anyway, de pan zelf is echt fijn. Je kunt hem uit het warmhouddeel halen en op het fornuis zetten (ook electrisch) om zo je vlees eerst aan te braden. Er zitten drie standen op: low, high en warmhouden, waarbij low de pruttelstand is. Bij deze crockpot zit ook een timer functie en je kunt dus instellen dat hij bijvoorbeeld snachts, of als je op je werk bent, 8 uur gaat stoven en daarna op warmhouden springt. En verder kan de pan in de vaatwasser, dat vind ik ook wel mooi.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jan 2015 13:01

Re: Slowcooker

Weet je ook wat de temperatuur is van de verschillende standen? Dat zou ik best graag willen weten.
Ik trek zelf boulloin en zou dat graag in een crock pot willen gaan doen.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Jan 2015 13:39

Re: Slowcooker

Hmm, nee, dat weet ik niet. Moet het voor bouillon echt stevig doorkoken of is pruttelen voldoende? Ik zal thuis eens in mijn handleiding kijken, misschien staan de temperaturen erin.

*Edit*: als ik een beetje Google op 'bouillon maken in Crockpot' zie ik voldoende recepten, ik denk dus dat het kan.
<<

Anoniem186

Bericht 09 Jan 2015 14:51

Re: Slowcooker

Ja, klopt, het kan sowieso. Alleen wil ik m'n bouillon graag op zo'n 70 graden laten trekken. Dus daarom was ik benieuwd naar de exacte temp.
<<

Anoniem237

Bericht 09 Jan 2015 15:41

Re: Slowcooker

Ik heb deze:

Afbeelding

Bevalt echt heel goed, maak er heel vaak eten in. Van soep tot éénpansgerechten tot brood en stoofvlees aan toe. Ik heb er een tijdklok bij voor in het stopcontact zodat ik niet thuis hoef te zijn als tie aan moet of uit moet.
<<

Anoniem237

Bericht 09 Jan 2015 15:45

Re: Slowcooker

Jans, Low is meestal rond de 100 graden en High is meestal rond 150 graden.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers