Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Operatie topic

<<

Anoniem280

Bericht 26 Sep 2013 10:06

Re: Operatie topic

Hier dan ook weer een upje van mij.

Dinsdag naar het zh geweest. Heb te horen gekregen wat, hoe en wanneer ze mij verder gaan helpen.
4 november gaan ze een deeltje weghalen van mijn baarmoeder. Dit gaat weer op kweek. Eerste 2 jaar sta ik onder controle en dan ieder half jaar uitstrijkjes in het zh laten maken. Is dit steeds goed dan word het weer de standaard procedure.

Het is een dag opname, ingreep zelf duurt een kwartiertje met plaatselijke verdoving en met 2 uurtjes ben ik weer thuis.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 15:09

Re: Operatie topic

Minx schreef:
Oreo schreef:Huh? Wat raar! Zou het toch eens navragen bij de orthopeed...


Klopt idd dat de operatie van majira geen chronische indicatie heeft. Ze hebben nl niet echt wat gedaan. En een knieoperatie algemeen zoals deze staat niet op de chronische lijst.

Oreo als ik het zo lees gaat het lekker :)


Maar als het niet op de chronische lijst staat, krijg je dan helemaal niks behalve hetgeen je in je verzekering hebt? Ik bedoel, ze hebben verdorie wel in je lichaam zitten "wroeten"....

Kan jij me trouwens vertellen hoe lang ik "spierpijn" mag hebben van gisteren? Sodeju zeg, ik heb onwijze last van mijn schouder.... tot max 24u na de behandeling, toch?

@ Caramba, fijn dat je nu een datum weet. Maar toch, al die controles... het lijkt me niet fijn!
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Sep 2013 15:16

Re: Operatie topic

Hou zelf vaak 48 uur aan dan moet het echt wel minder zijn.

Nee als het niet op de chronische lijst staat krijt je niets uit de basis. Dan is het je aanvullende verzekering en meer niet. Dat is ook echt altijd een grote onduidelijkheid. Want ga mensen maar eens uitleggen dat hun klacht wel chronisch is maar niet 'chronisch'. En waarom een 'chronische' klacht ook niet altijd chronisch hoeft te zijn.
<<

Anoniem205

Bericht 26 Sep 2013 15:23

Re: Operatie topic

Wat een idioterie....
Gelukkig voor mij staan mijn dingen wel steeds op de "chronische" lijst! Voor mijn schouder staat ook weer een jaar en voor de menisectomies (4 stuks) heb ik naast de standaard 12 maanden nog aanvulling gekregen... Zo maak ik wel flink gebruik van de verzekering :)

48 uur dus.. prima, ik moet morgenavond namelijk weer :) echt heel simpele "oefeningen" hebben we gedaan (ik op de behandeltafel, arm werd vastgehouden en ik moest tegendruk geven). Ging best goed, maar nu....
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Sep 2013 16:45

Re: Operatie topic

Ook al zijn de oefeningetjes nog licht je lichaam moet er wel weer aan wennen, daarbij is er veel gebeurt dus spierpijn is niet zo vreemd.

Ja die verzekering valt echt niet uit te leggen. Het meest idiote vind ik nog dat reuma en hartrevalidatie er uit zijn gehaald. Maar idd menisectomie en jou operatie vallen wel onder de basis. Hoevaak mensen me wel niet met grote ogen aan hebben zitten kijken en dan maar gewoon van mijn conclusie uit gingen. En soms kan het zelfs op 1 woordje op de verwijzing wel of niet chronisch zijn.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 26 Sep 2013 19:11

Re: Operatie topic

Ja, hier dus iemand met reuma die schijnbaar niet chronisch ziek is! Ik heb de afgelopen 2 jaar 'mazzel' gehad dat ik 3 prothese-operaties heb gehad, waardoor ik 2x een chronische machtiging voor een jaar heb gehad.
Dat heeft me overigens vorig jaar wel bijna genekt, de chronische machtiging voor mijn knieën was in oktober afgelopen maar in diezelfde maand heb ik een elleboog-prothese gekregen waarvoor ik 3x per week fysio nodig had maar dat wilde vgz dus niet betalen voor de rest van 2012 omdat ik de eerste 20 behandelingen uit de aanvulling of uit eigen zak moest betalen. Maar de aanvulling was al leeggetrokken door fysio voor mijn knie. Chirurg heeft een brief moeten schrijven aan vgz voordat ze eindelijk overstag gingen want zelf kan ik dat écht niet betalen.
Maar vanaf komende januari ga ik dus ook terug van 3x per week naar 1x per 3weken ofzo. Jammer!

Overigens moet ik half oktober op controle voor mijn heupen, die protheses zitten er inmiddels 18 jaar in en mijn fysio zei al: 'Laat ze maar gelijk vervangen, dan krijg je tenminste wéér een jaar een chronische machtiging' :D maar stiekem hoop ik dat mijn heupjes nog een paar jaar dienst kunnen blijven doen want ik heb het wel weer even gehad met al die operaties...
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Sep 2013 19:56

Re: Operatie topic

Ja snap ik, vind dit ook echt een gevalletje van verkeerd bezuinigen. Duidelijk bedacht door mensen achter een bureau.

En 18 jaar is netjes hoor sjaan, al heb ik mensen gezien die ze er nog langer in hadden zitten (ruim 25 jaar). Wel komisch was dat de persoon zelf het had over haar nieuwe heup.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 26 Sep 2013 20:03

Re: Operatie topic

Haha ja gek he. Toen vorig jaar mijn elleboogprothese gereviseerd werd, had ik het ook over 'mijn nieuwe nieuwe elleboog'. Achttien jaar geleden werd mij verteld dat de verwachting van deze protheses 15 tot 20 jaar is maar dat ze bij mij wel langer verwachtten omdat ik mijn gewrichten niet zo intensief gebruik doordat ik door mijn hele lijf heen reuma heb. Voor mijn gevoel zit het ook nog wel goed hoor, maar ik weet ook dat een beginnende loslating al te zien kan zijn voordat ik er klachten aan krijg. Dus ik ben gewoon heel benieuwd!

En inderdaad, verkeerd bezuinigen! Ik denk dat het met mij persoonlijk wel mee zal vallen maar er zullen zat patiënten zijn die door deze bezuinigingen méér medicatie, operaties, hulpmiddelen etc. nodig zullen hebben. Maar ja, dat komt dan weer uit een ander potje dus degene die reuma van de chronische lijst af heeft gegooid, die merkt daar niets van! De andere potjes worden dan weer te duur en dus zullen er over een bepaalde tijd ook steeds minder hulpmiddelen vergoed worden, eigen risico en verzekeringspremies weer flink omhoog, enz. Soms vraag ik me wel eens af hoe het kan dat ik als 'leek' dat soort dingen wel zie en de 'hoge omes' niet. Of ze doen expres hun oogkleppen op.
<<

Anoniem 48

Bericht 26 Sep 2013 20:15

Re: Operatie topic

Omdat jij er als leek mee te maken hebt, ik heb het idee dat ze achter zo'n bureau puur naar cijfertjes kijken. Oh op die codes word veel gedeclareerd dus gaan we daar op bezuinigen.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 26 Sep 2013 20:55

Re: Operatie topic

Ja precies. En ze denken niet verder dan hun neus lang is.

En... als één van die heren zelf eens een rekening van de fysio krijgt, eet hij er waarschijnlijk geen boterham minder om.
<<

Anoniem 49

Bericht 30 Sep 2013 16:12

Re: Operatie topic

Oreo schreef:Majira, gaat het al wat beter?


Ik zie dit nu pas..

Het gaat hier opzich wel goed, maar ik houd nog erg veel pijn met buigen en traplopen. Ik moet de 11e weer naar de orthopeed en wil dan weer proberen te gaan sporten.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 01 Okt 2013 14:37

Re: Operatie topic

Ik heb net het ziekenhuis maar gebeld, zit iedere donderdag in spanning dat ze me kunnen oproepen. Als er niks tussenkomt word ik maandag geopereerd. Vind het enorm spannend. Zo fijn om het hele kankergedoe eindelijk af te kunnen ronden. Over een tijd komt de eierstok verwijdering er ook wel aan, maar dat kan ik los zien van de kanker.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 01 Okt 2013 21:30

Re: Operatie topic

Jemig! Heftig!
Ik ga voor je duimen, bisq!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Okt 2013 10:12

Re: Operatie topic

Definitieve oproep gehad, maandag om 9.15 uur aanwezig. Dank je Oreo.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 03 Okt 2013 10:33

Re: Operatie topic

Hoe lang moet je in het ziekenhuis blijven, Bisq? Of is dat nog niet duidelijk?
Ik duim voor je en ik denk aan!

Hier gaat het steeds beter. Gisteren een sling-loze dag gehad. Pittig, maar te doen. Vandaag moet ik op pad met het OV, dus sling moet van de fysio nog wel even om. Ga proberen zo min mogelijk met de sling te lopen uiteraard. Deze week weer fietsen (als de banden geplakt zijn...)
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Okt 2013 10:39

Re: Operatie topic

Sowieso 1 nacht helaas. Wil altijd zo snel mogelijk naar huis. Heb zo'n hekel gekregen aan die opnames. Maar goed mijn doel is dan om ervoor te zorgen dat ik bij de ochtendcontrole van de plastisch chirurg me goed voel en ik naar huis mag.

Fijn dat het steeds beter gaat! Wat ik altijd zo lastig vind is waar ligt de grens tussen pittig en even doorzetten en je vraagt teveel. Succes vandaag met het ov, kan me voorstellen dat dat even lastig is.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 03 Okt 2013 16:13

Re: Operatie topic

Knap balen, Bisq. Begrijpelijk dat je zo snel mogelijk naar huis wilt.

Hier vandaag zeer eigenwijs de hele dag zonder sling gelopen. En ik heb ergens iets verrekt of er is een stuk littekenweefsel los gesprongen ofzo. Geen idee, maar de pijn is heftig vandaag. Of het is een combinatie, omdat ik ook aan het minderen ben met pijnstillers. Either way, it does hurt!
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 06 Okt 2013 08:34

Re: Operatie topic

Dat klinkt pijnlijk Oreo! Hoe gaat het nu? Ik ben de laatste voorbereidingen aan het treffen voor morgen.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Anoniem205

Bericht 06 Okt 2013 10:04

Re: Operatie topic

Lief dat je het vraagt, Bisq. Het gaat weer wat beter, maar mijn energieniveau is tot een dieptpunt gezakt. Dat merk ik ook heel erg. De pijn wordt in ieder geval weer minder. Gisteren een stukje gefietst, maar dat is naar voor mijn schouder... Vandaag weer een klein stukje fietsen en zo opbouwen...

Heel veel succes morgen! Ik denk aam je!
<<

Anoniem205

Bericht 08 Okt 2013 11:14

Re: Operatie topic

Lieve Bisq,
hopelijk is je operatie goed gegaan en mag je vandaag gewoon naar huis toe! Ik wens je veel kracht en sterkte toe!
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:48

Bericht 08 Okt 2013 17:48

Re: Operatie topic

Lieve Bisq, ik heb gister en vandaag heel veel aan je gedacht en ik hoop dat het goed met je gaat (zover dat mogelijk is na een operatie) en dat je weer een stukje dichter bij je einddoel bent gekomen.
Dikke knuffel! :hug:
<<

Anoniem280

Bericht 09 Okt 2013 08:03

Re: Operatie topic

Bisq, ik hoop dat alles goed gegaan is!

Hoe dichter de datum nadert, hoe meer ik er tegenop zie, niet de ingreep zelf hoor, absoluut niet!
Ik zie erg tegen werken op. De gynaecoloog heeft zelf tegen mij gezegd dat ik de eerste week rustig aan moest doen, niet zwaar tillen etc. Nu Werk ik in de zorg, tillen etc. maar heb na de ingreep 2 dagen om te herstellen! Dit vind ik zo niet leuk/fijn! Iedereen op het werk zegt, proberen, terwijl ik denk, nee, doordat ik spanning op mijn baarmoeder zet kan het gaan scheuren en bloeden, dat wil ik niet! Iemand die ik het verteld heb en ook hetzelfde heeft gehad, vertelde mij ook zeker een week rustig aan te doen!
Ik weet het niet meer, voel me nu al moe en weer gestresst!
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 09:04

Re: Operatie topic

Waarom meld je je dan niet gewoon ziek . Het is niet alsof je voor je lol die ingreep ondergaat! Als ze zeggen een week rustig doen, zou ik dat ook echt doen!
<<

Anoniem280

Bericht 09 Okt 2013 09:55

Re: Operatie topic

Ik ga me ook ziek melden, maar denk dat ze niet blij zijn als ik dat ga doen.
Mijn herstel is het belangrijkste. Ik wil het niet gaan forceren.

Ook hoop ik dat de gynaecoloog na deze ingreep snel naar mijn andere klachten opzoek gaat, daar word ik ook schijtziek van.
Altijd maar die nare buikpijn!
Ik heb zelf zo'n klein vermoeden dat het wel eens endometriose kan zijn, maar dat moeten ze eerst maar eens gaan onderzoeken.
Dit wel tegen de behandelend arts verteld.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Okt 2013 11:45

Re: Operatie topic

Tsja, jammer dan dat ze er niet blij mee gaan zijn. Je doet dit niet voor je lol! Succes ermee. Wanneer "moet" je?
Hoop voor je dat de gyn ook meteen zal meedenken over de andere klachten. Ik duim voor je!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers