Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Werk & studie biechttopic

<<

Anoniem85

Bericht 12 Dec 2014 12:17

Re: Werk & studie biechttopic

Normaal gesproken wordt zwangerschapsverlof betaald door het UWV en niet door de werkgever. Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je ze naait,maar eer dat je met verlof gaat ben je 7 maanden verder. Je zal jezelf naaien door het werk af te houden. En het zeggen voordat je je contract tekent kan wel betekenen dat zij ervan gaan zien.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2014 12:31

Re: Werk & studie biechttopic

Gisteren heeft een collega afscheid genomen, ik heb het afgelopen half jaar 2 dagen per week met haar op een kamer gezeten. Tussen ons boterde het niet zo, zo erg dat ik vanaf vorige week het besluit heb genomen een andere werkplek te zoeken.
Nu was gisteren haar laatste werkdag en ze heeft me (zoals dagelijks) compleet genegeerd. Van de collega's op mijn nieuwe werkplek (er waren er nog 2 aanwezig)nam ze wel afscheid en mij sloeg ze over.
Net zag ik ook dat ze mijn had 'ontvriend' op Facebook.
Ik weet dat wij elkaar niet goed lagen, maar je kan toch wel het respect opbrengen om elkaar de hand te schudden?
Dit doet mij toch meer zeer dan ik van te voren dacht....
<<

ChiQ

Bericht 12 Dec 2014 12:41

Re: Werk & studie biechttopic

Jij ging toch ook kinderachtig ergens anders zitten? Dus jij mag doen wat jij wil maar wanneer zij het doet ben je eigenlijk toch verbaasd. Zij zal ook niet dom zijn natuurlijk, en aangevoeld hebben dat jij door haar bent gaan verzitten. Prachtig, trouwens.. Zij gaat weg, een nieuwe richting in en doordat ze zo doet blijf jij achter op zo'n manier.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Dec 2014 12:43

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik weet dat wij elkaar niet goed lagen, maar je kan toch wel het respect opbrengen om elkaar de hand te schudden?
Dit doet mij toch meer zeer dan ik van te voren dacht....

Heb jij daartoe wel initiatief genomen?
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 12 Dec 2014 12:46

Re: Werk & studie biechttopic

Misschien voor jou ietwat pijnlijk en vervelend om gewoon bevestigd te krijgen dat ze jou inderdaad niet zo mag/de moeite waard vind om een hand te geven. Ook al weet je dat wel en klikt het van beide kanten niet het zou voor jou natuurlijk prettiger zijn dat ze dit niet liet blijken. Ik zou het me niet persoonlijk aan trekken dus na vandaag weer vergeten want je ziet haar toch niet meer. Jullie lagen elkaar niet en natuurlijk zou het beleefd van haar zijn om jou een hand te geven maar aan de andere kant voelt het voor haar misschien wat schijnheilig omdat jij uit je zelf ook al verhuisd bent naar een ander kantoor en ze ziet jouw na vandaag toch niet meer dus waarom zou ze de moeite nemen om van jou afscheid te nemen. Ik kan me in beide kanten wel vinden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2014 17:11

Re: Werk & studie biechttopic

ChiQ schreef:Jij ging toch ook kinderachtig ergens anders zitten? Dus jij mag doen wat jij wil maar wanneer zij het doet ben je eigenlijk toch verbaasd. Zij zal ook niet dom zijn natuurlijk, en aangevoeld hebben dat jij door haar bent gaan verzitten. Prachtig, trouwens.. Zij gaat weg, een nieuwe richting in en doordat ze zo doet blijf jij achter op zo'n manier.


Misschien was het wel kinderachtig, maar ik ben te onzeker om iemand aan te spreken op het gedrag. Ik ben gewoon verbaasd dat zij ondanks mijn succeswensen (ik heb dus de eerste stap daarin gezet,,)nadat ik hoorde dat zij een nieuwe baan hebt gehad, toch mij de hand niet schud bij het afscheid...
Wat bedoel je met de zin ' Prachtig, trouwens.. Zij gaat weg, een nieuwe richting in en doordat ze zo doet blijf jij achter op zo'n manier'?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2014 17:11

Re: Werk & studie biechttopic

Cotton schreef:
Biechtje schreef:Ik weet dat wij elkaar niet goed lagen, maar je kan toch wel het respect opbrengen om elkaar de hand te schudden?
Dit doet mij toch meer zeer dan ik van te voren dacht....

Heb jij daartoe wel initiatief genomen?

Zij vertelde afgelopen maandag dat zij per aankomende maandag een nieuwe baan heeft. Ik heb haar toen succes gewenst, dus ik vind dat ik wel een initiatief tot respectvol afscheid heb genomen.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 12 Dec 2014 17:13

Re: Werk & studie biechttopic

@ Rapa Nui, bedankt voor je uitgebreide en lieve antwoord! Je hebt ook wel gelijk dat ik zeker een aandeel hierin heb gehad. Het valt nu ook makkelijker af te sluiten doordat ik ook geen connectie meer met haar heb op Facebook.
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Jan 2015 19:26

Re: Werk & studie biechttopic

Ik hoop dat jullie mij wat kunnen helpen. Ik zit er mee.

Ik heb een collega die ziek is geweest. En voor haar hebben ze een tijdelijke collega aangenomen. Nu is mijn collega eerder beter dan verwacht en wilt mijn collega weer terug naar haar werkplek.
Dit wordt in mijn ogen wat tegenhouden. Door haar nu tijdelijk op een andere plek te zetten.
Maar nu heb ik dus gehoord waarom zij op een tijdelijke plek wordt gezet. De collega die ze voor haar hadden aangenomen is veel en veel beter dan haar en die willen ze eigenlijk houden. En willen ze van mijn andere exzieke collega af.

Ik ga best goed met haar om maar moet ik dit nou voor me houden of moet ik eerlijk vertellen dat dit speelt.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Wat zouden jullie doen?
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 08 Jan 2015 19:31

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou niks zeggen Biechtje. Heel erg vervelend voor de exzieke, maar je kunt je eigen glazen hiermee ingooien. Exzieke zal zelf ook wel nattigheid voelen, maar wanneer jij dit gaat noemen, kun jij misschien erop afgerekend worden.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 08 Jan 2015 19:34

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou me daar ook buiten houden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 08 Jan 2015 19:57

Re: Werk & studie biechttopic

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je loon wordt door het UWV betaald als je met verlof bent! Dus het enige is dat ze een vervanger moeten vinden! Ik zou het in dit geval ook niet vertellen!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem315

Bericht 08 Jan 2015 21:06

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb de laatste biecht drie keer grondig gelezen, maar kon geen zwanger-stukje vinden. Ik dacht dat ik gek werd. Maar je hebt het dus tegen het biechtje op de vorige pagina :P

Laatste biechtje: ik zou ook echt niks zeggen! Het komt vast en zeker een keer bij je werkgever terecht.
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 08 Jan 2015 22:28

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou het moeilijk vinden om niks te zeggen maar denk dat dit in deze situatie toch het beste is..
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 04 Feb 2015 19:02

Re: Werk & studie biechttopic

Ik zou ook graag even iets willen opbiechten.
Vorig jaar ben ik afgestudeerd en kon ik bij mijn eind-stage blijven. Ik kreeg een half jaar contract en ik was de gelukkigste op de wereld want mijn stage cq werk was leeuukk! Na 6 maand werd mijn contract verlengd met 3 maand omdat het minder ging met het bedrijf en waar ik al bang voor was: ik moet eruit :( Over 3 weken heb ik geen werk meer en dat vind ik eng! Want dan zit ik thuis en dan? Het inkomen van mijn vriend is genoeg [Met de vaste lasten inclusief boodschappen houden we 450,- over voor evt. leuke dingen/sparen] maar ik ben steeds bang dat het niet zo is want werk ligt helaas niet voor het oprapen. Ik wil ontzettend graag werken! Zodat ik iets te doen heb maar ook inkomen. Maar ergens wil ik niet werken..ik vind het eng: solliciteren, op gesprek gaan, de proeftijd (ik ben heel erg faalangstig). Zo had ik bijvoorbeeld wel gesolliciteerd op een aantal callcenter vacatures, krijg ik terug dat ik ervaring mis. Oké maar iedereen begint toch een keer voor het eerst? Dus hebben jullie tips om die drempel over te gaan en evt. andere tips wat betreft solliciteren?
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Feb 2015 19:51

Re: Werk & studie biechttopic

Exogenesis schreef:Ik heb de laatste biecht drie keer grondig gelezen, maar kon geen zwanger-stukje vinden. Ik dacht dat ik gek werd. Maar je hebt het dus tegen het biechtje op de vorige pagina :P

Laatste biechtje: ik zou ook echt niks zeggen! Het komt vast en zeker een keer bij je werkgever terecht.


Haha! Dat mag je zeggen! Ik heb denk ik op eerste ongelezen bericht gedrukt en niet op de datum gelet!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 05 Feb 2015 21:13

Re: Werk & studie biechttopic

Ik heb niet echt een grote biecht, maar wel een groot gevoel van opluchting. Ik heb namelijk NEE gezegd tegen iets waar ik gewoon geen tijd meer voor had. Het was een nevenactiviteit naast mijn baan. Hoewel ik het een tijdje met veel plezier heb gedaan, redde ik het nu niet meer en stapelden de (gemiste) deadlines zich op. Normaal ben ik nogal trots, houd de eer graag hoog en heb ik bovendien moeite met nee zeggen, maar ik ben nu trots op mezelf dat ik nu toe heb gegeven dat ik het niet red en dat ze iemand anders moeten vragen hiervoor. Een last valt van mijn schouders!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 05 Feb 2015 22:43

Re: Werk & studie biechttopic

Lekker, he dat je je van NEE zeggen soms zo opgelucht kunt voelen. Soms zit je zo tegen iets aan te hikken en wil je er maar niet aan toe geven terwijl het gewoon beter voor jezelf is. Kan me voorstellen dat dit je een goed gevoel geeft.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Feb 2015 19:31

Re: Werk & studie biechttopic

Ik biecht op dat ik erken tegen een burn out aan te zitten. Weet me er alleen geen enkele raad mee!
Het is zo verschrikkelijk druk, veel veranderingen zowel qua werk als organisatie. En dit al een lange periode.
Vorig jaar werd een collega ziek, die baan kwam er even bij..
Ik loop achter alle feiten aan en de druk is enorm. En dit alles ook nog in combinatie met een jong gezin.
Maar wat nu??? Mijn trots en arbeidsethos is zeer groot. Ik zit mijzelf in de weg, bah!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 06 Feb 2015 19:38

Re: Werk & studie biechttopic

Kaart het aan bij je leidinggevende. Dan maar je trots opzij zetten, maar als je straks echt uitvalt ben je verder van huis. Als je straks echt thuis komt te zitten, dan is het alleen maar moeilijker om weer aan het werk te gaan.

Ik zit in het zelfde schuitje en ik ben ook te lang doorgelopen. In die zin, ik werk nu nog steeds maar ik kom echt met moeite 's morgens mijn bed uit en ik kijk echt uit naar mijn vakantie over 3 (!) weken.
Op mijn werk weten ze het en het detacheringsbureau weet het ook. Ze weten ook dat ik daarom bepaalde werkzaamheden niet doe zoals het moet. Ze weten ook dat ik hier van baal, maar ze begrijpen het wel.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 08 Feb 2015 17:21

Re: Werk & studie biechttopic

Situatie: je hebt op een baan gesolliciteerd, bent op gesprek geweest maar uiteindelijk afgewezen omdat (dit was de feedback die je kreeg) je niet in hun profiel past. Meer feedback konden ze je, na doorvragen, niet echt geven. Je zou komen te werken in een team waarvan je de oudste zou zijn (één na jongste is een jaar of 7 jonger), je hebt zelf het vermoeden dat dit ook één van de doorslaggevende redenen is geweest om jou niet aan te nemen. Na een kleine twee maanden tref je exact dezelfde vacature wederom aan, opnieuw geplaatst. Je weet zeker dat de werkzaamheden jou liggen en je de geknipte persoon zou zijn voor die baan, maargoed, je bent al eens afgewezen. Wat zou je doen? Stoute schoenen aantrekken, brutaal zijn en opnieuw solliciteren? Of niet?
<<

Anoniem127

Bericht 08 Feb 2015 21:03

Re: Werk & studie biechttopic

Lijkt me vergeefse moeite, er is al aangegeven dat je niet in het profiel past.
<<

Anoniem166

Bericht 08 Feb 2015 21:11

Re: Werk & studie biechttopic

Eens met Twellie. Bovendien, als ze je toch nog best geschikt hadden gevonden, dan hadden ze ook uit de eerste sollicitatieronde nog eens kunnen kijken, maar blijkbaar zaten daar dan toch geen geschikte kandidaten tussen (waaronder jij dan helaas ook).
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 09 Feb 2015 10:53

Re: Werk & studie biechttopic

Biechtje schreef:Ik heb niet echt een grote biecht, maar wel een groot gevoel van opluchting. Ik heb namelijk NEE gezegd tegen iets waar ik gewoon geen tijd meer voor had. Het was een nevenactiviteit naast mijn baan. Hoewel ik het een tijdje met veel plezier heb gedaan, redde ik het nu niet meer en stapelden de (gemiste) deadlines zich op. Normaal ben ik nogal trots, houd de eer graag hoog en heb ik bovendien moeite met nee zeggen, maar ik ben nu trots op mezelf dat ik nu toe heb gegeven dat ik het niet red en dat ze iemand anders moeten vragen hiervoor. Een last valt van mijn schouders!



Hier dit biechtje weer. De leidinggevende van dit project is naar me toegekomen met de mededeling dat ze geen vervanger heeft kunnen vinden. Of ik het toch niet alsnog kan doen. Dit vind ik zo lastig en haast gemeen! Ik heb al met moeite nee gezegd en aangegeven dat ik het (te) veel tijd vind kosten en de gestelde deadlines niet kan halen. Het is bij een externe werkgever, dus ik kan niet in de problemen komen als ik echt stug nee blijf zeggen, hoogstens dat ik daarna nooit meer hier voor gevraagd wordt. Anderszijds kan ik nu misschien zeggen dat ik het wel doe maar dan onder mijn eigen voorwaarden en deadlines. Het is wel een leuk project en ik verdien er wat extra's mee wat ik wel goed kan gebruiken. Zal ik nou een tweede keer nee moeten zeggen of het toch aannemen maar onder mijn eigen voorwaarden?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Feb 2015 11:00

Re: Werk & studie biechttopic

Je schreef eerder dat er een last van je schouders is gevallen. Het lijkt mij dat als je nu ja zegt, je dat doet uit schuld/plichtsgevoel en niet omdat je dat project nou echt zo fijn vindt om te doen. Blijkbaar hebben alle anderen er niet zoveel moeite mee om nee te zeggen, anders had ze onderhand wel iemand anders gevonden. Het zou toch op z'n minst eerlijk zijn als ze de werkzaamheden zouden verdelen.

Als je ja zegt dan zou ik dat inderdaad onder mijn eigen voorwaardes en deadlines doen, maar ik zou het ook heel begrijpelijk vinden als je weer nee zou zeggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers