Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Co-sleeper en rollend/kruipend kind

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 20:27

Co-sleeper en rollend/kruipend kind

L. slaapt nog steeds naast mij in de co-sleeper, het bevalt me prima dus voorlopig laat ik het zo. Overdag slaapt hij nu nog in de wieg, maar hij past daar bijna niet meer in en ik twijfel nu wat ik dan zal doen.
Extra bedje kopen voor in zijn eigen kamer voor overdag?
Co-sleeper ombouwen tot ledikant en naast mijn bed laten staan?
Co-sleeper ombouwen tot ledikant en in zijn kamer zetten (niet echt een optie voor mij)?
Overdag ook in de co-sleeper laten slapen?

Hoe deden de ouders met co-sleepers dat met kruipende en rollende kinderen? Lieten jullie je kind overdag ook in de co-sleeper slapen of toch ergens anders? Hadden jullie een extra bedje in hun eigen kamer voor overdag? En hoe deden jullie dat toen je kindje kon kruipen? Ging dat goed in de co-sleeper?

Er ligt tussen bed en co-sleeper een rolkussen, dat is wat hoger dan onze matrassen waardoor er een soort randje is.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Sep 2013 20:32

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

Wij hadden op hun eigen kamer een ledikant staan en dan de co-sleeper op onze kamer. Overdag sliepen ze op hun eigen kamer in hun eigen bed. En 's avonds begonnen ze in hun eigen bed, als ze wakker werden kwamen ze bij ons op de kamer.
Er zijn ook tijden geweest dat ze niet alleen in slaap vielen, dan legde ik ze in de co-sleeper en bleef erbij tot ze sliepen. Dan ging ik weg met de babyfoon aan, ik hoorde dan wel als ze wakker werden en gingen kruipen, maar dat hebben ze nauwelijks gedaan.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Sep 2013 20:33

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

Of de babyfoon ernaast zetten, als ie dan aan het rollen gaat, rolt ie over de babyfoon heen en dat hoor je wel.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3282

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Sep 2013 20:35

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

Ik durfde zelf de babyfoon er niet zo dicht naast te zetten, ik was bang dat ze dan met het snoer zouden gaan spelen en het om hun nek zou komen te zitten. Waarschijnlijk hoor je dat dan ook wel, maar ik durfde het daarom niet.
<<

Anoniem28

Bericht 26 Sep 2013 20:42

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

ja, je hoort het super goed als ze bij de babyfoon zitten. Ik zorgde altijd dat het draadje achter de babyfoon lag, ze hebben allebei altijd onmiddellijk naar de babyfoon gegrepen zodra ze wakker waren.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 20:55

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

Oh ja dat is ook een idee, mijn babyfoon is trouwens draadloos, tenminste, ik kan 'm ook draadloos neer zetten.
Maar Rejoy, liet jij ze wel alleen in de co-sleeper slapen (dus zonder jou er naast) toen ze al konden rollen/kruipen?
<<

Anoniem28

Bericht 26 Sep 2013 21:11

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

De oudste wel, die ging niet echt op onderzoek uit. Die riep/huilde direct als ze wakker was. De jongste durfde ik op een gegeven moment niet meer, die gaat wel op onderzoek uit, maar toen ging ze al wel richting een jaar.
<<

Anoniem186

Bericht 26 Sep 2013 21:34

Re: Co-sleeper en rollend/kruipend kind

Mijn zoon slaapt overdag in z'n ledikant op z'n slaapkamer. Daar begint hij ook de nacht. Als hij 's nachts wakker wordt dan leg ik hem naast me in de co-sleeper.

Dochter sliep niet in een ledikant. Dus zij sliep wel in de co-sleeper. Maar ik was er toch nooit zo gerust op. Ik vind het wel makkelijk dat zoon het allebei prima vindt.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron