Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:58

Bericht 07 Jan 2015 15:52

Re: Weight Watchers

Thnx Siep :)

Ik vind de chili van de weightwatchers ook erg lekker en simpel te maken. Zit tartaar in, al gebruik ik mager rundergehakt, mais en kidneybonen en tomaten in stukjes uit blik. Gewoon door elkaar gooien en dan een lekkere gekookte aardappel of rijst erbij. Is nog uit de Flexi points tijd, maar ik maak deze nog regelmatig :)
<<

Anoniem205

Bericht 07 Jan 2015 21:17

Re: Weight Watchers

Ik zit er aan te denken om ook te starten met WW. Maar in mijn eentje gaan, vind ik een beetje eng nog..
Overigens wil ik 10 kilo afvallen voor het einde van het jaar. Liever nog meer, maar beginnen met kleine doelen :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Jan 2015 21:28

Re: Weight Watchers

Het is ook even spannend de eerste keer oreo. Het viel mij heel erg mee en duurt maar een half uurtje (kan wel langer als je dat zelf wilt, maar de uitleg is maar een half uur). You can do it!
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 07 Jan 2015 21:31

Re: Weight Watchers

Maar Oreo, wil je dan per se naar een cursus? Ik vind het online ook echt heel goed te doen.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2015 09:24

Re: Weight Watchers

Ik vond vorig jaar de cursus wel heel erg fijn, net even die extra stok achter de deur. Iemand bij wie je op de weegschaal moet gaan staan, iemand anders die ziet of je aangekomen bent of afgevallen.
Je kunt het niet wegmoffelen zeg maar.
Ik ben ook alleen gegaan, maar heb daar zelf nooit zo veel moeite mee. Onze cursus was ook heel 'open' , werd gelijk gevraagd door een paar vrouwen of ik er gezellig bij kwam zitten en heb er best leuke contacten aan over gehouden.

Nu doe ik het online, en dat gaat ook wel prima eigenlijk.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2015 09:46

Re: Weight Watchers

Ik heb het online geprobeerd, dat lukte mij niet, ik heb die stok nodig. Nu zou ik het misschien wel kunnen, maar volg het ook al een jaar met ups en downs. Bij die downs was ik heel blij met de achterban, de coach, de mede cursisten en onze facebook groep.

Mijn lijstje gisteren:
O: 2 plakjes roggebrood, schep kwark, cacaopoeder en banaan. (in de app te vinden als Broodje banaan) 6 punten.
T: stukje pure chocola 10 gram 1 punt
L: 3 plakjes extra volkoren Aldi, 50 gram zalm, 2 tomaten, halve komkommer, hand sla, 9 punten.
T: stukje pure chocola 10 gram 1 punt
D: Ovenschotel met kabeljauw en bloemkool. In de app te vinden als Kabeljauw-aardappelgratin. 8 punten.
T: 150 gram kwark met 1 banaan, een 1/2 appel en kaneel. 2 punten

Totaal 25 punten en 2 van weekextra. Ik heb dus te weinig gegeten, terwijl het voor mijn gevoel heel veel was.

Vandaag:
O: Havermout pap met 1 banaan en een beetje kokos. 8 punten
T: Appel
L: App recept: Roerei met garnalen 7 punten
T: Pessimon
D: App recept: kalkoengyros met groente en rijst 11 punten.
T: Gekookt ei met rookvlees. 3 punten.
Totaal 29 punten.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 08 Jan 2015 13:41

Re: Weight Watchers

Alibi, doe je nu powerstart? Ik zie bijna alleen maar groene producten, maar omdat de punten erachter staan, twijfel ik.
Jouw lijstjes zien er goed uit zeg.

Hier gaat het prima, ik kan me goed aan de punten houden. Ik wil alleen nog wat meer variatie in mijn lunch enz. En avondeten vind ik soms wel moeilijk als mijn man apart kookt en ik geen 'controle' heb op wat er allemaal ingaat.
Misschien toch maar eens wat dingetjes apart maken.

Wat doen jullie eigenlijk nog meer op de site van Weight watchers? Misschien zie ik iets over het hoofd?
Want die boekjes die je altijd op de cursus kreeg, stonden voorheen ook altijd op de site, maar ik kan het nergens meer vinden.
Afbeelding
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Jan 2015 17:23

Re: Weight Watchers

Alibi, hoe kan het dat bij jou 3 boterhammen + zalm maar 9 punten is? Bij mij zijn alleen de boterhammen dan al 9.
Lana, ik doe niet echt iets met de site eigenlijk. Misschien dat ik nog iets ga maken van de recepten.

Ik vind dat het hier wel aardig gaat, heb nu alleen wel honger. Zo maar koken en zit nu tomaatjes te eten.

O: 200 gram magere yoghurt, 30 gram haver, verse jus d'orange
L: 2 roggebrood met 30+ kaas, speltboterham met kipfilet, heldere kippensoep, karnemelk
T: appel, kracker met 30+ kaas
A: pompoensoep, verse pastasaus met 50 gram pasta, salade
-->Ik ga zo koken met mijn vriend en we gaan proberen om gezond 3 gangen te maken. Ben benieuwd! Vooral toetje is lastig denk ik.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2015 17:50

Re: Weight Watchers

Green pepper, je moet je brood altijd even afwegen. In de app staat er standaard 50 gram voor 1 boterham, maar de meeste boterhammen wegen veel minder!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2015 18:46

Re: Weight Watchers

@lana ik tel, maar gebruik veel groene producten omdat ik daar langer op door kan en omdat het betere voedingsmiddelen zijn voor mijn lichaam.

@green pepper: wat lejow zegt. Die plakjes brood van de aldi wegen geen 50 gr per stuk. En ik had het begin van het brood, die zijn sowieso kleiner dan in het midden door de ovale vorm.
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2015 18:49

Re: Weight Watchers

Gp toch eens naar de site gaan dan. Daar staan sinds vorige week allemaal nieuwe recepten bij op :) ook voor gezonde toetjes.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 08 Jan 2015 19:24

Re: Weight Watchers

Ah slim, dankje! Er staat een apple crumble in de oven met havermout, kokosbloesemsuiker en een beetje roomboter - totaal 4 punten. Zin in!
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2015 19:45

Re: Weight Watchers

Lekker!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2015 20:53

Re: Weight Watchers

Ik loop een beetje vast met mijn lunch op mijn werk..
Ik eet graag wraps, met kipfilet, mosterd en sla enzo, maar wil eens wat anders.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jan 2015 21:26

Re: Weight Watchers

Salade
Brood met kipfilet en sla/tomaat/komkommer/etc
Euh... staat er niks leuks in de recepten?

Mijn eetlijstje van vandaag valt me een beetje tegen;

Ontbijt - twee boterhammen met hagelslag (puur)
Lunch - twee bruine bolletjes met rauwe ham
Diner - 100g Gnocchi met brocolli, paprika, pangasius (witvis) en pesto'
Dessert - 100g magere kwark met banaan en 20g hagelslag (puur)
Tussendoor - banaan

Water gaat wel erg goed over het algemeen en ik heb twee kopjes thee op (want méééén I'm fréézing)
L2014 & H2017
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jan 2015 21:29

Re: Weight Watchers

Oh ja, zondag ga ik in een muffin tray ontbijt voorbereiden; het gaat om 1 ei per 'muffin' met spinazie. Ik kan dan 's ochtends gewoon een wasa-cracker ermee eten en een beetje kwark.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2015 21:32

Re: Weight Watchers

Oh die zijn zo lekker! Je kunt er echt vanalles ingooien ook in die eiermuffins!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 08 Jan 2015 21:40

Re: Weight Watchers

Ja ik heb ook cherry tomaatjes, denk dat ik die erbij doe. Maar die kun je toch ook alszijnde lunch meenemen?
L2014 & H2017
<<

Anoniem193

Bericht 08 Jan 2015 22:22

Re: Weight Watchers

Charlotte je zou kunnen proberen om iets van groente bij je ontbijt of lunch te eten?

Lejow uh een omelet als je dat koud lekker vind? (pasta) salade, kwark/yoghurt, pannenkoeken?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Jan 2015 22:25

Re: Weight Watchers

Worden deze week noodles (6 punten) met een salade met klein beetje gerookte kip en honing mosterd als dressing.
Wil dan volgende week voor omelet kijken denk!

Misschien eet ik dat morgen wel al als lunch :love:
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jan 2015 17:50

Re: Weight Watchers

En hoe was je lunch vandaag?

Mijn lijstje van vandaag.

O. 2 plakjes extra volkoren, plak kaas, plak kipfilet, hand sla en 1 tomaat. 7 punten
T. Banaan
l. Kop zelfgemaakte erwtensoep 5 punten
T. Stukje chocolade 1 punt
D. Halve pizza met losse rucola salade met cherry tomaatjes en komkommer. Geen idee hoeveel de pizza is, die schrijf ik in voor mijn resterende 14 punten.
<<

Anoniem205

Bericht 09 Jan 2015 17:57

Re: Weight Watchers

MzCharlotte, wat Alibi en Lejow zeggen: ik heb die stok achter de deur nodig om er ook echt mee bezig te zijn. Aan O. heb ik vrij weinig in deze...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Jan 2015 18:26

Re: Weight Watchers

Alibi schreef:En hoe was je lunch vandaag?

Mijn lijstje van vandaag.

O. 2 plakjes extra volkoren, plak kaas, plak kipfilet, hand sla en 1 tomaat. 7 punten
T. Banaan
l. Kop zelfgemaakte erwtensoep 5 punten
T. Stukje chocolade 1 punt
D. Halve pizza met losse rucola salade met cherry tomaatjes en komkommer. Geen idee hoeveel de pizza is, die schrijf ik in voor mijn resterende 14 punten.



En boterham met groente omelet (of nou ja, 2 eieren met lekker veel ui en paprika er door)
6 of 7 punten bij elkaar geloof ik!
<<

Anoniem193

Bericht 09 Jan 2015 18:30

Re: Weight Watchers

Goedzo! Lekker he!
Je kunt eigenlijk alle groente erdoor dien die je nog hebt. Makkelijk om restjes me op te maken :)
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:19

Bericht 09 Jan 2015 23:18

Re: Weight Watchers

Oh op die manier Alibi. En daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk!
Je lijstjes zien er echt heerlijk en gezond uit.
Misschien ook het brood van de Aldi maar eens proberen. Deze bedoel jij ook toch?

Lejow: Ik heb dezelfde lunchtips als Alibi. Ik werk zelf 2 dagen overdag en dan neem ik gewoon maar 2 sneeën brood mee.
Dat vind ik toch het makkelijkst.

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Magere yoghurt met muesli.
T: Crackers met kaas.
L: 2 bh met kaas en tomaat en een beker halfvolle melk.
T: Banaan.
A: Salade met carpaccio en een beetje pesto.
T: Ontbijtkoek met een beetje margarine.

Okee het is vandaag niet mijn meest gezonde lijstje, maar op een of andere manier had ik echt zo'n honger!
Morgen maar wat meer groene producten.
Vandaag at ik ook op het werk en we hebben bij de Italiaan besteld, dus dit vond ik de meest gezonde optie ;).
Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers