Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


opvolgmelk

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 08:49

opvolgmelk

Ik ben goed op dreef vandaag.

R. is over 1 maand 6 maanden, dus ik ben nu al een beetje aan het rondkijken naar voeding. Ik zie dat alle soorten opvolgmelk heel veel suikers bevatten. Kan ik R. ook langer zuigelingenvoeding geven? En tot wanneer is opvolgmelk nodig? Wanneer kunnen we eventueel overstappen op geitenmelk?

Wat zijn eigenlijk de belangrijkste verschillen tussen zuigelingenvoeding en opvolgmelk?
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 26 Sep 2013 09:03

Re: opvolgmelk

Je hebt geloof ik ook opvolgmelk op basis van geitenmelk. Weet even geen merk, maar is vast te googlen.

Tot wanneer het nodig is, vraag ik me ook af. N. krijgt hier nog 2 flessen opvolgmelk per dag ('s morgens met pap en voor het slapen zonder pap). Ik wil (nog) geen gewone melk geven eigenlijk. Al komt het beide op hetzelfde neer omdat er ook veel toegevoegde stoffen in opvolgmelk zitten.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 09:12

Re: opvolgmelk

CCC schreef:Je hebt geloof ik ook opvolgmelk op basis van geitenmelk. Weet even geen merk, maar is vast te googlen.

Tot wanneer het nodig is, vraag ik me ook af. N. krijgt hier nog 2 flessen opvolgmelk per dag ('s morgens met pap en voor het slapen zonder pap). Ik wil (nog) geen gewone melk geven eigenlijk. Al komt het beide op hetzelfde neer omdat er ook veel toegevoegde stoffen in opvolgmelk zitten.


Ja ik had de geitenmelk gevonden van nannycare, maar ik vind €35,- per blik nogal veel geld.

Maar kun je N. geen gewone geitenmelk geven? Gewoon van de supermarkt? Ze krijgt al haar voedingsstoffen nu wel uit een volledige maaltijd toch? N. is al ruim een jaar toch? En geef je nu opvolgmelk 2 of al 3?
<<

Anoniem26

Bericht 26 Sep 2013 09:14

Re: opvolgmelk

Hier nog hetzelfde als ccc met nummer 3. Ik wil ook nog geen gewone melk geven en ze vind deze flessen zo lekker dat ik dat ook wel fijn vind voor der.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 26 Sep 2013 09:49

Re: opvolgmelk

Jade schreef:
CCC schreef:Je hebt geloof ik ook opvolgmelk op basis van geitenmelk. Weet even geen merk, maar is vast te googlen.

Tot wanneer het nodig is, vraag ik me ook af. N. krijgt hier nog 2 flessen opvolgmelk per dag ('s morgens met pap en voor het slapen zonder pap). Ik wil (nog) geen gewone melk geven eigenlijk. Al komt het beide op hetzelfde neer omdat er ook veel toegevoegde stoffen in opvolgmelk zitten.


Ja ik had de geitenmelk gevonden van nannycare, maar ik vind €35,- per blik nogal veel geld.

Maar kun je N. geen gewone geitenmelk geven? Gewoon van de supermarkt? Ze krijgt al haar voedingsstoffen nu wel uit een volledige maaltijd toch? N. is al ruim een jaar toch? En geef je nu opvolgmelk 2 of al 3?


Ja, dat hebben we overwogen. Alleen N. vind de flessen nog erg lekker en merk ook echt dat ze ze nodig heeft, vooral de avondfles. We hebben laatst geprobeerd af te bouwen, maar geen succes nog. Ze werd 's nachts erg onrustig en dan bleek later dat ze gewoon enorme trek heeft. Verder eet ze alle maaltijden goed, ze is alleen geen broodeter. Voorlopig gaan we nog even door, en kijken met 1.5 jaar wel even wat we doen.

Ik geef nu nr. 3.

Ja het is inderdaad een beste uitgave inderdaad, vooral omdat jou dochter nog meer voedingen krijgt. Wij redden het met 1 pak per maand nu.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 11:31

Re: opvolgmelk

Ja, dan zou ik ook gewoon nog even doorgaan! Je merkt zelf wel wanneer ze het niet meer nodig heeft. Ik baal ontzettend dat de borstvoeding niet gelukt is en heb een beetje een aversie tegen kunstvoeding, dat is vooral voor mezelf lastig.

Hier gaat er nog 1 pak per week door, dus dan vind ik het wel erg veel.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Sep 2013 11:40

Re: opvolgmelk

Je kan nr 1 langer geven. Je hoeft echt niet met 6 maanden al over te stappen.
M:21072011
J :08012014
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 26 Sep 2013 14:23

Re: opvolgmelk

Waarom geven jullie nr 3 en niet nr 4? 4 is toch vanaf een jaar? Mijn dochter is bijna een jaar en ik wil over gaan op nr 4.
Afbeelding


Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Sep 2013 14:34

Re: opvolgmelk

Nummer 4 is verkoop truc.niet nodig.
M:21072011
J :08012014
<<

Tweeling

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 292

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:27

Bericht 26 Sep 2013 15:31

Re: opvolgmelk

Ja ik weet dat je ook gewone melk mag geven vanaf een jaar maar als je door wilt gaan met opvolgmelk, moet je dan nr 3 of nr 4 halen?
Afbeelding


Afbeelding
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Sep 2013 16:17

Re: opvolgmelk

Tweeling schreef:Ja ik weet dat je ook gewone melk mag geven vanaf een jaar maar als je door wilt gaan met opvolgmelk, moet je dan nr 3 of nr 4 halen?



dat mag je zelf bepalen. Je kan ook nr 2 blijven geven. Nummer 2/3 zit weinig verschil in vlgs mij.
M:21072011
J :08012014
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 26 Sep 2013 21:17

Re: opvolgmelk

B. krijgt ook nog 2 flessen opvolgmelk. Eentje 's morgens al dan niet in een bordje met pap en eentje in de avond voor het slapen gaan. Heerlijke rustmomentjes, hij heeft dat ook nodig. Wij zijn inmiddels over op nummer 4 van Friso en daar doen we een maand mee. Ik heb een keer uitgerekend dat met de hoeveelheid gewone melk die we zouden gebruiken we evenveel of meer kwijt zouden zijn dan wanneer we een maand Friso geven. Volgens mij was er een verschil in calorieën en koolhydraten tov nummer 2/3 maar dat weet ik niet zeker, qua calorieën zit er in poedermelk ( 63 Kcal per 100ml) net zoveel calorieën als in volle melk (65 Kcal per 100ml)

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny