Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


En dan kies je bewust geen top 10 naam

<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jan 2015 18:26

En dan kies je bewust geen top 10 naam

Maar krijg je ze toch. En dan allebei nog op nr. 1 misschien ook dit jaar (al schrijf je de naam van mijn zoon net iets anders).
http://www.metronieuws.nl/binnenland/20 ... indernamen
<<

Anoniem148

Bericht 07 Jan 2015 18:29

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Trendsetter!

namen, het moeilijkste wat er is volgens mij.
<<

Anoniem83

Bericht 07 Jan 2015 18:30

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Mijn dochter zou ook zo geheten hebben als ze een jongen was geweest (geboren in 2010).
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2015 18:36

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Dat is ook wel heel toevallig. Maar mede om die reden zou het voor mij ook geen rol spelen of een naam in de top 10 staat, je weet het toch nooit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jan 2015 18:38

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Ja heel toevallig. En ik kan er alleen maar om lachen:-) Je weet maar nooit inderdaad.
<<

Anoniem166

Bericht 07 Jan 2015 18:57

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Haha, toevallig. Ik las laatst ergens dat de top 10 er (heel) anders uit ziet als je verschillende schrijfwijzen mee telt. Zo staat Esmee niet in de top 10, maar als je Esmee, Esmée, Esmay, Esmé, Esmeé etc. bij elkaar optelt, dan is dat dus gewoon een top 10 naam.
<<

Anoniem117

Bericht 07 Jan 2015 18:58

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Ik vind het maar een onbetrouwbaar onderzoek. Ik denk dat je beter kunt kijken naar de top10 namen van SVB kinderbijslag. Daar wordt per kwartaal aangegeven wat populaire namen zijn. Op de site van het Meertens instituut kan je kijken per regio welke namen veel voorkomen. Zo komen de namen van onze kinderen vaker voor in Haarlem en Amsterdam (schijnen NRC namen te zijn, las ik in een artikel), maar worden ze in de provincie waar wij wonen aanzienlijk minder gegeven.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 07 Jan 2015 18:59

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Ik vind het op zich ergens wel logisch dat verschillende schrijfwijzen van dezelfde naam als één naam tellen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 07 Jan 2015 19:00

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Als wij een dochter hadden gekregen had ze ook y.ara geheten, wij dachten ook orgineel te zijn.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem166

Bericht 07 Jan 2015 19:02

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Ja, dat vind ik ook, maar volgens dat stuk dat ik las, wordt daar bij de top 10 van de SVB geen rekening mee gehouden. Ik weet niet of dat stuk betrouwbaar was, maar ze hadden wel de lijst van de SVB tot uitgangspunt genomen geloof ik en dan verschillende schrijfwijzen bij elkaar opgeteld. Ook Sarah/Zara/Sara, Bente/Benthe kwamen daardoor een stuk hoger.
<<

Anoniem86

Bericht 07 Jan 2015 19:08

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Daarom moet je ook gewoon namen kiezen die je zelf mooi vindt & waar je achter staat, je weet het toch niet haha!
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 07 Jan 2015 19:20

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Yara stond hier ook op het lijstje :)
<<

Anoniem304

Bericht 07 Jan 2015 19:58

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Tsja. Mijn neefje heet Senn. Daarna gaf Jan Smit zijn zoon dezelfde naam en daarna nog veel vaker.

Je hebt het niet in de hand.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 07 Jan 2015 20:20

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

De tweede naam van mijn zoon is Senn. Kian en Senn waren de twee namen waar we destijds tussen twijfelden en die hebben we hem allebei gegeven. Maar zijn nu allebei heel populair.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 07 Jan 2015 21:54

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Whiehoe ik ben ook een trendsetter, onze hond (die we al 9 jaar hebben) heet Yara :smile:
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 07 Jan 2015 21:57

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

De naam van onze zoon gaat ook populairder worden! Vind het wel jammer! Stond toen ik de naam uitzocht ook niet ik de top tien dacht ik. (Maar weet ik niet meer zeker)
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem127

Bericht 07 Jan 2015 22:01

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Haha, wat toevallig! De naam van onze jongste komt ook niet vaak voor landelijk gezien. Maar op buurtniveau wel, ben benieuwd of er over 2 jaar drie kindjes met dezelfde aparte naam bij elkaar in de klas zitten :).
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 07 Jan 2015 22:03

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

AnnaK schreef:Zo komen de namen van onze kinderen vaker voor in Haarlem en Amsterdam (schijnen NRC namen te zijn, las ik in een artikel), maar worden ze in de provincie waar wij wonen aanzienlijk minder gegeven.


Van jullie zoon weet ik het niet, maar de naam van jullie dochter komt hier inderdaad erg veel voor. Wij hadden die naam op de (gedeelde) eerste plek staan, de kinderen wilden die naam ook heel graag voor Amani maar ik vond het toch minder dat ik afgelopen zomer in 1 week tijd 3 verschillende meisjes op het terras had zitten met die naam. Ook komt die regelmatig voorbij als we bij de speeltuintjes zijn.
Dus nu we toch een getint kindje hebben (als ze blank was had ze wel S. geheten) hebben de kinderen onze nieuwe hamster maar S. genoemd. :palm:
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem 82

Bericht 07 Jan 2015 23:06

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Dat is toevallig! Het zijn ook wel leuke namen Liadan!

Ik heb geen top 10 namen gegeven, maar niet omdat ik ze persé wilde vermijden. Ik vond ze gewoon niet leuk genoeg. En de roepnaam van dochter hoor ik de laatste tijd vaak voorbij komen, is ook geen zeldzame naam. Er woont zelfs een meisje schuin tegenover ons met die naam. Maakt me verder niet uit, zou het alleen wel leuk vinden als er geen kindje met die naam in haar klas komt te zitten. Al is dat nog geen wereldramp, maar dat lijkt me gewoon minder leuk voor een kind. De naam van zoon heb ik alleen op namensites gezien, nog niemand tegengekomen die zo heet. Vind ik toch ook wek weer leuk, een zeldzame naam. Al weet je het nooit, wie weet heten er ineens heel veel jongens zo over een paar jaar. Sowieso wel grappig, de ontwikkelingen op namengebied. Het kan zo veranderlijk zijn en ook per regio grote verschillen. Ik hou altijd wel van namenfeitjes!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 07 Jan 2015 23:35

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Wij hebben een top10 naam, wilden we niet maar we hebben daar pas naar gekeken toen we een naam hadden en we vonden 'm veel te leuk om het niet te doen. In 2013 stond die op nummer 7 dus dat valt nog wel een beetje mee. Hij is toen 691 keer gegeven in heel Nederland, als je bedenkt hoe veel kinderen er geboren worden is de kans volgens mij ook weer niet zó groot dat hij bij allemaal L.'s in de klas komt.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1063

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 08 Jan 2015 10:41

Re: En dan kies je bewust geen top 10 naam

Wij hadden een naam gekozen die niet eens in de top 20 stond.
Dag nadat hij geboren was kwam er een artikel in de krant. Zijn naam stond ineens op nummer 2.

Je hebt het gewoon niet voor het zeggen helaas. Je kiest de naam toch bewust dus maak me er niet druk om dat de naam nu populair is.
Afbeelding

Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers