Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Clean, fit & healthy-topic

<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1328

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:08

Bericht 25 Sep 2013 12:50

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo, nou dan ben ik ook de debiel hiero. Vanaf nu ga ik ook zelf mijn wraps maken en pizzabodem.

Heb gister zelf courgettesoep gemaakt met daarbij bruscetta's met zelfgemaakte pesto en een tomatenprutje en we hebben echt heerlijk gegeten! Moest even mijn nieuwe staafmixer annex hakmolen uitproberen natuurlijk.

Gisteravond trouwens ook dat banana/blueberry brood gemaakt van de vegadutchie.nl. Hij was bij mij alleen een beetje nattig, waardoor het niet een geheel bleef. Beetje jammer, maar het smaakte er niet minder om. Heb er vanochtend mee ontbeten.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2013 19:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hebben jullie nog leuke ontbijt ideeën?

Ik probeer qua ontbijt een beetje af te wisselen. Zojuist een drinkontbijt gemaakt voor morgen. Speltmelk, havervlokken, chiazaad, lijnzaad, geraspte kokos, rauwe cacao poeder en morgenochtend gaat er een bevroren banaan in, dan de blender aan.
Ik eet ook regelmatig havermoutpap. Of overnight oats. Dat soort dingen lust ik graag, maar iets meer variatie zou leuk zijn.

Petteflet, dat banaanbrood klinkt leuk! Ga ik eens opzoeken.
Ik moet m'n nieuwe keukenmachine ook nog steeds uit proberen. Er zitten zoveel onderdelen bij dat ik van gekkigheid niet weet wat ik ermee moet.
<<

Anoniem29

Bericht 25 Sep 2013 20:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben echt een muts qua ontbijt. Ik eet sowieso 4x per week rustiek crackers met Ei.

En in het weekend vaak gerookte zalm met ei en allerlei andere dingen.

Ik wil niet meer dan 8 eieren per week eten maar daar kom ik nu eigenlijk altijd overheen.

Drinkontbijtje vind ik wel lekker maar in de winter voel ik daar veel minder voor. Ik kom nu dus echt weer in een periode dat ik vaker mijn ontbijt oversla. (Nee! Zo slecht). Of ik pak even snel een speltboterhammetje met roomboter.

Overnight oats heb ik nu 2x geprobeerd maar ik vind het zo vies. Hetzelfde voor havermout of andere 'pap'.

Ik heb altijd geweten dat mijn voorkeur uitgaat naar lunch en avondeten maar zo in de herfst valt dat altijd veel meer op.
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2013 20:36

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oh echt? Ik ben gek op ontbijtjes. Vooral als er cacao doorheen zit.

Laatst had ik quinoa gekookt in rijstemelk en dat met aardbeien gegeten, dat was ook echt heerlijk!

En allerlei soorten vlokken vind ik ook lekker, spelt, quinoavlokken enzo. Maar ik ben ook wel echt een papmens.

Ik kan niet wachten tot ik ook weer eitjes mag eten, dat mis ik echt! Doordat ik nu geen zuivel, ei, soja en noten mag is het helemaal lastig om te variëren.
<<

Anoniem44

Bericht 25 Sep 2013 20:53

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet eigenlijk 's ochtends standaard twee eieren, meestal kluts ik ze met wat volle melk en maak ik scrammbled eggs, lekker in wat roomboter en dan na het bakken wat knisperend zout eroverheen, dat vind ik echt by far het lekkerste ontbijt. Geroosterd volkorenboterhammetje erbij en mijn geweldige ontbijt is klaar :D

Ik hou echt niet van die soppige havervlokken, of zo'n blok koude yoghurt in mijn buik op de vroege morgen. Kan daar niet aan wennen.
<<

Anoniem273

Bericht 25 Sep 2013 20:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Courgettepannenkoekjes van boekweitmeel (formaat grote poffertjes) is ook een heerlijk ontbijt! Wel veel werk ;)
<<

Anoniem186

Bericht 25 Sep 2013 20:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Aziraphale schreef:Courgettepannenkoekjes van boekweitmeel (formaat grote poffertjes) is ook een heerlijk ontbijt! Wel veel werk ;)


Recept? :)

ED, klinkt zeker goed. Helaas mag ik het niet.
<<

Anoniem273

Bericht 25 Sep 2013 21:02

Re: Clean, fit & healthy-topic

Er gaat ei door maar dat kun je vast wel vervangen, net als bij je suikervrije pannenkoeken?

180 gram boekweitmeel, 3 eieren, 80 ml melk (water kan trouwens ook, doe ik soms), 250 Gr. rauwe courgette, 3 el agavesiroop of honing, zeezout, theelepel kaneel, 3 theelepels bakpoeder en olijfolie of boter.

Alles behalve de olie/boter pureren/mixen/blenderen. Olie in de pan, met een eetlepel per keer maak je poffertjes. Ongeveer 2,5 minuut bakken.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 25 Sep 2013 21:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo te zien ben ik dus niet de enige die die papachtige dingen niks vind. Ik heb nu twee dagen dat ontbijt van Amber Albarda gegeten met amandelmelk, havermoutvlokken, sesamzaadjes, gebroken lijnzaad, een appel, kaneel en honing, maar ik ben er nog absoluut niet aan gewend. Ik moet het van mezelf nog een paar ochtenden proberen tot dat pak amandelmelk op is, maar ik ben bang dat dit 'm niet gaat worden. Leuk om te lezen wat jullie ontbijten zijn.
<<

Anoniem151

Bericht 26 Sep 2013 09:23

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hoe bakken jullie de wraps? Hoog vuur & heel kort, zonder olie?
Toen ik ze laatst ging maken waren ze keihard..
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 26 Sep 2013 10:49

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet bijna altijd kiwi en een ander soort fruit met kwark muesli en lijnzaad. Ik maak het fruit 's avonds klaar en haal het met de kwark er gelijk uit 's ochtends dan is het niet zo koud. Ik doe dit sinds een paar jaar, vroeger at ik altijd geroosterd brood of knäckebröd maar dt vond ik teveel koolhydraten worden.. Al eet ik nu op een dag 4/5 stukken fruit.. M'n misschien toch iets anders bedenken..
Smile, it's free!
<<

Anoniem44

Bericht 26 Sep 2013 10:57

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik wil de komende tijd het liefst elke middag een voedzame salade eten. Eigenlijk ben ik niet zo van de salades, maar ik wil het toch proberen. Iedere dag een andere.

Vandaag ga ik deze maken:

- 1 avocado
- rucola
- uitgebakken ontbijtspek
- pijnboompitten
- pecorino (kaas)

met een dressing van mosterd/balsamico/citroen/olijfolie/zout/peper

Afbeelding
<<

Anoniem4

Bericht 26 Sep 2013 11:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ben ook gek op eieren. Doordeweeks komt het er niet van om gebakken ei bij het ontbijt te eten (te weinig tijd), maar in het weekend haal ik de 'schade' in.
<<

Anoniem23

Bericht 26 Sep 2013 11:34

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik ontbijt eigenlijk elke dag met yoghurt/kwark, fruit en iets van speltvlokken of walnootjes. Ik vind het nog steeds heerlijk! Ik had juist veel meer moeite met brood 's ochtends.

In het weekend maak ik er dan een eitje bij en soms als we luxe doen croissantjes haha! Heerlijk :). Ik heb ook helemaal geen moeite met mijn ontbijt. Soms drink ik ervoor nog een groentensapje. En als lunch eet ik dan meestal iets van salade met een speltcracker/broodje, een gekookt eitje en soep oid.

Ik eet trouwens de rest van de dag geen fruit meer.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1462

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 26 Sep 2013 12:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

Lekker Ed, ik eet ook vaak salade als lunch, met couscous of sla als basis. Vanavond eet ik een salade van gemengde sla, rode ui, geitenkaas, vijgen, peer en walnoten met vijgen-dadel azijn.
Smile, it's free!
<<

Anoniem44

Bericht 26 Sep 2013 12:56

Re: Clean, fit & healthy-topic

Zo hé! Deze salade is echt lekker! Ik heb romainsla gekocht en nog extra mozzarella erbij, tomaatje en dan aangemaakt met balsamico en honing/mosterd dressing! Verder zelfde als het recept van hierboven. Aj, aj, aj :D
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Sep 2013 19:58

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik zag net een aflevering van Keuringsdienst van Waarde over zuurdesembrood. Blijkt 95% van de desembroden met een soort smaakpoeder te zijn gemaakt voor de zurige smaak en is het dus verder gewoon brood :nopompom: . Ik vertrouwde brood bij de bakker wel, maar nu dus ook niet meer. Je speelt dus echt alleen op safe door zelf brood te bakken. Bizar!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem44

Bericht 26 Sep 2013 20:03

Re: Clean, fit & healthy-topic

Hahaha, sorry hoor, maar hier moet ik toch even om lachen. Al die health freaks die al jaren om het hardst roepen dat alleen zuurdesem goed is en volkorenbrood ab-so-luut uit den boze en dan dit bericht. *Grinnik*
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 26 Sep 2013 20:15

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik denk dat het halve forum het zowaar met je eens is en met je mee lacht ED :)

Zelf koop ik de laatste tijd wel vaak spelt bij de bakker. Daar ging de uitzending niet over, maar ik vraag me nu toch af of daar niet ook mee wordt geknoeid.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem186

Bericht 26 Sep 2013 20:29

Re: Clean, fit & healthy-topic

95%? Echt joh?! Ik ga die uitzending eens terug kijken.
Het enige zuurdesembrood wat ik op heb is van de natuurwinkel. Dat zal vast wel goed zijn. Het was in ieder geval lekker brood. Ik wil het nog steeds eens zelf maken, maar iedere keer vind ik het toch wel makkelijker om er een zakje gist in te gooien.

Ik hen vandaag vreselijk ongezond gegeten. Ik heb 3 (!!!) frikandellen op bij m'n schoonouders. :shock:
Hahaha het was zo lekker joh. :dance:
<<

Anoniem29

Bericht 27 Sep 2013 09:32

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik eet eigenlijk altijd speltbrood, maar niet op basis van zuurdesem. Die broodjes zijn zo ontzettend duur!

Ik vind het wel lekker, dus af en toe koop ik er ook eentje bij de natuurwinkel. Bij de Albert Heijn e.d. koop ik nooit zuurdesem broden, daar zitten sowieso E-nummers in. (Oberlander e.d.).

Ik heb gisteren weer eens een flesje Ice tea op (met prik).. Ik vond 2 slokjes echt lekker en daarna vond ik het steeds smeriger worden. Hahaha. Doe ik dus ook niet meer. Wel leuk dat ik in de verleiding kwam en mijn vriend zei, nee doe mij maar een spa blauw. (Terwijl ik dat altijd drink).
<<

Anoniem23

Bericht 27 Sep 2013 13:47

Re: Clean, fit & healthy-topic

Haha, ik vind het eigenlijk best wel schokkend. Ik eet eigenlijk nooit echt zuurdesem, tenzij het een keuze is in een lunchtentje ofzo, voor thuis koop ik gewoon spelt.

Ik ben trouwens echt groot fan van de Deen die hier om de hoek zit. Super nette supermarkt, het is er lekker rustig en echt heeeel veel chille groenten en producten die ze in een albert heijn niet verkopen oid. 16 verschillende soorten paddestoelen, tomaten, speltbrood dat ze helemaal zelf maken, etc. Ik vind het gewoon een feestje om daar boodschappen te doen.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 13:55

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik vind zuurdesem speltbrood echt het aller lekkerste brood!

Maar ik varieer hoor, ik eet ook gewoon volkoren tarwebrood.
<<

Anoniem186

Bericht 27 Sep 2013 19:45

Re: Clean, fit & healthy-topic

Ik heb net weer m'n suikervrije mueslikoekjes gemaakt. Zijn echt lekker!
nog een beetje pure chocolade overheen. :yes:
Laatst gewijzigd door Anoniem186 op 24 Jul 2015 08:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Esmee

Noob

Berichten: 67

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:56

Bericht 27 Sep 2013 20:09

Re: Clean, fit & healthy-topic

Oeh, dat ziet er goed uit Jans. Heb je dat recept al ergens staan in dit topic?

ED: die salade ziet er goed uit. Heb je de dressing zelf gemaakt? Ik ben altijd zo'n kneus met dressings dus eet salade altijd zonde, maar dit klinkt wel erg goed.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers