Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


jbpm

<<

Anoniem106

Bericht 25 Sep 2013 18:45

jbpm

De arts van het cb adviseerde jbpm voor L. vanwege het spugen.
Wat zijn jullie ervaringen er mee en waar is het eventueel te koop?
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 25 Sep 2013 18:47

Re: jbpm

Mijn cb arts adviseerde het hier ook, had er nooit van gehoord. Ik lees mee.
Is overal te koop, supermarkt, kruidvat, etos, apotheek.
Laatst gewijzigd door Annemie op 25 Sep 2013 18:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem 53

Bericht 25 Sep 2013 18:50

Re: jbpm

Verdikkingsmiddel is dat toch? Oude vriendin van mij kreeg ook dat advies voor haar zoontje, die gaf echt hele flessen voeding terug. Nu ze dit gebruikt is het over, ging een wereld voor haar open.
<<

Anoniem162

Bericht 25 Sep 2013 18:50

Re: jbpm

Johannesbroodpitmeel wordt ook verkocht als nutriton (van nutrilon) zit in een blauw doosje als ik het goed heb.
Misschien zijn er wel meerder merken maar dat weet ik niet (in het dorp waar ik woon hebben ze alleen deze).

Hier hielp het wel wat maar voornamelijk in combinatie met zijn medicijnen. Daarvan ging hij echt minder spugen.
<<

Anoniem16

Bericht 25 Sep 2013 20:44

Re: jbpm

Ik koop het van Kruidvat eigen merk ( scheelt onderhand de helft met die van Nutrilon) het heet ook gewoon JohannesBroodPitmeel. Is gewoon om het wat te verdikken zodat het minder snel omhoog komt.
<<

Anoniem20

Bericht 25 Sep 2013 22:07

Re: jbpm

Hier werkte het kruidvat eigen merk spul niet goed. Helft goedkoper, maar je moest het dubbele erin stoppen voor enigszins hetzelfde effect.
Dus onder de streep scheelt het niets met nutriton.

Je kunt het overigens in supermarkten, drogisterijen etc kopen
<<

Anoniem85

Bericht 25 Sep 2013 22:35

Re: jbpm

Wij hebben eerst een tijdje nutriton gebruikt, maar dat inieminie schepje maakte de voeding zo dik, onze zoon dronk al erg langzaam, dat we steeds halve flessen weg konden gooien omdat het niet meer door de speen kon. Toen zijn we overgestapt naar kruidvat eigen merk. Deze moesten we echter wel eerst met het melkpoeder mengen in een toren, want hij klontert enorm. Al met al lang gebruikt met goed resultaat, nu zijn we ongeveer een maand gestopt, hij is 11 maanden en hij spuugt niet meer.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 25 Sep 2013 22:42

Re: jbpm

Ik heb toen Nutriton gebruikt en het hielp goed, goede ervaring mee dus. De goedkopere variant van b.v. Kruidvat heb ik nooit geprobeerd.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Ingrid82

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 262

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:58

Bericht 26 Sep 2013 00:19

Re: jbpm

Wij gebruiken het nu ook sinds twee dagen,die vd kruidvat gister twee scheppen gedaan, bleek toch teveel hij kreeg veel last van krampjes, nu elke x 1schepje erbij en het gaat ( ff afkloppen ) nu goed spuugt bijna tot niet meer geen krampjes en drinkt de fles ipv binnen vijf minuten in 15min leeg
Na 6jaar is onze wonder daar!
Afbeelding
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 26 Sep 2013 00:31

Re: jbpm

Louise kreeg er diarree van, bij Julie hielp het.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 26 Sep 2013 08:12

Re: jbpm

Ik heb het als papje gebruikt voor en na de borstvoeding, geen succes helaas.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3852

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 26 Sep 2013 08:17

Re: jbpm

Wij gebruiken het ook al vanaf dat R. 3 weken is en het werkt super! Afgelopen weekend mocht ze het een paar keer niet door de fles (omdat het restant van de fles door de sonde moest) en toen spuugde ze meteen weer heel veel.

Ik vind het kruidvat eigenmerk JBPM ook flut. Je hebt het dubbele nodig voor hetzelfde resultaat (dus het is nog duurder ook).

Hier in het dorp is de JBPM van nutriton het goedkoopst bij de AH €4,99 (bij kruidvat € 5,29 en etos € 5,09 ). eigen merk kost € 2,99 dacht ik. En nee, dit onthoud ik niet bewust.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Sep 2013 12:51

Re: jbpm

Ik heb het bij beide kinderen gebruikt en het zorgde ervoor dat het spugen verdween. Je hoort wel eens dat kinderen last van de darmen kunnen krijgen maar dat was hier niet het geval. Voor ons was het een goede oplossing!

Wij gebruikten Nutriton.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 26 Sep 2013 12:59

Re: jbpm

*dubbel*
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 26 Sep 2013 15:45

Re: jbpm

Moet je dan ook een andere speen op de fles of kan het gewoon nog door het kleine gaatje? Dus Nutriton vinden jullie beter dan van de Kruidvat?
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Anoniem106

Bericht 26 Sep 2013 16:40

Re: jbpm

Ik vandaag kruidvat eigen merk gekocht, nutriton was er niet.
Zonet een fles met bv gegeven en een schepje jbpm erin. Helaas nog geen succes, het kwam er zo weer uit. De volgende fles maar eens twee scheppen proberen.
Gewone flesvoeding blijft er wel in...

Ik heb inderdaad andere spenen gekocht. Volgens cb-arts ging het met een 1 gaten speen niet lukken.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 20:29

Re: jbpm

Ik heb heel lang nutriton gehad en nu had ik laatst bij de kruidvat jpbm gekocht omdat het veel goedkoper was, maar ik vind het rotspul. Je gebruikt twee keer zo veel en het mengt helemaal niet goed waardoor er klonten in komen en het eerste deel van de melk nog te dun is en het tweede deel te dik om te drinken. Ik maak het op en ga weer over op nutriton. Ik koop het bij de jumbo want daar is het hier in de buurt het goedkoopst.
<<

Anoniem16

Bericht 26 Sep 2013 20:41

Re: jbpm

Ik herken die slechte ervaringen met kruidvat helemaal niet. Maar N kreeg het niet voor spugen maar voor het vollere gevoel, op advies arts. Wij gebruikten gewoon een schepje bij de voeding en dat was al voldoende.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron