Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zelf ragout maken

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 05 Jan 2015 21:02

Zelf ragout maken

Ik wil t zelf een x maken, wie heeft er een lekker (en gezond) recept?
Het liefst met creme fraiche, want die moet op..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

anoniem203

Bericht 05 Jan 2015 23:06

Re: Zelf ragout maken

Ik maak deze wel eens. Alleen helaas niet met crème fraiche..

INGREDIENTEN 4 PERSONEN KERRIERAGOUT

50 gram bloem
50 gram boter
2 kippenbouillonblokjes
400 g champignons
2 kipfilets
kerriepoeder

Voorbereiding
Snijd de champignons in plakjes.
Bereidingswijze
Breng 1 liter water aan de kook met de bouillonblokjes. Doe de kipfilets in de bouillon en kook deze 20 minuten mee. Voeg de laatste 5 minuten de plakjes champignons aan de bouillon toe. Haal de champignons en de kipfilet uit de pan en pluk de kip met twee vorken uit elkaar zodat er hapklare stukjes ontstaan. Laat de bouillon afkoelen.

Smelt in een andere pan de boter. Voeg de bloem eraan toe en roer goed. Laat het mengsel garen totdat het een beetje van kleur veranderd en loskomt van de pan. Voeg nu een grote lepel bouillon toe, roer goed en laat het weer garen. Herhaal dit totdat de saus op de gewenste dikte is.

Voeg nu naar smaak kerriepoeder aan de saus toe en doe de champignons en de kip in de saus.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Jan 2015 23:32

Re: Zelf ragout maken

Ik heb met kerst heerlijke bospaddenstoelenragout gemaakt. Het recept stond in het blad boodschappen. Wellicht kun je op de site daarvan zoeken? Er zat ook creme fraiche in!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 06 Jan 2015 19:05

Re: Zelf ragout maken

Crème fraiche kan er sowieso in toch?
Ik maak meestal kipragout en doe daar dan kruidenkaas door. Maar crème fraiche kan ook. Met doperwtjes of snijboontjes.
Altijd lekker, ragout.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem186

Bericht 06 Jan 2015 19:41

Re: Zelf ragout maken

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 06 Jan 2015 21:06

Re: Zelf ragout maken

Jans schreef:http://www.lekkerensimpel.com/2014/12/03/zelfgemaakte-kippenragout-met-rijst/


Haha dat is toevallig, want die had ik al opgeslagen om e maken (met wat verschil in groenten)
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers