Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Overgevoelig of allergisch voor aubergine?

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 26 Sep 2013 19:54

Overgevoelig of allergisch voor aubergine?

L. krijg sinds een week volgens Rapley te eten en dat gaat hartstikke goed, hij hapt en kauwt enthousiast en lust tot nu toe alles wat ik hem geef. Alleen vandaag was hij enthousiast aubergine aan het eten, dat ging ook echt hartstikke goed.
Het viel me alleen op dat hij op een gegeven moment rode vlekken kreeg, boven zijn lip en ook op zijn kin en handjes precies waar zaadjes waren blijven plakken. Ik heb uiteraard de aubergine (die al bijna op was trouwens) weg gehaald en hem goed schoon geboend.

Zou dit betekenen dat hij overgevoelig of allergisch voor aubergine is of is het gewoon een huidreactie? En weten jullie wat hier mee moet? Niet meer aanbieden of juist wel? Zijn er nog andere voedingsstoffen waar ik dan mee moet uitkijken?

Hij heeft een keer eerder soortgelijke bultjes op zijn wang gehad (1 wang), knalrood en wittige bultjes en dat was met een paar uur weg. Deze bultjes zijn ook met een uur weggetrokken.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Sep 2013 19:56

Re: Overgevoelig of allergisch voor aubergine?

Mijn zoon heeft precies hetzelfde gehad met aubergine toen hij ongeveer zo oud was. Ik heb het nog een keer aangeboden om te kijken of hij dezelfde reactie kreeg, dat was zo en daarna heb ik het niet meer gegeven.
Hij had het alleen bij aubergine.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 26 Sep 2013 19:57

Re: Overgevoelig of allergisch voor aubergine?

Ik zou even wachten met weer geven totdat de vermoedelijke reactie weg is en opnieuw proberen. Als hij dan weer die vlekjes en bultjes krijgt weet je of hij er overgevoelig voor is.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Lady