Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem92

Bericht 05 Jan 2015 01:37

Re: Weight Watchers

Ik ga morgen (samen met een vriendin) voor het eerst naar de cursus hier om de hoek. De cursus startte opnieuw vanaf morgen, en ook al ben ik net bevallen ik vind het fijn om vanaf het begin vd cursus erbij te zijn.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2015 08:39

Re: Weight Watchers

Als je iets niet kunt vinden, kun je het ook uitzoeken met de calculator (mits er zon tabelletje op de verpakking staat met vetten en koolhydraten enz!)

Succes Parel!
<<

Anoniem162

Bericht 05 Jan 2015 09:39

Re: Weight Watchers

lana, ik krijg het niet gevonden, Karvan heb ik ook altijd en huzarensalade staat er ook niet in???
wat doe ik fout, ik zit in het Pro Point dagboek

:palm: sorry! ik heb het gevonden. ik moet zoeken in de balk 'voeg voedingsmiddelen toe' en niet daarboven in de zoekbalk.
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Jan 2015 09:45

Re: Weight Watchers

Er staat bovenin een zoekbalkje, je hoeft alleen de eerste letters in te vullen en dan 'zoeken'.
Als het niet lukt, app ik je wel even een schermafbeelding :).

Parel: Jaaaa heel erg veel succes!! En je weet me te vinden hè!

Misschien kom ik er wel achter dat ik beter naar de cursus kan gaan. Maar ik heb dat een tijdje gedaan en hoewel het erg leuk was, vond ik het toch lastig om elke keer heen te gaan. Het begon hier om 7 uur en half 7 wegen. Dat is gewoon een lastige tijd.
Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 05 Jan 2015 09:49

Re: Weight Watchers

Succes Parel! wat snel na je bevalling.
Lana, jij ook succes met opnieuw starten. Ga jij nu ook online verder dan ipv de cursus?
<<

Anoniem219

Bericht 05 Jan 2015 09:59

Re: Weight Watchers

Ik heb mij gister ook aangemeld voor de online cursus van de WW. Ik ben helemaal klaar met mijn gewicht maar een dieet is voor mij geen optie omdat dit eetbuien triggert (eetstoornis is het verleden).

Ik mag 39 punten, en heb geen idee hoe ik de op moet krijgen. Maar daar moet ik nog even een weg in vinden. Ook ik wil mijn extra punten uitzetten, en dan mijn active points gebruiken voor extra dingen.

succes iedereen!!
<<

Anoniem162

Bericht 05 Jan 2015 10:17

Re: Weight Watchers

Succes aagje!
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2015 17:38

Re: Weight Watchers

Welkom bij de club Aagje! Ik zou volle producten gebruiken i.p.v. magere/0% producten.

Ik ben normaal niet van de lijstjes, maar mijn lijstje van vandaag:

Ontbijt:
75g magere franse kwark met banana
2 Wasa Volkoren met jong belegen kaas

Lunch:
Salade met ei, komkommer, tomaat, appel, avocado

Diner:
50g ongekookte pasta
63g magere spekblokjes
broccoli
75g gorgonzola

Tussendoortjes:
3 rijstwafels met smeerkaas
Kleine appel
Banaan
3 middelgrote wortels

Tot nu toe heb ik 1,5L water gedronken en 6 glazen thee (normaal niet hoor, maar het is hier koud!).

Mijn diner is niet echt WW 'proof', maar goed de boodschappen moeten even op haha!
L2014 & H2017
<<

_Lana_

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 05 Jan 2015 18:09

Re: Weight Watchers

MzCharlotte: Leuk juist dat je een eetlijstje plaatst. Ik ben er gek op, haha. Ziet er goed uit!
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2015 18:32

Re: Weight Watchers

Mijn eetlijstje speciaal voor lana.

Ontbijt
200 gr kwark met peer en schepje cacao nibs

Lunch
3 havermout pannenkoeken met banaan en appel

Diner
sperzieboontjes, aardappelen en runderworstje

Tussendoor
salmiaksnoepjes :p
Augurk met kipfilet
Havermout Pannenkoek voor vanavond over :)
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Jan 2015 19:28

Re: Weight Watchers

Klopt Lana, ik zit vandaag met avondeten op 30 punten. Maar dit komt ook omdat ik let wat ik eet, dus geen ontbijtkoek tussendoor etc. Met de zilvervliesrijst had ik verkeerd geteld :palm: .

Goed van je Parel, succes. Logisch dat je vanaf het begin erbij wilt zijn.

Aagje ook succes, mooi begin van het jaar!

Ik ga zo voor het eerst naar de cursus, ben benieuwd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Jan 2015 19:32

Re: Weight Watchers

Mijn eetlijst van vandaag:

O: magere yoghurt met dorset super granola granen en een cappuccino
T: mandarijnen
L: 3 bruine boterhammen met light eru goudkuipje
T: tuc kaas (zucht ze waren te lekker!), appel
D: zilvervliesrijst met bloemkoolschotel van ww (geen aanrader trouwens)

Qua drinken thee gedronken
Laatst gewijzigd door Siep op 05 Jan 2015 21:59, in totaal 1 keer gewijzigd.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Jan 2015 19:38

Re: Weight Watchers

Zo, we hebben een weegschaal. Hiephoi :laughcry:

Ik heb de 100 aangetikt, helaas, 100.4 weeg ik. Veel te veel dus, 83 kilo is pas een gezond bmi.
Laat ik het direct maar een beetje goed praten...ik had nog niet geplast en het is aan het einde van de dag. Hopelijk morgenochtend onder de 100.
Mijn eerste streven is 95kilo, daarna 90 en daarna zie ik het wel.

Lijstje van vandaag:
O: 200 gram magere yoghurt, 30 gram havervlokken, diepvriesframbozen, glas verse jus
L: 3volkoren boterhammen, kipfilet, komkommer en karnemelk
A: kipfilet, aardappelpurree (met halfvolle melk gemaakt), sperziebonen
T: kracker met halve avocado, blokje chocolade bij de thee vanavond

Ik vind jullie lijstjes leuk om te lezen!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 05 Jan 2015 20:05

Re: Weight Watchers

Goed zo Green pepper, in kleine doelen denken! Dan is het veel beter te halen en blijf je langer gemotiveerd.
En bij ieder doel mag je jezelf best verwennen met iets leuks.
Ik heb bijv toen ik 5% was afgevallen een luchtje voor mezelf gekocht.

Ik heb vandaag niet geteld, we hadden studiedag met verzorgde lunch. Ik heb 3 pistoletjes op (bruin) 2 met rosbief en 1 met kipfilet.
Was echt heerlijk!

Morgen ga ik weer aan het werk, en dan echt aan het tellen. Heb al mijn punten voor morgen al opgeschreven (aangezien ik het niet in de app kan zetten, want daar staan punten van man).

Hij heeft overigens op vandaag:
2 witte boterhammen met boter en jong belegen kaas
2 witte boterhammen met smeerworst
pakje goede morgen drinkontbijt
doosje smarties (onder dwang van B hahaha)
225 gram gebakken aardappels
100 gram tartaar
gram of 40 madsauce
en een danoontje

Vanavond nog een cornetto en dan zit hij aan zijn 59 punten.
Op een werkdag drinkt hij ook nog cappuchino, dat is 1 punt per kopje, dus dat zijn er ook al een stuk of 4.
Hij ziet zelf nog niet zo in hoe hij hier mee af kan vallen. Want voor zijn gevoel is hij alleen maar aan het eten.

We gaan het meemaken. Zondag is onze weegdag.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Jan 2015 20:16

Re: Weight Watchers

Ben je weer begonnen Lejow? Wil je nog meer kwijt? Ik snap je man, maar ik denk juist dat dit eet patroon de spijsvertering allemaal goed op gang helpt. Ik denk dat dit beter werkt dan wanneer hij bijvoorbeeld mee zou doen aan een ander dieet dat hem opeens maar 1500 calorieën laat eten. Komt vast goed! Succes samen :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2015 21:26

Re: Weight Watchers

Whahaha, het was niet echt mijn bedoeling om eentrend te starten, maar wel heel inspiratievol om andermans lijstje te lezen!

Even een vraagje hoor; hoe verwijder je een ingrediënt op de app? Ik kan het niet vinden en heb per ongeluk iets aangetikt!

Lejow, het is wel de bedoeling dat je man die punten zo gezond mogelijk opmaakt hè? Een cornetto hoort eigenlijk bij je weekextra! Wel lekker als het in je punten past hahahaha!
L2014 & H2017
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Jan 2015 21:34

Re: Weight Watchers

Volgens mij moet je het product ingedrukt houden, dan verschijnt er een rood kruis en kun je 'm verwijderen! :)
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2015 21:53

Re: Weight Watchers

Lejow, eet je man geen groenten of fruit?

En dat is het eigenlijk bij ww he. Voor de meesten veel eten bij o, l, en d waardoor je de trek niet hebt naar ongezonde tussendoortjes.

Ik ben net bij cursus gewwest en in tegenstelling tot wat ik dacht ben ik maar 1,2 kilo aangekomen in 3 weken terwijl ik echt bijna nonstop hen zitten snaaien. Ik had 2/2,5 verwacht :)
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2015 22:01

Re: Weight Watchers

Joan schreef:Volgens mij moet je het product ingedrukt houden, dan verschijnt er een rood kruis en kun je 'm verwijderen! :)


Dat werkte bij mij dus niet, dan kon ik alleen aanpassingen doen :12:

Maarr... Op iPad en iPhone moet je het dus ingedrukt houden, dan schuif je het opzij (naar links bewegen zeg maar) en dan komt er rechts dus een dikke vette verwijderknop te staan...

Mijn lijstje voor morgen is vrijwel hetzelfde (de sla was genoeg voor 2 dagen) en het diner wordt als volgt:

Risotto met pangasius (180g) en spinazie à la crème. Tussendoortjes weet ik nu nog niet.
L2014 & H2017
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 05 Jan 2015 22:03

Re: Weight Watchers

Fijn dat het mee viel Alibi!

Ik ben net op de eerste cursusavond geweest maar vond het wel een behoorlijk commercieel iets. Vooral gericht op het verkopen van producten van hen. Wel vind ik het fijn dat ik een stok achter de deur heb. Was al behoorlijk afgevallen in vergelijking met het wegen thuis. Maar ik ga het wegen van daar als officieel aanhouden.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

SDL

Kletskop

Berichten: 906

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:27

Bericht 05 Jan 2015 22:05

Re: Weight Watchers

Parel, ik ken je persoonlijk niet maar ik wil ongevraagd maar met een goede intentie mijn zorgen uitspreken naar je. Ik vind dat je teveel met je lichaam bezig bent. Dit bedoel ik niet als aanval, absoluut niet. Ga lekker genieten van je kraamtijd en de roze wolk :love: en kijk over een maand of twee eens in de boekjes van WW. Je bent zo'n mooie meid, ik zou willen dat jij eens door de ogen van een ander zou kunnen kijken.

Even over de punten: voor de kerstdagen kwam ik makkelijk uit met mijn punten maar nu merk ik soms echt dat ik tekort kom, dat ik honger heb. Ik kan inmiddels geen appel, smoothie of komkommer meer zien. Iemand tips voor "waar voor je punten"?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 05 Jan 2015 22:14

Re: Weight Watchers

Mijn vriend mag 51 punten en mag dus ook allemaal lekkere dingen van zijn normale punten. Ik probeer hem nu aan het verstand te brengen dat dat niet heel slim is :p

SDL, lastig zeg! Ik vind hummus met stukken groente (wortel, komkommer) heel lekker. Volgens mij is 30 gram hummus 3 punten. Dat vult ook altijd wel vind ik.
<<

Anoniem193

Bericht 05 Jan 2015 22:19

Re: Weight Watchers

De "groene" producten kiezen. Die zijn meer verzadigend. Dus roggebrood ipv witbrood een gekookt eitje tussendoor ipv een cracker.
Volkoren pasta, Zilvervliesrijst, mager beleg kiezen en dan een boterham extra.
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Jan 2015 22:22

Re: Weight Watchers

SDL, misschien kun je fruit op een andere manier eten? Appel kun je bijvoorbeeld in partjes snijden en even opwarmen op het vuur met een snufje kaneel. Anders misschien fruit proberen dat je normaal niet eet of door de yoghurt bijvoorbeeld.


Als ik echt punten te kort kwam dan nam ik minder vlees bij mijn avondeten, ik vond dat namelijk erg aantikken altijd.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 05 Jan 2015 22:30

Re: Weight Watchers

Ik vergeet helemaal verder te reageren! Wat een meevaller zo, Alibi en voor Siep trouwens ook. Ik ben gestopt met de cursus omdat ik merkte dat ik veel zelfdiscipline heb en die stok dus niet echt nodig had. Overigens ergerde ik me ook aan de manier waarop de cursusleidster ProPoints uitsprak, maar wie weet zit ze er geeneens meer. Ze kraakte ook de maaltijdsalade van de AH af en ik snap het punt wel, maar als ik moet kiezen tussen een afbakpizza en zo'n maaltijdsalade lijkt het laatste me toch gezonder en verzadigender!

SDL: Varieëren! Kijk naar seizoensfruit en wissel af. Kwark met muesli en bosbessen is heel lekker! Om snel punten te vullen, at ik ook weleens een handje ongezouten noten. Verder wortel dippen in humus, fruitsalade, je kunt ook heel simpel een nulpuntige salade maken (met bv. Balsamic vinegar als dressing). Trouwens fruit uit de diepvries is ook nul punten en dat kun je weer combineren met een kwark, yoghurt, ofzoiets.
L2014 & H2017
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers