Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Voor een kindje in 2013

<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 24 Sep 2013 15:59

Re: Voor een kindje in 2013

Taedae een jaar is al lang!! Hopelijk kan jij dit topic ook snel verlaten!

Amber Dank je wel :D
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem219

Bericht 24 Sep 2013 19:13

Re: Voor een kindje in 2013

Vandaag ben ik weer bij de gyn geweest.

Ik krijg een HSG onderzoek. ze gaan mijn eileiders doorspuiten om te kijken of ze open zijn. Het kan namelijk zo zijn dat door bv een infectie oid bij de bevalling heb gehad waardoor mijn eileiders nu dicht zitten. Die kans is klein, maar hij wil hem toch uitsluiten.
En mijn man word nu toch onderzocht.

Heb nu weer 3 rondes clomid mee gekregen. Bij de apotheek zeiden ze: he het staat hier een beetje raar, maar moet u 3 of 4 rondes clomid mee naar huis? Dus ik: 3 is voldoende hoor haha... na die 3 keer als het niet gelukt is bel ik wel weer :)

Het was weer een fijn gesprek, en hopelijk komt er niets geks uit die twee onderzoeken.
<<

Anoniem315

Bericht 24 Sep 2013 19:26

Re: Voor een kindje in 2013

Sogood, ik was ondanks m'n gekke cyclus wel altijd flink ongesteld, maar de keer voordat ik zwanger ben geraakt, was het echt niks. Drie drupjes en niet noemenswaardig. Tóch paste het binnen mijn cyclus en heb ik daarna weer een eisprong gehad. Dus ik zou het wel meetellen. Al begrijp ik je onzekerheid er in. De volgende keer komt er dan vast wel meer.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 25 Sep 2013 14:57

Re: Voor een kindje in 2013

Goedemiddag!

Pff ik zit weer in mijn wachtperiode. Wat is die toch altijd slopend zeg. Bij elk dingetje denk ik wat te voelen. Ben er te veel mee bezig. Hoe beleven jullie de periode na de eisprong?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Sep 2013 16:00

Re: Voor een kindje in 2013

Moa; ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn en aan te denken,maar lukt niet echt helaas. Wanneer kan je testen?

Vant weekend moet ik ongesteld worden,had vandaag negatief getest. Dus helaas. Vind wel beetje raar afgelopen weekend had ik echt een menstruatie gevoel in me buik en kreeg pukkels terwijl ik dat nooit heb.

Wil volgende ronde ovulatietesten gaan gebruiken denk ik.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 25 Sep 2013 16:14

Re: Voor een kindje in 2013

Pas volgende week vrijdag :laughcry: dus moet nog even.

Ik had deze ronde ovulatietesten gebruikt. Ik heb PCOS dus mijn cyclus is nogal lang en wisselend (tussen de 38 en 42 dagen). Opzich als ik mijn eisprong heb gevonden en er goed gebruik van maak ben ik snel zwanger. Ik heb 2 miskramen gehad en een zoontje van 1,5 jaar. Bij de 1e miskraam wist ik ook precies wanneer mijn eisprong was door cyclusmonitoring in het ziekenhuis. En bij mijn zoontje had ik ook de test van clearblue gebruikt. Bij mijn laatste miskraam voelde ik mijn eisprong heel goed en toen was het ook raak.

Alleen na die miskraam ben ik mijn eisprong minder goed gaan voelen dus vandaag weer de ovulatietest.

En juist door bovenstaande is het gevaarlijk om mij al zwanger te denken. Want ja het kan zomaar ook niet raak zijn ondanks de goede timing natuurlijk.

Jammer dat je negatief getest hebt. Misschien toch nog te vroeg? Heb je een regelmatige cyclus?
Afbeelding

Afbeelding
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Sep 2013 16:17

Re: Voor een kindje in 2013

Ja heb wel vrij regelmatige cyclus. Kan hoogstens een paar dagen schelen.

Welke ovulatie testen gebruik je?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2013 17:17

Re: Voor een kindje in 2013

Exogenesis schreef:Sogood, ik was ondanks m'n gekke cyclus wel altijd flink ongesteld, maar de keer voordat ik zwanger ben geraakt, was het echt niks. Drie drupjes en niet noemenswaardig. Tóch paste het binnen mijn cyclus en heb ik daarna weer een eisprong gehad. Dus ik zou het wel meetellen. Al begrijp ik je onzekerheid er in. De volgende keer komt er dan vast wel meer.


Thanx voor je lieve bericht Exo, dat zijn fijne berichten die we me weer moed geven!
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 25 Sep 2013 17:47

Re: Voor een kindje in 2013

Ik zit ook te wachten... moet maandag ongesteld worden. Volgens mij lopen er veel te gelijk hier! Mijn cyclus word steeds korter dus hopelijk nu niet nog korter deze keer! Ik heb wel pijn in onderbuik maar vorige keren kon ik mijn borsten echt zowat niet aanraken en die symptomen zijn er nu niet dus dan krijg ik weer hoop.. :thumbdown:

Ik zal duimen voor de rest ook en hopelijk na het weekend en volgende week goed nieuws voor vele!!

Peach heb je miss te vroeg getest? Of bedoelde je afgelopen weekend?
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 18:19

Re: Voor een kindje in 2013

Aagje, jij krijgt hetzelfde onderzoek als ik. Ze hebben tegen mij gezegd dat ik de avond ervoor het beste 2 paracetamol in kan nemen en op de dag zelf ook nog 2. Is dat tegen jou ook verteld? Vind jij het ook een beetje eng?
Ik zie er een beetje tegenop door de folder die ik gelezen heb :)

Afgelopen maandag is er bij mij bloedgeprikt, 2 uur later werd ik ineens uit het niets ongesteld. Toen dacht ik nog dat ik net op tijd was geweest met prikken.

Vanmiddag ben ik gebeld voor de uitslag en die was niet goed. Er zijn te weinig hormonen aangetroffen waardoor ze niet kunnen zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest. Sowieso is mijn cyclus waarschijnlijk te kort. Eisprong zou op de 15e geweest moeten zijn en 8 dagen later is mijn menstruatie er alweer.
Er werd voorgesteld om over een maand opnieuw te prikken maar toen heb ik zelf maar aangegeven dat ik na het prikken ongesteld ben geworden (en dat ik het idee heb dat mijn cyclus altijd aan de korte kant is) en toen veranderde de zaak ineens en werd ik na het hsg onderzoek ook nog bij een gynaecoloog ingepland.

Over 2 weken heb ik dat onderzoek maar ik zit dan ook net rond een vermoedelijke eisprong. Helaas was er niet eerder plek waardoor we een ronde over moeten slaan. Ik mocht hier over nadenken maar bij nader inzien vond ik dit niet zo erg. Wie weet heb je altijd wel de pech dat er veel afspraken ingepland staan en ik wil nu gewoon dat er zo snel mogelijk naar gekeken wordt.

Ik ben het beu :cry:
<<

Peach

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 25 Sep 2013 18:33

Re: Voor een kindje in 2013

Poeke: as weekend moet ik ongesteld worden. Zou kunnen te vroeg getest als me eisprong later is geweest.
Bij de eerste zwangerschap had ik ook regelmatige cyclus en toen drie rondes opeens niet. Dus wie weet nu ook.
Ga maar nergens vanuit meer.
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 25 Sep 2013 18:58

Re: Voor een kindje in 2013

Wat vervelend zeg Ilovethe90s. Ik snap dat je nu gewoon duidelijkheid wilt. Ik zou denk ik ook wel een eisprong opofferen voor dit onderzoek. Ben je misschien toch weer een stapje dichterbij een oplossing. Alvast veel succes.

Ik gebruik ovulatietesten van clearblue. Zijn erg duur maar wel duidelijk. Ik heb ook testen van sensitest gebruikt maar ik zat altijd te klooien met die lijntjes.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem57

Bericht 25 Sep 2013 19:43

Re: Voor een kindje in 2013

Peach, als je vh weekend ongesteld moet worden, en je hebt nu een negatieve test (3/4 dagen voor nod) dan is dat heel goed mogelijk dat je alsnog positief gaat testen hoor!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2013 19:56

Re: Voor een kindje in 2013

IL90's: Wat rot, natuurlijk wil je duidelijkheid! Hoe ben je er verder onder?
Peach: Spannend, wie weet toch positief?
Moa: Succes met wachten..
Aagje: Fijjn dat je een goed gesprek hebt gehad en dat je onderzocht wordt.
Allemaal: :hug:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 25 Sep 2013 20:02

Re: Voor een kindje in 2013

Ik ben zo emotioneel, kan om elke lieve/boze opmerking van een ander al janken.
De zakdoekenbrigade draait hier overuren hahaha. En mijn man houdt toch wel van me zegt ie steeds.

Voor de anderen die nog aan het wachten zijn: succes! Hopelijk binnenkort goed nieuws van jullie? :)
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 25 Sep 2013 20:16

Re: Voor een kindje in 2013

Ach Ilovethe90s toch :hug: vervelend he dat geen grip hebben op de situatie. Even huilen kan soms goed werken. Even alles er uit en op naar de komende weken waar er hopelijk meer duidelijkheid komt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Sep 2013 20:34

Re: Voor een kindje in 2013

Oohhh IL90's.. Helemaal eens met Moa.. Het valt ook soms allemaal niet mee he.. Ben lief voor jezelf net zoals je man dat is voor jou. :hug: Het is goed dat je kan huilen, soms lucht dat even op!
<<

Anoniem256

Bericht 26 Sep 2013 13:01

Re: Voor een kindje in 2013

Ík ben ook aan het wachten, moet dinsdag ongesteld worden. Heb helaas alweer krampen en steken die ik elke maand heb dus hoop keldert met de dag. Noemde gisteren dat ik ervan baalde dat ik nog niet zwanger ben richting vriend waarop hij zei dat hij geen haast had. Zitten helaas dus niet helemaal op een lijn daarin. Wel lastig :(

Aagje: prettig dat er actie komt. Hoop dat je snel goed nieuws hebt!
Ilovethe90's: :hug:
Moa: ik probeer er niet teveel mee bezig te zinn maar voel ondertussen elk steekje en krampje. Ben nu ook veel vrij dus dan weinig afleiding en let ik er des te meer op. Word er wel een beetje gek van maar lukt me niet om er niet mee bezig te zijn.
Poeke: lopen bijna gelijk dus! Lukt t om niet te vroeg te testen? Ik heb daar telkens moeite mee..
Peach: spannende tijd!
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 26 Sep 2013 13:04

Re: Voor een kindje in 2013

IL90, het valt niet mee. *knuf*

Hier is t wachten begonnen, mn ticker loopt niet helemaal goed. Maar ik zou rond 7 oktober kunnen testen. We wachten af.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Poeke

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:35

Bericht 26 Sep 2013 17:16

Re: Voor een kindje in 2013

Wat naar IL90's! Wat verschrikkelijk die onzekerheid! :hug:

Peach even afwachten dus nog, hopelijk alsnog positief!

Ja Punto, lopen idd bijna gelijk! Nee heb niet de drang om te testen eigenlijk, werd tot nu toe elke keer 2/3 dagen te vroeg ongesteld dus elke keer niet nodig. Deze keer ben ik wel beetje in de zenuwen, nu totaal geen symptomen van menstruatie. Normaal kan ik een wk lang echt mijn borsten niet aanraken ed. Wellicht dat ik zondag ga testen..

Mijn man is er ook nuchter in, hij vind het wel net zo jammer als ik ongesteld word maar doet heel 'relax' erover. Dit is meer om mij niet gek te maken :nerd:
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Sep 2013 18:09

Re: Voor een kindje in 2013

Bedankt voor de digitale knuffels :)
Vanmorgen zat ik bij de nagelstyliste, ze zei het gaat niet goed he en holadiejee ... daar kwamen de tranen weer.
Komende zaterdag hebben we met vrienden afgesproken, we gaan ze vertellen wat er allemaal speelt. Ze weten helemaal nog van niks maar we willen het graag met ze delen. Ik merk dat ik er echt aan toe ben om er met wat mensen over te praten. Dat opkroppen steeds werkt ook niet.

Punto & Poeke, ik denk dat mannen er vaak toch net wat anders in staan. Ik merk het bij die van mij in ieder geval wel, ik heb er van ons twee echt de meeste moeite mee. Tja, hij doet natuurlijk ook niet veel anders dan hij hiervoor deed en in onze lijven speelt van alles.
<<

Anoniem219

Bericht 26 Sep 2013 19:43

Re: Voor een kindje in 2013

moa: succes met wachten! Ik probeer er ook nooit te veel mee bezig te zijn. Ene keer gaat dit beter als de andere. Kan je geen hormonen krijgen met je PCOS? waardoor je weer regelmatig word?

Peach: wat jammer van je negatieve test. Hopelijk te vroeg getest inderdaad!

Poeke: jij ook succes!

Fearie: jij ook succes met wachten!

*ik duim voor jullie allemaal*

ilovethe90: Ik heb er nog niet veel over gehoord. Er is gevraagd of ik mee wil doen aan een medisch onderzoek. Ik ben altijd wel voor medische vooruitgang dus ik heb hiermee ingestemd. Dit houdt in dat ze dus een van de twee manieren van HSG bij mij gaan testen. Door een loting word duidelijk welke ik dan ga doen. Er is mij verteld dat hun contact met mij opnemen. En dat ze het onderzoek altijd doen tussen dag 7 en 14 van de cyclus. Zit nu op dag 2 dus heb zo een vaag vermoeden dat het de volgende cyclus pas word. Tenzij ze morgen bellen en ik kan volgende week maandag komen haha.

Ja ik vind het behoorlijk eng. Ik heb ook twee naproxen pillen mee gekregen voor als ik uitgelood word voor het jodium onderzoek nou dat stemt me niet echt gerust.


ik snap heel goed dat je zo emotioneel bent hoor! ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt!



@all: ik ben een beetje boos! Zit ik vandaag te vertellen aan mijn moeder dat we weer in het ziekenhuis geweest zijn, en dat ik zo een HSG onderzoek krijg.
Zegt ze doodleuk: Je moet volgende keer even tegen de gyn zeggen dat je als kind een fikse ontsteking hebt gehad aan 1 van je eileiders. :nopompom: .
Had misschien handig geweest als ze dat even een half jaar geleden aan me had gemeld dan had ik het gelijk kunnen zeggen.....
Ik hoop niet dat dit nadelige gevolgen gaat hebben :(
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 26 Sep 2013 19:51

Re: Voor een kindje in 2013

Jeetje Aagje, dat is inderdaad wel een belangrijk iets. Was ze het vergeten? Heb je dit al wel aan de gynaecoloog doorgegeven? Ik zou even bellen denk ik.
Bij je vorige zwangerschap heeft dat dan weinig invloed gehad begrijp ik?

Zijn er 2 varianten van het onderzoek ja? Ik ken er maar eentje en dat is de variant met de jodium ...
<<

Anoniem219

Bericht 26 Sep 2013 19:56

Re: Voor een kindje in 2013

Ik wacht eerst even dat onderzoek af, en dan kan ik het dan aangeven.

Ze hebben nu dus een onderzoek en dan kan je op de jodium variant doen, of de variant met schuim. Ik heb tijdens mijn bevalling ook meegedaan aan een onderzoek, dat was geen succes dus ik hoop dat ik hier geen spijt van krijg haha...
<<

Moa

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 105

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:22

Bericht 26 Sep 2013 20:19

Re: Voor een kindje in 2013

Jeetje aagje wat vervelend dat je moeder dit nu pas verteld. Ik ben benieuwd naar welk onderzoek je krijgt.

Ik kan wel clomid krijgen hoor maar wil het zelf niet. Vorige keer wel gedaan en zo veel last gehad van de bijwerkingen dat ik dit nu nog niet wil. Wie weet denk ik er over een jaar anders over als het dan nog niet gelukt is.
Afbeelding

Afbeelding
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron