Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 05 Jan 2015 12:02

Re: Boodschappen budget

Brood haal ik vaak 3 gelijk per keer ( is 1 lade in mijn vriezer), daar kan ik ruim een maand van eten omdat ik in de ochtend ontbijt met een smoothie. Verder eet ik 3 sneetjes per dag. In het weekend wel meer.
In het verder een grote logia die wel afgesloten is, maar geen verwarming heeft en enkel glas. Dat is mijn tweede koelkast in de winter. Daar liggen nu veel wintergroentes die ook wel een week lang goed blijven. Kwetsbare groente eet ik begin van de week.
Het is ook een kwestie van vooraf nadenken over wat je wilt eten. Nu ga ik de komende dagen mijn vriezer vullen en leegeten :D. Even wat stamppotten maken, maar die eet ik ook gelijk weer binnen 2-3 weken als ik een avond laat thuis ben van mijn werk.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2015 13:31

Re: Boodschappen budget

Ik was even hamsteren bij de ah, had voor 17,50 boodschappen en 18 euro aan bonuskorting daarop. Haha ik had 2 zakken wokgroentje met 35% korting en dan nog de 2e gratis, ideaal! Ga deze maand wel flink over mijn boodschappenbudget heen vrees ik maar dat is niet erg aangezien ik echt veel dingen op voorraad heb straks.
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 05 Jan 2015 13:46

Re: Boodschappen budget

Ik moet dit topic toch meer gaan lezen, is een mooie stok achter de deur om met mijn budget uit te komen. Ik heb 75 euro per week en daar doe ik alles van, behalve de luiers voor de jongste en kattenvoer. Dat bestel ik altijd in grote hoeveelheden in de aanbieding op internet en laat ik thuis bezorgen.

Heb deze week nog 20 euro in mijn portemonnee, maar wel eten tot donderdag (als mijn nieuwe week begint). Ik verwacht hooguit nog wat kleine dingetjes nodig te hebben voor max. 5 euro. En dan heb ik deze week ook nog een nieuwe bezem gekocht van mijn huishoudgeld en 10 euro aan kleertjes voor de jongste besteed.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem154

Bericht 05 Jan 2015 13:51

Re: Boodschappen budget

atelier, dat is handig he. doe ik ook vaak, ook met vlees...gooi ik in de vriezer.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2015 14:13

Re: Boodschappen budget

Ja ideaal zoveel op voorraad. Enige nadeel dat je het wel moet opeten.

Overigens zit ik nu op 190 euro aan boodschappen deze maand, inclusief de kerst, loopt nog tot de 23e. Heb dus nog 60-70 euro over tot dan vrees dat dat dus niet gaat lukken. Ga het toch proberen! Gelukkig dus wel heel veel op voorraad.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2015 14:17

Re: Boodschappen budget

Ik denk dat wij volgende week ook nog wel uit de vriezer toe kunnen, als ik de inhoud vanochtend zo eens even heb gecheckt. :silent:

Beetje veel ingeslagen haha. En moet zaterdag weer inslaan, want dan is er veel vlees in de XXL.
<<

Anoniem173

Bericht 05 Jan 2015 14:20

Re: Boodschappen budget

Haha dat scheelt ook veel geld hè! Enige nadeel is dat wij maar een kleine diepvries hebben en doe gewoon nu stampvol zit :p
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 05 Jan 2015 14:26

Re: Boodschappen budget

Ik heb vanochtend ook boodschappen gedaan bij de ah. Ik had het volgende:
2x draagtas (echt heel stom om de tassen te vergeten :palm: )
Broccoli
Bananen
6 kg aardappels
Mandarijnen
Doperwten en wortels pot
Schoonmaak azijn 2x
Kaassaus
Smeerworst
Smeerkaas
Pistoletjes
Brood
Crèmespoeling 2x
Tandpasta 2x
Tandenborstel 2x

Ik was in totaal 26,37 kwijt. Ik had veel uit de aanbieding maar wel bijna allemaal voorraad. Valt mij dan toch nog tegen hoe weinig complete maaltijden ik voor dit bedrag heb. Ik heb bij de slager nog saucijsjes gehaald voor 2,07 euro. Ik ga woensdag gehakt halen bij de slager (gehaktdag) voor de gehaktballen van donderdag. De boerenkool is ook in de aanbieding bij de ah maar was op. Die haal ik vrijdag en dat eten we dan met de rookworst die ik vorige week in de aanbieding gekocht heb. Dan moeten we alleen nog eten voor zondag hebben want friet hebben we op voorraad.

Ma: broccoli, kaassausje, saucijzen en aardappels
Di: bij schoonouders
Woe: man en dochter macaroni (vriezer). Ik eet tomatensoep (vriezer)
Do: wortels met erwten, gehaktbal en aardappels
Vrij: boerenkool met rookworst
Za: friet met snacks
Zo: ik denk kipfilet, sla en gebakken aardappels

Ik verwacht in totaal deze week nog 15 euro aan boodschappen uit te geven.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2015 14:26

Re: Boodschappen budget

Ja, wij hebben ook maar 1,5 lade (1 grote, 1 niet zo grote). In de loods staat nog wel een vriezer, hebben we een half jaar terug gekregen. Moet nog eens even het type Googlen om te kijken hoe zuinig die is.
<<

Anoniem154

Bericht 05 Jan 2015 15:43

Re: Boodschappen budget

Nog een tip. Bij de AH zijn flessen Holy Soda 1+1
Ga je vervolgens naar de site van holy soda, kun je nog meedoen met een refund en heb je dus eigenlijk twee gratis flessen drinken :)
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 05 Jan 2015 15:53

Re: Boodschappen budget

Ik pin elk maand 250 euro. Dat is ons budget en ik red het altijd prima. Vaak houden we nog geld over en dat gaat in de spaarpot. :)
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 05 Jan 2015 16:05

Re: Boodschappen budget

Ik kom hier ook mee schrijven !
Wij zijn 23 december begonnen met een boodschappen budget van 300 euro.
Onze maand loopt van 23 tot 23 omdat mijn vriend dan Salaris krijgt.
We hebben nu nog 130 euro over voor 2 weken dus dat moet te doen zijn. Aangezien we hier ook nog de kerstboodschappen van gehaald hebben valt het mij nog mee.
Ben deze week ook begonnen met boodschappenlijstje en moet zeggen dat werkt wel beter.

Ma : kip tandori wraps
Di : Spinazie, gekookte aardappelen , vlees uit de vriezer
Wo : Lasagne
Do : Stamppot boerenkool
Vr : Vriend maakt spaghetti wat we allemaal nog in huis hebben. (ben zelf werken)
Za : shourma
Zo : etentje

Ik kwam er laatst achter de Jumbo dat als bv vlees of voorgesneden groente/fruit tot vandaag houdbaar is je het gratis mee krijgt. Ik had kip gehaald kom ik bij de kassa zag ik de datum van vandaag staan en de kassa medewerkster gaf toen aan van dat ik het dan gratis mee krijg ivm hun 7 zekerheden vers is vers.
Scheelde toch weer mooi 4 euro :D
<<

Anoniem304

Bericht 05 Jan 2015 16:09

Re: Boodschappen budget

Ja fijn is dat he Uiltje. Zo word ik ook altijd blij van de 30% korting stickers op vlees bij de Lidl. Scheelt mooi wat geld en gaat thuis toch de vriezer in. Ik heb afgelopen zaterdag voor het eerst ook een duidelijk boodschappen lijstje gemaakt inclusief weekmenu.

Onze maand loopt van 27 tot 27 en we hadden een luxe nieuwjaarsdiner samen, dus al vrij duur begonnen. Afgelopen weekend voor €40 boodschappen gedaan, dus dat valt dan weer mee.

Maar dus wel deze week groot inslaan bij Kruidvat met hun top aanbiedingen!
<<

Uiltje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 766

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:01

Bericht 05 Jan 2015 16:17

Re: Boodschappen budget

Ja echt fijn !
Ik ga denk ik als er nog een euroweek bij de C1000 is daar ook nog even langs kijken of er nog wat bruikbaars tussen zit ;)
Ja klopt van de Lidl ! Het is alleen zo jammer dat de Lidl aan de andere kant van de stad zit hier :( vind het namelijk een erg fijne winkel!
Wist je ook dat Lidl via facebook soms bepaalde producten aanbied met 50% korting als je een bon uitprint?
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 08 Jan 2015 13:00

Re: Boodschappen budget

Ik heb vandaag boodschappen gedaan bij de AH. Ik schrok wel even toen ik het totaalbedrag op de kassa zag, voordat de bonuskorting eraf was (€ 40,-). Maar ik had € 17,- korting, dus hoefde maar € 23,- te betalen.

Hiervoor heb ik:
- 2 bruine broden
- half wit
- 2 flessen shampoo
- 2 flessen wasverzachter
- groente voor nasi
- groente voor pasta
- 4 keer vlees
- 2 toiletblokken
- 2 gewone melk
- 2 karnemelk
- fles groene ranja
- pakje kaas‏

Morgen of zaterdag de rest halen. In elk geval een zak aardappelen, een pak rijst en een pak pasta. Verder heb ik nog voor 5 dagen groente nodig. Ik verwacht voor de rest max. 40 euro kwijt te zijn, al denk ik dat ik het met 30 euro ook al wel red. Gaat goed zo, want afgelopen week had ik ook bijna 20 euro over.

Een deel daarvan gaat in de spaarpot en een deel gebruik ik als buffer voor mooie aanbiedingen, om voorraad in te slaan. Erg handig tijdens de hamsterweken!
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem286

Bericht 08 Jan 2015 22:18

Re: Boodschappen budget

Onze maand loopt van de tiende tot de tiende. Deze maand 400 euro uitgegeven incl uitgebreid kerstdiner dus het viel me mee. Ik heb nu toevallig 150 euro contant dus hoop daar de komende twee weken mee uit te komen. Moet wel lukken denk ik. Van de week ook even aanbiedingen inslaan, heb nog wel plek in de vriezer!
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 10 Jan 2015 19:46

Re: Boodschappen budget

Wij hebben alleen een klein vriesvak bovenin de koelkast, dat is wel eens jammer want zoveel past daar niet in.

De eerste week van januari hebben we wel veel uitgegeven, maar dat komt ook doordat we veel als voorraad ingekocht hebben. Denk aan zaken zoals tandpasta en dergelijke.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Jan 2015 15:39

Re: Boodschappen budget

De Kruidvat had vrijdag alle aanbiedingen al bijna niet meer. Lekker dan, ze gingen pas dinsdag in.

En ik had echt zwart wasmiddel nodig, dus daarvan maar een fles bij de Action gehaald. Scheelde ook gelukkig al veel geld, maar niet zoveel als die mooie aanbieding, hmmpff.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 11 Jan 2015 15:56

Re: Boodschappen budget

Oh dat is ook echt stom, Cotton, als de aanbiedingen er al zo snel niet meer zijn.

Mijn boodschappenbudget gaat prima dit jaar. Ben nu écht bezig met de diepvries leegmaken, ik zeg het zo vaak en toch ga ik elke keer weer boodschappen halen die ik eigenlijk niet (onmiddellijk) nodig heb. Ik merk het gelijk, heb nu nog maar voor 18 euro boodschappen gedaan (en dat is dan alleen fruit en groente, brood hebben we nog in de diepvries) en ik heb voor 7 euro leeggoed binnengebracht, dus mijn teller staat op 11 euro nu (sinds 1 januari).
2012 & 2016
<<

Anoniem154

Bericht 11 Jan 2015 15:59

Re: Boodschappen budget

Wauw snoes, hier dat bedrag keer 10 :)
We zijn naar Duitsand geweest, wat dingen gekocht als drank, dus dat tikt sel aan.
En ik sla nu in tijens de voordeelweken. Dus ik heb 20 rollen toiletpapier, 12 pak cristel clear, 4 blikken soep en 10kg aardappelen op voorraad :)
Dus ja, dat is even prijzig, maar ik kom met mijn totaalvudget wel uit volgens mij.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 14 Jan 2015 16:42

Re: Boodschappen budget

Waar halen jullie je noten? Ik schrik toch elke keer weer als ik bij de Aldi vandaan kom. Ik kom daar eens in de zoveel tijd om spa rood te kopen (is daar volgens mij het goedkoopste 0,29 cent voor 1,5 liter) en noten. Dat zijn echt de twee belangrijkste redenen dat ik daar dan heen ga. Maar ik blijf noten gewoon zo duur vinden.

Ik koop graag cashewnoten ongezout en walnoten. De walnoten zijn daar 1,79 voor 120 gram en de cashewnoten zijn 2,79 voor 300 gram. Ik had dan vandaag 2 zakken cashew en 1 doosje walnoten. Dan zit je toch op 7,37 voor alleen de noten. Totaal was ik 27,55 kwijt met nog een aantal andere dingen zoals toiletpapier, spa rood dan, fruit en groente en nog wat dingetjes. Maar een kwart is toch al op aan die noten. Dus als iemand nog goedkopere alternatieve heeft, graag!

Verder is nu het wasmiddel in de aanbieding bij de Dirk. Was er gisteren al, maar ze hadden niet alles wat ik wilde. Ik wilde 2x de Zwitsal van Robijn en 2x de zwarte was van Robijn. Ze hadden alleen de Zwitsal. Dus heb ze niet gekocht. Ga er morgen als het droog is op de fiets even heen. Scheelt toch weer een hoop en ik heb van de zwarte niks meer op voorraad.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 15 Jan 2015 20:27

Re: Boodschappen budget

Noten zijn inderdaad erg duur. Geen idee waar je ze goedkoper haalt, ik let er ook al op.

Wij hebben deze week ook erg goedkoop gegeten dus ik denk dat ik nog wel even vooruit kan met mijn voorraad. Ik had qua groente een zak met 3 paprika's, een spitskool en een zak wortelen gehaald. We hebben 1x gewoon worteltjes gegeten, een keer hutspot, een keer mie met geraspte wortel, een kleingesneden paprika en een stuk fijngesneden spitskool erdoor, lasagne met een zelfgemaakte saus van tomatenblokjes en weer paprika daarbij... Ik vind het wel een uitdaging om met dezelfde groenten de hele week weer andere gerechten te maken. Ik heb ook nog een portie lasagne over, en een portie hutspot en mijn zoon is dit weekend bij zijn vader dus voor het weekend ben ik alweer voorzien. Volgende week sowieso nog een keer gewokte spitskool, en voor de andere dagen hoef ik er dan ook nog maar weinig bij te halen.
<<

Lookie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2630

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 16 Jan 2015 10:43

Re: Boodschappen budget

Nou, ik was een kleine 30 euro kwijt deze week dus prima op zich. Bij de Jumbo hadden ze nu ook een plank met allemaal bakproducten 50% korting, en daar stonden ook potjes met gemengde noten bij (walnoten, pistache en amandelen, 120 gram voor zo'n 80 cent nu) dus dat was erg fijn. Meteen een potje meegenomen, voor mijn verjaardag binnenkort ga ik denk ik worteltaart maken dus dan heb ik de noten alvast. Ik heb ook nog een pak citroenkwarktaartmix meegenomen, ook voor mijn verjaardag. En ook 50% korting :-)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 16 Jan 2015 10:55

Re: Boodschappen budget

Oh wat handig Lookie!

Ik zat deze week op 50 euro.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Jan 2015 11:39

Re: Boodschappen budget

Lookie schreef:Nou, ik was een kleine 30 euro kwijt deze week dus prima op zich. Bij de Jumbo hadden ze nu ook een plank met allemaal bakproducten 50% korting, en daar stonden ook potjes met gemengde noten bij (walnoten, pistache en amandelen, 120 gram voor zo'n 80 cent nu) dus dat was erg fijn. Meteen een potje meegenomen, voor mijn verjaardag binnenkort ga ik denk ik worteltaart maken dus dan heb ik de noten alvast. Ik heb ook nog een pak citroenkwarktaartmix meegenomen, ook voor mijn verjaardag. En ook 50% korting :-)

De Jumbo achter het centrum bij 'ons' ?
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers