Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ochtendritueel voor school

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 04 Jan 2015 15:25

Ochtendritueel voor school

Wat is jullie ochtendritueel bij schoolgaande kinderen?

Hoe laat sta je op? Kleden jullie de kids direct aan? Of ontbijt je eerst? Zet je alles de avond van te voren al klaar? Smeer je het brood al de avond tevoren? Kijken jullie kids nog tv voor ze naar school gaan? Doe je alles alleen of met partner? Etc.

Mijn oudste dochter gaat sinds juni naar de basisschool, maar ik merk dat we nog steeds een beetje zoekende zijn hierin. Mijn dochters staan beide niet makkelijk op, moet ze vaak wakker maken. En de oudste heeft dan een ontzettend ochtendhumeur, wat nog weleens strijd geeft.
Nu ze morgen weer naar school gaat wil ik toch weer proberen een rustig en duidelijk ritme te vinden.
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 04 Jan 2015 15:40

Re: Ochtendritueel voor school

Ik douche rond 6.45.
Kinderen kleden zich eerst aan.
Beneden broodje eten aan tafel, tas in pakken, tanden poetsen, haren en schoenen aan.
Als ze voor 7.50 klaar zijn mogen ze nog even tv kijken.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:23

Bericht 04 Jan 2015 15:56

Re: Ochtendritueel voor school

Ik sta om half7 op en zorg dat ik om 7u klaar ben.
Om 7.10u gaat de wekker van dochter. We gaan dan naar beneden ontbijten. Zoon is vaak dan ook wakker en anders laat ik hem liggen.
Na het eten fan we wassen en aankleden. Dan is ze om 8 u vaak klaar. Als zoon dan nog slaapt maak ik hem dan pas wakker en trek ik even snel een joggingbroek bij hem aan. Dan om 8.10u gaan we richting school. Als zoon dan pas net wakker is ga ik dan pas met hem ontbijten en aankleden.
Mijn man werkt s'nachts en is er dus nooit tijdens het ochtend ritueel doordeweeks.
Laatst gewijzigd door -Ieniemienie- op 04 Jan 2015 20:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Jan 2015 16:41

Re: Ochtendritueel voor school

Mijn wekker gaat om 7.10 uur. Ik ga dan douchen, ondertussen kleed mijn dochter zichzelf aan. Als ik uit de douche kom kleed ik mijn zoon aan. Daarna gaan we naar beneden om te ontbijten. Ik ben altijd sneller klaar en maak dan fruit klaar voor mijn dochter (en op donderdag ook voor mijn zoon want dan gaat hij naar de psz).
Als mijn dochter gymles heeft zet ik die spullen de avond van tevoren al klaar.
Om 8.15 uur gaan we naar school.
Mijn man brengt de kinderen ma en di naar school, als ik vroeg begin doet hij alles alleen anders doen we het samen. Op woe, do en vrij breng ik ze naar school, dan doe ik alles alleen.
De eerste maanden dat mijn dochter naar school ging was ik ook altijd aan het haasten. Ik stond toen op dezelfde tijd op als nu maar we hadden geen goed ritme te pakken.
Nu gaat het meestal soepeltjes in de ochtend.
<<

anoniem203

Bericht 04 Jan 2015 17:19

Re: Ochtendritueel voor school

Ik ga om 7.10 uit bed en mijn man ook. Dan ga ik douchen en mijn man maakt onze zoon wakker. Die zet de tv voor hem aan, kleedt hem aan, geeft hem een boterham en maakt zijn fruitbakje klaar. Dan gaat mijn mijn douche en ik kleedt de jongste aan en geef hem een fles. Mijn man gaat om 8 uur de deur uit en ik en de kinderen om 8.20.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Jan 2015 19:02

Re: Ochtendritueel voor school

Mijn wekker gaat om 7.10 en dan snooze ik nog 10 min.
Dan kleed ik mezelf aan, en doe mijn lenzen in en ga naar beneden.
Ondertussen is mijn zoon al naar beneden en heeft de TV aan gezet.

Dan maak ik pap voor hem klaar en kleed hij zich ondertussen aan.
Dan maak ik evt nog fruit voor school klaar of pak een banaan. Brood en drinken doe ik meestal de avond ervoor.
Dan nog tanden poetsen en om 8.10/8.15 weg.

Als dochter ook mee moet dan haal ik haar uit bed als de oudste aan het ontbijt zit. En daarna speelt ze even in de box. Haar brood krijgt ze als we weer thuis zijn. Maar meestal slaapt ze nog en is mijn vriend ook thuis, dus blijft ze liggen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem103

Bericht 04 Jan 2015 19:41

Re: Ochtendritueel voor school

Mijn wekker gaat om 7 uur, dan ga ik er ergens tussen 7 uur en 7.20 uit. Soms zijn de kinderen al wakker, soms maak ik ze wakker om 7.30. Dan kleden we aan, soms boven en soms beneden. Dan eten we wat en ze kijken nog even tv, om 8 uur tanden poetsen. Om 8.15 gaan we jassen aantrekken en de fiets pakken en om 8.25 fietsen we weg.
<<

Anoniem154

Bericht 04 Jan 2015 19:49

Re: Ochtendritueel voor school

Ik kleed de oudste aan, man de jongste
We gaan naar beneden, zetten de jongens aan de eettafel met een bord havermout. Man eet een bord mee, ik kleed mij aan. Ondertussen breng ik de haren van de oudste nog in model, en maak ik zijn tas klaar (fruit en drinken mee...en brood wanneer ze overblijven).

Dan spelen ze nog wat en wacht ik ongeduldig tot het 08.10 is en we kunnen gaan :)
Als hij naar de VSO moet, gaan we 06.55 hier weg.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 04 Jan 2015 20:04

Re: Ochtendritueel voor school

Om 7 uur gaat de wekker, dan sta ik op om te douchen en aan te kleden. Om kwart over 7 maak ik J wakker en gaan we naar beneden. Mijn man is dan meestal al beneden en heeft de tafel al gedekt. We eten samen en ik smeer brood voor J op school, daarna ruimt mijn man de tafel af terwijl ik J help met aankleden, haren kammen, tanden poetsen en schoenen aan. Rond 8 uur zet mijn man de fietsen buiten terwijl J en ik onze jassen aan doen en rond 5 over 8 fietsen we met z'n 3en richting school. Het is ongeveer 10 minuten fietsen naar school en daarna fietst mijn man door naar zijn werk en breng ik J naar de klas.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem136

Bericht 04 Jan 2015 20:09

Re: Ochtendritueel voor school

Tussen zes en half zeven zijn hier meestal alle kinderen wakker. Ik kleed eerst mezelf aan, soms kleden zij zichzelf ook ondertussen aan en ik daarna de jongste, soms gaan ze in pyjama mee naar beneden en ontbijten we eerst. Mijn man smeert 's ochtends brood en maakt de tassen klaar, hij gaat de deur uit voor wij wakker/beneden zijn. Als alles klaar is incl sokken en schoenen, haren en tanden om 7.45u ongeveer mag de televisie nog aan en die gaat om 8.05u weer uit. Ik liep eerst ook te stressen in het laatste kwartier en daar werd niemand leuker van, maar nu gaat het sinds een paar maanden heel rustig.
<<

Fiene

Bericht 04 Jan 2015 20:39

Re: Ochtendritueel voor school

Om kwart voor zeven ga ik eruit, kleed mezelf aan en maak de kinderen wakker. Daarna kleedt R zich aan en ik N. man gaat ondertussen al beneden met het brood beginnen. Wanneer we beneden komen staat het eten voor de kinderen klaar en ga ik verder helpen met het brood voor mee etc ( wij hebben continue rooster) Rond half acht is oma bij ons om op te passen en ga ik richting werk.
<<

Anoniem84

Bericht 04 Jan 2015 21:05

Re: Ochtendritueel voor school

Ik doe de ochtenden altijd alleen:

7u de wekker, kinderen worden ook wakker, die kijken in ons bed tv. Ik kleed me ondertussen aan, poets mijn tanden, maak me op en doe mijn haar. Dan boven de kleren aan doen en poets hun tanden, samen naar beneden. Daar maak ik het ontbijt, kinderen eten aan het aanrecht (soort barretje), ik eet ondertussen of in de auto. Tasjes vullen met alles wat de vorige avond klaar gemaakt is, haren van de dames doen, schoenen aan, gezichten schoonmaken, jas aan en gaan. We zitten dan iets voor 8 in de auto.
<<

Anoniem112

Bericht 04 Jan 2015 21:29

Re: Ochtendritueel voor school

Wat heerlijk al die mannen die thuis zijn zeg!!

Mijn man vertrekt al om kwart over zes en dan liggen wij nog in bed.
Om zeven uur gaan we eruit, oudste kleed zich zelf aan en ik kleed de jongste aan en mezelf, gelijk ook haren kammen en gordijen en ramen open en bedden opmaken, dan pak ik vaak een wasje mee en gaan we naar beneden.
We zijn rond half acht beneden en dan smeer ik brood en gaan we eten, als ik klaar ben maak ik drinken en fruit klaar voor school en op twee dagen vd week ook voor de jongste voor op de Psz. Dan ruim ik de vaatwasser uit en ga ik tegen acht uur even naar boven om me op te maken. Om tien over acht poetsen we tanden in de keuken en vertrekken we naar school, daar zijn we meestal tien minuten voor tijd!
<<

Anoniem133

Bericht 04 Jan 2015 21:34

Re: Ochtendritueel voor school

Mijn kinderen zijn meestal al om half 6 wakker, mijn oudste kleedt zichzelf op zijn kamer al aan, de jongste moet ik helpen. Op dagen dat ik vrij ben eten we samen aan tafel, op de dagen dat ik moet werken, eten zij alvast en maak ik de broodtrommels klaar. Dan ga ik zelf ook eten, als ze klaar zijn, mogen ze nog even televisie kijken. Als ik klaar ben, poets ik hun tanden en maak hun gezicht nog even schoon. Dan doe ik boven alle gordijnen en rolluiken open en maak ik de bedden op. Op mijn vrije dagen hoeven we pas om 8.25 uur weg, maar op mijn werkdagen zitten we om 7.15 uur in de auto. Ik doe iedere ochtend alleen, mijn man vertrekt naar zijn werk om half 6 meestal.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 04 Jan 2015 21:42

Re: Ochtendritueel voor school

Hier wat om kwart over 7 de wekker.
Ik haal de jongste uit bed en maak een fles klaar en let haar bij m'n man, die geeft haar de fles en een schone luier.
Maak ik de oudste wakker, die gaat zich aankleden en ondertussen kleed ik me ook aan en maak me op en die m'n haar.
Dan gaan we naar beneden, smeer ik brood voor de oudste en ondertussen voor de middelste.
Als de oudste eet, pluk ik de middelste uit bed en zet hem aan het brood.
Ondertussen smeer ik voor de oudste brood voor school, fruit en drinken.
Dan kleed ik de middelste aan en doe van beide het haar.
Schoenen en jassen aan.jongste in de maxi cosi en dan gaan we iets over half 9 weg.
Als ik thuis kom eet ik en kleed ik de jongste om of doe haar in bad.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:50

Bericht 05 Jan 2015 12:15

Re: Ochtendritueel voor school

Op de dagen dat ik niet werk sta ik om kwart voor 7 op. Douchen, aankleden etc. Ik maak de oudste 2 wakker en kleed ze meteen aan. Ik leg niets van tevoren klaar, kies op dat moment. Dan gaan zij naar beneden en haal ik de jongste uit bed, aankleden etc. Soms is mijn man er nog, hij maakt dan brood voor de oudste 2. Anders doe ik dat als ik beneden ben. Zij eten dan brood en ondertussen geef ik de jongste eten. Daarna is het een kwestie van haren doen, gezichten en handen schoonpoetsen, tanden poetsen etc. Ergens tussendoor maak ik dan nog de tas klaar. Vaak staat dan wel de tv aan. Dan schoenen en jassen aan en op naar school. Gaat hier allemaal vrij relaxt eigenlijk!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Anoniem97

Bericht 05 Jan 2015 12:28

Re: Ochtendritueel voor school

Meestal zijn ze rond 6.15/6.30 wakker, dan gaat 1 van ons met ze naar beneden en krijgen ze ontbijt en mogen ze tv kijken.
rond half 8 gaat die dan naar boven, de ander wakker maken, en kinderen aankleden. Dan zelf douche en aankleden. Om kwart over 8 lopen we naar school.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 05 Jan 2015 13:24

Re: Ochtendritueel voor school

Om 6.45 uur gaat mijn wekker. Ik sta op, kleed aan, maak koffie voor mezelf, smeer ondertussen brood voor school en pak N.'s fruit en drinken in. Ik drink even rustig mijn koffie, daarna maak ik N. wakker. De tv gaat aan, zij drinkt een fles melk, eet erna een boterham, ondertussen doe ik mijn haar en make-up. Vervolgens kleed ik N. aan, doe haar haren, haal een doek over haar gezicht, samen tanden poetsen, schoenen en jas aan en gaan. Meestal met de auto, soms met de fiets. Als ik terugkom ga ik op mijn gemak zelf ontbijten.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers