Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Podotherapeut/zooltjes

<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 08:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 23 Dec 2014 08:58

Re: Podotherapeut/zooltjes

Lampenkapje,

Ik ken dat probleem van die "moderne" steunzolen ook. Vroeger altijd metalen/stalen of van zulke rood/oranje/doorzichtig of huidkleurig plastic. Plexidur noemden ze die. Jij ze vaak van plastic gehad?

Heb ook altijd problemen bij het aanmeten bij Podoloog of Orthopedisch-Instrumentenmaker! Hoe doen ze dat bij jou? Moet jij ook gaan staan in z'n schuimbakje/-doosje met roze/oranje - schuim/fondant/oase waar je vervolgens in weg zakt? Daar ik geen enkele steun of correctie hen in en an dat schuim blijf ik maar in-, door- en uitzakken met uiteindelijk resultaat hele brede afdrukken daar ik juist hele smalle voeten heb.

Als je even zoekt lukt het nog wel om metalen of hard plastic zolen te laten aanmeten.

Verneem wel nader van je ...

Groetjes,
Annemieke.


Lampenkapje schreef:Hier nog eentje met steunzolen!

Ik had een hele tijd hele fijne steunzolen, echt plastic harde dingen. Die hielpen enorm. Nu kreeg ik de laatste keer leren steunzolen aangemeten omdat ik ze weer moest laten aanpassen... Nou die stínken me toch eens enorm. Ik durf ze niet meer in te doen omdat ik mijn schoenen dan nergens meer terug uit durf te doen, behalve thuis als ik meteen mijn voeten kan wassen. Ondertussen loop ik dus weer al een jaar zonder steunzolen rond. Mijn rugklachten zijn sinds ik de steunzolen heb gedragen wel minder geworden, maar soms nog wel aanwezig. Wel kan ik nu gewoon zonder steunzolen een hele dag lopen (heb dan wel op het einde van de dag moeite met mijn houding goed te doen, maar dit heb ik met mensendieck leren verbeteren).

Ik denk dat ik die oude steunzolen gewoon terug in ga doen als ik weer eens last krijg van mijn rug. Gewoon omdat die nieuwe zo ranzig zijn... Ben er overigens mee terug geweest en heb gezegd dat ik hier het niet mee eens was omdat ik deze niet kan dragen vanwege de stank. Toen zei die dame doodleuk dat die plastic zooltjes niet meer gemaakt werden.
<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 08:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 23 Dec 2014 09:02

Re: Podotherapeut/zooltjes

Angela,

Jij al lang steunzolen? Wat voor soort heb jij dan en hoe werden ze bij jou aangemeten?

Het klopt dat als je nieuwe hebt, de ene keer het wennen sneler gaat dan de andere keer. Soms denk je ze hebben ze verkeerden aangemeten/meegegeven.

Groetjes,
Annemieke.

Angela schreef:En hier nog een met steunzolen, al zo lang als dat ik kan lopen! Ooit werd tegen me gezegd dat ik zonder zou kunnen en ondanks dat ik die dingen als kind verschrikkelijk vond heb ik zelf weer om zooltjes gevraagd.
Ik ben wel beperkt in schoenkeus omdat de mijne vrij hoog zijn aan de binnenkant van mijn voet dus ze komen snel boven lage schoenen uit. Maar ik kan echt niet zonder lopen dus ja, weinig keus. Als ik schoenen aan heb dan heb ik ook zooltjes in.

Ik krijg niet het volledige bedrag vergoedt en laat gemiddeld 1 keer per 2 jaar nieuwe aanmeten.
<<

Vintage

Kletskop

Berichten: 970

Geregistreerd: 02 Sep 2013 17:27

Bericht 01 Jan 2015 11:41

Re: Podotherapeut/zooltjes

Forumster schreef:Waarom zou je je Converse gedag moeten zeggen?
Ik draag ze al jaren en in alle schoenen. Ik haal het dunne zooltje van de schoen eruit en dan past de steunzool er gewoon goed in. Ik krijg elk jaar nieuwe en het heeft zeker een goed resultaat op mijn klachten.


Dit dus! En ik heb ze pas twee weken, maar wat een vooruitgang heb ik al geboekt. De pijn is niet 100% weg, maar ik kan eindelijk wel weer lange einden wandelen, leuke dingen doen met vrienden en familie zonder constanten onderbrekingen omdat ik met rusten vanwege de pijn. Ik draag zo overigens ook in alle schoenen.
Happiness comes
from within you.
You'll never find it by
chasing relationships,
jobs, beauty, money.
Happiness Always
starts within.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 01 Jan 2015 12:33

Re: Podotherapeut/zooltjes

Hebben jullie een grotere schoenmaat nodig met zooltjes? Ik vind die schoenen van Bliss leuk en wil ze bestellen, maar ik heb volgende week een afspraak voor zooltjes. Twijfel nu of ik niet beter kan wachten.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 01 Jan 2015 13:07

Re: Podotherapeut/zooltjes

Natural, bij mij maakte het geen verschil uit. Wel kom je wat hoger met je voet, waardoor het wat strakker kan aanvoelen bij een smalle schoen met lage wreef (dit merk ik eigenlijk alleen omdat ik bij een voet een zooltje heb en zo het verschil voel, ik heb dus ook een dik zooltje vanwege lengteverschil).
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 01 Jan 2015 13:30

Re: Podotherapeut/zooltjes

Ik heb zo ongeveer vanaf dat ik kan lopen steunzolen en tig verschillende gehad. Rond mijn 12e denk ik of 13/14 weet het niet meer precies, een tijdje niet omdat het niet meer nodig zou zijn. Ik blij; eindelijk normaal, zonder gedoe, schoenen kopen! :cheering: Maar de blijdschap verging me, liep gewoon totaal niet fijn dus weer terug aan de zooltjes.

Ik merk wel dat ik een maat groter nodig heb, als ik ooit een schoen aantrek maar mijn zool er niet in blijkt te zitten dan merk ik dat de schoen te ruim is.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 08:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 01 Jan 2015 18:47

Re: Podotherapeut/zooltjes

Naturel,

Ik zal als ik jou was eerst de (nieuwe) schoenen kopen en deze vervolgens meenemen naar de zooltjes meneer/mevrouw. Kan hij/zij direct zien waar de dan in moeten. Kunnen ze rekening houden met lengte/breedte enz. Wel rekening houden bij het kopen, los en uitneembaar voetbed, voldoende diepte in de schoenen want sommige steunzolen nemen enorm op (in de hoogte) en je voeten moeten er dan nog wel bij in kunnen.



Natural schreef:Hebben jullie een grotere schoenmaat nodig met zooltjes? Ik vind die schoenen van Bliss leuk en wil ze bestellen, maar ik heb volgende week een afspraak voor zooltjes. Twijfel nu of ik niet beter kan wachten.
<<

Annemieke

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 23 Dec 2014 08:35

Woonplaats: Noord-Nederland

Bericht 01 Jan 2015 19:00

Re: Podotherapeut/zooltjes

Angela,

Veel hang af wat voor soort steunzolen je aangemeten hebt gekregen (lange of korte), hoge of juist wat lagere en het gebruikte materiaal. Jou voeten zijn dus als het ware gevormd door het jarenlang dragen van dagelijks steunzolen.
Heb jij ze altijd gehad via de Podotherapeut of ook wel via de Orthopeed in het ziekenhuis en de daaraan hangende Orthopedisch-Instrumentenmaker?

Groetjes,
Annemieke.

Angela schreef:Ik heb zo ongeveer vanaf dat ik kan lopen steunzolen en tig verschillende gehad. Rond mijn 12e denk ik of 13/14 weet het niet meer precies, een tijdje niet omdat het niet meer nodig zou zijn. Ik blij; eindelijk normaal, zonder gedoe, schoenen kopen! :cheering: Maar de blijdschap verging me, liep gewoon totaal niet fijn dus weer terug aan de zooltjes.

Ik merk wel dat ik een maat groter nodig heb, als ik ooit een schoen aantrek maar mijn zool er niet in blijkt te zitten dan merk ik dat de schoen te ruim is.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 01 Jan 2015 19:57

Re: Podotherapeut/zooltjes

Annemieke en de rest, bedankt voor de reacties. Aangezien ik meerdere klachten heb (hielspoor) wacht ik nog een weekje met het kopen van de schoenen. Fijn om te lezen dat jullie enthousiast zijn over steunzolen.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 02 Jan 2015 00:12

Re: Podotherapeut/zooltjes

Annemieke, mag ik vragen waar jouw (in mijn ogen toch wel bijzonder grote) interesse omtrent dit onderwerp en vooral onze ervaringen daarmee vandaan komt?
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 02 Jan 2015 00:15

Re: Podotherapeut/zooltjes

Natural schreef:Annemieke en de rest, bedankt voor de reacties. Aangezien ik meerdere klachten heb (hielspoor) wacht ik nog een weekje met het kopen van de schoenen. Fijn om te lezen dat jullie enthousiast zijn over steunzolen.


Ik zou ook wachten. Ze kunnen ze nu dan misschien wel passend maken op je nieuwe maar dat wil niet zeggen dat ze in je huidige schoenen ook passen. Ik pas mijn schoenen aan op de zooltjes, niet andersom.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem122

Bericht 02 Jan 2015 08:00

Re: Podotherapeut/zooltjes

Angela schreef:Annemieke, mag ik vragen waar jouw (in mijn ogen toch wel bijzonder grote) interesse omtrent dit onderwerp en vooral onze ervaringen daarmee vandaan komt?



Ik kreeg ook al hele vervelende, rare en irritante pm's van dr. Is ook gemeld aan BM nicky.
<<

Angela

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 556

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:26

Bericht 02 Jan 2015 10:54

Re: Podotherapeut/zooltjes

ไม่เป็นไร schreef:
Angela schreef:Annemieke, mag ik vragen waar jouw (in mijn ogen toch wel bijzonder grote) interesse omtrent dit onderwerp en vooral onze ervaringen daarmee vandaan komt?



Ik kreeg ook al hele vervelende, rare en irritante pm's van dr. Is ook gemeld aan BM nicky.


Ik had er ook een paar en toen ik niet binnen een paar dagen had gereageerd kwam de vraag of ik me schaamde, aangezien ik niet reageerde... :eyes:
Ik heb het overigens niet gemeld.
Those we loved don't go away, they still walk beside us, every day. Unseen, unheard, but always there. Still loved, still missed, still very dear!
<<

Anoniem122

Bericht 02 Jan 2015 11:59

Re: Podotherapeut/zooltjes

Ja ik precies hetzelfde, bleef lastig gevallen er mee worden. Had het gemeld omdat ik al het vermoeden had dat er meer mensen last van zouden hebben. BM Nicky zei ook dat ik het moest blijven melden als ze door bleef gaan.
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 16:30

Bericht 04 Jan 2015 12:24

Re: Podotherapeut/zooltjes

Bedankt voor het melden via dit topic, Angela en Mai pen rai. PM naar Annemieke is verstuurd. Ik verneem het graag als je je onprettig voelt door bepaalde berichten.
<<

Lenthe

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1277

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:10

Bericht 04 Jan 2015 12:31

Re: Podotherapeut/zooltjes

Ik heb de laatste tijd ook vaak last van mijn rug wat volgens mij ook te maken heeft met de stand van mijn voeten en daarbij geen goede schoenen.. Ik heb nu een paar zooltjes met goed voetbed gekocht en hoop dat het nu beter gaat. Zo niet, dan ga ik naar de podoloog om steunzolen aan te laten meten. Ik heb er al wel rekening mee gehouden bij het afsluiten van mijn zorgverzekering.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Jan 2015 12:38

Re: Podotherapeut/zooltjes

Burgemeester Nicky schreef:Bedankt voor het melden via dit topic, Angela en Mai pen rai. PM naar Annemieke is verstuurd. Ik verneem het graag als je je onprettig voelt door bepaalde berichten.


Fijn dat er gelijk zo adequaat op gereageerd wordt, zeker omdat er niks echt "ergs" gezegd en gestuurd werd, maar het toch onprettig overkwam. Fijn dat het serieus genomen wordt :-)
<<

Anoniem185

Bericht 04 Jan 2015 15:07

Re: Podotherapeut/zooltjes

Voor het melden, ik heb ook verschillende PM's gehad, waarvan eentje omdat ik niet meteen reageerde...

Het was een vriendelijke PM, maar net als mai pen rai, toch kwam het niet prettig over. Een beetje drammerig oid.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 04 Jan 2015 15:36

Re: Podotherapeut/zooltjes

Hm ik vond die berichten van Annemieke ook al vreemd!
❤ 7 juni 2018
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers