Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boos worden op neefje van 5

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Jan 2015 22:41

Boos worden op neefje van 5

Vandaag hadden we een verjaardag bij ons thuis en mijn neefje van 5 jaar was er ook. We hebben een enorm schattig konijn en daar was hij mee aan het spelen. Eerst zachtjes aaien maar later tilde hij hem op. Nou is ons konijn wel wat gewend en zolang hem geen pijn gedaan wordt mag mijn neefje van mij best met hem spelen. Als het konijn het zat is dan rent hij wel weg. Mijn schoonzusje vond het niet prettig om te zien dat mijn neefje met het konijn aan het slepen was en toen mijn neefje het konijn weer op wilde pakken zei mijn schoonzusje je mag wel boos op hem worden hoor!
Hier stond ik een beetje van te kijken. Sowieso kan ik heel moeilijk boos worden. Dan moet je het wel heel bont maken. En dan nog op een kind van 5 die niet van mij is. Ik ben dan ook niet boos geworden. Heb alleen gezegd dat hij het konijn maar moest laten slapen. Dat het konijn moe was.
Zouden jullie boos worden op een kindje van je schoonzusje? Nou vond ik deze situatie ook niet iets om boos op te worden maar ik denk ook in een andere situatie dat ik het de taak van de ouders vind.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem88

Bericht 03 Jan 2015 22:45

Re: Boos worden op neefje van 5

Boos worden niet, maar als ik vind dat een kindje van een ander in mijn huis iets doet wat ik niet wil hebben, iets met mijn huisdieren of iets (mogelijk) kapot maken oid, dan zeg ik er wel wat van. Maar boos worden doe ik niet. In het geval wat je nu beschrijft had ik ook niets gezegd, ik zou daar zelf ook geen problemen mee hebben. Als moeder van het kindje dat zelf wél heeft, mag zij haar kind lekker zelf aanspreken.
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Jan 2015 22:47

Re: Boos worden op neefje van 5

Ik ben het met je eens dat het een taak van de ouders is, maar wordt zelf als dat nodig is best eens 'boos' op mijn neefje. Vooral als het bij ons thuis is en hij dingen doet die wij niet willen en mijn zusje niks zegt (wat helaas vaak voorkomt). Met mijn verjaardag was hij buiten op de loungebank aan het springen. Aangezien we die nog niet zo lang hebben en een prijzig ding is, wilde ik dat niet. Ik zeg er dan duidelijk wat van en als hij het daarna nog een keer doet, spreek ik hem strenger toe. Echt 'boos' wil ik het niet noemen hoor, maar ik ben wel consequent met hetgeen dat ik dan zeg.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 03 Jan 2015 22:52

Re: Boos worden op neefje van 5

Mijn zus heeft een 3 jarige en zegt altijd tegen ons dat als hij iets doet wat wij niet goed vinden (slaan, met onze telefoon spelen whatever) we er gewoon iets van moeten zeggen. Helemaal als het in ons eigen huis is. Ik zou dat dus wel doen, ook omdat het wel duidelijk is in onze familie dat we allemaal vrijwel dezelfde ideen wat wel en niet kan.
Smile, it's free!
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 03 Jan 2015 22:56

Re: Boos worden op neefje van 5

Ja dat doe ik ook wel. Als ze ergens aanzitten wat ik niet wil hebben dan zeg ik niet doen. Maar dan verwacht ik wel van de ouders dat zij dan zorgen dat het kind het niet meer doet.

Ik zat gewoon even na te denken over de situatie want nog niet zo lang geleden sprak mijn zwager dat zelfde neefje ergens op aan en toen werd mijn schoonzusje boos dat hij dat had gedaan. Terwijl ze mij dus nu zegt dat ik wel boos mag worden. En mijn zwager heeft ze toen een paar weken soort van genegeerd.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 03 Jan 2015 23:18

Re: Boos worden op neefje van 5

Ik moet ons nichtje ook altijd corrigeren als ze bij ons of schoonvader is. Schoonzus zegt nooit wat, en als ze dan wat van mijn dochter afpakt (meerdere keren)zeg ik er wel wat van. In de situatie die bij jullie van toepassing is had ik gezegd dat ik het nog niet nodig vond, en er wel iets van zou zeggen als hij te ver gaat.
<<

Anoniem123

Bericht 04 Jan 2015 09:28

Re: Boos worden op neefje van 5

Mijn man's nichtje moeten wij wel corrigeren. Anders word ons kind onder gelopen, word alles afgepakt en krijgt ons kind niets. Opa en oma zeggen er niets van en vinden alles schattig. Papa lacht alles weg en kijkt (bewust) de andere kant op. Met haar moeder hebben we geen contact meer maar die is net zo. Dus ja wij corrigeren zeker wel.

Sowieso corrigeer ik andermans kinderen in mijn huis. Ons huis... onze regels. En dat hoeft niet altijd op een boze manier te zijn. Je kan ook gewoon iets uitleggen of het kind afleiden.

In jou geval was boos worden ook niet nodig.
<<

Patsy

Bericht 04 Jan 2015 09:33

Re: Boos worden op neefje van 5

Onze nichtjes slopen ons huis als wij ze niet corrigeren, dus hier gebeurt dat zeker wel. Wij bewaken onze grenzen en als ze daar overheen gaan dan krijgen ze dat te horen. Mijn schoonzus en zwager zeggen er niks van, dus dan doen wij dat zelf wel.

Boos worden vind ik niet nodig, hoewel dat soms best lastig is met 2 kleuters op visite die het bloed onder je nagels vandaan halen.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 04 Jan 2015 12:20

Re: Boos worden op neefje van 5

Boos worden is niet nodig, maar in je eigen huis mag je wel je eigen grenzen aangeven vind ik. Dat kan gewoon op een nette maar duidelijke manier.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 04 Jan 2015 12:49

Re: Boos worden op neefje van 5

SarahKey schreef:
Sowieso corrigeer ik andermans kinderen in mijn huis. Ons huis... onze regels. En dat hoeft niet altijd op een boze manier te zijn. Je kan ook gewoon iets uitleggen of het kind afleiden.

In jou geval was boos worden ook niet nodig.


Ik kan me nog een magneten actie herinneren bij jou thuis!! :angel:

Hier gaat het precies zo, ons huis gelden onze regels. En als er iets gebeurt wat niet mag dan zeg ik daar zeker wat van. Ik corrigeer ook gerust mijn vader als hij iets doet met/bij mijn dochter wat ik niet wil. Voor mijn schoonouders geld overigens hetzelfde.

Ik corrigeer ook gerust mijn neefjes als ze vervelend zijn en of dat nou in mijn huis is of ergens anders maakt me niet zoveel uit. Nou moet ik er wel bij zeggen dat we een hele close band hebben, en mijn dochter ook gecorrigeerd wordt door een ander als ze iets doet wat niet mag.

En wat mij over het algemeen wel opvalt is dat kinderen beter reageren/luisteren als degene deze huizes iets verbied in plaats van de ouder. Als Oma of Opa bijvoorbeeld afblijven zeggen, maakt dat meer indruk dan dat ik dat doe.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem162

Bericht 04 Jan 2015 14:45

Re: Boos worden op neefje van 5

In deze situatie was ik niet boos geworden omdat het nog niet nodig was maar ik corrigeer gerust het kind van een ander als het in mijn huis is. Ik veracht ook van anderen dat ze er wat van zeggen als mijn kind iets doet wat in hun ogen niet mag. Elk huis heeft andere regels.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers