Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie met baby

<<

Anoniem113

Bericht 02 Jan 2015 17:14

Vakantie met baby

Afgelopen kerst waren wij een lang weekend weg. Helaas een avond eerder al naar huis gegaan omdat de jongste daar niet wilde slapen in de nacht. Niets was goed zelfs niet tussenin. Uiteindelijk sliep hij in de buggy.

Nu willen wij graag op vakantie en denken om richting thailand te gaan. Alleen daar ben je niet zo 1 2 3 thuis natuurlijk. Zal dit iets zijn wat na een paar dagen over is omdat hij dan gewend is aan de nieuwe omgeving? Of zullen we dan een complete huilvakantie krijgen? Ik grapte al naar mijn vriend dat we dan gewoon de buggy moeten hebben en dat alles goed komt. Hebben jullie ervaring?
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 02 Jan 2015 18:02

Re: Vakantie met baby

Wij zijn toen de oudste acht maanden wasvoor het eerst met hem op vakantie geweest. Overdag was het leuk, maar 's nachts was het drama. Nou zat ie ook hartstikke verstopten kwam net z'n eerste tandje door, dat hielp ook vast niet. Met de jongste gaan we als hij negen maanden is, we zullen zien hoe dat gaat. Ik denk niet dat er echt peil op te trekken valt eigenlijk. Om nou maar jarenlang thuis te gaan blijven...
<<

Anoniem113

Bericht 02 Jan 2015 18:19

Re: Vakantie met baby

Met de oudste zijn we met 10 maanden ook naar Thailand geweest en dat ging prima. Nu ben ik van hup gaan maar mijn vriend is wat huiverig. Een jaar geleden ben ik ook alleen met de oudste geweest omdat hij het niet zag zitten maar met 2 kinderen van de leeftijd die ze hebben wil ik niet alleen dus moet hij wel mee :smile:
<<

Anoniem255

Bericht 02 Jan 2015 21:24

Re: Vakantie met baby

Onze jongste was de eerste maanden dráma met slapen. Thuis en ergens anders. Toen hij 6 maanden was mochten we met mijn ouders mee naar Kreta. Een week. Ik zag er zó tegenop... Maar daar sliep hij als een tierelier. De eigenaresse had buiten onder de overkapping bij het zwembad en de bar een bedje gezet zodat we niet verplicht naar de hotelkamer hoefde voor zijn middagdutje. Ik moest moeite doen om haar niet uit te lachen... middagdutje?? Hij sliep nooit overdag. Maar daar dus wel! En hij sliep zelfs door. En hij sliep uit! Hier zorgde het dus juist voor een soort ommekeer. Thuis was het daarna wel weer
wat slechter maar niet zo'n drama als daarvoor.
<<

Anoniem154

Bericht 02 Jan 2015 21:36

Re: Vakantie met baby

Je komt er alleen maar achter door het uit te proberen :) ene kind is het andere niet...
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 03 Jan 2015 15:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fiene

Bericht 02 Jan 2015 21:41

Re: Vakantie met baby

Ik durf zelf niet ver weg met de kinderen. Aan de ene kant denk ik dat ze het prima zullen doen maar verre landen staan me gewoon wat tegen omdat ik bang ben dat ze niets zullen eten of juist iets oplopen omdat de hygiëne vaak veel minder is daar.
<<

Anoniem113

Bericht 02 Jan 2015 22:02

Re: Vakantie met baby

Jullie verhalen maken me enthousiast! En tussenin daar doen wij ook niet zo moeilijk over. Nu proberen vriend over te halen!

Onze oudste is daar nu 2x geweest en at en dronk ook minder dan normaal. Als we nu zouden gaan dan neem ik een koffer vol knijp fruit mee.

Hygiëne is daar trouwens prima. De huisarts/ziekenhuis meet zich aan westerse standaarden dan niet beter.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 02 Jan 2015 22:04

Re: Vakantie met baby

Ik vrees dat er maar 1 manier is, en dat is gewoon doen en kijken hoe het gaat :) Lijkt me wel spannend in elk geval.
<<

Fiene

Bericht 02 Jan 2015 22:05

Re: Vakantie met baby

Clapperdie, ik doelde ook niet zo zeer op Thailand maar in het algemeen. Ik heb het gewoon niet zo op '' vreemde'' landen met mijn kinderen.
<<

Anoniem154

Bericht 02 Jan 2015 22:17

Re: Vakantie met baby

Wel fijn dat er een goed ziekenhuis in de buurt zit, met kindjes wel zo prettig. En knijpfruitjes zijn inderdaad een goed alternatief om mee te nemen!
Laatst gewijzigd door Anoniem154 op 03 Jan 2015 15:57, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 03 Jan 2015 12:13

Re: Vakantie met baby

Ik zou het niet doen, puur uit angst om te vliegen met een baby maar ook uit het feit dat je gewoon de hele dag met de baby bezig bent. En uit angst dat ze wat oploopt daar en de zorg niet goed is. (In egypte had ik bijv ernstige diaree en zou me geen raad weten als mn kind dat oploopt in een vreemd land).
Wij gaan totdat ze haar zwemdiploma heeft alleen in Nederland en Europa op vakantie met de auto. Kun je naar huis gaan mocht je het ook zat zijn.
We wilden eerst in juli naar een resort in bijv Griekenland of Mallorca maar we zijn daar toch op teruggekomen.
Voornamelijk ben je (aldus onze vrienden die het wel hebben gedaan) alleen maar bezig met de baby. Uit de zon houden, op de kamer zitten vanwege het middagslaapje), niet rustig uit eten kunnen enz.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Misschien gaat alles gewoon goed en heb je een supervakantie! Ik denk dat je het dus gewoon moet ervaren.
04-2014
10-2015
<<

Laced

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 956

Geregistreerd: 27 Mei 2014 12:18

Bericht 03 Jan 2015 12:21

Re: Vakantie met baby

Ik zou gewoon gaan! Je bent er immers bij familie, dus je kunt daar wel een plekje creëren voor S en T. Ach en dat vliegen.. misschien denk ik er te makkelijk over hoor, maar juist op de verre reizen heb je zo'n basket tot je beschikking. Je bent niet genoodzaakt om hem 12 uur lang op de hand te houden. Ik zou wat je zelf al zegt voldoende knijpfruit meenemen.
Liefde voor het leven; 27-08-2011 & 22-10-2015
<<

Anoniem238

Bericht 03 Jan 2015 13:01

Re: Vakantie met baby

Milou schreef:Voornamelijk ben je (aldus onze vrienden die het wel hebben gedaan) alleen maar bezig met de baby. Uit de zon houden, op de kamer zitten vanwege het middagslaapje), niet rustig uit eten kunnen enz.
.


Mmm...dit maakt mij niet heel positief :nopompom: Wij gaan in juni met vrienden die een dochtertje hebben die dan 7 maand naar Mallorca en hebben allebei een eigen appartement. Zij hebben bewust alleen logies geboekt, zodat ze zelf kunnen koken. 's Avonds zullen we vooral bij hun zitten, omdat de kleine dan slaapt. Er gaat een buggy mee, zodat we toch nog met z'n 4en op pad kunnen. Allevier hebben we er veel zin in!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Jan 2015 13:08

Re: Vakantie met baby

Wij zijn twee keer met R naar Turkije geweest. Echt niet dat we de hele dag zorgen hadden hoor. Eerste keer was hij 6 maanden, tweede keer 18 maanden. Slapen deed hij overdag in de buggy en hij hield heel braaf zijn hoedje op en we smeerde hem goed in dus geen angst voor de zon
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem113

Bericht 03 Jan 2015 14:39

Re: Vakantie met baby

Of we nou thuis of op vakantie zijn druk ben je altijd met je kleintjes. Toen de oudste tien maanden was zijn we ook geweest en dat ging prima. Nooit overdag binnen gezeten maar hele dag op het strand. Kleine sliep heerlijk daar. Hier maak ik me ook totaal niet druk om.

Waar het nu om gaat is dat hij tijdens een weekend in een bungalowpark zo van streek was toen hij in bed gelegd werd (ons eigen campingbedje) nu konden we wel een dag eerder weg maar daar zitten we natuurlijk drie weken. Als hij dan elke avond en nacht stennis maakt dat staat me tegen. Maar wie weet is hij na 2 dagen al gewend.


En het vliegen maak ik me ook niet druk meer om :smile: nu 2x met T gevlogen waarvan 1x alleen en dat ging prima. Met z'n 2e komt dat helemaal goed
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Jan 2015 15:02

Re: Vakantie met baby

Wij zijn met de oudste voor het eerst weggeweest toen hij 4 maanden was, een weekje naar Texel. Ging prima
Daarna toen hij 10 maanden was zijn we naar Oostenrijk geweest, ook geen problemen.

Toen de middelste geboren werd zijn we toen ze een maand of 3 was naar België geweest, ook geen probleem. 2 weken voordat ze 1 werd zijn we naar zuid Frankrijk geweest inclusief overnachtingshotel, helemaal leuk en super vakantie gehad!

Nu met de jongste zijn we toen hij 3,5 maand was naar Italië geweest, ging hartstikke goed ook. We gaan komend weekend een weekendje weg, ben heel benieuwd maar hij slaapt overal dus dat komt wel goed denk ik. In de zomervakantie gaan we weer naar Frankrijk, heb daar nu al zoveel zin in!

Ik zou dus gewoon gaan! Bij de jongste hebben we heel lang getwijfeld, durven we het aan, zo'n lange reis? Maar het ging heel makkelijk en we hebben een hele fijne vakantie gehad. Dus, doen!!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Jan 2015 18:40

Re: Vakantie met baby

Milou schreef:We wilden eerst in juli naar een resort in bijv Griekenland of Mallorca maar we zijn daar toch op teruggekomen.
Voornamelijk ben je (aldus onze vrienden die het wel hebben gedaan) alleen maar bezig met de baby. Uit de zon houden, op de kamer zitten vanwege het middagslaapje), niet rustig uit eten kunnen enz.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Misschien gaat alles gewoon goed en heb je een supervakantie! Ik denk dat je het dus gewoon moet ervaren.



Wat een onzin, wij zijn ook geweest met de jongste toen hij 7/8 maand was, ging prima.
M:21072011
J :08012014
<<

Anoniem255

Bericht 03 Jan 2015 21:09

Re: Vakantie met baby

Happydobby schreef:
Milou schreef:We wilden eerst in juli naar een resort in bijv Griekenland of Mallorca maar we zijn daar toch op teruggekomen.
Voornamelijk ben je (aldus onze vrienden die het wel hebben gedaan) alleen maar bezig met de baby. Uit de zon houden, op de kamer zitten vanwege het middagslaapje), niet rustig uit eten kunnen enz.
Maar je moet het natuurlijk zelf weten. Misschien gaat alles gewoon goed en heb je een supervakantie! Ik denk dat je het dus gewoon moet ervaren.



Wat een onzin, wij zijn ook geweest met de jongste toen hij 7/8 maand was, ging prima.


Ik ben het hier ook niet mee eens.
Ik had extra doeken en wasknijpers mee zodat ik een tentje kon maken van de buggy. Zonnebrandcrème mee en gaan met die banaan. En hoe groot is de kans dat je baby aan de diarree gaat... ik had gewoon zijn eigen melk bij, flessen water kocht ik in de winkel en ik had potjes eten bij. Dus van de voeding/drinken kan het haast niet komen. En wat is het verschil of je in Italië op vakantie bent en je kind krijgt diarree of in Egypte? Luiers verschonen moet je dan toch.
<<

Patsy

Bericht 03 Jan 2015 21:16

Re: Vakantie met baby

M was 5 maanden toen we met hem op vakantie gingen. Idd een hydrofielluier of dookie spannen voor schaduw, je baby goed insmeren en zorgen voor voldoende flessen water. Ik had wel Ors meegenomen voor het geval dat. Slapen deed M gewoon in de wandelwagen in de schaduw. Het is ons prima bevallen!

Nou is Thailand heel wat anders dan een Europees land, maar ik denk dat het in dit geval zeker kan.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 03 Jan 2015 21:18

Re: Vakantie met baby

We zijn met 3,5 maand een paar dagen in Londen geweest en dat ging prima, te meer omdat zoon overal doorheen sliep. Met bijna 9 maanden zijn we met de auto naar Wales geweest (met tussenstop in Dover). De eerste twee nachten gingen wat stroever, daarna was zoon wel gewend. Terug thuis moest hij ook weer even in het ritme komen.
L2014 & H2017

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers