Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het hardlooptopic

<<

Anoniem301

Bericht 02 Dec 2014 21:34

Re: Het hardlooptopic

Was is haas Zeester? Of is dat een typo?

Ik ben net ook 40 minuutjes geweest. Ik had een t-shirt aan met daar overheen een t-hirt met lange mouwen en daarover een hoodie met rits. Daaronder mijn hardloop-legging. Was prima! Alleen wel koude billen en benen. Denk dat ik er wanneer het nóg kouder wordt gewoon een normale legging onder aan trek.
<<

Zeester

Bericht 02 Dec 2014 21:39

Re: Het hardlooptopic

Ik heb voor heel koude dagen een korte thermo onderbroek met pijpjes en een lange voor heeeeel koud.

Een haas is iemand die een tempo loopt en die je dan kunt volgen. Pacer worden ze ook genoemd.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Dec 2014 14:13

Re: Het hardlooptopic

Ah bedankt, ik vroeg me ook al af wat een haas was.
Ik draag met dit weer een hardloopbroek, een thermoshirt met lange mouwen en een hardloopwindjackje er overheen.
Wel even fris als ik begin maar ben zo warm.
Mijn handen blijven wel lang koud. Loopt er ook iemand met handschoenen?
<<

Zeester

Bericht 03 Dec 2014 14:24

Re: Het hardlooptopic

Ik heb heel snel handschoenen aan.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Dec 2014 14:49

Re: Het hardlooptopic

Ragazza schreef:Ah bedankt, ik vroeg me ook al af wat een haas was.
Ik draag met dit weer een hardloopbroek, een thermoshirt met lange mouwen en een hardloopwindjackje er overheen.
Wel even fris als ik begin maar ben zo warm.
Mijn handen blijven wel lang koud. Loopt er ook iemand met handschoenen?


Nee, eigenlijk nooit, ook niet bij -15. De eerste 10 minuten zijn mijn handen koud maar daarna worden ze juist heel warm, door het hardlopen.

Aha dat is een haas, weer wat geleerd :)
<<

Anoniem321

Bericht 06 Dec 2014 13:32

Re: Het hardlooptopic

Ik ga straks weer even hardlopen, lekker naar het bos. Ik doe dat niet zo vaak omdat ik er een stukje voor moet rijden, maar het is daar zo mooi!

Carrie, afgelopen donderdag werden mijn handen gelukkig zomaar warm, dus ik zie nog even af van handschoenen, en nu is het trouwens ook weer een stuk zachter.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Dec 2014 13:44

Re: Het hardlooptopic

Ik heb sinds mijn laatste run (zondag) pijn aan mijn enkel :( nu voel ik zelfs met wandelen met elke stap een steek. Ik baal!! Gisteren dus niet kunnen trainen en ik zie het de komende dagen ook niet gebeuren. Als ik er na het weekend nog last van heb ga ik naar de fysio.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 06 Dec 2014 16:59

Re: Het hardlooptopic

Ragazza schreef:Ah bedankt, ik vroeg me ook al af wat een haas was.
Ik draag met dit weer een hardloopbroek, een thermoshirt met lange mouwen en een hardloopwindjackje er overheen.
Wel even fris als ik begin maar ben zo warm.
Mijn handen blijven wel lang koud. Loopt er ook iemand met handschoenen?


Ik loop ook regelmatig met handschoenen. Ik heb heel dunne handschoenen van de Decathlon.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Dec 2014 16:06

Re: Het hardlooptopic

Ik heb afgelopen week besloten te stoppen met hardlopen. Mijn buik begint nu echt een zwangerschapsbuik te worden en af en toe heb ik last van pijntjes in mijn rug enzo. Vandaar dat hardlopen niet meer zo fijn voelt. Ik kan het nog wel hoor, maar wil het niet pushen tot ik misschien een blessure oploop.

Dus voor mij wordt het de spinningfiets/crosstrainer/loopband met helling de komende maanden. Veel succes voor alle hardlopers hier. Ik vind het moedig dat jullie blijven doorlopen met dit koude weer!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 11 Dec 2014 16:50

Re: Het hardlooptopic

Goed besluit Nougat denk ik. Je bent immers ook al halverwege je zwangerschap.

Zelf afgelopen week een keer wezen lopen. Zo'n 20 minuten (ongeveer 3,5 km), want wat is het koud. Het was mistig en de gevoelstemperatuur lag tegen het vriespunt aan. Ik loop nu nog maar 1x in de week om de spiermassa in mijn benen niet meteen kwijt te raken. Zo hoop ik in het voorjaar het weer sneller en makkelijker te kunnen opbouwen richting 5 km en later 10 km. Echter mocht het echt stevig gaan vriezen dan ga ik er waarschijnlijk ook mee stoppen.
<<

Zeester

Bericht 12 Dec 2014 06:55

Re: Het hardlooptopic

Goed besluit Nougat. Veel babygeluk voor de komende maanden en daarna!

Ik heb gisteren gelopen. Was wel pittig soms met de harde wind en hagel, maar toch ook wel weer lekker. Ik stop niet, ook niet als het heel koud wordt. Ik heb voldoende hardloopkleren om me goed te kleden. Het enige wat minder wordt zijn intervallen met wandelpauzes. Dan koel ik teveel af.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 19 Dec 2014 12:54

Re: Het hardlooptopic

Hoe is het met jullie? Wordt er nog een beetje gelopen met dit weertje?

Mijn beginnerscursus zit er op, maar ik heb de nodige trainingen gemist vanwege ziekte. Zondag is er een afsluitende loop van 4 km, die ga ik doen. Net even getest en als laatste training een rondje van 4km gelopen. Ik deed er precies 25 min over, ben ik tevreden mee! Dat is een snelheid van 9.5km per uur. Als ik dat zondag ook haal ben ik blij :-)

In het nieuwe jaar blijf ik 1x per week een training volgen bij deze loopgroep. Mijn eerste doel wordt denk ik een 5km lopen onder de 30 min. Dan moet ik dus echt nog een stukkie sneller.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem321

Bericht 24 Dec 2014 11:57

Re: Het hardlooptopic

En Teun, hoe ging de loop afgelopen zondag?

Ik heb 2 weken niks gedaan ivm ziekte, maar afgelopen weekend ben ik weer begonnen. Zaterdag was er een run bij mij in het dorp maar ik durfde het nog niet aan. Zondag heb ik wel 4 km gelopen en dat ging redelijk. Ik wil graag weer toe naar de 10 km. Lekker rustig aan opbouwen.
<<

Zeester

Bericht 24 Dec 2014 12:53

Re: Het hardlooptopic

Ik loop 3 a 4 keer in de week hard momenteel. Er vallen vaak trainingen weg door kerstrecepties of de feestdagen zelf.
Vorige week liep ik weer een 5km wedstrijd en dat ging heel goed ondanks de harde wind.
Vanavond ga ik nog een ronde lopen met een vriend. Kunnen we eindelijk eens bijpraten.
<<

Zeester

Bericht 28 Dec 2014 09:11

Re: Het hardlooptopic

Hebben jullie nog gelopen rondom de kerstdagen? Ik heb tweede kerstdag een loop gedaan. Gisteren wilde ik in Arnhem een loop doen, maar die werd afgelast. Ben toen thuis gaan lopen. Was even aarzelen om te beginnen, maar toen ik eenmaal liep was het best fijn in de natte sneeuw. Heerlijk fris hoofd gekregen. Nu is het ook wel aantrekkelijk om te gaan, maar die dagen achter elkaar hardlopen is wel te veel. Een stuk wandelen lijkt me ook fijn!
<<

Anoniem321

Bericht 28 Dec 2014 09:55

Re: Het hardlooptopic

Goed bezig zeester! Ik heb 1e kerstdag 5 km hardgelopen, ging erg goed. 2e kerstdag heb ik 6 km gewandeld, het weer was geweldig. Gister heb ik 6.5 km hardgelopen. Hier (zw friesland) geen vlokje sneeuw gezien). Het lopen ging heerlijk.
Vandaag vanalles op het programma dus het zal helaas niet lukken even naar buiten te gaan.
Voor degenen die wel gaan, veel succes, het is volgens mij heerlijk buiten nu.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 28 Dec 2014 10:11

Re: Het hardlooptopic

Ik zou hier eigenlijk ook eens echt mee moeten gaan schrijven. Ben vanaf deze week weer bezig met hardlopen, vorige week zondag een uur gelopen en 1e kerstdag 6 km. De bedoeling was vandaag weer iets van 45 min ofzo, maar er ligt hier veel sneeuw en geloof dat het nu ook vriest, dus weet niet of ik ga.Ik denk dat ik het hardlopen verplaats naar morgen. Ik wil over 3 maanden mee doen met een halve marathon en dan 2 weken later mee doen aan een obstacle run dus moet wel echt goed gaan trainen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 28 Dec 2014 18:55

Re: Het hardlooptopic

Wauw Luisa, dat is wel een mooi doel! En meteen een uur kunnen lopen vind ik ook knap!

Mijn 4km run ging oke, ik deed er weer 25 min over. Ik raakte alleen super snel buiten adem, ik denk doordat ik een beetje zenuwachtig was. Zo stom! Daardoor moest ik een paar keer iets vertragen.

Ik wilde gisteren weer gaan lopen, maar toen ging het dus sneeuwen. Vandaag was het allemaa aangevroren, spekglad overal! Ik hoop dat het gauw smelt, ik heb zin om weer lekker te lopen na al dat eten met Kerst.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem275

Bericht 03 Jan 2015 11:39

Re: Het hardlooptopic

Ik vind het knap dat jullie met kerst gaan lopen! Ik heb afgelopen maand erg verzaakt.. 4-12 was is voor het laatst geweest, vandaag wel 30 min achteren gelopen, maar het viel mee niet mee..

Ik las laatst dat iemand (zeester?) 's ochtends vroeg ging lopen. Nou was ik vanmorgen niet heel erg vroeg, maar ik vroeg me af hoe je dat met eten doet, liefst eet ik zo'n 2 uur voordat ik ga niets, maar zonder ontbijt lopen lijkt me ook niet wat..
<<

Zeester

Bericht 03 Jan 2015 11:55

Re: Het hardlooptopic

Ik loop weleens voor het ontbijt. Alleen een bekertje water en dan ga ik.
Ik doe ook vaak 2 boterhammen en dan kan ik na een uurtje wel gaan lopen. Kwestie van uitproberen. Drie boterhammen is bijvoorbeeld te veel. Goed erbij drinken helpt voor mij ook.

Ik heb net gelopen. Ben door een brommer de berm in gereden...en mijn enkel verzwikt. Gelukkig was ik al bijna thuis. Dus nu koelen en hoog houden. Hopelijk valt het mee.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 03 Jan 2015 12:23

Re: Het hardlooptopic

Ik eet meestal 1 a 1,5 uur van te voren wat. Yoghurt met havermout en wat fruit ofzo, of brood. Bij grote afstanden eet ik iets van een omelet.
Gisteren weer 50 minuten gelopen, 9,25 km. Ging wel lekker.
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Jan 2015 16:22

Re: Het hardlooptopic

Ik kan ongeveer 30 minuten lopen zonder ontbijt. Vaak pak ik dan wel een banaan en wat te drinken, voordat ik ga lopen. Na een voor mij normaal ontbijt (Griekse yoghurt met havermout en fruit of overnight oats) wacht ik vaak een uur met lopen.
<<

Anoniem173

Bericht 06 Jan 2015 16:18

Re: Het hardlooptopic

Zo ik wil het lopen weer serieus op gaan pakken. Vandaag begonnen met een schema voor de 10 kilometer. Ik wil namelijk in maart de 10 lopen. Wel pittig 3x per week trainen maar moet wel lukken hoop ik. Vandaag iig lekker getraind!
<<

Zeester

Bericht 06 Jan 2015 16:27

Re: Het hardlooptopic

Ik heb teveel last van mijn enkel. Ik kan voorlopig niet hardlopen.

3 keer per week is te doen! Succes!
<<

Anoniem275

Bericht 06 Jan 2015 19:17

Re: Het hardlooptopic

Wat zuur zeester! Hopelijk gaat het snel beter!

Ik heb vanmiddag weer een half uur gelopen, vind ik goed te doen, zal af en toe langer gaan als ik tijd heb, maar heb niet echt het doel om bijv een uur te halen. Ik wil vooral nu doorgaan en 10km/hr kunnen lopen.
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers