Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


52-week Money Challenge

<<

Anoniem273

Bericht 23 Dec 2014 13:54

Re: 52-week Money Challenge

Ik had een eigen challenge. Ik wilde heel graag een bepaald bedrag hebben op m'n eigen spaarrekening eind 2014 en sinds gisteren is dat gelukt :cheering:.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 13:59

Re: 52-week Money Challenge

Super Azi!

Mijn eigen spaardoel is inderdaad wel gelukt. Voor 2015 heb ik weer een nieuwe!
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 14:53

Re: 52-week Money Challenge

Ben wel benieuwd wat je nieuwe spaardoel is Cotton!
Ik ben gek op jou en je financiële topics!

Aziraphale, fijn ook! En dat met een verbouwing!

Ik heb niet meegedaan met een spaartopic maar we hebben wel lekker gespaard! Mede dankzij een gigantische meevaller hoor, daar niet van. Hoe bepalen jullie een spaardoel?
<<

Anoniem273

Bericht 23 Dec 2014 14:57

Re: 52-week Money Challenge

Parel, ja echt heel fijn! Gelukkig doen we de verbouwing van onze overwaarde en hebben we nog een flink bouwdepot voor het komende jaar. Maar ik houd m'n spaargeld bewust even apart voor de inrichting straks :)

Ik heb berekend wat ik per maand zou kunnen sparen in 2014 en zo berekend wat er mogelijk was om te behalen. En nu ga ik er niets meer stiekem vanaf halen om te shoppen, haha.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 15:11

Re: 52-week Money Challenge

Oh maar dát is fijn zeg dat je zo je verbouwing kan doen! Top zeg!

Ik ga straks eens op een rijtje zetten wat in ieder geval kosten zijn dit jaar die we waarschijnlijk gaan maken, aan de hand daarvan eens kijken hoe of wat.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 15:16

Re: 52-week Money Challenge

Parel schreef:Ben wel benieuwd wat je nieuwe spaardoel is Cotton!
Ik ben gek op jou en je financiële topics!


:kerstsmile:

Het hangt een beetje af hoe goed de 'onzin shopstop' gaat volgend jaar, maar ik zou toch wel heel graag €4500 bij willen sparen in 2015. Dat komt neer op €360 per maand. Sommige maanden zal ik dat niet redden omdat ik eens in de 6-8 weken een dure laserbehandeling heb. Andere maanden zal het weer meer zijn o.a. door bijv. vakantiegeld.

Theoretisch gezien kan het, als ik dus geen onzin ga kopen. Haha.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 15:20

Re: 52-week Money Challenge

Parel schreef:Ik ga straks eens op een rijtje zetten wat in ieder geval kosten zijn dit jaar die we waarschijnlijk gaan maken, aan de hand daarvan eens kijken hoe of wat.

Zo doe ik dat ook. Ik kijk wat kan net als Azi en probeer altijd wel hoog in te zetten.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 15:26

Re: 52-week Money Challenge

Dat is met recht een fiks doel cotton!
Heb je al enigszins een idee waar je het voor wil gebruiken, of niet?

Zowel ik als mijn vriend hebben beiden een spaarrekening, wat eigenlijk gewoon gezamenlijk geld is.
Mijn vriend brengt serieus 7/8 keer meer binnen dan ik, waardoor bijv zijn vakantiegeld veel meer is.
Graag zouden we iig een buffer van 10.000 euro over willen hebben, voor als er eens echt iets mocht gebeuren ofzo.
Het is alleen bij ons wel weer een spannend jaar, mijn vriend krijgt een ander contract (gedetacheerd is hij) dus ik hoop dat hij wel weer kan onderhandelen. Ik ga minder werken, en in juni moet mijn contract nog verlengd worden. Afwachten dus maar! Hebben nu ook geen kinderopvangkosten, als ik straks wellicht wat anders heb dan moet dat ook weer worden aangepast.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 15:40

Re: 52-week Money Challenge

Wij hebben eigenlijk hetzelfde als jullie, sparen ook voor ons samen, maar 'apart' op eigen rekeningen. Wij hebben een beetje zo geregeld dat hij voor HET huis spaart en ik voor IN huis. Dus als de wasmachine stuk gaat dan betaal ik en als er verbouwing of een nieuwe keuken komt dan betaalt hij. Dat hebben we zo bedacht omdat mijn vriend het huis alleen gekocht heeft (allemaal goed geregeld bij de notaris uiteraard, voordat ik straks ook een ondervraging krijg net als Marin, haha). En dit werkt heel goed voor ons.

In het voorjaar van 2015 krijgen we nieuwe kozijnen met geluidswerend dubbelglas en andere isolerende maatregelen, dus daar gaat dan alweer zo`n 10K inzitten ben ik bang.

*niet quoten a.u.b.

Jullie hebben ook een mooi doel voor ogen Parel. Een veel veranderingen in 2015!
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 16:00

Re: 52-week Money Challenge

Ik moet wel eerlijk zeggen dat we nu zo'n 2k boven dat bedrag zitten al hoor, dus het doel is wel heel makkelijk zo ;-)
Bij ons moeten er idd dit jaar iig kunststof kozijnen komen op onze slaapkamer, incl. dubbel glas. Dat is toch al gauw een duur grapje. De dakgoot voor mag eigenlijk vernieuwd, en daar moet ook nog eea worden geverfd. Het balkon moet ook echt vlonders en een likje verf. De badkamer willen we niet gaan verbouwen maar een gietvloertje erin en wellicht betonverf over de lelijke tegeltjes. Allemaal opknapwerk, maar ja dat tikt ook aan! We willen dit jaar ook eindelijk op vakantie naar het buitenland, dat hebben we sinds 2009 niet meer gedaan. En natuurlijk geboortekaartjes, kraamfeestjes en ons geregistreerd partnerschap .. Drukke bedoening!

Klinkt als een prima verdeling bij jullie, cotton!
Mijn vriend en ik hebben overlegd dat hij in ieder geval de vakantie betaald, omdat hij gewoon veel meer vakantiegeld krijgt. Ik moet wel zeggen dat ik er altijd voor zorg dat zodra hij zijn nieuwe salaris krijgt, ik geld overmaak naar zijn spaarrekening. Hij zou zo alles op zijn lopende rekening laten staan.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 16:01

Re: 52-week Money Challenge

Oh, en de gemeentelijke belastingen en het waterschap betalen we dit jaar voor het eerst in 1x. Normaal in 10 termijnen. Dat is een kleine 1000 euro denk ik, dat gaat van mijn rekening af.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2014 16:05

Re: 52-week Money Challenge

Super toch? Maar met al die kosten van opknapwerk gaat het wel hard inderdaad. Moest wel lachen om je vriend, dat jij spaargeld voor hem overmaakt. Mijn vriend laat het ook altijd eeuwen staan. Pff!

Gemeentelijke lasten en waterschap betalen wij ook altijd in 1x. We zetten maandelijks ruim geld op de gezamenlijke betaalrekening voor vaste lasten en aan het einde van het jaar is er dan zoveel overgebleven dat het genoeg is om die lasten te betalen.
<<

Anoniem92

Bericht 23 Dec 2014 16:15

Re: 52-week Money Challenge

Het is zelfs zo erg dat hij eeuwen geen app van zijn bank op zijn telefoon heeft gehad, toen wilde hij dat toch wel omdat hij het makkelijk vond, vergeet hij steeds de inlogcode dus of ik even wilde kijken. Nu heb ik dus wel een app van ook zijn bank, en hij gebruikt het nooit haha

We hebben gelukkig wel allemaal handige mensen om ons heen, die we stiekem wat toestoppen om ons te helpen, dus we hopen dat de kozijnen het allerduurste zijn dit jaar. Mijn vriend rijdt gratis, alleen woon-werkverkeer. Ik heb de familie auto, maar dat is een agila dus niet zo heel veel kosten daaraan!

Van de meevaller afgelopen jaar heb ik mijn studieschuld afbetaald en mijn auto een gigantische opknapbeurt gegeven, oa. Heel fijn dat dat kon!
<<

Anoniem74

Bericht 23 Dec 2014 20:53

Re: 52-week Money Challenge

Hier komen eerst de leuke rekeningen, ahum

1658 zorgverzekering voor ons hele gezin, jaarbetaling
278 woonverzekering (jaarbetaling)
? Autoverzekering (jaarbetaling)
? Gemeentelijke lasten etc ( jaarbetaling)

Spaardoel 2014 is wel gehaald, ondanks een dure reis. 2015 durf ik niet in te schatten, gezien we hopelijk gaan verhuizen. En dat gaat heeeeeeeeeel veel geld kosten :) ik ben super gemotiveerd om dit jaar alles op alles te zetten om flink te sparen.

We sparen nu 85% van mijn inkomen elke maand, en dan komt vakantiegeld, 13de maand en belastingteruggave er nog bij (jaarlijks). Mijn doel voor 2015 is, om dit vol te blijven houden. Wanneer er beweging zit in onze verhuisplannen, dan wordt het een ander verhaal...maar dat duurt nog wel even vermoed ik.

En ik wil van ons maandelijks budget de 52 week money challenge invoeren. dat gaat in het vakantiepotje voor aankomend jaar. Er zit nu al 490 euro in (door verkoop kleding, marktplaats, etc.) dus een weekje kamperen moet gaan lukken.
Ik begin met 52 en werk naar de 1 euro toe.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 23 Dec 2014 22:33

Re: 52-week Money Challenge

Ik heb mijn spaardoel voor 2014 ook gehaald! Ik heb uiteindelijk niet meegedaan met deze challenge, maar heb het geld uiteindelijk wel gespaard op mijn spaarrekening. Mijn streven is om de helft van mijn huidige spaargeld volgend jaar erbij te kunnen sparen. Dat zal erg ambitieus worden, maar je moet altijd hoog inzetten he.
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2015 19:56

Re: 52-week Money Challenge

Ik wilde dit topic omdopen tot Spaartopic 2015, maar dat wordt lastig aangezien de topic starter mijn oude ik is hahaha!
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 02 Jan 2015 20:04

Re: 52-week Money Challenge

Ik spaarde altijd maar lukraak wat maar heb in 2014 een reis door Vietnam kunnen maken door flink te sparen. Heb mijn spaardoel dus gehaald :D. Dit jaar is het doel om maandelijks een vast bedrag weg te zetten en daar niks vanaf te snoepen.
<<

Burgemeester Johanna

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 384

Geregistreerd: 01 Feb 2014 09:40

Bericht 02 Jan 2015 21:11

Re: 52-week Money Challenge

Cotton schreef:Ik wilde dit topic omdopen tot Spaartopic 2015, maar dat wordt lastig aangezien de topic starter mijn oude ik is hahaha!


Je kunt een nieuwe openen? Ik kan de titel wel voor je wijzigen alleen is de 52 week money Challenge een ander onderwerp dan sparen in 2015, dus liever een nieuw topic openen dan :bounce:
<<

Anoniem304

Bericht 02 Jan 2015 21:13

Re: 52-week Money Challenge

Burgemeester Johanna schreef:
Cotton schreef:Ik wilde dit topic omdopen tot Spaartopic 2015, maar dat wordt lastig aangezien de topic starter mijn oude ik is hahaha!


Je kunt een nieuwe openen? Ik kan de titel wel voor je wijzigen alleen is de 52 week money Challenge een ander onderwerp dan sparen in 2015, dus liever een nieuw topic openen dan :bounce:

Ja, dat kan natuurlijk ook gewoon, duh!

Ok, komt eraan!
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers